Dat vind ik ook het fijne aan dit forum: weinig fanboys. Wel mensen met hun voorkeuren natuurlijk, maar dat gedram met TT KOPEN NU! WEET ZEKER DAT HET BINNEN 1 MAAND WORDT OVERGENOMEN, daar blijven we hier van verschoond. Grotendeels dan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het is ook geen beroerd bedrijf. Alleen bezit TT ook geen goddelijke eigenschappen, welke ze op internetfora vaak wel worden toegedicht. Het is gewoon een vrij redelijk degelijk licht innovatief productiebedrijf dat veel te agressief gefinancierd was. En wat inderdaad tussen de molenstenen van de grote jongens terecht gaat komen.
Maar volgens mij ook het lievelingetje van de daytraders.....
tsja, waarom zakt het van 8 naar 5. Dat kan niet enkel de uitstekende kerstverkopen zijn, en de dito jaarcijfers, den kik danquote:Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het fijne aan dit forum: weinig fanboys. Wel mensen met hun voorkeuren natuurlijk, maar dat gedram met TT KOPEN NU! WEET ZEKER DAT HET BINNEN 1 MAAND WORDT OVERGENOMEN, daar blijven we hier van verschoond. Grotendeels dan.
Ik heb in eerste instantie geen TT gekocht omdat ik schrok van de hoeveelheid geld die de oprichters na de beursgang in hun eigen zakken staken. En hoe weinig dus bij het bedrijf terecht kwam. Toen het op 80? stond ben ik niet short gegaan omdat ik uit principe eigenlijk nooit short ga.
Maar tegen de huidige waardering, met de huidige solvabiliteit en de kansen op overnames die er toch reeel wel zijn (voor mij kandidaat 1 in de AEX), vind ik het geen verkeerd fonds om klein in de porto te hebben en te laten aansudderen. Wie weet gebeurt er iets, de beurzen van de technoreuzen zijn goed gevuld en die moeten wat met dat geld, en dan pak je toch een aardig rendement.
In ieder geval heel fikse stijgingen bij een slappe beurs. Dat kan niet enkel die samenwerking met die Franse cartograaf zijn, denk ik dan.
Ik moet zelf niks hebben van T2 maar hij staat hier wel op het koop lijstje op het moment dat we highs van Januari opzoeken. Domweg om diezelfde redenen. Overname & speelgoed van de speculators. Hij is wel 1 van de 30 die op het lijstje staan dus kan ook zo maar zijn dat hij er niet in komt.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het fijne aan dit forum: weinig fanboys. Wel mensen met hun voorkeuren natuurlijk, maar dat gedram met TT KOPEN NU! WEET ZEKER DAT HET BINNEN 1 MAAND WORDT OVERGENOMEN, daar blijven we hier van verschoond. Grotendeels dan.
In ieder geval heel fikse stijgingen bij een slappe beurs. Dat kan niet enkel die samenwerking met die Franse cartograaf zijn, denk ik dan.
wat op zich heel raar is, want eigenlijk wordt nu hetzelfde argument gebruikt om hogere koersen te verdedigen (ze zullen wel worden overgenomen, want andere telefoonfabrikanten kunnen nu niet achterblijven).quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
Ik heb TT oorspronkelijk gekocht omdat ik een bounce verwachtte toen hij van 12 naar 6 ging enkel omdat Google de Android op de markt gooide met navigator. Maar die bounce kwam niet (ja, tot de 7,20).
we zijn toch bij de highs van jan., of heb je het over de high van het specifiek aandeel TT?quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik moet zelf niks hebben van T2 maar hij staat hier wel op het koop lijstje op het moment dat we highs van Januari opzoeken. Domweg om diezelfde redenen. Overname & speelgoed van de speculators. Hij is wel 1 van de 30 die op het lijstje staan dus kan ook zo maar zijn dat hij er niet in komt.
Dat laatste is ook goed. Maar als je nu nog moet beginnen met het ontwikkelen van een kaartendatabase dan loop je heel ver achter. Teleatlas is al vanaf 1985 bezig! Dus of je doet mee en je neemt over, of je laat het schieten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 22:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat op zich heel raar is, want eigenlijk wordt nu hetzelfde argument gebruikt om hogere koersen te verdedigen (ze zullen wel worden overgenomen, want andere telefoonfabrikanten kunnen nu niet achterblijven).
Ik denk daarentegen dat Godijn c.s. hun zielekindje niet zullen verkopen. Geef ik een joint venture of samenwerkingsverband meer kans.
of je huurt de kaarten voor een prikkie....quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat laatste is ook goed. Maar als je nu nog moet beginnen met het ontwikkelen van een kaartendatabase dan loop je heel ver achter. Teleatlas is al vanaf 1985 bezig! Dus of je doet mee en je neemt over, of je laat het schieten.
heeft Godijn c.s. hun belang eigenlijk uitgebried bij deze lage koersen? Niet hequote:Op donderdag 11 maart 2010 23:03 schreef LXIV het volgende:
Maar inderdaad. Als TT na het uitbrengen van de Android tot 18 euro was geschoten, had iedereen dat als volstrekt logische verklaring gegeven en waren er mensen genoeg geweest die 18E voor TT hadden willen betalen. "Want nu is een overname onvermijdelijk"
Kan ook. Maar die kaarten blijven natuurlijk niet altijd zo goedkoop, ze zijn nu in de aanbieding. Bovendien heb je er nu geen macht over.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of je huurt de kaarten voor een prikkie....
Niks van gehoord. Maar dat volg ik ook niet zo.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
heeft Godijn c.s. hun belang eigenlijk uitgebried bij deze lage koersen? Niet he
vast een leuk Indiaas of Chinees bedrijf die een database gaat opbouwenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kan ook. Maar die kaarten blijven natuurlijk niet altijd zo goedkoop, ze zijn nu in de aanbieding. Bovendien heb je er nu geen macht over.
Ik heb het over het duidelijk breken van de Januari High en confirmatie zoeken dat we er boven blijven van de AEX. Ja, ik weet het TA (quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
we zijn toch bij de highs van jan., of heb je het over de high van het specifiek aandeel TT?
ja, dat kan ik niet. Op 6 verkopen en dan een paar weken later op 7 kopen terwijl er nada fundamenteel nieuws is, alleen omdat een lijntje boven een puntje is gekomenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb het over het duidelijk breken van de Januari High en confirmatie zoeken dat we er boven blijven van de AEX. Ja, ik weet het TA ()
![]()
![]()
T2 zou een mooie speler in mijn portefeuille zijn want die is veel te Aziatisch gericht op het moment.
Het maakt niks uit. Ik ben ook geneigd om juist zo laag mogelijk te kopen, of te denken dat ik geld verdien als een aandeel dat ik niet bezit maar wel had daalt, maar dat is niet zo.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, dat kan ik niet. Op 6 verkopen en dan een paar weken later op 7 kopen terwijl er nada fundamenteel nieuws is, alleen omdat een lijntje boven een puntje is gekomen
Hehe. We houden dan het fundamenteel nieuws ook wel in de gaten. In onze groep gaan we zo'n beetje alle aandelen per week af (zo'n beetje alle grote beurzen) om domweg te zoeken naar technische mogelijkheden en dan bespreken we die en nemen we daarop een besluit. Uiteraard doe ik de aex mid/smallkapquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ja, dat kan ik niet. Op 6 verkopen en dan een paar weken later op 7 kopen terwijl er nada fundamenteel nieuws is, alleen omdat een lijntje boven een puntje is gekomen
Ik ben vroeger toen ik begon met beleggen zo vaak op mn bek gegaan om voor mijn gevoel laag in te kopen. Pfoeijquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het moet natuurlijk een puntje boven een lijntje zijn
Maar ik koop van nature scherp in, en ben altijd veel te snel met winst nemen. Dat is waar. Maar ik brand ook zelden mijn fikken.
Vroeger had ik zelfs een min of meer vaste richtlijn: bij een winst van 10% positie eruit. Ging erg goed toen de beurs een beetje zigzagde.
geen probleem mee hoor, zelfbescherming is numero uno bij beleggen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:
Verlies nemen blijft moeilijk voor me.
Als ik TT had gekocht op 5.2 en na een aantal dagen op 5.9 zou staan, verkopen en dan merken dat hij morgen naar 14 stijgt zou ik het toch wel even moeilijk hebbenquote:Op donderdag 11 maart 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geen probleem mee hoor, zelfbescherming is numero uno bij beleggen.
Ik heb ook nagenoeg nooit 'had ik ze maar gehouden'. Als morgen TT naar 14 stijgt, zie ik nog altijd de centjes die ik vorige week heb verdiend, niet welke ik had kunnen verdienen.
Zijn die calculaties gebaseerd op Selang's topic of heb je een een andere verhandeling gevonden over dat onderwerp?quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Voorkeur heeft altijd het positief uitbreken uit een weerstand of het negatief doorbreken van een steun omdat (volgens de calculaties) de kans daar wat hoger ligt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |