abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:40:28 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79039105
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het is ook geen beroerd bedrijf. Alleen bezit TT ook geen goddelijke eigenschappen, welke ze op internetfora vaak wel worden toegedicht. Het is gewoon een vrij redelijk degelijk licht innovatief productiebedrijf dat veel te agressief gefinancierd was. En wat inderdaad tussen de molenstenen van de grote jongens terecht gaat komen.

Maar volgens mij ook het lievelingetje van de daytraders.....
Dat vind ik ook het fijne aan dit forum: weinig fanboys. Wel mensen met hun voorkeuren natuurlijk, maar dat gedram met TT KOPEN NU! WEET ZEKER DAT HET BINNEN 1 MAAND WORDT OVERGENOMEN, daar blijven we hier van verschoond. Grotendeels dan.

Ik heb in eerste instantie geen TT gekocht omdat ik schrok van de hoeveelheid geld die de oprichters na de beursgang in hun eigen zakken staken. En hoe weinig dus bij het bedrijf terecht kwam. Toen het op 80? stond ben ik niet short gegaan omdat ik uit principe eigenlijk nooit short ga.
Maar tegen de huidige waardering, met de huidige solvabiliteit en de kansen op overnames die er toch reeel wel zijn (voor mij kandidaat 1 in de AEX), vind ik het geen verkeerd fonds om klein in de porto te hebben en te laten aansudderen. Wie weet gebeurt er iets, de beurzen van de technoreuzen zijn goed gevuld en die moeten wat met dat geld, en dan pak je toch een aardig rendement.

In ieder geval heel fikse stijgingen bij een slappe beurs. Dat kan niet enkel die samenwerking met die Franse cartograaf zijn, denk ik dan.
The End Times are wild
pi_79039300
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat vind ik ook het fijne aan dit forum: weinig fanboys. Wel mensen met hun voorkeuren natuurlijk, maar dat gedram met TT KOPEN NU! WEET ZEKER DAT HET BINNEN 1 MAAND WORDT OVERGENOMEN, daar blijven we hier van verschoond. Grotendeels dan.

Ik heb in eerste instantie geen TT gekocht omdat ik schrok van de hoeveelheid geld die de oprichters na de beursgang in hun eigen zakken staken. En hoe weinig dus bij het bedrijf terecht kwam. Toen het op 80? stond ben ik niet short gegaan omdat ik uit principe eigenlijk nooit short ga.
Maar tegen de huidige waardering, met de huidige solvabiliteit en de kansen op overnames die er toch reeel wel zijn (voor mij kandidaat 1 in de AEX), vind ik het geen verkeerd fonds om klein in de porto te hebben en te laten aansudderen. Wie weet gebeurt er iets, de beurzen van de technoreuzen zijn goed gevuld en die moeten wat met dat geld, en dan pak je toch een aardig rendement.

In ieder geval heel fikse stijgingen bij een slappe beurs. Dat kan niet enkel die samenwerking met die Franse cartograaf zijn, denk ik dan.
tsja, waarom zakt het van 8 naar 5. Dat kan niet enkel de uitstekende kerstverkopen zijn, en de dito jaarcijfers, den kik dan

Er is gewoon geen peil te trekken op TT, omdat er enorm in gespeculeerd wordt. Zelfs ik QED
pi_79039788
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik moet zelf niks hebben van T2 maar hij staat hier wel op het koop lijstje op het moment dat we highs van Januari opzoeken. Domweg om diezelfde redenen. Overname & speelgoed van de speculators. Hij is wel 1 van de 30 die op het lijstje staan dus kan ook zo maar zijn dat hij er niet in komt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:55:06 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79039880
Ik heb TT oorspronkelijk gekocht omdat ik een bounce verwachtte toen hij van 12 naar 6 ging enkel omdat Google de Android op de markt gooide met navigator. Maar die bounce kwam niet (ja, tot de 7,20)

Naderhand wat meer in verdiept en toch gehouden. En het is nu eenmaal eigen aan de mens om wat hij in de porto heeft tóch als beter dan de rest te zien. Anders had het ook niet in de porto gebleven. Alles is subjectief.
The End Times are wild
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:57:41 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79039990
TT is ook erg luek om calls op te schrijven. Een euro op een ATM call van dit jaar! Gezien de volatiliteit ook wel logisch. Maar als je er toch vanuit gaat dat het ruis is...
Met het koersverloop van de afgelopen 3 maanden en stug doorschrijven haal je de aankoopprijs er snel uit!
The End Times are wild
pi_79040058
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:55 schreef LXIV het volgende:
Ik heb TT oorspronkelijk gekocht omdat ik een bounce verwachtte toen hij van 12 naar 6 ging enkel omdat Google de Android op de markt gooide met navigator. Maar die bounce kwam niet (ja, tot de 7,20).
wat op zich heel raar is, want eigenlijk wordt nu hetzelfde argument gebruikt om hogere koersen te verdedigen (ze zullen wel worden overgenomen, want andere telefoonfabrikanten kunnen nu niet achterblijven).

Ik denk daarentegen dat Godijn c.s. hun zielekindje niet zullen verkopen. Geef ik een joint venture of samenwerkingsverband meer kans.
pi_79040164
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik moet zelf niks hebben van T2 maar hij staat hier wel op het koop lijstje op het moment dat we highs van Januari opzoeken. Domweg om diezelfde redenen. Overname & speelgoed van de speculators. Hij is wel 1 van de 30 die op het lijstje staan dus kan ook zo maar zijn dat hij er niet in komt.
we zijn toch bij de highs van jan., of heb je het over de high van het specifiek aandeel TT?
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:01:59 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79040206
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat op zich heel raar is, want eigenlijk wordt nu hetzelfde argument gebruikt om hogere koersen te verdedigen (ze zullen wel worden overgenomen, want andere telefoonfabrikanten kunnen nu niet achterblijven).

Ik denk daarentegen dat Godijn c.s. hun zielekindje niet zullen verkopen. Geef ik een joint venture of samenwerkingsverband meer kans.
Dat laatste is ook goed. Maar als je nu nog moet beginnen met het ontwikkelen van een kaartendatabase dan loop je heel ver achter. Teleatlas is al vanaf 1985 bezig! Dus of je doet mee en je neemt over, of je laat het schieten.

De potentiėle potentie is de kracht van TT. Die kaarten en algoritmes, daar valt 4x zoveel uit te halen als waartoe TT als "klein" bedrijf in staat is.

Voor veel overnames wordt synergie als argument gegeven, terwijl dat vaak moeilijk aan te tonen is. Dat is in dit geval natuurlijk wel duidelijk.
The End Times are wild
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:03:56 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79040303
Maar inderdaad. Als TT na het uitbrengen van de Android tot 18 euro was geschoten, had iedereen dat als volstrekt logische verklaring gegeven en waren er mensen genoeg geweest die 18E voor TT hadden willen betalen. "Want nu is een overname onvermijdelijk"
The End Times are wild
pi_79040310
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat laatste is ook goed. Maar als je nu nog moet beginnen met het ontwikkelen van een kaartendatabase dan loop je heel ver achter. Teleatlas is al vanaf 1985 bezig! Dus of je doet mee en je neemt over, of je laat het schieten.
of je huurt de kaarten voor een prikkie....
pi_79040355
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:03 schreef LXIV het volgende:
Maar inderdaad. Als TT na het uitbrengen van de Android tot 18 euro was geschoten, had iedereen dat als volstrekt logische verklaring gegeven en waren er mensen genoeg geweest die 18E voor TT hadden willen betalen. "Want nu is een overname onvermijdelijk"
heeft Godijn c.s. hun belang eigenlijk uitgebried bij deze lage koersen? Niet he
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:04:57 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79040357
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

of je huurt de kaarten voor een prikkie....
Kan ook. Maar die kaarten blijven natuurlijk niet altijd zo goedkoop, ze zijn nu in de aanbieding. Bovendien heb je er nu geen macht over.
The End Times are wild
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:06:01 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79040396
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

heeft Godijn c.s. hun belang eigenlijk uitgebried bij deze lage koersen? Niet he
Niks van gehoord. Maar dat volg ik ook niet zo.

Enfin, we zullen wel zien. Ik hang er absoluut niet vol in. En voor hetzelfde geld duurt het nog 3 jaar en voor hetzelfde geld komt het nooit. Maar als het komt is het uiteraard wel leuk!
The End Times are wild
pi_79040433
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ook. Maar die kaarten blijven natuurlijk niet altijd zo goedkoop, ze zijn nu in de aanbieding. Bovendien heb je er nu geen macht over.
vast een leuk Indiaas of Chinees bedrijf die een database gaat opbouwen Don't worry.
pi_79040500
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

we zijn toch bij de highs van jan., of heb je het over de high van het specifiek aandeel TT?
Ik heb het over het duidelijk breken van de Januari High en confirmatie zoeken dat we er boven blijven van de AEX. Ja, ik weet het TA ( )

T2 zou een mooie speler in mijn portefeuille zijn want die is veel te Aziatisch gericht op het moment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79040581
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het over het duidelijk breken van de Januari High en confirmatie zoeken dat we er boven blijven van de AEX. Ja, ik weet het TA ( )

T2 zou een mooie speler in mijn portefeuille zijn want die is veel te Aziatisch gericht op het moment.
ja, dat kan ik niet. Op 6 verkopen en dan een paar weken later op 7 kopen terwijl er nada fundamenteel nieuws is, alleen omdat een lijntje boven een puntje is gekomen
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:12:36 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79040700
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, dat kan ik niet. Op 6 verkopen en dan een paar weken later op 7 kopen terwijl er nada fundamenteel nieuws is, alleen omdat een lijntje boven een puntje is gekomen
Het maakt niks uit. Ik ben ook geneigd om juist zo laag mogelijk te kopen, of te denken dat ik geld verdien als een aandeel dat ik niet bezit maar wel had daalt, maar dat is niet zo.

Het maakt niets uit.
The End Times are wild
pi_79040843
Het moet natuurlijk een puntje boven een lijntje zijn

Maar ik koop van nature scherp in, en ben altijd veel te snel met winst nemen. Dat is waar. Maar ik brand ook zelden mijn fikken.

Vroeger had ik zelfs een min of meer vaste richtlijn: bij een winst van 10% positie eruit. Ging erg goed toen de beurs een beetje zigzagde.
pi_79040899
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hehe. We houden dan het fundamenteel nieuws ook wel in de gaten. In onze groep gaan we zo'n beetje alle aandelen per week af (zo'n beetje alle grote beurzen) om domweg te zoeken naar technische mogelijkheden en dan bespreken we die en nemen we daarop een besluit. Uiteraard doe ik de aex mid/smallkap

Voorkeur heeft altijd het positief uitbreken uit een weerstand of het negatief doorbreken van een steun omdat (volgens de calculaties ) de kans daar wat hoger ligt. Zelfde geld voor dat we niet short gaan in een duidelijk opwaartse periode (minstens 3 toppen) en vice versa. Naja, boel TA gelul, en nee ben er nog niet van genezen
pi_79040964
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het moet natuurlijk een puntje boven een lijntje zijn

Maar ik koop van nature scherp in, en ben altijd veel te snel met winst nemen. Dat is waar. Maar ik brand ook zelden mijn fikken.

Vroeger had ik zelfs een min of meer vaste richtlijn: bij een winst van 10% positie eruit. Ging erg goed toen de beurs een beetje zigzagde.
Ik ben vroeger toen ik begon met beleggen zo vaak op mn bek gegaan om voor mijn gevoel laag in te kopen. Pfoeij Nu neem ik bijna direct altijd mijn verlies en winst neem ik pas als er fundamenteel of technisch rode knoppen gaan branden
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:21:35 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79041058
Verlies nemen blijft moeilijk voor me.
The End Times are wild
pi_79041130
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:21 schreef LXIV het volgende:
Verlies nemen blijft moeilijk voor me.
geen probleem mee hoor, zelfbescherming is numero uno bij beleggen.

Ik heb ook nagenoeg nooit 'had ik ze maar gehouden'. Als morgen TT naar 14 stijgt, zie ik nog altijd de centjes die ik vorige week heb verdiend, niet welke ik had kunnen verdienen.
pi_79041221
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

geen probleem mee hoor, zelfbescherming is numero uno bij beleggen.

Ik heb ook nagenoeg nooit 'had ik ze maar gehouden'. Als morgen TT naar 14 stijgt, zie ik nog altijd de centjes die ik vorige week heb verdiend, niet welke ik had kunnen verdienen.
Als ik TT had gekocht op 5.2 en na een aantal dagen op 5.9 zou staan, verkopen en dan merken dat hij morgen naar 14 stijgt zou ik het toch wel even moeilijk hebben
  donderdag 11 maart 2010 @ 23:29:19 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79041337
Als TT stijgt naar 14 had ik zelfs spijt dat ik er niet meer had. "Want stiekem wist je toch wel dat die overname eraan kwam"

Moeilijk heb ik het er niet mee. Op ASML schreef ik uiteindelijk ook calls, omdat ik te gek zou vinden als ze binnen een half jaar naar pre-crisisniveau terug zouden gaan. Dat gebeurde wel. Toch 30% rendement behaald op 15K, mag je niet klagen.
The End Times are wild
pi_79041353
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Voorkeur heeft altijd het positief uitbreken uit een weerstand of het negatief doorbreken van een steun omdat (volgens de calculaties ) de kans daar wat hoger ligt.
Zijn die calculaties gebaseerd op Selang's topic of heb je een een andere verhandeling gevonden over dat onderwerp?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')