abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84866438
Hier nog 1 .
pi_84868642
Hebben jullie ook al Belijdenis gedaan?
pi_84869474
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:06 schreef Gellius het volgende:
Nee heb wel een kudde paarden, ook goed?
pi_84874745
Gaat het nog steeds goed met het zielige kipje?

Je hebt zeker geen filmpje gemaakt van Clara's gekke bui?
pi_84875310
*btw Sigme, is het niet lastig om de kennis op te bouwen over zoveel verschillende dieren?
pi_84876104
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:06 schreef Gellius het volgende:
Nee, ik geloof in Octopus Paul en die heeft geen gehoororgaan en doet dus ook niet aan belijdenis.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84883136
Welkom, geopenbaarde lezertjes :D

Het gaat nog steeds goed met kuikentje 5. Beetje klein maar verder niks mis mee.
Kennis opbouwen over zoveel verschillende dieren, ach weet je, die beesten zijn al eeuwen gedomesticeerd en al eeuwen redden mensen zich ermee. Ook voordat ze schrikdraad, internet en google hadden. Niet te bang zijn.

En er zijn vaak wel andere mensen die er wel wat van weten, waarbij ik grote dankbaarheid verschuldigd ben aan de heren van de Welkoop hier. Dan kijk ik wanhopig, zeg ik dat ik een kalfje gekregen heb en niks van kalveren weet en dan gaan ze met me doornemen wat ik zoal nodig heb en kopieren ze een en ander uit het handboek Hoe moet ik met mijn kalf.

En over de lokale dierenartsenpraktijk mag ik ook niet klagen; houden elke dag telefonisch spreekuur en daarbuiten mag je ook bellen, lenen hun thermometer uit als ik een varken moet temperaturen en als er spoed is staan ze binnen een uur op de stoep.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:50:17 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_84885103
Maar waar blijven die foto's nou?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_84898660
Nog 1.
Wat een geweldige veestapel heb je Sigme.
Ben jaloers, ooit wil ik dit ook (ik weet alleen niet of ik mijn eigen dieren zou kunnen laten slachten).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 augustus 2010 @ 16:59:29 #285
163650 Greys
pi_84899615
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:28 schreef sigme het volgende:
Voor Clara hebben we de boomgaard in orde gemaakt (we=liefste). We hadden de boomgaard eerder aangewezen als de plaats waar de hond wél mag schijten. Dus om diens poepregime niet compleet te verstoren is er een poephoekje afgezet, waar de hond vrij in- en uit kan lopen, met schrikdraad tussen hondepoepwei en koeiepoepwei.
:D!

En ik verheug me alvast op foto's van Claartje en Blaartje samen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_84904131
Ja, foto's. We wants them. :Y
pi_84934629
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Het kalf is geboren met twee enorme oorflappen in - nou ja, bijna dan. Volgens moeten die erin voordat het kalf droog is. In elk geval, bij zo'n klein kalfje zijn de flappen zowat groter dan de oren.
Die had ze dus al. De boer waar ze vandaan komt heeft het dier afgemeld - het is niet meer bij hem. Ik moet Clara aanmelden; ze is hier aangekomen. En daartussen mag niet teveel tijd zitten want dan is er administratief een koe zoek. Maar ja, het kalf was een verrassing en tegenwoordig moet je om een kalf te ontvangen regegistreerd runderhouder zijn - ik als schapen- en varkenshouder kan maar zo geen koe aanmelden. En allerlei dingen moeten per se via internet (ergo; elke bejaarde boer met een beestje moet een computer en internet), maar dit moet per se via de post, want ik moet op een papier aankruisen "hobby" en " pak 'm beet een stuk of twee".
Heen & weer sturen duurt een werkdag of 10; eergister hadden ze mijn papieren binnen, gister in het systeem, en dan moeten er nog drie instanties worden ingelicht (of meer, maar drie waarvan ik weet) en dan alle machtigingen goed gezet worden in " systemen" en ze bellen vanmiddag terug.

Oja, nu zie ik die gigantische oormerken zitten op de foto. 't Is toch een belachelijk gezicht, die dingen (en dan ook nog twéé! Zijn ze bang dat het beest één oor gemakkelijk gaat verliezen?), ik ben er nog steeds niet aan gewend, al zal het inmiddels al heel wat jaren verplicht zijn...
pi_84935068
Wanneer gaan ze koeien eens chippen, net als paarden?
pi_84935419
Nieuwe schapen moeten sinds begin dit jaar een chip (met een transponder). Je kan kiezen voor een transponder in een oor of een bolus in de buik. Maar je moet natuurlijk ook een oorflap. Zonder oorflap geen beest. Behlave een paard want dat is een edel beest (lees: teveel mensen die men niet voor 't hoofd wil stoten).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_84937702
Maar wat voegt die oorflap dan toe als je al een chip hebt? :?
pi_84937981
Onze schapen en geiten hebben ook van die nieuwe oorflappen met chip er in, lelijke ondingen maar al iets minder lomp dan de flappen zonder chip. Ik zou ook graag zien dat ze gewoon gechipt konden worden zoals een hond oid, zonder van die lompe dingen in hun oor. Maar zelfs met zo'n inwendige chip schijnt dat nodig te zijn om zichtbaar te maken dat het dier is gechipt of zo...

edit: en domme vraag misschien... maar Laureline heeft het over een foto..? Waar kan ik die bewonderen?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_84946154
O, ik bedoelde die op de vorige pagina! Met sigme in trouwfeestjurk :P
pi_85055116
Gister Blaartje opgehaald. Die is een maandje ouder dan Klaartje, en iets minder tam, dus het was nog best een klus om haar netjes in de wei te krijgen. Daar hebben we haar eerst maar even aan de stik gezet, maar nadat ze toch vrij rustig melk uit een emmer wou drinken durfden we het aan haar in de wei los te laten. Blaartje en Klaartje hebben de nacht tegen elkaar aan geschurkt doorgebracht, niet in het stalletje waar Klaartje tot nu toe sliep, maar in het open veld zoals Blaartje gewend is. In de hoek waar ze het dichtst bij de varkens liggen, misschien vinden ze het gezellig geknor (varkens slapen relatief luidruchtig).

Foto's!
Klaartje & Blaartje voor het eerst samen:

Foto's van eergister:
Klaartje drinkt:

Klaartje & hond:

Kippen & kuikens:

Varkens & Klaartje

pi_85055243
Oh, wat gezellig! O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 augustus 2010 @ 16:52:28 #295
163650 Greys
pi_85055325
Oh, die kuikens zijn al haast niet meer pluizig!

En Klaartje en Blaartje zijn een lekker duo zeg, leuk dat ze samen geslapen hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_85056359
Leuk hoor :Y.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:25:22 #297
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_85056760
Oooooooh veel foto's *O*
En wat zijn ze leuk!
Wat leuk ook dat de kalfjes net zo gezellig in dat hoekje bij de knorries kunnen komen O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_85060656
O+ Nu met kalfjes!
Go hard or go home
pi_85062463
Mooi divers perceel ook
pi_85065213
Leuke foto's weer, en van de hele veestapel zo'n beetje! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik vroeg me af of je al weet wat de toekomst gaat brengen voor Klaartje en Blaartje? Wil je ze houden voor vlees of melk of gewoon voor de lol? Ben wel benieuwd :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')