Volgens mij begrijp je het plaatje niet helemaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 19:51 schreef Prevy het volgende:
Bij het eerste moet ik dus kiezen uit FACE dat snap ik wel. Het is van beneden naar boven.
Maar bij het 2e notenbalk staat er ook een D bij,
Kunnen jullie mij misschien meer informatie geven?
En verder schopje MUZquote:De tussennoten ( de noten die tussen de lijnen staan ) zijn van onder naar boven de letters F A C E , De lijnnoten ( de noten die op de lijnen staan dat zijn er 5. Die kan je onthouden voor:
Een Goede Boer Die Fietst = E G B D F
Waarschijnlijk omdat dit FACE-ezelsbruggetje (had ik nog nooit van gehoord) je wat houvast geeft als je het niet gewend bent om noten te lezen. Zoals BrandX al aangaf kun je de noten F-A-C-E tussen de lijnen op de notenbalk plaatsen en aangezien notennamen van A tot G lopen, kun je de rest dan zelf invullen.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:09 schreef Prevy het volgende:
Nu ben ik helemaal verward waarom zegt de lerares dan dat we het moeten doen doormiddels van de FACE bruggetje?
Niet waar.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:18 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dit FACE-ezelsbruggetje (had ik nog nooit van gehoord) je wat houvast geeft als je het niet gewend bent om noten te lezen. Zoals BrandX al aangaf kun je de noten F-A-C-E tussen de lijnen op de notenbalk plaatsen en aangezien notennamen van A tot G lopen, kun je de rest dan zelf invullen.
Sorry?quote:
De E toch nietquote:Op maandag 8 maart 2010 20:22 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Sorry?
Er staat in mijn reactie "tussen de lijnen" he, niet "door de lijnen".
Het gaat hier toch om de hoge E, anders zou het wel een heel erg vreemd ezelsbruggetje worden, dan zou je de centrale C pakken, dan de E, dan de A en ineens de hoge F?? LIjkt mij heel vreemd. En die A zou dan wel weer opeens tussen de lijnen vallen.quote:
Oh, ik snapte het ezelsbruggetje gewoon nietquote:Op maandag 8 maart 2010 20:24 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om de hoge E, anders zou het wel een heel erg vreemd ezelsbruggetje worden, dan zou je de centrale C pakken, dan de E, dan de A en ineens de hoge F?? LIjkt mij heel vreemd. En die A zou dan wel weer opeens tussen de lijnen vallen.
boven naar beneden? al die geluidssterkte dingen staan gewoon bij de noten geschreven, heeft verder niets met tonen te maken. Zacht en zeer zacht moet je dus simpelweg als er p of pp staat.quote:Op maandag 8 maart 2010 20:25 schreef Prevy het volgende:
Cruise.Elroy
Wauw![]()
Harstikke bedankt![]()
Dus dan gaat het zo verder met D en dan de E.
Dus alleen wat ik moet doen is de plaatsen en de noten leren zodat ik ze morgen zelf kan schrijven op de lijnen!
Bedankt fokkers.
Nu heb ik nog iets:
Dynamiek: Geluidssterkte. Wordt in de muziek aangegeven met Dynamische tekens:
Zeer zacht Pianissimo pp
Zacht Piano p
Matig sterk fortissimo mf
Sterk forte f
Zeer sterk fortissimo ff
Nu begrijp ik het een of ander,
de plaatjes staan er dus ook bij,
Als hij van de tonen van beneden naar boven gaan dan noem je dat fortissimo. (mf)
Als hij van boven naar beneden gaan dan noem je het forte. (F)
1. Maar wat is het verschil tussen zacht en sterk?
2. Wanneer moet ik zacht of zeer zacht.
Als we met "<" crescendo aangeven (het geleidelijk sterker worden), en met ">" decrescendo (het geleidelijk zachter worden), dan kun je de volgorde als volgt zien als in jouw plaatjes:quote:Op maandag 8 maart 2010 20:34 schreef Prevy het volgende:
Maar als de klank dus van hard naar zacht gaat moet ik MF invullen en andersom is F, tenminste dat staat er op de website:
[ afbeelding ]
Waar zou ik de p of de pp dan moeten gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |