Mijn ervaringen zijn wat dat betreft toch heel anders. Natuurlijk draait hun leven om hun kind, dat lijkt me vrij logisch. Mijn ervaring is echter dat de prestaties niet slechter worden. Hooguit wordt het met zaken als meer werk iets lastiger.quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:19 schreef CaLeX het volgende:
Even serieus, heb je ooit weleens met een vrouw samengewerkt die een kind van onder de 4 heeft?
Laat staan net bevallen is.... Het hele leven draait maar om 1 ding, naar huis gaan en voor het kindje zorgen ( voor het gemak gooi ik alle vrouwen even over 1 kam, heb het vaak genoeg meegemaakt).
Zijn natuurlijk genoeg vrouwen die normaal werken. Echter zijn er ook genoeg van wie de prioriteiten helemaal verschuiven van normaal werken naar koter.Willen alle vakanties vrij, werken maar tot 15:00u enze..quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn wat dat betreft toch heel anders. Natuurlijk draait hun leven om hun kind, dat lijkt me vrij logisch. Mijn ervaring is echter dat de prestaties niet slechter worden. Hooguit wordt het met zaken als meer werk iets lastiger.
-1 generaliserenquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Even serieus, heb je ooit weleens met een vrouw samengewerkt die een kind van onder de 4 heeft?
Laat staan net bevallen is.... Het hele leven draait maar om 1 ding, naar huis gaan en voor het kindje zorgen ( voor het gemak gooi ik alle vrouwen even over 1 kam, heb het vaak genoeg meegemaakt).
Mijn ervaring is toch (en dat is met meer dan 15 vrouwen) dat menquote:Op woensdag 10 maart 2010 12:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn ervaringen zijn wat dat betreft toch heel anders. Natuurlijk draait hun leven om hun kind, dat lijkt me vrij logisch. Mijn ervaring is echter dat de prestaties niet slechter worden. Hooguit wordt het met zaken als meer werk iets lastiger.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze het niet fijn vinden om even te werken?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
-1 generaliseren
Wat een onzin zeg... Het leven draait niet maar om 1 ding. Sterker nog, er zijn scheepsladingen vrouwen die het heel fijn vinden om weer te gaan werken na zwangerschapsverlof. Even weer gewoon de persoon zijn die gewaardeerd wordt om het werk dat ze verricht, ipv alleen maar bezig zijn met luiers, slaapjes en voedingen.
Die eerste 2 herken ik wel, maar die laatste 2 niet. Wanneer iemand minder gaat werken, staat daar ook tegenover dat je minder loon hoeft te betalen. Dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Flexibiliteit is iets wat te maken heeft met wat er mogelijk is. Daar zijn overigens hele goede afspraken over te maken, ook met mensen die kinderen hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mijn ervaring is toch (en dat is met meer dan 15 vrouwen) dat men
-minder gaat werken qua dagen
-minder flexibel zijn
-minder accuraat
-minder doen op een dag
Natuurlijk allemaal zeer betrekkelijk en persoonlijk qua soort werk (administratief voornamelijk) en onderneming (semi-overheid).
Grappig 4 posts geleden zeg je nog dat je ervaring heel anders zijn. Nu ben je het met de helft eens....quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die eerste 2 herken ik wel, maar die laatste 2 niet. Wanneer iemand minder gaat werken, staat daar ook tegenover dat je minder loon hoeft te betalen. Dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Flexibiliteit is iets wat te maken heeft met wat er mogelijk is. Daar zijn overigens hele goede afspraken over te maken, ook met mensen die kinderen hebben.
Ik zei niet iets heel anders in mijn laatste post. Moeders (of vaders) met jonge kinderen presteren er niet minder om. Hooguit is het qua planning soms iets lastiger, maar in goed overleg levert dat ook geen problemen op.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:49 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Grappig 4 posts geleden zeg je nog dat je ervaring heel anders zijn. Nu ben je het met de helft eens....
Waarom die tussenvoeging?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik zeg toch helemaal niet dat ze het niet fijn vinden om even te werken?
Omdat ik vaak zie dat het op die manier ervaren wordt.quote:
Wat grappig... Ik zie dat toaal niet in mijn omgeving. Maar goed, dat zal waarschijnlijk dan aan het verschil tussen jouw en mijn werkomgeving zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:06 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Omdat ik vaak zie dat het op die manier ervaren wordt.
De onderwijs sector meldt zich... Ook ik merk niet echt dat vrouwen minder doen tijdens werken. Ze werken misschien minder, maar dat moeten ze zelf weten vind ik. Ze krijgen dan ook minder betaald. Ze zijn wel minder flexibel (vergaderingen na schooltijd bijvoorbeeld), maar goed ook zij horen in principe beschikbaar te zijn tot 4 uur 's middags. En dat weten ze ook.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat grappig... Ik zie dat toaal niet in mijn omgeving. Maar goed, dat zal waarschijnlijk dan aan het verschil tussen jouw en mijn werkomgeving zijn.
*proest*quote:Op donderdag 11 maart 2010 12:27 schreef lady-wrb het volgende:
op mijn vorige werk was een vacature op de loonadministratie.
voorwaarden: het mocht geen vrouw zijn, want die werden zwanger en dat was lastig
en men moest bereid zijn cursussen te volgen.
het werd idd een man, die braaf de cursussen deed, en vervolgens vertrok naar een andere werkgever
ze is niet ontslagen het tijdelijke contract werd niet verlengd.quote:Op donderdag 11 maart 2010 10:38 schreef Beuaty_Kyaaraa het volgende:
Als ze slim was had ze er inderdaad nog een maandje mee gewacht, maar ja zover ik weet mag je niet iemand ontslaan of afkeuren omdat die gene zwanger is..Maar dan verzinnen ze er altijd wel weer een andere domme smoes voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |