abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:59:35 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78967831
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:19 schreef CaLeX het volgende:

Even serieus, heb je ooit weleens met een vrouw samengewerkt die een kind van onder de 4 heeft?

Laat staan net bevallen is.... Het hele leven draait maar om 1 ding, naar huis gaan en voor het kindje zorgen ( voor het gemak gooi ik alle vrouwen even over 1 kam, heb het vaak genoeg meegemaakt).
Mijn ervaringen zijn wat dat betreft toch heel anders. Natuurlijk draait hun leven om hun kind, dat lijkt me vrij logisch. Mijn ervaring is echter dat de prestaties niet slechter worden. Hooguit wordt het met zaken als meer werk iets lastiger.
pi_78968667
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn ervaringen zijn wat dat betreft toch heel anders. Natuurlijk draait hun leven om hun kind, dat lijkt me vrij logisch. Mijn ervaring is echter dat de prestaties niet slechter worden. Hooguit wordt het met zaken als meer werk iets lastiger.
Zijn natuurlijk genoeg vrouwen die normaal werken. Echter zijn er ook genoeg van wie de prioriteiten helemaal verschuiven van normaal werken naar koter.Willen alle vakanties vrij, werken maar tot 15:00u enze..
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 maart 2010 @ 13:23:34 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78968798
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Even serieus, heb je ooit weleens met een vrouw samengewerkt die een kind van onder de 4 heeft?

Laat staan net bevallen is.... Het hele leven draait maar om 1 ding, naar huis gaan en voor het kindje zorgen ( voor het gemak gooi ik alle vrouwen even over 1 kam, heb het vaak genoeg meegemaakt).
-1 generaliseren

Wat een onzin zeg... Het leven draait niet maar om 1 ding. Sterker nog, er zijn scheepsladingen vrouwen die het heel fijn vinden om weer te gaan werken na zwangerschapsverlof. Even weer gewoon de persoon zijn die gewaardeerd wordt om het werk dat ze verricht, ipv alleen maar bezig zijn met luiers, slaapjes en voedingen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78968808
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Mijn ervaring is toch (en dat is met meer dan 15 vrouwen) dat men
-minder gaat werken qua dagen
-minder flexibel zijn
-minder accuraat
-minder doen op een dag

Natuurlijk allemaal zeer betrekkelijk en persoonlijk qua soort werk (administratief voornamelijk) en onderneming (semi-overheid).
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_78968857
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

-1 generaliseren

Wat een onzin zeg... Het leven draait niet maar om 1 ding. Sterker nog, er zijn scheepsladingen vrouwen die het heel fijn vinden om weer te gaan werken na zwangerschapsverlof. Even weer gewoon de persoon zijn die gewaardeerd wordt om het werk dat ze verricht, ipv alleen maar bezig zijn met luiers, slaapjes en voedingen.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze het niet fijn vinden om even te werken?
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:26:06 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78968912
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:23 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Mijn ervaring is toch (en dat is met meer dan 15 vrouwen) dat men
-minder gaat werken qua dagen
-minder flexibel zijn
-minder accuraat
-minder doen op een dag

Natuurlijk allemaal zeer betrekkelijk en persoonlijk qua soort werk (administratief voornamelijk) en onderneming (semi-overheid).
Die eerste 2 herken ik wel, maar die laatste 2 niet. Wanneer iemand minder gaat werken, staat daar ook tegenover dat je minder loon hoeft te betalen. Dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Flexibiliteit is iets wat te maken heeft met wat er mogelijk is. Daar zijn overigens hele goede afspraken over te maken, ook met mensen die kinderen hebben.
pi_78969717
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die eerste 2 herken ik wel, maar die laatste 2 niet. Wanneer iemand minder gaat werken, staat daar ook tegenover dat je minder loon hoeft te betalen. Dus dat lijkt mij niet echt een probleem. Flexibiliteit is iets wat te maken heeft met wat er mogelijk is. Daar zijn overigens hele goede afspraken over te maken, ook met mensen die kinderen hebben.
Grappig 4 posts geleden zeg je nog dat je ervaring heel anders zijn. Nu ben je het met de helft eens....
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:02:45 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78970341
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:49 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Grappig 4 posts geleden zeg je nog dat je ervaring heel anders zijn. Nu ben je het met de helft eens....
Ik zei niet iets heel anders in mijn laatste post. Moeders (of vaders) met jonge kinderen presteren er niet minder om. Hooguit is het qua planning soms iets lastiger, maar in goed overleg levert dat ook geen problemen op.
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 maart 2010 @ 16:29:16 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78976846
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat ze het niet fijn vinden om even te werken?
Waarom die tussenvoeging?
pi_78978533
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:29 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom die tussenvoeging?
Omdat ik vaak zie dat het op die manier ervaren wordt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 10 maart 2010 @ 17:30:57 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78979730
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Omdat ik vaak zie dat het op die manier ervaren wordt.
Wat grappig... Ik zie dat toaal niet in mijn omgeving. Maar goed, dat zal waarschijnlijk dan aan het verschil tussen jouw en mijn werkomgeving zijn.
  donderdag 11 maart 2010 @ 09:35:47 #162
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_79003471
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat grappig... Ik zie dat toaal niet in mijn omgeving. Maar goed, dat zal waarschijnlijk dan aan het verschil tussen jouw en mijn werkomgeving zijn.
De onderwijs sector meldt zich... Ook ik merk niet echt dat vrouwen minder doen tijdens werken. Ze werken misschien minder, maar dat moeten ze zelf weten vind ik. Ze krijgen dan ook minder betaald. Ze zijn wel minder flexibel (vergaderingen na schooltijd bijvoorbeeld), maar goed ook zij horen in principe beschikbaar te zijn tot 4 uur 's middags. En dat weten ze ook.

Misschien dat ik het ook minder merk omdat iedereen voor zijn eigen klassen staat, en je dus wat minder afhankelijk bent van anderen om je werk te doen. Je kan dus ook niet werk op een ander afschuiven. Je merkt het enthousiasme wel heel duidelijk: bij gala's, open dagen, schoolreisjes zie je meteen wie zich wel wil inzetten en wie niet. En vreemd genoeg zijn het vaak de wat oudere mannen en vrouwen die dat niet willen doen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_79005574
Als ze slim was had ze er inderdaad nog een maandje mee gewacht, maar ja zover ik weet mag je niet iemand ontslaan of afkeuren omdat die gene zwanger is..Maar dan verzinnen ze er altijd wel weer een andere domme smoes voor.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2010 @ 12:27:47 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_79009936
op mijn vorige werk was een vacature op de loonadministratie.
voorwaarden: het mocht geen vrouw zijn, want die werden zwanger en dat was lastig
en men moest bereid zijn cursussen te volgen.

het werd idd een man , die braaf de cursussen deed, en vervolgens vertrok naar een andere werkgever
pi_79016683
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:27 schreef lady-wrb het volgende:
op mijn vorige werk was een vacature op de loonadministratie.
voorwaarden: het mocht geen vrouw zijn, want die werden zwanger en dat was lastig
en men moest bereid zijn cursussen te volgen.

het werd idd een man , die braaf de cursussen deed, en vervolgens vertrok naar een andere werkgever
*proest*
pi_79018340
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:38 schreef Beuaty_Kyaaraa het volgende:
Als ze slim was had ze er inderdaad nog een maandje mee gewacht, maar ja zover ik weet mag je niet iemand ontslaan of afkeuren omdat die gene zwanger is..Maar dan verzinnen ze er altijd wel weer een andere domme smoes voor.
ze is niet ontslagen het tijdelijke contract werd niet verlengd.

zwanger worden terwijl je geen vast contract hebt is waarschijnlijk wel het domste wat je kunt doen als vrouw zijnde m.b.t. je werk
pi_79021632
Het is wel mijn ervaring dat je op het werk minder hebt aan vrouwen met kleinere kinderen. Maar ik werk in het onderwijs en vaak is een motivatie om voor deze sector te kiezen het feit dat het zo handig combineert met de zorg voor kleine kinderen. Kan me voorstellen dat de gedrevenheid van mensen die hun baan kiezen om de inhoud sterker is dan die van mensen die hem kiezen om praktische redenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')