abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78888258
het gedrag van Marokkaans straattuig afkeuren? Ik hoor er namelijk veel te weinig over. Ahmed Marcouch gaf een tijd geleden een brutaal jongetje een oorvijg, maar verder hoor ik weinig autoriteiten die hun afschuw uitspreken over Marokkaans ontspoorde jeugd. Waarom is dat? Hoort het niet bij hun cultuur? Of zijn de autoriteiten bang? Ik denk namelijk dat als de Marokkaanse gemeenschap in zou grijpen, het een zinvolle bijdrage zou zijn in het tegenhouden van verdere escalatie. Wat ik helaas te vaak hoor, is een verdedigende houding, ofwel een slachtofferhouding.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 8 maart 2010 @ 14:12:09 #2
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_78888315
Ja, O US is een voorbeeldmarokaantje
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 8 maart 2010 @ 14:16:55 #3
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_78888539

You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_78888564
Je moet het dan ook wel willen horen, en dat ontbreekt het nogal aan lijkt het.
quote:
Hij is een PvdA-man, maar soms lijken zijn uitspraken over de multiculturele samenleving die van Wilders te benaderen. zelfs nu de kritiek op Marokkanen hier toeneemt, zoekt Ahmed Aboutaleb de confron­tatie. ‘De enige boom die kan groeien, is een boom die goed is gesnoeid.’

Wouter Bos had het kunnen overwegen na het regeerakkoord in februari 2007: de gepassioneerde Nederlands-Marokkaanse politicus Ahmed Aboutaleb tot minister van Integratie te benoemen. In vorige functies had de zoon van een imam uit Beni Sidel al blijk gegeven van uitgesproken standpunten over de multiculturele samen­leving. Als directeur van het onderzoeksinstituut Forum zei Aboutaleb begin 2000 in een interview met Vrij Nederland dat de vinger op de zere plek moest worden gelegd: het wemelde van de Marokkaanse etterbuiltjes en die kon je niet met fluwelen handschoenen aanpakken. Hij vond dat ouders niet bang moesten zijn hun ontspoorde kinderen bij de politie aan te geven. Dat was twee jaar voor de dood van Pim Fortuyn. Als wethouder van Amsterdam maakte Aboutaleb furore met zijn optreden na de moord op Theo van Gogh. Marokkanen die met de moordenaar sympathiseerden, konden wat hem betreft beter hun koffer pakken.
Ver voordat Pimmetje of Wilders hun grote mond opzetten was Aboutaleb al heel duidelijk over dit onderwerp.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:18:45 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_78888628
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]

Ver voordat Pimmetje of Wilders hun grote mond opzetten was Aboutaleb al heel duidelijk over dit onderwerp.
Nou nou, ze kunnen wat hem betreft hun koffers pakken, dat zal ze leren..
maar betreft het hem ook?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_78888650
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de meeste het afkeuren maar daar heeft de media geen gehoor aan (hoezo linkse media?). Ik ken een hoop Marokkanen en die leven eigenlijk allemaal netjes zoals we dat van iemand in Nederland mogen verwachten. Ze spreken zelf ook familie, kennissen en buurt kinderen aan op hun gedrag. Zelf vind ik het zelfs ver gaan. Dit had ik vroeger zelf niet.

Denk je nu echt dat elke Marokkaan hier de Islam wil gaan invoeren? Welnee, ze willen gewoon net zoals jij en ik hier een normaal en goed leven opbouwen. Dat er een aantal ratten tussen zitten waar de hele bevolkingsgroep de schuld van krijgt en voor wordt aangekeken kunnen ze in mijn ogen weinig aan doen.
pi_78888669
Het typische gedrag wat je ziet als je een Marokkaanse ouder aanspreekt op het gedrag van hun kinderen: dat doet mijn kind niet, ik kan mijn kind zelf wel opvoeden etc. Inderdaad een verdedigende houding
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 8 maart 2010 @ 14:20:21 #8
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78888694
Aboutaleb, jammer dat hij naar Den Haag (en later Rotterdam) is gegaan. Prima vent voor Amsterdam
pi_78888783
Ik voel met ook niet geroepen om iedere week mijn afkeuring te laten blijken als het ajax- of feijenoordtuig de boel weer ergens kort en klein slaat. Wat heb ik met die voetbalsupporters te schaften?

Voor veel marokkanen geldt hetzelfde, waarom moeten zij zich aangesproken voelen voor het wangedrag van andere marokkanen die ze helemaal niet kennen?
pi_78888796
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Griebus het volgende:
Het typische gedrag wat je ziet als je een Marokkaanse ouder aanspreekt op het gedrag van hun kinderen: dat doet mijn kind niet, ik kan mijn kind zelf wel opvoeden etc. Inderdaad een verdedigende houding
Typisch? Ik heb het nog nergens mee gemaakt. Ik weet wel dat de ouders het heel vervelend vinden omdat het in hun "eer" aangetast voelen maar daarna pakken de meesten hun kinderen alsnog wel aan hoor want ze willen niet nog een keer aangesproken worden hierover.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:24:11 #11
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78888865
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:19 schreef Griebus het volgende:
Een houding die ik ook bij veel Nederlandse ouders tegenkom hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78888875
In Marokko is er veel meer een straatcultuur. Daar worden kinderen gewoon gecorrigeerd door de oudere die daar op dat moment aanwezig is. Hier gebeurt dat niet of veel minder, waardoor het mis loopt.
pi_78889040
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:18 schreef BereNDD het volgende:

Nou nou, ze kunnen wat hem betreft hun koffers pakken, dat zal ze leren..
maar betreft het hem ook?
Hoe bedoel je? Volgens mij is Aboutaleb van onbesproken gedrag dus waarom zou hij zijn koffers moeten pakken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2010 14:28:23 ]
pi_78889280
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:24 schreef stbabylon het volgende:
In Marokko is er veel meer een straatcultuur. Daar worden kinderen gewoon gecorrigeerd door de oudere die daar op dat moment aanwezig is. Hier gebeurt dat niet of veel minder, waardoor het mis loopt.
In Marokko schamen ze zich kapot voor die klerelijers die het hier verneuken
pi_78889396
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:34 schreef TiMPiN het volgende:
In Marokko schamen ze zich kapot voor die klerelijers die het hier verneuken
Dat zal wel meevallen.
Weinig Nederlanders schamen zich ook voor hun landgenoten die overal ter wereld in de drugshandel zitten.
pi_78889471
Nederlanders doen niet aan drugshandel
pi_78890775
Als een Marokkaan de fout in gaat dan voelen ze zich (terecht) niet verbonden aan die Marokkaan.
Maar als een Marokkaan wordt aangevallen dan voelen ze zich wel verbonden.
pi_78890858
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:12 schreef Picchia het volgende:
Als een Marokkaan de fout in gaat dan voelen ze zich (terecht) niet verbonden aan die Marokkaan.
Maar als een Marokkaan wordt aangevallen dan voelen ze zich wel verbonden.
Ik zie bij Nederlanders geen verschil eigenlijk
pi_78890931
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie bij Nederlanders geen verschil eigenlijk
Ik ook niet. Wat grappig eigenlijk.
  maandag 8 maart 2010 @ 15:33:34 #20
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_78891768
Ik zie niet in waarom een individu zich zou moeten verantwoorden of zich distantiėren van het gedrag van andere individuen waarmee men bepaalde kenmerken deelt. Ik vind het dan ook verschrikkelijk hypocriet dat bepaalde mensen verwachten dat zulke verantwoording afgelegd dient te worden.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_78891885
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:15 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik ook niet. Wat grappig eigenlijk.
Kutmensheid
pi_78892488
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:37 schreef petertje2 het volgende:
Dat zal wel meevallen.
Weinig Nederlanders schamen zich ook voor hun landgenoten die overal ter wereld in de drugshandel zitten.
Nederlanders schamen zich dan ook vooral voor andere Nederlanders op vakantie.
pi_78892721
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]

Hij werd daarna dan ook beveiligd he.
quote:
Sinds de dag van de aanslag op Van Gogh heeft Aboutaleb nooit de deur meer uit gekund zonder beveiliging. Hij woonde zelfs een tijdje niet thuis. Moslimextremisten dreigden namelijk dat het lot van Van Gogh ook de Amsterdamse wethouder van Integratie zou treffen. Aboutaleb peinsde er niet over bij de pakken neer te gaan zitten
http://www.rtl.nl/(/actue(...)wie_is_aboutaleb.xml

Blijkbaar is niet iedereen in de Marokkaanse gemeenschap tevreden over zijn harde uitspraken.
pi_78894675
Na het lezen van al jullie reacties wil ik er nog even wat aan toevoegen, De islam en die vervelende marokkaanse jongens hebben weinig tot geen verband met elkaar. Wilders laat zoveel onzin los terwijl hij niet eens weet waar hij het over heeft en zijn aanhangers gaan gewoon als kippen zonder koppen achter hem aan (net zo onwetend) . Het vervelende is dat de meeste criminele/ onhandelbare jongens helaas wel mohamed, ali, karim, khalid etc heten. Dat zijn allemaal namen vanuit de Islam, hun ouders hebben hen zo genoemd omdat de ouders meestal wel gelovig zijn. Als Wilders nou eens aan die marokkaanse jongens zou gaan vragen wat ze van hun meegegeven geloof afweten en wat ze er van praktiseren, dan kan ik jullie garanderen dat die jongens er weinig of helemaal niks van afweten. Ze doen namelijk alles wat god verboden heeft en zo een persoon kan je geen moslim noemen. Ze dragen helaas wel namen mee van profeten of andere personen vanuit het geloof die veel goeds in de wereld hebben gebracht. Overigens zit het zo dat zowel de moslims als christenen en de joden alle drie in dezelfde god geloven. En al de drie geloven hebben de regel in rust en vrede met elkaar te leven. Iedereen die van die regel afwijkt doet het verkeerd, en mensen die verkeerde dingen doen mogen/moeten daarvoor gestraft worden. Het zou verstandig zijn dat Wilders en zijn aanhangers maar eens met de juiste moslims aan tafel moeten gaan zitten om zo helder voor ogen te krijgen wie de echte moslims zijn en die wie er buiten vallen. Want dat ze moslims als terroristen zien is erg onaangenaam om mee te dragen, want de echte moslims blazen zichzelf niet op en doen niet aan zelfmoord. Dat behoord namelijk tot 1 van de grootste zondes die er bestaat binnen het geloof.

P.s. als die criminele marokkaanse jongens maar iets van hun meegegeven geloven begrepen dan zouden ze nooit van hun leven aan andermans spullen durven zitten, want volgens de islam hoor je andermans hand af te hakken als diegene iets gestolen heeft of aan een ander soort bezit heeft gezeten wat niet van hem is. Het is natuurlijk wel een regel wat eeuwen geleden ingevoerd was en we leven nu in 2010 en gebeuren zulke dingen niet, maar als gelovige hoort dat weinig uit te maken, want je hoort met je medemensen zo om te gaan zoals het hoort en als dat niet gaat dan heeft dat grote gevolgen. En god zal dieven/ moordenaars/verkrachters etc zeker straffen en maar goed ook. ( amen)

Kortom ik hoop dat de Nederlanders in het geheel meer gaan begrijpen van de islam, zodat ze rustig en zonder angst met moslims kunnen werken/leven. En dat ze mogen weten dat wij moslims zeker achter de nederlanders of anders gelovige staan als ze al die vervelende criminele jongens willen oppakken en beboeten.
pi_78895089
Wij moslims achter de Nederlanders staan ..

Daar geef je dus precies zelf aan wat er bij jou verkeerd zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')