Precies, dat. Die spackjongens nemen het niet zo nauw en in de regel moet je nog aardig schoonmaken na het spackspuiten. Zonde als je mooi gelakte kozijnen onder de prut zitten.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef Mirjam het volgende:
ik zou eerst laten spackspuiten, straks spuiten ze je mooie schilderwerk naar de klote, kun je weer opnieuw beginnen.
huh? niet zo nauw?? Dat spuiten zelf is zo gebeurd. Waar ze juist de hele tijd mee bezig zijn is het afplakken...quote:Op maandag 8 maart 2010 12:15 schreef error_404 het volgende:
[..]
Precies, dat. Die spackjongens nemen het niet zo nauw en in de regel moet je nog aardig schoonmaken na het spackspuiten. Zonde als je mooi gelakte kozijnen onder de prut zitten.
quote:Op maandag 8 maart 2010 12:26 schreef zeeeend het volgende:
Krijg je lakverf van de muur >Nee
krijg je muurverf van je lak >Ja
Tevens plak je makkelijker je stijlen deur af dan je spak vanwege de ondergrond
eerst lakke dan spakke
Euhm, ja. Ik kom elke dag wel op een bouwplaats en ik moet de eerste spackspuiter nog tegenkomen die netjes werkt. Mede daarom ben je idd zo lang aan het afplakken; iets wat zij zelf niet erg graag (en secuur) doen...quote:Op maandag 8 maart 2010 12:22 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
huh? niet zo nauw?? Dat spuiten zelf is zo gebeurd. Waar ze juist de hele tijd mee bezig zijn is het afplakken...
maar als je idd de volgorde vraagt... spacken, lakken...
quote:• Volgorde van schilderen
Als je een hele ruimte onder handen neemt, begin je best bij het plafond. Schilder daarna de muren. Zodra de muren goed droog zijn, kan je deuren, ramen en kozijnen doen.
Bron: wonen.nl - handige tips van Histor
quote:Op donderdag 11 maart 2010 01:31 schreef patrickpain het volgende:
Toevallig las ik dit topic, en ik ben ondernemer (schildersbedrijf)
Wij spuiten zowel kozijnen/deuren e.d. en uiteraard ook wanden en plafonds...
Ik persoonlijk plak liever het schilder/spuitwerk af en daarna spuit ik de wanden/plafonds,.. wel goed afplakken om spuitnevel e.d. op de verse lak te vermijden.
Maar,..... vers schilderwerk of lakspuitverf liever niet met de bestaande tape (gele) afplakken, de "plakkracht" kan de verse verf beschadigen. Hiervoor is een blauwe (minder plakkracht) beter geschikt..
Laat de tape na het spackspuiten niet onnodig lang zitten, ik verwijder het liever terwijl het nog vochtig is!
Neem de tijd voor het afplakken en zorg dat alleen de "randen" in kontakt komen met de tape, dus niet midden op de deur plakken! Mocht je andersom werken wat óók mogelijk is dan moet je aardig strak kunnen schilderen, afplakken van de (spack)muren is haast niet te doen, de verf zal onder de tape doorlopen en zeer rafelige randen geven...
Succes, en mocht je nog meer vragen hebben over schilderwerk en verven dan wil ik best wat tips geven!![]()
gr. Pat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |