abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78883697
Beste Fokkers,

Ik ben van plan mijn deuren, deurposten en raamkozijnen te schilderen. Het schilderwerk is goed onderhouden en stamt uit 2003. Graag wil ik ook de muren laten spackspuiten.

Kan ik nu beter eerst de deuren en kozijnen eerst schilderen en dan de spackspuitploegen laten 'aanrukken' of juist andersom? Zo ja waarom?

Alvast bedankt.
pi_78883739
ik zou eerst laten spackspuiten, straks spuiten ze je mooie schilderwerk naar de klote, kun je weer opnieuw beginnen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 8 maart 2010 @ 12:15:39 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78883832
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:13 schreef Mirjam het volgende:
ik zou eerst laten spackspuiten, straks spuiten ze je mooie schilderwerk naar de klote, kun je weer opnieuw beginnen.
Precies, dat. Die spackjongens nemen het niet zo nauw en in de regel moet je nog aardig schoonmaken na het spackspuiten. Zonde als je mooi gelakte kozijnen onder de prut zitten.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 8 maart 2010 @ 12:22:40 #4
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78884124
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:15 schreef error_404 het volgende:

[..]

Precies, dat. Die spackjongens nemen het niet zo nauw en in de regel moet je nog aardig schoonmaken na het spackspuiten. Zonde als je mooi gelakte kozijnen onder de prut zitten.
huh? niet zo nauw?? Dat spuiten zelf is zo gebeurd. Waar ze juist de hele tijd mee bezig zijn is het afplakken...

maar als je idd de volgorde vraagt... spacken, lakken...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78884267
Krijg je lakverf van de muur >Nee
krijg je muurverf van je lak >Ja
Tevens plak je makkelijker je stijlen deur af dan je spak vanwege de ondergrond
eerst lakke dan spakke
  maandag 8 maart 2010 @ 12:28:12 #6
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78884325
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:26 schreef zeeeend het volgende:
Krijg je lakverf van de muur >Nee
krijg je muurverf van je lak >Ja
Tevens plak je makkelijker je stijlen deur af dan je spak vanwege de ondergrond
eerst lakke dan spakke
idd, je hebt gelijk....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 8 maart 2010 @ 12:35:29 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78884556
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:22 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

huh? niet zo nauw?? Dat spuiten zelf is zo gebeurd. Waar ze juist de hele tijd mee bezig zijn is het afplakken...

maar als je idd de volgorde vraagt... spacken, lakken...
Euhm, ja. Ik kom elke dag wel op een bouwplaats en ik moet de eerste spackspuiter nog tegenkomen die netjes werkt. Mede daarom ben je idd zo lang aan het afplakken; iets wat zij zelf niet erg graag (en secuur) doen...
pi_78885444
Thanks, ik neig op basis van de antwoorden naar eerst schilderen, zeer goed zelf afplakken en dan de spuitploegen laten uitrukken.....
pi_79000007
Toevallig las ik dit topic, en ik ben ondernemer (schildersbedrijf)

Wij spuiten zowel kozijnen/deuren e.d. en uiteraard ook wanden en plafonds...
Ik persoonlijk plak liever het schilder/spuitwerk af en daarna spuit ik de wanden/plafonds,.. wel goed afplakken om spuitnevel e.d. op de verse lak te vermijden.

Maar,..... vers schilderwerk of lakspuitverf liever niet met de bestaande tape (gele) afplakken, de "plakkracht" kan de verse verf beschadigen. Hiervoor is een blauwe (minder plakkracht) beter geschikt..
Laat de tape na het spackspuiten niet onnodig lang zitten, ik verwijder het liever terwijl het nog vochtig is!

Neem de tijd voor het afplakken en zorg dat alleen de "randen" in kontakt komen met de tape, dus niet midden op de deur plakken! Mocht je andersom werken wat óók mogelijk is dan moet je aardig strak kunnen schilderen, afplakken van de (spack)muren is haast niet te doen, de verf zal onder de tape doorlopen en zeer rafelige randen geven...

Succes, en mocht je nog meer vragen hebben over schilderwerk en verven dan wil ik best wat tips geven!

gr. Pat
pi_79000057
eerst mat dan glans
Jusqu'ici tout va bien...
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:13:48 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79001880
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:32 schreef Manono het volgende:
eerst mat dan glans
pi_79045447
quote:
• Volgorde van schilderen
Als je een hele ruimte onder handen neemt, begin je best bij het plafond. Schilder daarna de muren. Zodra de muren goed droog zijn, kan je deuren, ramen en kozijnen doen.

Bron: wonen.nl - handige tips van Histor
pi_79045463
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:31 schreef patrickpain het volgende:
Toevallig las ik dit topic, en ik ben ondernemer (schildersbedrijf)

Wij spuiten zowel kozijnen/deuren e.d. en uiteraard ook wanden en plafonds...
Ik persoonlijk plak liever het schilder/spuitwerk af en daarna spuit ik de wanden/plafonds,.. wel goed afplakken om spuitnevel e.d. op de verse lak te vermijden.

Maar,..... vers schilderwerk of lakspuitverf liever niet met de bestaande tape (gele) afplakken, de "plakkracht" kan de verse verf beschadigen. Hiervoor is een blauwe (minder plakkracht) beter geschikt..
Laat de tape na het spackspuiten niet onnodig lang zitten, ik verwijder het liever terwijl het nog vochtig is!

Neem de tijd voor het afplakken en zorg dat alleen de "randen" in kontakt komen met de tape, dus niet midden op de deur plakken! Mocht je andersom werken wat óók mogelijk is dan moet je aardig strak kunnen schilderen, afplakken van de (spack)muren is haast niet te doen, de verf zal onder de tape doorlopen en zeer rafelige randen geven...

Succes, en mocht je nog meer vragen hebben over schilderwerk en verven dan wil ik best wat tips geven!

gr. Pat

nou als TS nog even geen tijd had doe ik het: dank voor je tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')