Dat heeft Donna hier 3 maanden volgehouden en opeens is het over met dat boos mauwen (en tegelijk kopjes geven om vervolgens hard weg te rennen)quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:04 schreef MissBliss het volgende:
Omg, zo herkenbaar! En ze is hier pas 2 weken
Het is gewoon raar, ze mauwt om aandacht maar als je die geeft, in de vorm van aaien, gaat ze heel boos mauwen. En spinnen, dat ookJa, het is schattig
en irritant.
Er is hoopquote:Op dinsdag 13 april 2010 @ 11:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat heeft Donna hier 3 maanden volgehouden en opeens is het over met dat boos mauwen (en tegelijk kopjes geven om vervolgens hard weg te rennen)
Om de zoveel tijd voel ik me ook slecht, omdat ik dan weer denk dat hij zo klaaglijk mauwt omdat hij het niet leuk heeft/ te klein woont/ niet genoeg gezelschap heeft. Kutbeest.quote:Op dinsdag 13 april 2010 01:04 schreef MissBliss het volgende:
Omg, zo herkenbaar! En ze is hier pas 2 weken
Het is gewoon raar, ze mauwt om aandacht maar als je die geeft, in de vorm van aaien, gaat ze heel boos mauwen. En spinnen, dat ookJa, het is schattig
en irritant.
Nee, hij is gewoon slim. Hij zorgt dat jij je schuldig voelt, zodat je hem (nog) meer gaat verwennen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 13:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Om de zoveel tijd voel ik me ook slecht, omdat ik dan weer denk dat hij zo klaaglijk mauwt omdat hij het niet leuk heeft/ te klein woont/ niet genoeg gezelschap heeft. Kutbeest.
quote:Op dinsdag 13 april 2010 @ 14:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, hij is gewoon slim. Hij zorgt dat jij je schuldig voelt, zodat je hem (nog) meer gaat verwennen.
Heeft 'ie mooi voor elkaar.
Dat dusquote:Op dinsdag 13 april 2010 @ 13:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Om de zoveel tijd voel ik me ook slecht, omdat ik dan weer denk dat hij zo klaaglijk mauwt omdat hij het niet leuk heeft/ te klein woont/ niet genoeg gezelschap heeft. Kutbeest.
in dat geval zouden ze tevreden samen hardrock moeten luisteren.quote:
Oh, die heb ikquote:Op dinsdag 13 april 2010 @ 19:19 schreef Loveless85 het volgende:
Niets wat de nieuwe CD van Slash niet samen kan brengen
terwijl hij gisteren al verstuurd was.
Hier ook niet hoor.quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:44 schreef Sanne het volgende:
Ik had ook weer Feliway gehaald omdat de poezen en Leto het even niet met elkaar zien zitten, maar het doet nu niks nada noppes.
Sorryquote:
Arme Droopsquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:31 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Sorry![]()
Mijn hoop lag weer es als een zielig hoopje onder de bank toen ik thuiskwam net
quote:Op zondag 2 mei 2010 @ 10:28 schreef nokwanda het volgende:
Dat kan verschillende kanten uitgaan.
Laatst gebeurde er zoiets tussen Bijoux en Poeska hier. Kleintje Bijoux won the battle en sindsdien spelen ze samen in de gang met muizen.
Kattenpsychologen zijn het daar meestal niet me eeens, maar ik denk soms dat ze dingen moeten uitzoeken waar geen mensen bij moeten zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 10:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, zoiets hoop ik ook, maar tot nu toe is er niet 1 die toe wil geven ofzo
Nou ja, we zien vanavond wel hoe het gegaan is...
Ik heb een deur in de berging staan hierquote:Op zondag 2 mei 2010 11:12 schreef Re het volgende:
op de agenda staat het kopen van een deur... dat wel
spider ligt nu op het bureau, kitty in de krabpaal en ze zijn een staar modus ingegaan...
Oh, dat is wel heel sneu jaquote:Op zondag 2 mei 2010 @ 10:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kattenpsychologen zijn het daar meestal niet me eeens, maar ik denk soms dat ze dingen moeten uitzoeken waar geen mensen bij moeten zijn.
Aan de andere kant... Purrr heeft ooit tijdens een paar dagen afwezigheid Bijoux zo het leven zuur gemaakt dat Bijoux daarna een week onder de bank zat en zichzelf totaal verloren was. Toen zijn we echt aan de feliway en de bachdruppels gegaan hier. Zo sneu.
Heb je al een afspraak gehad met de gedragstherapeut? Dat stond toch op het programma?quote:Op zondag 2 mei 2010 @ 11:13 schreef Ingetje79 het volgende:
He gedver MB, wat een gezeik zo![]()
Ik kan je helaas geen raad gegev, aangezien ik zelf de katten ook nog steeds gescheiden heb
Hier hebben we nu Zylkene-capsules icm met Bach.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:17 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oh, dat is wel heel sneu ja
Ik dacht ook gelijk aan Bachdruppels, die feliway doet vrij weinig hier.
@Maes: ja, raar he! Van de week zaten ze nog naast elkaar te etenEn nu dit
Heb je die van de dierenarts?quote:Op zondag 2 mei 2010 @ 11:20 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hier hebben we nu Zylkene-capsules icm met Bach.
Sinds de Zylkene erbij gekomen is lijkt het wel beter te gaan.
Jupquote:Op zondag 2 mei 2010 11:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Heb je al een afspraak gehad met de gedragstherapeut? Dat stond toch op het programma?
En dat clomicalm al geprobeerd? Ik ben in staat morgen naar de DA te rennen, maar ik ben bang dat ik daar een beetje te vroeg mee ben
Jeetjequote:Op zondag 2 mei 2010 @ 11:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jup![]()
We moeten ze nu gescheiden houden, aangezien iedere aanval van Tom maakt dat Droop minder vertrouwen krijgt.
Dus Droop woont nog steeds in de kamer en heeft nu ook zo'n grote krabpaal voor haarzelf.
Ook staat er een bench in de kamer waar ze haar eten krijgt en dat moet op deze manier haar veilige plek worden.
En dan vanaf volgende week mag Tom af en toe onder begeleiding aan een tuigje (![]()
) de woonkamer ff in terwijl Droop veilig in de bench zit.
Tis wat he?
Nou geen idee eigenlijk! Het begon vannacht onder het bed. Kitty wordt wel steeds zekerder hier in huis, dus misschien is zij ermee begonnen. Maar ze doen het dus allebei.quote:
Oh dank je voor de tip! Ik zal haar vanavond pm-enquote:Op zondag 2 mei 2010 11:41 schreef Ingetje79 het volgende:
Succes MB...hopelijk is de vrede teruggekeert als jullie weer thuis komen.
En mocht je Bach-tips willen; Strega ( van FFSC) is Bachbloesemtherapeute en heeft mij ook goed geholpen met de keuze van de druppels.
Dus je zou haar een PM kunnen doen en de situatie tussen Spider en Kitty uitleggen
Wat doe je intussen met de andere katten dan?quote:Op zondag 2 mei 2010 11:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jup![]()
We moeten ze nu gescheiden houden, aangezien iedere aanval van Tom maakt dat Droop minder vertrouwen krijgt.
Dus Droop woont nog steeds in de kamer en heeft nu ook zo'n grote krabpaal voor haarzelf.
Ook staat er een bench in de kamer waar ze haar eten krijgt en dat moet op deze manier haar veilige plek worden.
En dan vanaf volgende week mag Tom af en toe onder begeleiding aan een tuigje (![]()
) de woonkamer ff in terwijl Droop veilig in de bench zit.
Tis wat he?
Zylkene komt van de DA idd.
20 euro voor 30 capsules, dus op zich het proberen waard.
Wie is bij jullie de schuldige dan?
Die hebben de rest van het huis, inclusief de renquote:Op zondag 2 mei 2010 11:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wat doe je intussen met de andere katten dan?
Misschien vindt Kitty het tijd worden dat ze de macht overneemt in huis.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:27 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nou geen idee eigenlijk! Het begon vannacht onder het bed. Kitty wordt wel steeds zekerder hier in huis, dus misschien is zij ermee begonnen. Maar ze doen het dus allebei.
Ik hoop dat ze er vanavond als wij thuis komen uit zijnquote:Op zondag 2 mei 2010 15:23 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Misschien vindt Kitty het tijd worden dat ze de macht overneemt in huis.
Hopelijk zal het snel stoppen nadat de machtsverhoudingen bekend zijn.
Hopelijk gedragen ze zich vannachtquote:Op zondag 2 mei 2010 23:52 schreef MissBliss het volgende:
het is nu weer de situatie als daarvoor. Beetje elkaar opjagen enzo, maar geen oorlog meer. Ik ben benieuwd naar vannacht.
Wel de hele dag in de stress gezetenrotbeesten
Hopelijk gaat het goed vannachtquote:Op zondag 2 mei 2010 23:52 schreef MissBliss het volgende:
het is nu weer de situatie als daarvoor. Beetje elkaar opjagen enzo, maar geen oorlog meer. Ik ben benieuwd naar vannacht. Ben bang dat het niet eenmalig was.
Wel de hele dag in de stress gezetenrotbeesten
hopelijk komt de vrede terug, dan slaap je zelf beter.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:47 schreef MissBliss het volgende:
!
Vannacht is de oorlog uitgebroken tussen Spider en Kitty en het is nog steeds aan de gang. En het erge is, over een uurtje moeten Re en ik weg (naar mn moeder) en zijn we tot vanavond niet thuis.
Ik heb echt geen oog dichtgedaanvanwege idioot gillende en vechtende katten de hele nacht en het gaat nu nog steeds door. Bah, ik vind het echt zo kut
En wegens een gebrek aan deuren in dit huis is het dus ook niet mogelijk ze apart te houden vandaag
quote:
Nou ja zeg, gekke kattenquote:
Jaquote:Op maandag 3 mei 2010 @ 12:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon even een krachtmeting waarschijnlijk
oh, echt fijnquote:Op maandag 3 mei 2010 12:04 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja
Nu zitten ze elkaar ook weer heel de tijd op te jagen enzo, maar op een acceptabel niveauStukken beter dus.
quote:
Samen etenquote:Op maandag 3 mei 2010 12:48 schreef MissBliss het volgende:
Ik las dat katten vriendjes worden bij het samen eten en samen spelen. Dus af en toe laat ik ze naast elkaar eten of samen met hetzelfde touwtje spelen
Dit was vorige week:
[ afbeelding ]
Ja, het was duidelijk Kitty. Ik ga dr vanaf nu Kutty noemenquote:
Net na 'de aanval' probeerde ik ze met een touwtje af te leiden, maar ze konden alleen maar naar elkaar staren.quote:Op maandag 3 mei 2010 @ 18:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Doet ze het uit angst of echt boosheid?
En als je nu bijv. een laserpennetje pakt en met ze gaat spelen?
Nou hequote:Op maandag 3 mei 2010 @ 18:09 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat was het leven toch simpel met Tha Zigg he?![]()
Ah duidelijkquote:Op maandag 3 mei 2010 @ 18:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Ziggy![]()
Ik heb van die gedragstherapeut een blad gekregen met de lichaamshouding van de kat mbt boos/bang.
Is op zich best handig, want ze kunnen angst omzetten in agressie, maar ook agressie in angst (of zoiets)
Hij vlucht vooral weg en krijst de hele boel bij elkaar, tot echt knokken komt het niet geloof ik. Misschien af en toe een knal.quote:Op maandag 3 mei 2010 @ 18:32 schreef Ingetje79 het volgende:
Vecht Spider echt terug of laat ie zich in elkaar meppen?
Zo ging dat hier ook idd....totdat 1 van de 2 zo bang is dat ie zich niet meer laat zien.quote:Op maandag 3 mei 2010 18:54 schreef Re het volgende:
echt vechten heb ik ze nog niet zien doen, het is meer naar elkaar toestuiven of elkaar achterna zitten totdat er een stilstaat of in een hoek gedreven is en dan stuift de ander weer net zo snel weg.. en vervolgens zoeken ze elkaar weer op
geen held nee maar zo ontzettend nieuwsgierigquote:Op maandag 3 mei 2010 18:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zo ging dat hier ook idd....totdat 1 van de 2 zo bang is dat ie zich niet meer laat zien.
In dit geval Droopy.
Spider lijkt me ook geen held eerlijk gezegd
Nee hij is best bang van haar, maar ook weer speels dus hij zoekt haar dan toch weer op. Maar ik heb nu Bach druppelsquote:Op maandag 3 mei 2010 18:56 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zo ging dat hier ook idd....totdat 1 van de 2 zo bang is dat ie zich niet meer laat zien.
In dit geval Droopy.
Spider lijkt me ook geen held eerlijk gezegd
Welke?quote:Op maandag 3 mei 2010 21:27 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee hij is best bang van haar, maar ook weer speels dus hij zoekt haar dan toch weer op. Maar ik heb nu Bach druppels
Die had ik hier idd ook.quote:
Ja echt leuk!quote:Op maandag 3 mei 2010 22:07 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Die had ik hier idd ook.
Deze week krijg ik van de therapeut een mix die op Droop is afgestemd.
Leuk he? Katten
Hopen dat ze er beide wat gemoedelijker van worden![]()
ik zie alleen het grommen, blazen en krijsen, geen daadwerkelijke gevechtenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:57 schreef Greys het volgende:
Maar het is dus niet met veel blazen en krabben echt?
(Verwacht van mij geen tips, ik heb alleen ervaring met de kat/hond combi, maar pure nieuwsgierigheid)
Grommen, blazen, elkaar achterna rennen, krijsen is het, ik weet niet of ze echt vechten. En veel gestommel onder het bed. Slaapt lekker joh, 2 boze katten onder je bedquote:Op maandag 3 mei 2010 @ 22:57 schreef Greys het volgende:
Maar het is dus niet met veel blazen en krabben echt?
(Verwacht van mij geen tips, ik heb alleen ervaring met de kat/hond combi, maar pure nieuwsgierigheid)
Ik ook niet, vooral omdat ze een kwartiertje ervoor leuk samen spelenquote:Op maandag 3 mei 2010 @ 20:27 schreef MuadDib het volgende:
Ik snap niks van de psychologische oorlogsvoering van katten.......
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Grommen, blazen, elkaar achterna rennen, krijsen is het, ik weet niet of ze echt vechten. En veel gestommel onder het bed. Slaapt lekker joh, 2 boze katten onder je bed
Maar de eerste Bachdruppels zitten in het drinkwater
[..]
Ik ook niet, vooral omdat ze een kwartiertje ervoor leuk samen spelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
quote:Op maandag 3 mei 2010 23:35 schreef Maes het volgende:
Ik ben benieuwd wat Bach voor invloed heeft
RomantiesjSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
Dan jumpen ze over je heen en op je en zit je onder de krassen als er eens iets helemaal mis gaat. Ervaring spreekt tot uquote:Op maandag 3 mei 2010 23:29 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
![]()
Wij moeten eiks een nieuw bed en dan wil ik echt eentje waar ze niet onder passen
Doen ze nu ook al; onder het bed, over de baasjes, onder het bed, *blaas, grrrom, mraaaauw*, over de baasjes enz. enz.quote:Op maandag 3 mei 2010 23:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dan jumpen ze over je heen en op je en zit je onder de krassen als er eens iets helemaal mis gaat. Ervaring spreekt tot u
No go begrijp ik?quote:
het viel mee, een plotselinge aanval van mevrouw uit het niets... verder de hele nacht rustig....quote:
Kun je best doenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:15 schreef MissBliss het volgende:
Argh! Ik haat ze
Net kreeg Kitty Spider dus wél te pakken, niet aangenaam (geen enge verwondingen hoor).
Ik heb de dierenarts gebeld en die zegt dat er kans is dat ze elkaar echt niet gaan accepterenDan moet er 1 weg. Nou ja, zo ver is het natuurlijk nog lang niet, maar echt leuk vind ik het op dit moment totaal niet.
Ik ben wel in de weer met die druppels, dus wie weet of dat aan gaat slaan.
Ik kan de druppels zelf ook wel gebruiken, het is nogal stressvol zo tussen die 2 katten
quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:52 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik had net een fotoshoot, dus we hadden Spider naar buiten gedaan. Tijdens een fotoshoot zijn 2 hysterisch vechtende katten natuurlijk niet handig
En natuurlijk is Spider weer naar beneden gevallen een tuin inDus we zijn hem nu een beetje kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |