How come? Als de afgelopen regeringen hun uitgaven niet hadden laten groeien was het helemaal niet nodig geweest.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:16 schreef TNA het volgende:
Doe maar mij een combinatie. 35 miljard bezuinigen zonder enige lastenverzwaring lijkt me ook wat irrealistisch.
Ja, da's makkelijk....quote:Op maandag 8 maart 2010 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
How come? Als de afgelopen regeringen hun uitgaven niet hadden laten groeien was het helemaal niet nodig geweest.
Ik heb dat nooit zo begrepen. Waarom mag iemand met een hoog inkomen niet in een huis met een lage huur wonen en waarom zou dat dat alleen voor huren gelden? Mogen mensen met een hoog inkomen ook geen goedkope wijn kopen of een goedkope jas?quote:Zo kan het 'scheefwonen', mensen die met een hoog inkomen in een huis met een lage huur wonen, worden aangepakt.
Jaloezie en belangen... Tenslotte willen de schatrijke projectontwikkelaars veel verdienen aan hun kleine huisjes, en de gemeenten ook... Als de overheid eindelijk eens een half miljoen bouwvergunningen afgeeft, lost dit hele probleem zichzelf op. Het wordt namelijk uitsluitend veroorzaakt door tekorten, en bijbehorende lompe prijsstijgingen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit zo begrepen. Waarom mag iemand met een hoog inkomen niet in een huis met een lage huur wonen en waarom zou dat dat alleen voor huren gelden? Mogen mensen met een hoog inkomen ook geen goedkope wijn kopen of een goedkope jas?
Maar dat argument kan je altijd aanhalen (en wordt dus ook vaak zo gedaan)...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, da's makkelijk....
Feit is dat er nu een tekort is.
Er is geen tekort aan goedkope wijn en goedkope jassen.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit zo begrepen. Waarom mag iemand met een hoog inkomen niet in een huis met een lage huur wonen en waarom zou dat dat alleen voor huren gelden? Mogen mensen met een hoog inkomen ook geen goedkope wijn kopen of een goedkope jas?
Interessant grafiekje. Zorgelijk wel dat de collectieve zorg alsmaar toe lijkt te nemen, vooral met in het achterhoofd de vergrijzing.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
"Overheid is almaar gegroeid"
Als ze de hele huizenmarkt vrij zouden geven ook geen tekort aan goedkope flatjes.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan goedkope wijn en goedkope jassen.
als we echt een kleine overheid hadden, hadden we de banken ook niet kunnen reddenquote:Op maandag 8 maart 2010 10:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Een kleinere overheid lijkt me zeer fijn! Er zit wat dat betreft een optimum in: helemaal geen overheid en het is chaos, daarboven is elke toename van overheid een verbetering, tot op het punt dat "meer overheid" het niet meer beter maakt, maar slechter in het land. En dat punt zijn we ver voorbij.
In Absolute cijfers, jij geeft het aan in percentage van het BBP.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
dat is de enige correcte maatstafquote:Op maandag 8 maart 2010 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Absolute cijfers, jij geeft het aan in percentage van het BBP.
Dit houd in dat als de economie 10% groeit, je de overheid 10% laat groeien, en dan beweer jij dat de overheid niet gegroeid is.
Ja, dat is de grootste kostenpost. Net als veiligheid. Daar wordt sinds Kok I weer fors in geinvesteerd (niet te zien in de grafieken maar het klopt wel).quote:Op maandag 8 maart 2010 10:48 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Interessant grafiekje. Zorgelijk wel dat de collectieve zorg alsmaar toe lijkt te nemen, vooral met in het achterhoofd de vergrijzing.
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ze de hele huizenmarkt vrij zouden geven ook geen tekort aan goedkope flatjes.
Nee, dat is het niet. De overheid hoeft niet steeds meer diensten of producten te bieden.quote:
Wel een tekort aan propere flatjes zonder kankerverwekkende rotzooiquote:Op maandag 8 maart 2010 10:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ze de hele huizenmarkt vrij zouden geven ook geen tekort aan goedkope flatjes.
Je vergeet deze er bij te zetten:quote:Op maandag 8 maart 2010 10:39 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat het een doel van de overheid moet zijn. Ik zeg dat het een correcte maatstaf is. Als je de reacties leest op de blogje van die kk-rechtse meneer uit de openingspost dan zie je dat gelukkig wel meer dat inzien. Want die kk-rechtse meneer heeft bijv. geen rekening gehouden met urbanisatie en bevolkingsgroei (en vele andere dingen).quote:Op maandag 8 maart 2010 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. De overheid hoeft niet steeds meer diensten of producten te bieden.
De overheid is er op een bepaalde set zaken te regelen, welke, kunnen we van mening over verschillen, maar de overheid is er zeker niet om zich een bepaald percentage van het BBP te nemen en dat op te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |