Bands als PoS en Riverside zie ik zelf als prog-rock. Metal is veel simpeler en 'harder'.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:37 schreef sinadO het volgende:
[..]
Nou kom eens met jouw definitie van metal dan.
Jij hebt oogkleppen op omdat je zonder het te luisteren de hele top40 afkraakt. Dat is geen gefundeerde mening want je hebt niet alle top40s ooit gehoord bijvoorbeeld die van over 10 weken niet!quote:Op maandag 8 maart 2010 07:26 schreef sinadO het volgende:
het feit dat ze eens een enkele band in het genre gehoord hebben!
Laat ik als voorbeeld metal nemen. Stel, je luistert alleen maar op je brakke Mediamarkt setje naar de top40 en aanverwanten. Dan hoor je op een dag iets van Nile of Cryptopsy en denk je, 'boh wat een herrie, ik haat metal!'
Maar dan heb je nog niets gehoord! Luister eens op een fatsoenlijke hifi-set naar Mourning Palace van Dimmu Borgir of een cd van Pain of Salvation of Riverside of Hollenthon of noem maar op!
Klacht: mensen met oogkleppen op.
Kan er wel eentje maken over slimme billetjes...quote:Op maandag 8 maart 2010 12:57 schreef Smart_ass het volgende:
Kun jij ook topics maken die niet over muziek gaan?
Hoezo? Denk je echt dat er iemand is die metal op een "mediamarkt set" slecht vindt en op een hifi-set opeens goed?quote:
Prog-metal... Ligt eraan waar je de grens tussen rock en metal trekt.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:53 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Bands als PoS en Riverside zie ik zelf als prog-rock. Metal is veel simpeler en 'harder'.
quote:Op maandag 8 maart 2010 12:58 schreef sinadO het volgende:
[..]
Kan er wel eentje maken over slimme billetjes...
Dan kun je in elk geval eens echt horen hoeveel de metal als genre te bieden heeft en hoe virtuoos de muzikanten zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hoezo? Denk je echt dat er iemand is die metal op een "mediamarkt set" slecht vindt en op een hifi-set opeens goed?
Opeth zie ik ook als prog-rock.quote:Op maandag 8 maart 2010 12:59 schreef sinadO het volgende:
[..]
Prog-metal... Ligt eraan waar je de grens tussen rock en metal trekt.
Gast!quote:
Daar gaat het helemaal niet om. De meesten willen het gewoon niet eens horen omdat ze bang zijn om vreemd te worden gevonden door hun conformistische vrienden.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:01 schreef sinadO het volgende:
[..]
Dan kun je in elk geval eens echt horen hoeveel de metal als genre te bieden heeft en hoe virtuoos de muzikanten zijn.
Ja dat vroeg ik ook al.quote:
Frappant dat als je het zelf niet weet, verbaast bent als ik Opeth prog-rock noem.quote:
Hoe het ook zij, het lijkt me onwaarschijnlijk dat een band die epics van een kwartier of langer schrijft die vol met grunts en zware gitaarriffs zitten onder de rock te scharen valt...quote:Op maandag 8 maart 2010 13:12 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Frappant dat als je het zelf niet weet, verbaast bent als ik Opeth prog-rock noem.
Opeth is een deathmetalband uit Zweden. Opeth voegt aan het genre een aantal "progressieve" elementen toe, zoals een akoestische gitaar, heldere zang en invloeden van jazz, blues en progressive rock.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:12 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Frappant dat als je het zelf niet weet, verbaast bent als ik Opeth prog-rock noem.
Dat is tof!quote:Op maandag 8 maart 2010 11:19 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Computers
Echte muziek is zonder muziek.
quote:Op maandag 8 maart 2010 09:58 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat jij de mening van je moeder belangrijk vindt, zegt natuurlijk weer genoeg over jezelf.
quote:Op maandag 8 maart 2010 13:16 schreef WillFerrell het volgende:
Wat zei ik nu over die subgenreautisten.
Wikipedia heeft het fout. Opeth voegt deathmetal elementen toe aan progressieve rock. Akerfeldt zelf noem het ook prog-rock, iirc.quote:Op maandag 8 maart 2010 13:16 schreef HereComesTheKraken het volgende:
[..]
Opeth is een deathmetalband uit Zweden. Opeth voegt aan het genre een aantal "progressieve" elementen toe, zoals een akoestische gitaar, heldere zang en invloeden van jazz, blues en progressive rock.
Aldus Wikipedia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |