abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:48:50 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_80018687
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:43 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

DRM heb ik geen verstand van, maar in het menu 'extra' in firefox zit de optie 'Manage Content Plug-ins' , in dit menu staat bijna alles (bij mij) op VLC Multimedia Plugin, bij de Windows Media formaten heb ik dit ingesteld in MPlayer-Plugin for Mozilla. Bij mij werkt nu bijna alle video, behalve sommige sites in Silverlight.
DRM is encrypted, in dit geval encrypted WMA. In FF heb ik de moonlight versie plugin, alle (win32) codecs etc ook al. VLC werkt ook niet.

Dus jij kunt met Ubuntu uitzendinggemsit en/of rtlgemist bekijken?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:13:25 #177
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_80019778
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:48 schreef popolon het volgende:

[..]

DRM is encrypted, in dit geval encrypted WMA. In FF heb ik de moonlight versie plugin, alle (win32) codecs etc ook al. VLC werkt ook niet.

Dus jij kunt met Ubuntu uitzendinggemsit en/of rtlgemist bekijken?
RTL-gemist niet, uitzending gemist werkt vreemd genoeg juist weer wél goed in Moonlight.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_80020569
Zo een verse installatie van Ubuntu 9.10 doet wonderen. Alles werkt weer zoals het hoort. Is snel opnieuw geïnstalleerd dat scheelt
  dinsdag 6 april 2010 @ 21:42:20 #179
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_80021256
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:29 schreef geelkuikentje het volgende:
Zo een verse installatie van Ubuntu 9.10 doet wonderen. Alles werkt weer zoals het hoort. Is snel opnieuw geïnstalleerd dat scheelt
Ik heb na een vastloper besloten toch maar 2x per maand een backup te maken van / , een herinstallatie is snel gebeurt, maar je moet ook je toepassingen opnieuw installeren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_80021323
alle toepassingen die ik veel gebruik heb ik er opnieuw opgezet. En als ik iets mis (zal wel) dan installeer ik het er wel bij. Vind het opvallen dat Linux nu veel sneller start Linux heeft toch niet dezelfde soort vervuiling als Windows?
pi_80022783
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:15 schreef popolon het volgende:

[..]

rtlgemist.nl bijvoorbeeld.

-edit-

Hmmm: Rtlgemist werkt niet onder ubuntu?
welk filmpje van rtlgemist doet het niet dan? ze werken hier gewoon.
pi_80022897
ohja, ik zie er een aantal 'windows only'

edit: maar die 'windows only' doen het ook
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:33:19 #183
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80023766
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:20 schreef popolon het volgende:
Het is gewoon niet mogelijk, daar was ik al achter. Ik hoopte dat iemand van de goeroe's hier misschien een workaround had. Eentje die dan niet VirtualBox is.

uitzendinggemist.nl volgens mij ook al. Idioot gedoe dat DRM.
Uitzendinggemist werkt hier ook, alleen heb je dan wel moonlight 3 nodig (welke nog een alpha is voor zover ik weet).

rtlgemist en sbsgemist werken hier gewoon niet met Ubuntu/Debian. En wat pas echt bout is, de reclames werken ALTIJD!

@erikdl welke plugins gebruik je dan?

Trouwens ook naar dat Chrome nog geen moonlight ondersteund.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80024147
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:33 schreef slacker_nl het volgende:

@erikdl welke plugins gebruik je dan?
Gewoon die moonlight alpha en de windows codecs?
  woensdag 7 april 2010 @ 00:46:03 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_80028582
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:33 schreef slacker_nl het volgende:

rtlgemist en sbsgemist werken hier gewoon niet met Ubuntu/Debian. En wat pas echt bout is, de reclames werken ALTIJD!
Yep hier ook. Hoe meer ik er over lees hoe duidelijker het is: DRM icm WMA is niet afspeelbaar op Linux. Toch jammer.

Uitzendinggemist gaat straks ook aan de encryptie. Let maar op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 7 april 2010 @ 20:50:02 #186
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80058667
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
tijd[3]='060200'
tijd[1]='093200'
tijd[2]='130200'
tijd[0]='153200'
tijd[4]='234500'

#tijd=("153200" "093200" "130200" "060200" "234500")

for i in 0 1 2 3 4
do
        #copy pics from cam 1 and 2 to temp
        PHOTOPATH1=$CAM1/$DATENOW/*${tijd[$i]}.jpg
        PHOTOPATH2=$CAM2/$DATENOW/*${tijd[$i]}.jpg

echo cp $PHOTOPATH1 $TEMPDIR
        echo cp $PHOTOPATH2 $TEMPDIR
done

waarom geeft dat:
1
2
3
4
5
6
tijd[3]=060200: not found
tijd[1]=093200: not found
tijd[2]=130200: not found
tijd[0]=153200: not found
tijd[4]=234500: not found
dailysend.sh: ${tijd[...}: Bad substitution

? :)

Elk duwtje in de goede richting is welkom :)
pi_80059610
Er is niks mis met je script, alleen moet je wel zorgen dat het door de juiste shell wordt uitgevoerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:07:09 #188
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_80063335
Is het mogelijk om een Linux installatie die onder Windows geinstalleerd is te verplaatsen naar een eigen partitie? Anders moet ik alles opnieuw installeren en daar heb ik niet zo veel trek/tijd in/voor .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_80063518
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:07 schreef Sitethief het volgende:
Is het mogelijk om een Linux installatie die onder Windows geinstalleerd is te verplaatsen naar een eigen partitie? Anders moet ik alles opnieuw installeren en daar heb ik niet zo veel trek/tijd in/voor .
Je bedoelt een wubi installatie?

Denk het niet. Ja of je moet je volledige partitie kopiëren en plakken in de nieuwe installatie. Maar zoveel bestanden kopiëren, daar ben je wel even zoet mee.

Je /home folder (die je dan gelijk op een aparte partitie zet!!!) is een goed begin, dan moet je wel alle programma's even opnieuw installeren, maar staan ze wel gelijk goed ingesteld enzo.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:12:00 #190
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80063561
quote:
Op woensdag 7 april 2010 22:07 schreef Sitethief het volgende:

Ik neem aan dat je een virtual box install (oid) bedoeld?
Nee.

Eenvoudig advies:

Tar je /home/ en zet dat op een USB stick.
Neem eventuele configs ook mee die eventueel niet in home staan.
En doe de rest gewoon weer installeren.

Een 2de keer installeren is altijd makkelijker

Je zou ook een post-installatiescript kunnen maken (is wat ik doe) zodat je met 1 actie alles meteen kunt installeren en gewoon even iets anders kunt doen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 7 april 2010 @ 22:13:18 #191
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_80063616
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:05 schreef Farenji het volgende:
Er is niks mis met je script, alleen moet je wel zorgen dat het door de juiste shell wordt uitgevoerd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#!/usr/local/bin/bash
heb ik volgens mij (op mijn BSD kast).
Ik zal het eens checken
  donderdag 8 april 2010 @ 00:01:41 #192
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80068516
#!/usr/bin/env bash en je bent klaar (hoef je niet overal je shebang aan te passen).

1
2
3
MAX=${#tijd[@]}

for ((i=0;i< MAX;i++)) ; do

Zou overigens ook dit gebruiken, kan je de array groter/kleiner maken zonder overige code aan te passen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_80070851
quote:
Op donderdag 8 april 2010 00:01 schreef slacker_nl het volgende:
#!/usr/bin/env bash en je bent klaar (hoef je niet overal je shebang aan te passen).
quote:
env: bash: No such file or directory
(freebsd heeft standaard de bourne shell en je krijgt bash alleen als je dat apart installeerd)
  donderdag 8 april 2010 @ 12:46:56 #194
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_80079320
dan staat /usr/local/bin niet in je path anders zou ie het vinden via env..

zie

1
2
3
4
5
6
7
8
$ echo $PATH
/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/sbin:/usr/sbin:/usr/local/sbin:/home/wesleys/bin:/home/wesleys/tools:/usr/X11R6/bin:/usr/games:/opt/oracle/instantclient_11_1:/opt/bladelogic/bin:/opt/bladelogic/br:/opt/oracle/instantclient_11_1:/opt/sqldeveloper:/opt/conky/bin:/opt/lua/bin:/opt/networking:/home/wesleys/chroot
$ env chroot.sh
chroot.sh [chrootname] <start|stop>
### /home/wesleys/chroot uit m'n path
$ export PATH=/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/sbin:/usr/sbin:/usr/local/sbin:/home/wesleys/bin:/home/wesleys/tools:/usr/X11R6/bin:/usr/games:/opt/oracle/instantclient_11_1:/opt/bladelogic/bin:/opt/bladelogic/br:/opt/oracle/instantclient_11_1:/opt/sqldeveloper:/opt/conky/bin:/opt/lua/bin:/opt/networking
$ env chroot.sh
env: chroot.sh: No such file or directory
pi_80088019
quote:
Op donderdag 8 april 2010 12:46 schreef slacker_nl het volgende:
dan staat /usr/local/bin niet in je path anders zou ie het vinden via env..

Op mijn freebsd machine is bash niet geinstalleerd. Onder freebsd is de bourne shell de standaard shell (en root heeft standaard csh )
pi_80088671
Paar dagen geleden kon ik niet meer inloggen op mijn super servertje. Apache serveerde niks meer, sshd accepteerde geen connecties, etc.

Aangezien ie headless is ff op de reset knop geramt en de laatste syslog entry was iets iets over oom-killer, m.a.w. het ding was out of memory.

Hoe zorg ik ervoor dat sshd geheugen pre-allocate zodat ie altijd 1 verbinding kan accepteren en ik dus de processen kan knakken die teveel geheugen opslurpen?

Ik heb gezocht maar werd niet veel wijzer, er moet wel een oplossing voor zijn vermoed ik (het is toch linux ten slotte)

Betreft overigens een debian lenny install
pi_80104336
Als oom-killer in actie moet komen dan is dat echt last resort zeg maar. Dan heb je een of andere applicatie met een enorm geheugenlek en dat hoort echt niet te gebeuren. Ik zou de oorzaak proberen te vinden, in plaats van het gevolg proberen te beperken. Heb je misschien iets buiten de lenny repositories geinstalleerd dat de boosdoener zou kunnen zijn?
pi_80104792
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:36 schreef Farenji het volgende:
Als oom-killer in actie moet komen dan is dat echt last resort zeg maar. Dan heb je een of andere applicatie met een enorm geheugenlek en dat hoort echt niet te gebeuren. Ik zou de oorzaak proberen te vinden, in plaats van het gevolg proberen te beperken. Heb je misschien iets buiten de lenny repositories geinstalleerd dat de boosdoener zou kunnen zijn?
Dit stond er "mysqld invoked oom-killer" verder weet ik niet wat de 'offending process' was omdat ik er zogezegd niet bijkon

Ik was op dat moment 12gb aan flac naar mp3 aan het omzetten maar dat kan het probleem niet geweest zijn, dat ging een voor een.

Maar is het mogelijk wat ik wil? Dat sshd geheugen preallocate voor een verbinding?

edit: antwoord op je vraag
niets buiten de lenny repos
pi_80105437
Dan heb je een of ander gaar geprogrammeerd php of ander scriptje misschien dat iets met mysql doet en veel te veel geheugen vreet?

Overigens wat je wil is vrij moeilijk omdat er geen enkele garantie is dat het ssh proces met pre-gealloceerd geheugen niet ook wordt afgeschoten wordt door oom-killer. Die doet dat namelijk vrij willekeurig. Als de geheugen-nood echt hoog wordt, wordt bijna alles afgeschoten totdat er weer genoeg over is. Het blijft emmers onder het lekke dak zetten in plaats van het gat te dichten.
pi_80105993
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:00 schreef Farenji het volgende:
Dan heb je een of ander gaar geprogrammeerd php of ander scriptje misschien dat iets met mysql doet en veel te veel geheugen vreet?

Overigens wat je wil is vrij moeilijk omdat er geen enkele garantie is dat het ssh proces met pre-gealloceerd geheugen niet ook wordt afgeschoten wordt door oom-killer. Die doet dat namelijk vrij willekeurig. Als de geheugen-nood echt hoog wordt, wordt bijna alles afgeschoten totdat er weer genoeg over is. Het blijft emmers onder het lekke dak zetten in plaats van het gat te dichten.
Wat een belediging .. Ik weet vrij zeker dat dat niet het geval is want mijn webserver kan alleen ik benaderen, dus er was niets aan t draaien

Maar jammer dat het niet mogelijk is, of in ieder geval niet zinvol is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')