Nu denk ik niet dat de piratenpartij echt een toevoeging zal zijn in het politieke landschap en daar gaat het ook niet om. Wat ik wel heel leuk vind is dat dit een Europese partij is.quote:De Piratenpartij wil meedoen aan de Nederlandse parlementsverkiezingen op 9 juni. Zaterdag hield de partij haar eerste open bestuursvergadering. Er moet nog circa 12.000 euro worden opgehaald voordat de partij wordt toegelaten.
In enkele andere landen, waaronder Duitsland, Zweden en Australië, nam de Piratenpartij al eerder deel aan verkiezingen, en in het Europees Parlement heeft de partij twee zetels.
Dit in tegenstelling tot de Nederlandse Piratenpartij, die nog niet heeft meegedaan aan verkiezingen. Daar moet echter verandering in komen: de partij zamelt momenteel geld in om mee te kunnen doen. Dat bevestigt penningmeester Robbie Hontelé.
Ik heb ze voor 0,083% gesponsordquote:Piraterij is niet meer zo rendabel als het ooit geweest is. Als jij de
munten die je kunt missen onze schatkist in laat rollen, beloven wij je ons
best te doen voor een internet rijk aan schatten, waar iedereen voor een
zorgeloos piratenbestaan kan kiezen.
Dit is over te maken naar ABN Amro rekening nummer 57 82 37 709 ten name van
Robbie Hontelé (penningmeester Piratenpartij Nederland).
quote:De partij verzet zich tegen de ontmanteling van burgerrechten in telefonie en op Internet, in het bijzonder het Europese beleid van het gegevensopslag en een Duitse censuurwet m.b.t. internet genaamd Zugangserschwerungsgesetz. Tevens verzet de partij zich tegen kunstmatige monopolies en diverse maatregelen van toezicht op burgers.
De partij keurt het burgerrecht op informatieprivacy en hervormingen van auteursrecht, onderwijs, computerwetenschap en genetische octrooien goed.
Zij bevordert in het bijzonder een verbeterde transparantie van de overheid door open bronbestuur uit te voeren en in API's te voorzien om elektronische inspectie en controle van overheidsverrichtingen door de burger toe te staan.
Wikipedia
Dit is dan wel weer een positief bijeffect:quote:Partijstrategie
Over andere punten heeft de partij uitdrukkelijk geen mening, en heeft zij aangekondigd dat haar stem in de Rijksdag te koop zal zijn in ruil voor de verwezenlijking van haar programma. Dat betekent dat zij zich a priori neutraal opstelt tussen de twee grote blokken in de Zweedse politiek: de Alliantie voor Zweden die vier rechtse partijen groepeert, en het linkse blok dat bestaat uit de regerende sociaaldemocraten aangevuld met de Milieupartij en Links (v).
Wikipedia
quote:Invloed
Ook zonder zetel oefent de partij een zekere invloed uit op de Zweedse politiek: de Milieupartij, Links en de Gematigde Partij hebben reeds wijzigingen aangebracht aan hun programma om een overloop van kiezers naar de Piratenpartij te voorkomen.
Wikipedia
quote:Op zondag 7 maart 2010 17:26 schreef Ericjuh het volgende:
Wat een kansloze partij is dit zeg. Mensen zijn gewoon gek als zo op z'n partij stemmen.
Lijkt tegenwoordig helemaal in om gelijk met het eerste beste punt gelijk in de politiek te gaan stappen. Totaal niet nadenkend over andere punten. Zulke partijen gaat nederland dus kapot aan.
Ik zag absoluut niet dat ze bij dit punt de plank helemaal mis slaan. Zo'n trend zie ik nu ook bij Geert Wilders en kennelijk slaat dit enorm aan in nederland.
Dat klinkt al positiefquote:De Nederlandse PiratenPartij wil het auteursrecht inkorten tot 5 jaar, niet-commerciëel kopiëren legaal maken, en een niet dodelijk alternatief voor patentrecht instellen.
Tevens willen wij als waakhond optreden voor uw constitutionele en burgerrechten, privacy in het bijzonder
Als ik kijk naar hun doelstellingen is gewoon meer dan 70 procent niet realistisch, maar willen mensen dit toch graag horen. Kiezers zijn dom en kijken niet verder dan hun neus lang is, waar de partij dus weer netjes op inspringt.quote:
Je hoort mij niet zeggen dat het een goede partij is hoor, maar die stellingen lijken me wel watquote:Op zondag 7 maart 2010 17:35 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Als ik kijk naar hun doelstellingen is gewoon meer dan 70 procent niet realistisch, maar willen mensen dit toch graag horen. Kiezers zijn dom en kijken niet verder dan hun neus lang is, waar de partij dus weer netjes op inspringt.
Hun basisrechten kan ik nog wel mee leven en vind dit helemaal niet slecht als een partij die onder andere opneemt:quote:Op zondag 7 maart 2010 17:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat het een goede partij is hoor, maar die stellingen lijken me wel wat.
Kan je wat onrealistische stellingen noemen?
Echter is dit alles waar deze partij voor staat en niks nieuws is. De rest vind ik eigenlijk niet echt realistisch om eerlijk te zijn.quote:-Vrijheid van meningsuiting.
-Privacy.
-Aanname van onschuld, en het recht op rechtspraak.
-Gelijkheid voor de wet.
-Het recht om in morele en fysieke integriteit te leven.
Als de Piratenpartij succes zal hebben, is dat een duidelijke boodschap aan de bestaande partijen. Dan blijkt duidelijk dat zij te weinig rekening hebben gehouden met wat er zoal leeft onder de bevolking. Als de Piratenpartij zich in de Kamer zou profileren als bijvoorbeeld een PvdD en op die manier hun standpunten onder de aandacht houdt, hebben ze daarmee hun nut al bewezen.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Hun basisrechten kan ik nog wel mee leven en vind dit helemaal niet slecht als een partij die onder andere opneemt:
[..]
Echter is dit alles waar deze partij voor staat en niks nieuws is. De rest vind ik eigenlijk niet echt realistisch om eerlijk te zijn.
zoals ik al eerder zei zijn de stemmers gewoon dom. Er is wel degelijk een verschil van waar de partij voor staat en wat ze schreeuwen. Zelfde geld voor de PVV en ben daarom totaal geen voorstand van Geert Wilders. En natuurlijk zelfde geld voor de partij van de dieren.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als de Piratenpartij succes zal hebben, is dat een duidelijke boodschap aan de bestaande partijen. Dan blijkt duidelijk dat zij te weinig rekening hebben gehouden met wat er zoal leeft onder de bevolking.
We hebben niet alleen het recht om over het gebrek aan privacy te klagen, we hebben er ook nog eens alle reden toe. Als er een partij is die dat aan de kaak stelt, al is het alleen door vanaf de zijlijn te roepen zoals een PvdD, dan kweekt dat alsnog een beetje bewustwording in de politiek en in het land. Misschien heeft het geen rechtstreeks en waarneembaar effect, maar dat heeft een stem op een partij maar zelden. Want wat je al zegt, over het algemeen gaan ze toch vooral hun eigen gang.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:47 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei zijn de stemmers gewoon dom. Er is wel degelijk een verschil van waar de partij voor staat en wat ze schreeuwen. Zelfde geld voor de PVV en ben daarom totaal geen voorstand van Geert Wilders. En natuurlijk zelfde geld voor de partij van de dieren.
Daarnaast vind ik dat wanneer wij kunnen klagen over privacy wij het redelijk goed hebben in Nederland. Na mijn mening absoluut geen werkelijkheid.
Als ik het goed heb zit de Piratenpartij in de Groene Fractie van het Europees Parlement.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:13 schreef FL_Freak het volgende:
Dit zou voor mij een droom kabinet zijn:
- Piratenpartij Nederland
- PVV (of Rita)
- Groenlinks
Dan heb je een partij voor privacy aan te pakken, PVV om straattuig aan te pakken en dan heb je Groenlinks om het milieu flink aan te pakken.
Innovatie is belangrijker dan ooit voor oplossingen van de vele grote maatschappelijke, mileu en technologische problemen. Zover ik het zie is tegenwoordig dat de macht van de grootste alles in de hand krijgen dus ook octrooien en patenten, slimme ideeen worden in de kiem gesmoord door monopolies en corruptie want alleen ideeën waar geld mee valt te verdienen zijn interessant en bovendien uitgemolken terwijl dit niet in het belang van het volk of mensheid is.quote:Op zondag 7 maart 2010 17:26 schreef Ericjuh het volgende:
Wat een kansloze partij is dit zeg. Mensen zijn gewoon gek als zo op z'n partij stemmen.
Lijkt tegenwoordig helemaal in om gelijk met het eerste beste punt gelijk in de politiek te gaan stappen. Totaal niet nadenkend over andere punten. Zulke partijen zorgen dat Nederland dus steeds verder achteruit hobbelen.
Ik zag absoluut niet dat ze bij dit punt de plank helemaal mis slaan. Zo'n trend zie ik nu ook bij Geert Wilders en kennelijk slaat dit enorm aan in nederland.
En dat is nu juist het probleem. Je kunt hier als (Nederlandse) partij niks tegen doen. Daarnaast is een octrooi ook precies die reden waarom mensen een octrooi aanvragen. Maar dit totaal terzijde van het hele verhaal in dit topic. Wederom het bewijs dat de manier van het brengen belangrijk is. Meerdere stemmen in dit topic zeggen dat ze een punt hebben. Ik weet zeker dat als ik nu een partij opricht die zich focused op b.v. de bonussen van de top ik ook een behoorlijk aantal stemmen krijg. Inhoudelijk hoef ik er totaal niet op in te gaan, want de stemmers eten het onderwerp al als koek. Ik hoef me ook niet druk te maken over enige andere onderwerpen, want daar kijken de stemmers niet naar als ze op mij stemmen. Het gaat hun puur om het feit dat ze bezig zijn met het onderwerp. Nederland bestaat meer dan uit dit onderwerp.quote:Op zondag 7 maart 2010 20:55 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Innovatie is belangrijker dan ooit voor oplossingen van de vele grote maatschappelijke, mileu en technologische problemen. Zover ik het zie is tegenwoordig dat de macht van de grootste alles in de hand krijgen dus ook octrooien en patenten, slimme ideeen worden in de kiem gesmoord door monopolies en corruptie want alleen ideeën waar geld mee valt te verdienen zijn interessant en bovendien uitgemolken terwijl dit niet in het belang van het volk of mensheid is.
Het is dan ook niet zozeer alleen een Nederlandse partij zover ik kan zien, ze hebben twee zetels in de EU in de Zweedse fractie en 2 zetels in Duitsland. De partij is sterk gelieerd aan overige Europese " organisaties. Als dit ooit nog eens wat gaat worden in de EU kan het zeker wel een vuist maken tegen uitbuiters en parasieten die innovatie tegenhouden. Ze richten zich niet op 1 enkel ding, althans volgens hun site zijn ze bezig met het partij programma dus kunnen we nog geen mening over geven.quote:Op zondag 7 maart 2010 21:33 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
En dat is nu juist het probleem. Je kunt hier als (Nederlandse) partij niks tegen doen. Daarnaast is een octrooi ook precies die reden waarom mensen een octrooi aanvragen. Maar dit totaal terzijde van het hele verhaal in dit topic. Wederom het bewijs dat de manier van het brengen belangrijk is. Meerdere stemmen in dit topic zeggen dat ze een punt hebben. Ik weet zeker dat als ik nu een partij opricht die zich focused op b.v. de bonussen van de top ik ook een behoorlijk aantal stemmen krijg. Inhoudelijk hoef ik er totaal niet op in te gaan, want de stemmers eten het onderwerp al als koek. Ik hoef me ook niet druk te maken over enige andere onderwerpen, want daar kijken de stemmers niet naar als ze op mij stemmen. Het gaat hun puur om het feit dat ze bezig zijn met het onderwerp. Nederland bestaat meer dan uit dit onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |