abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 april 2008 @ 01:26:23 #295
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58393027
Gelof me. er is is weer een groot gehaalte Afrikaans te horen ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_58648094
Afgelopen vrijdag naar zijn optreden in Waalwijk geweest en het was indrukwekkend om een keer mee te maken.

Het was voor mij de eerste keer dat ik een optreden van Stef Bos meemaakte, maar heb wel genoten. Het geluid komt mooi 'vol' over in zo'n klein theater, en hij kan erg goed vertellen, al haalt dat soms ook een deel van de schoonheid van een nummer weg. Soms wil je gewoon niet weten hoe een nummer tot stand is gekomen maar wil je daar zo je eigen filosofie op loslaten.

Maar in ieder geval weer mooie dingen gehoord, en meteen zijn 2 demo cd's gekocht. Daar staan weer een aantal prachtige nummers op zoals vaarwel en de omgekeerde tijd of waar staan we nu.

Al vond ik wel dat sommige andere nummers wat te lang voort kabbelden. Maar de meeste nummers hadden weer aansprekende teksten, en vooral na de pauze viel alles op z'n plaats qua tekst en melodie en sloot Stef Bos het optreden met een hoogtepunt af.

Overigens kon ik dit keer goed leven met z'n Afrikaanse nummers, het nummer Tuine van die Kompanjie kan ik erg waarderen.

Zeker voor herhaling vatbaar dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tomatenboer op 13-05-2008 17:37:36 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_59815351
Stef heeft het in zijn theater tour 2008 over een boek. Weet iemand hoe dit boek heet? Het was iets met eilanden...

Ik ben wel benieuwd naar dit boek, alvast bedankt!
pi_60004185
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:49 schreef Carnaval het volgende:
Stef heeft het in zijn theater tour 2008 over een boek. Weet iemand hoe dit boek heet? Het was iets met eilanden...

Ik ben wel benieuwd naar dit boek, alvast bedankt!
Dat is Stemmen Uit Zee van Dan Sleigh, oorspronkelijke Afrikaanse titel: Eilande. Inmiddels is dit boek in de dump, dus eerder te vinden bij De Slegte dan in de reguliere boekhandel (tenzij ze nog een restvoorraad hebben).
pi_60028407
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:17 schreef Michiel72 het volgende:

[..]

Dat is Stemmen Uit Zee van Dan Sleigh, oorspronkelijke Afrikaanse titel: Eilande. Inmiddels is dit boek in de dump, dus eerder te vinden bij De Slegte dan in de reguliere boekhandel (tenzij ze nog een restvoorraad hebben).

bedankt!! ga ik binnekort ff halen
pi_64070098
Een Stef Bos topic!
Heb gister kaartjes besteld voor mei 2009, heb er nu al zin in.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_67103256
Geweldig artiest!

lekker zaterdagavond, vrienden op bezoek. Wijntjes vloeien rijkelijk en op de achtergrond stef bos.
Einde van de avond lekker mee lallen

heerlijke avonden zijn dat!

Door de wind vind ik 1 van zijn mooiste nummers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')