Afgelopen vrijdag naar zijn optreden in Waalwijk geweest en het was indrukwekkend om een keer mee te maken.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een optreden van Stef Bos meemaakte, maar heb wel genoten. Het geluid komt mooi 'vol' over in zo'n klein theater, en hij kan erg goed vertellen, al haalt dat soms ook een deel van de schoonheid van een nummer weg. Soms wil je gewoon niet weten hoe een nummer tot stand is gekomen maar wil je daar zo je eigen filosofie op loslaten.
Maar in ieder geval weer mooie dingen gehoord, en meteen zijn 2 demo cd's gekocht. Daar staan weer een aantal prachtige nummers op zoals vaarwel en de omgekeerde tijd of waar staan we nu.
Al vond ik wel dat sommige andere nummers wat te lang voort kabbelden. Maar de meeste nummers hadden weer aansprekende teksten, en vooral na de pauze viel alles op z'n plaats qua tekst en melodie en sloot Stef Bos het optreden met een hoogtepunt af.
Overigens kon ik dit keer goed leven met z'n Afrikaanse nummers, het nummer Tuine van die Kompanjie kan ik erg waarderen.
Zeker voor herhaling vatbaar dus.
[ Bericht 10% gewijzigd door Tomatenboer op 13-05-2008 17:37:36 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith