Edit: je hoeft je voor studies zonder numerus fixus niet in te schrijven voor 15 mei, dat kan vaak zelfs en dag van te voren nog. En of onderzoeker wel of niet iets voor jou is: ik kon dat nog niet beoordelen toen ik nog op het VWO zat, ik betwijfel of jij dat kunt. Laat je dus daardoor niet te snel afschrikken. En inmidels (2 jaar na afstuderen) werk ik ook niet meer als onderzoeker, dus het staat ook niet vast dat je dat wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Shivo op 11-05-2002 11:44]
Een tweede voordeel waarom heel veel mensen BMW doen is omdat het eerste jaar voor 70% gelijk loopt met geneeskunde, dus wanneer je later ingeloot wordt hoef je die vakken niet meer te doen (mits je ze gehaald hebt natuurlijk ). En in het tweede jaar is dit nog steeds 30%. En zelfs daarna kun je als keuzevakken nog geneeskundevakken doen. Een heleboel mensen (zeker 1 op de 3) die ongeveer tegelijkertijd met mij zijn afgestudeerd, zijn nu bijna klaar met hun studie geneeskunde (doctoraal fase, dus nog niet met de coschappen). Wij mochten zelfs nog zonder ingeloot te zijn doorstromen, dit mag helaas niet meer.
Net zoals voor veel (beta)-opleidingen geldt, leer je daar op een bepaalde manier te denken en heb je aangetoond op een bepaald niveau te kunnen werken.
Ik vind dat het niet zo heel veel uitmaakt _wat_ je studeert, als het je maar interesseert. Wat dat betreft is MNW een geval apart: tis een breed opgezette opleiding - dat houdt het voor mij interessant.
edit:
Ja, ik had vroeger(toen ik zo oud als jullie was , jaaaaaren terug ) ook een topic gepost over Biomedische wetenschappen, maar uit dat topic kwam ook niet veel helderheid betreft de beroepen die je na de studie kan gaan doen. Kan er iemand een (paar of meer) beroep(en) noemen waarbij je (veel) met mensen omgaat na deze studie?
-edit- Of is dit teveel off-topic?
[Dit bericht is gewijzigd door thiamat op 08-05-2003 15:21]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |