abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79013936
'MOGELIJK HUURMOORDENAAR INGEZET'

MIDDELBURG - De twee gezinsleden die zijn overgebleven na het familiedrama in Zierikzee worden mogelijk bedreigd door een huurmoordenaar. Dat melden diverse media.

Volgens de persbureau's ANP en Novum heeft de 45-jarige man eerder vanuit de gevangenis laten weten dat hij zijn gezin via een huurmoordenaar om zou laten brengen. Het Openbaar Ministerie (OM) zou hier al in december van op de hoogte zijn geweest.

Burgemeester Rabelink van Schouwen-Duiveland bevestigt dat er mogelijk sprake is van een huurmoordenaar. In een brief van 27 januari aan het Arrondissementsparket in Middelburg schrijft hij: “Gedurende zijn detentie heeft de verdachte meerdere malen zijn gezin telefonisch bedreigd, waarbij volgens vertrouwelijke informatie van de zijde van politie zelfs sprake zou zijn van een in de arm te nemen 'huurmoordenaar'”.

In de brief schrijft Rabelink verder letterlijk: "Het is mogelijk dat de situatie eerdaags escaleert, wanneer de echtgenoot weer op vrije voeten komt, dan wel iemand “ingehuurd” heeft om voor hem “het vuile werk op te knappen"."

Eerder deze week werd al bekend dat er extra voorzorgsmaatregelen waren getroffen om de veiligheid van de overgebleven moeder en zoon te kunnen waarborgen. Dat maakte de gemeente Schouwen-Duiveland immers openbaar via een persbericht. Rabelink gaf eerder deze week nog op Omroep Zeeland aan dat er “op dit moment geen acute dreigende situatie was”. Ook liet hij desgevraagd weten dat er “zeker niet iemand anders rondloopt” die het gezin wat aan wil doen.

In een reactie die woensdagavond door de gemeente is verspreid is te lezen: “Ten aanzien van de waarneming dat nog steeds sprake zou zijn van een dreigende situatie voor de beide overlevende gezinsleden, merk ik op dat de actuele informatie van Politie en OM daartoe aanleiding geven.”

In de persreactie laat Rabelink ook weten dat hij eerder nog niet alle details kon of mocht vertellen: "Om u een indruk te geven van de beperkte manoeuvreerruimte, vanwege de privacy van betrokkenen, heb ik tot mijn spijt niet eerder volle openheid kunnen betrachten. Ik vraag uw begrip daarvoor."

Vooralsnog is niet duidelijk of er inderdaad een huurmoordenaar op de zaak is gezet, of dat dat bedreigingen waren van de vader die hij nooit concreet heeft gemaakt.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=13069
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:29:01 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79015539
Ik mag toch hopen dat de huurmoordenaar inmiddels weet dat zijn opdrachtgever niet meer leeft, en hij dus niet hoeft te rekenen op de betaling voor de klus?

Kalf, put.. nu wordt het gezin wel bewaakt, hadden ze toen moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_79015674
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:
Ik mag toch hopen dat de huurmoordenaar inmiddels weet dat zijn opdrachtgever niet meer leeft, en hij dus niet hoeft te rekenen op de betaling voor de klus?

Kalf, put.. nu wordt het gezin wel bewaakt, hadden ze toen moeten doen.
''Hey, ik schiet mezelf toch dood en heb dus niks meer aan mn geld.. Hier, voor jou.. Zorg jij dat als het niet lukt het afgemaakt wordt?''

Iets in die richting?
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:36:29 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79015899
Dus dan heb je de centen al binnen en dan kom je uit loyaliteit je afspraak nog na??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_79015958
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:
Dus dan heb je de centen al binnen en dan kom je uit loyaliteit je afspraak nog na??
Ik zou het niet doen.. Maar goed, je weet niet wat voor persoon er gevraagd is.. Ook iemand die het als eerwraak voelt of.. of.. of.. of..
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:43:02 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_79016199
Nah, als je zoiets voor een ander doet dan kan het maar om 2 redenen zijn:

• Enorm hechte band en dus echte loyaliteit, maar zelfs dan gaat een moord wel extreem ver, zeker in dit geval.
  • Je wordt er (erg) goed voor betaald.... en bij een huurmoordenaar is het volgens mij vrij standaard dat het gros van het geld pas achteraf komt, iets met resultaat zien, betrouwbaarheid en vertrouwen.
  • Wullie bin KOEL © Soneal
    pi_79016421
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:43 schreef Leandra het volgende:
    Nah, als je zoiets voor een ander doet dan kan het maar om 2 redenen zijn:

• Enorm hechte band en dus echte loyaliteit, maar zelfs dan gaat een moord wel extreem ver, zeker in dit geval.
  • Als de vader zo makkelijk zo ver kan gaan waarom een ander dan niet ?
      donderdag 11 maart 2010 @ 14:51:09 #268
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_79016630
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 14:46 schreef Timmos het volgende:
    [..]
    Als de vader zo makkelijk zo ver kan gaan waarom een ander dan niet ?
    Omdat een willekeurige ander nooit zo'n band met of zo'n hekel kan hebben aan het gezin van een ander.

Het "als ik hem niet mag zien, dan jij ook niet meer" wat een ouder helemaal over de rooie kan jagen, kan een ander nooit zo over de rooie jagen als het om datzelfde kind gaat, net zo min als "ik heb je op deze wereld gezet, ik kan je er ook weer vanaf helpen" voor een vreemde geldt (niet dat het voor een ouder wel ergens op slaat, maar soit)

Zij wilde met hun kinderen naar het buitenland wegvluchten, hij wilde dat ten koste van alles voorkomen omdat zijn macht over zijn gezin daarmee afgenomen werd.

Er is geen enkele ander die zich zo benadeeld kan voelen dat hij zo over de rooie gaat richting het gezin als de vader, en die is er niet meer.
    Wullie bin KOEL © Soneal
      donderdag 11 maart 2010 @ 23:52:57 #269
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_79042212
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je er van overtuigd bent dat hij je toch wel weet te vinden dan krijg je die rust niet zolang je binnen een gebied blijft waar hij je zou kunnen vinden.

Dan ben je dus op de vlucht, bang en niet in een omgeving waar je zo bekend bent dat je wel kunt vluchten als er direct gevaar dreigt.
    Moeder heeft nu ook kunnen vluchten en het zou me niets verbazen als ze niet verwacht had dat hij zijn eigen kinderen zou ombrengen.
    De bedreigingen waren ook vooral tegen haar gericht.
    Ken via via ook iemand, is gevlucht voor haar ex, maar waar ze ook komt blijft ze bang, omdat er overal in elke stad wel mensen wonen uit zijn land van herkomst en via via..nu ja..rust krijg je dan denk ik nog minder.
    Omdat je altijd achterom moet blijven kijken immers?
    Dan kun je ze maar beter recht in de ogen kijken, dan weet je tenminste wie je voor je hebt.
    Snollebolt
    pi_79104022
    Hoe vaak hoor je dat rechters die de boel verprutsen gewoon op straat worden gezet?
      zaterdag 13 maart 2010 @ 19:09:23 #271
    3542 Gia
    User under construction
    pi_79104151
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 19:04 schreef stekelzwijn het volgende:
    Hoe vaak hoor je dat rechters die de boel verprutsen gewoon op straat worden gezet?
    Wat heeft die rechter nu verprutst? Dat ie niet meteen die 90 dagen hoefde te zitten? Dat had ook echt wel iets uitgemaakt. Was de moord in mei gepleegd.

Er is geen enkele wet die het toestaat om iemand die dreigt met moord levenslang op te sluiten, tenzij aangetoond kan worden dat de man een psychische stoornis heeft. Maar volgens mij was dat hier niet het geval.
    Voor mishandeling en bedreiging krijg je nu eenmaal niet meer dan een maandje of 3.

De rechter was verder machteloos.
      zaterdag 13 maart 2010 @ 22:54:04 #272
    277031 Zhe-AnGeL
    Ikke ist lievt
    pi_79112214
    Dan baal je dat je niet weg bent gegaan!
    Snollebolt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')