Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
Dan ben ik wat rond gaan lopen en m'n skills zoals gezegd op een beest gaan uitproberen, een of andere krab, maar dat beest bijt uiteraard terug als je er met je zwaard op gaat staan inhakken. Duurt nog wel ff voordat ie dood is. Maar hoe genees je je zelf???
Loop je bijvoorbeeld naar de vuurtoren, kom je daar een ventje tegen dat gelijk op jou begint in te hakken. Uiteraard loop ik terug te meppen met m'n zwaard maar echt raken of beschadigen doe ik dat ventje niet geloof ik, ben iig elke keer dood gegaan, dus... hoe kun je het beste zoiets winnen?
Laatste vraag, hoe maak je een savegame? Ik zie in het menu alleen load game staan en geen save oid. (Kijk ik nu scheel of wat?).
Je hebt het toch niet *schrik* gedownload ofzo ?
quote:Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
Op zaterdag 11 mei 2002 11:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Waaaaaaaaaaarom denk ik dat je dat soort dingen vast wel in de handleiding aantreft ? ~;-)Je hebt het toch niet *schrik* gedownload ofzo ?
http://www.rpgplanet.com/morrowind/
quote:Same here, wil gewoon spelen. Als ik een boek wil lezen dan ga ik wel naar de boekenkast.
Op zaterdag 11 mei 2002 11:26 schreef Beurlap het volgende:[..]
Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
quote:Je gaat liever domme vragen stellen op een forum...
Ga jij dan altijd de hele handleiding lezen als je een spel hebt gekocht??? Zeker die van Morrowind is echt DIK dan heb ik echt niet het geduld om daarin op te gaan zoeken hoe alles in mekaar zit...
quote:Als je dat sneller is...Sja why not
Op zaterdag 11 mei 2002 11:39 schreef UTO het volgende:[..]
Je gaat liever domme vragen stellen op een forum...
Hier is nog een stukkie over het attack gebeuren, misschien heb je er wat aan:
quote:En sorry voor die “ enzo, maar kheb geen zin om ze er allemaal uit te halen
2.Gameplay - Combat2.1How is combat handled? Is there a targeting system?
“We’ve actually implemented two systems, and are testing the second one now. We tried to do a “you hit this specific body part” thing and it didn’t play very well and was confusing to anyone who played it. So we’ve switched to a system where it rolls to hit against your entire character and then gives the damage to a specific piece of armor. Armor sucks up damage as opposed to stopping attacks. You get more smashing around that way and it doesn’t let you cheat or get fluky stuff like killing a guy by targeting his hand when he isn’t wearing gloves. The old system was no fun. Anyway, it also has the side effect of making ranged attacks be more symmetrical to the damage system of melee attacks”“For greater damage, the game includes some form of location-specific damage, such as head shots. A character's skill with a particular weapon will determine the "to hit" percentage, while a governing attribute like strength will determine the damage caused by a successful hit”
2.2What else can you tell me about the combat system?
“Bethesda describes Morrowind's combat as a combination of the combat systems found in Daggerfall, Jedi Knight, and Thief. Combat occurs in real time and involves three basic attacks: the thrust, the chop, and the slash. You can choose these attacks through footwork - stepping forward while you attack will cause the character to thrust, and stepping sideways will cause the character to slash”“The amount of time you hold it down determines the strength. You kind of get in a groove. One strategy is to back away from an opponent, pull your weapon back all the way, run in and release it. This does optimal damage, but tires you out faster"
Race:
Wood Elf
Class:
Dark Agent (zelf-gemaakte klasse)
Level:
15
Majors:
Alchemy (levert veeeeeeeel geld op)
Conjuration (Bound Longbow is cool, betere summon spreuken ook)
Marksmanship (van afstand is altijd makkelijk, en de Daedra Longbow rulez)
Short Blade (lichter, slaat sneller dan long blade, en meer toepasselijk bij m'n guilds)
Light Armor (scheelt gewicht, m'n karakter is toch niet bedoeld om man-tot-man op elkaar in te hakken)
Minors:
Athletics
Acrobatics (probeer eens vanaf hoe hoog je kan vallen als je dit een beetje traint, ik hop zo van cantons af )
Destruction (extra vuurkracht )
Sneak (met veel quests nuttig)
Security (met nog meer quests en dungeons handig)
Sign:
The Mage
Guilds
Mage Guild - Wizard (bijna Master Wizard, dan nog ff de Arch-Mage in elkaar tikken om zelf Arch-Mage te worden)
Morag Tong - Knower (uit m'n hoofd, ik zit nu iig op het niveau waarin je 1 van de guild-skills op 50 moet hebben. Ik kan nu alleen Shara (ergens in Sheorogad) niet vinden om een writ uit te voeren )
Thiefs Guild - iets redelijks hoogs, alle Balmora quests gedaan
Great House Hlaalu - House Brother (ben er nu mee bezig, wil z.s.m. doorstoten naar de top)
Verder heb ik, met de enorme hoeveelheden geld die ik met alchemy verdien, Alteration en Illusion ver doorontwikkeld. Alteration is ontzettend praktisch, je kan er bv. sloten mee openen, over water lopen, en veel meer van dat soort handige dingen.
Fame is inmiddels 13. Komt van allerlei dingen af, m'n hoge rang in de Mage Guild, een paar openbare moorden, een bloedbad bij Camonna Tong (bounty was over de 5000, maar Lario schold hem graag kwijt ), en nog wat dingetjes.
Uitrusting:
Volledig chitin Armor, met Daedra Helm, en exquisite kleding. Wapens: steel longbow (voor serieuze dingen summon ik de Daedra Longbow, hij is en blijft geweldig), enkele leuke daggers en een short blade (gecombineerde waarde iets van 30.000), Staff of Magnuss (waarde = 210.000 !!!), een Wizards Staff, een ontzettende hoeveelheid potions en ingredieenten, erg dure Alchemy tools (1x Grandmaster en 3x Master), en nog wat dingetjes.
Come get some!
quote:Geweldig spel. Ontzettend tof, ontzettend groot, ik gok minimaal 150 spel-uren, waarschijnlijk veel meer.
Op zaterdag 11 mei 2002 10:56 schreef Raven het volgende:
Nieuw spel, ziet er erg gaaf uit. Je bent een karakter dat is vrijgelaten uit de gevangenis en een of andere vent in een andere stad moet opzoeken, althans dat is wat ik er tot nu toe van heb gezien. RPG spel enzo.
quote:Duurdere schoenen heb je nu niks aan, verhoogt enkel je 'aantrekkelijkheidsfactor' tegenover NPC. Koop dus een goedkoop zwaard en wat armor (van de klasse waar je goed in bent). Loop wat rond (richting Hla Oad), het geld komt uit de lucht vallen
Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
quote:Rusten. Standaard-knop T, of een bed/hangmat/whatever gebruiken die je mag gebruiken. Alternatief is potions, spells, scrolls, etc.
Dan ben ik wat rond gaan lopen en m'n skills zoals gezegd op een beest gaan uitproberen, een of andere krab, maar dat beest bijt uiteraard terug als je er met je zwaard op gaat staan inhakken. Duurt nog wel ff voordat ie dood is. Maar hoe genees je je zelf???
Gevechts-strategieen verschillen. Die-hard vechters gaan gewoon hakken, boogschutters bewegen achterwaarts terwijl ze pijlen strooien in aanstormende vijanden, magie'ers werpen achter elkaar spreuken, etc.
quote:Een ventje? Guard ofzo? Die kan je in het begin beter ontlopen, heb je waarschijnlijk een misdaad gepleegd.. Niet handig.
Loop je bijvoorbeeld naar de vuurtoren, kom je daar een ventje tegen dat gelijk op jou begint in te hakken. Uiteraard loop ik terug te meppen met m'n zwaard maar echt raken of beschadigen doe ik dat ventje niet geloof ik, ben iig elke keer dood gegaan, dus... hoe kun je het beste zoiets winnen?
quote:
Laatste vraag, hoe maak je een savegame? Ik zie in het menu alleen load game staan en geen save oid. (Kijk ik nu scheel of wat?).
Er staat in het menu wel degelijk save game. Ook handig zijn quicksave (standaard F5) en quickload (standaard F9)
quote:* I.R.Baboon gaat wel altijd handleidingen doorlezen.
Hoe heb jij overigens die info van je caracter uit de game weten te halen? Over getikt of wat?
En in hoeverre maakt het nou gebruik van pixel shaders en vertex shaders etc.
Ik vraag me af of het zal draaien op:
Duron 1200
Radeon 7500
256 Mb sdram
quote:Veel plezier.
Op zaterdag 11 mei 2002 14:46 schreef Raven het volgende:
MacBeth: Thanks!! Aan al die info heb ik zeker wat aan! Heb het uitgeprint en ga lekker op verkenning in Morrowind.
quote:Gewoon uit m'n hoofd overgetikt. Je zou ook enkele screen shots kunnen maken met het menu open.
Hoe heb jij overigens die info van je caracter uit de game weten te halen? Over getikt of wat?
Nog enkele observaties:
- je kunt vampier worden (als je gebeten wordt en niet genezen)! Heeft veel nadelen (schade in zonlicht, afschuw NPCs), maar wel cool.
- er zijn een stuk of 8 verschillende landschaps-vormen, vooral de flora op de eilanden van Sheorogad (rond Dagon Fel) vind ik echt mooi.
- de wereld is zeker groot, maar niet zo enorm groot als het lijkt. Zodra je eenmaal de weg kent loop je vrij snel van A naar B, hoewel de hele kust rondlopen wel een uren-klus is.
- Morag Tong is cool
quote:dat gaat wel lukken, speel t hier op celeron 950 met gf1 dat is eigelijk net net, maar je heb nie thele hoge framerate nodig om dit spelletje beetje te kunnen spelen.
Op zaterdag 11 mei 2002 14:57 schreef Zoor het volgende:
Hee, op welke systemen draaien jullie dit spel trouwens?En in hoeverre maakt het nou gebruik van pixel shaders en vertex shaders etc.
Ik vraag me af of het zal draaien op:
Duron 1200
Radeon 7500
256 Mb sdram
en het is zeer de moeite waard, was nooit zo rpgerig maar dit vind ik gewoon leuk om te doen.
AMD 1Ghz
1024 MB RAM
80 GB HDD
ASUS V7100 Combo Deluxe Geforce 2MX 32MB
17" 1024x768@100hz
SBLive! 5.1 -->> Dolby Digital set
Voor full specs zie m'n site
quote:Tip: als je het dorpje waar je begint uitloopt, beetje naar links en dan de weg volgt komt er na zo'n 3 min lopen een tovernaar uit de lucht vallen. Je kan zijn geld, zwaard en kleding dan pakken.
Op zaterdag 11 mei 2002 10:56 schreef Raven het volgende:
Nieuw spel, ziet er erg gaaf uit. Je bent een karakter dat is vrijgelaten uit de gevangenis en een of andere vent in een andere stad moet opzoeken, althans dat is wat ik er tot nu toe van heb gezien. RPG spel enzo.Voor de gene die het ook spelen heb ik een vraag, je komt van die boot, wordt geregistreerd enzo en dan ben je op een gegeven moment buiten. Je moet dan naar een handelaar gaan en wat items kopen. Zelf heb ik daar een zwaard gekocht en nog wat betere schoenen. Zoveel goud heb je niet dus meer kopen wordt lastig.
quote:Dit kan met health potions of magic (moet je wel de skills ervoor hebben en de spreuken aanschaffen) en de goedkoopste manier is rusten. Dit laatste kan alleen op plekken waar het niet verboden is. Herberg (wel EERST betalen) of ver buiten een stad/dorp.
quote:Volgens mij doe jij iets verkeerd :p
quote:In de introductie (dus voordat je zeg maar het ingechecked en echt buiten midden in het dorpje staat) kun je nog niet saven.
Wanneer komt ie nou uit in NL....
of anders WOW, of SWG..... lijken me ook vet
Morrowind ziet er inderdaad ERG geil uit... (let vooral op dat mannetje in die poort... wow)
Komt ook op de xbox btw
AC II:
en een filmpje: Vista
Morrowind ziet er ook zeer strak uit, maar ik denk dat ik het toch bij deze game houd
quote:Is dat Asheron's Call II al uit dan?
Op dinsdag 21 mei 2002 17:57 schreef _VoiD_ het volgende:
zal wel december worden... kunnen ze meer verkopen.AC II:
[afbeelding]en een filmpje: Vista
Morrowind ziet er ook zeer strak uit, maar ik denk dat ik het toch bij deze game houd
De public beta komt eind juli d8 ik, en dan release tegen het eind van het jaar volgens mij.
Dus over 2 maanden kun je wel spelen, en de beta is nog gratis... daarna wordt het gok ik $12,95 per maand... of $14,95 (you know M$). Enige nadeel van de MMORPG'S.
Ik koop bijna nooit spellen, en als ik ze koop zijn het echt games die ik al lang wilde hebben. Morrowind is dat dus niet.
Ben benieuwd
Ik heb 'm vorige week "gekocht". Best een leuk spelletje . Doet iemand het nog?
quote:Ik niet echt, het kost me veeeeel te veel tijd. (En ga ook steeds dood
Op zaterdag 10 augustus 2002 11:26 schreef Ketel_1 het volgende:
*schop*Ik heb 'm vorige week "gekocht". Best een leuk spelletje
. Doet iemand het nog?
en nu...
Ik was vandaag om 08.30 wakker...vrij vandaag... bouw mijn om 08.50 kaartje in... en denk "laat me die morrowind maar ff testen"...tis nu 18.26... maar ik heb het gevoel dat ik maar een paar uurtjes gespeeld heb....
tering... ik neem alle onbedachte negatieve commentaar terug... hij is zeer goed ik heb alleen maar 2 negatieve punten?:
- je hebt een "zware" pc / video kaart nodig
- een "beginner" raakt snel verdwaald, een beetje meer begeleiding in het begin kon zeker geen kwaad...(voor de "beginners" alleen dan)
Het spel gaat ook veel meer leven als je alle opties op vol kan spelen...(iets wat ik nu wel kon doen)
Verdwalen in Morrowind is helemaal geen issue. Ik verdwaal zelden maar gebruik dan ook regelmatig de kaart. Mijn vriendin verdwaalt overigens super makkelijk in het echte leven, dus zal ze dat ook virtueel doen.
Morrowind heeft me geinteressseerd gekregen hoewel ik een hekel heb aan magie, potjes, drankjes en spreuken. Andere RPG's die ik goed vond waren System Shock 2 en Deus Ex. Niks geen magie maar technologie. Ik heb als karakter dan ook een Nord en bijna alles gefixeerd op de bijl (WOEHAHAHAHA).
[Dit bericht is gewijzigd door Alcyone op 27-11-2002 19:52]
system shock 1 en 2 => (beiden uitgespeeld, deel 1 was toch veel spannender en moeilijker...)
en nu morrowind => ik heb een figher in imperial legion, of dat een goede keus is in morrowind zou ik echt niet weten, maar knights, paladins en fighters vind ik sowieso verrekte leuk!... tijd zal zeggen... en wat gaat tijd snel zeg... pffff...
ik ben een fighter-faction gejoined, en moet nu op zoek naar "Lorbumol gro-Aglakh", deze orc zit in "Fighters Guild in the Foreign Quarter Plaza of Vivec". Maar ik kan hem daar niet vinden...!
Hij zou in die eerste "pyramide" achtige gebouw moeten zitten, maar ik heb (naar mijn idee) elk hoekje afgezocht in die plaza / pyramide (alle verdiepingen dus, inclusief de water works helemaal beneden)
Kan iemand mij aub zeggen of ik wel in de goede plaza zoek (de eerste) of dat ik helemaal ergens anders moet zijn. Mocht ik in de goede plaza zitten, welke verdieping moet ik dan hebben... (best wel vreemd eigenlijk, want die plaza's op zich zijn best wel klein...)
ik heb de volgende links geraadpleegd maar er werd in geen 1 van de onderstaande links mij een duidelijke antwoord gegeven of hij wel echt in die 1e pyramide / plaza zit...
alvast thanx!
MORROWIND rulesssss !
giga mooi spel.........
Ik heb het vorig jaar Augustus ergens gekocht en heb het toen even gespeeld, maar me er nooit echt in verdiept omdat ik er simpelweg de tijd niet voor had. Nu ben ik gisteren weer begonnen met spelen en ik ben helemaal verslaafd. Ik ben nog niet echt ver (day 5). Ik ben begonnen met een paar kleine quests oplossen in Seyda Neen (fargoths hiding place, taxcollector en die mijn waar 3 slaven geketend waren) en heb zo een aardig zakcentje vedient en heb mijn armor ge-upgrade tot dat goud(kleurig)e spul wat al die bewakers in Balmora dragen. Ik heb me aangesloten bij The Fighters Guild, en ben nu met mijn derde opdracht bezig.
Hoe kan ik het snelst een hogere Reputation krijgen? Ik sta nu nog op 0. Het zal vast wel iets zijn met hele dorpen uitmoorden
Als ik die posts van MacBeth lees staat er nog veel leuks te wachten.
The Elder Scrolls III: Bloodmoon
Met winterse landschappen en weerwolven .
Hunt werewolves, or become one!
quote:Daarom moet je de Tribunal expansion hebben; die heeft een Quest log! Voor de expansion snapte ik van de meeste dingen geen hout meer wanneer ik een weekje niet meer had gespeeld, maar de expansion maakt het spel een stuk aantrekkelijker!
Op vrijdag 21 februari 2003 13:06 schreef Rieuwert het volgende:
Ik heb het een tijdje niet gespeeld, die opdrachten zijn zo lastig als je niet weet waar je bent en geen idee hebt wie wat ook maar weer zei..
quote:Hee thanks
Op vrijdag 21 februari 2003 13:48 schreef kobold het volgende:[..]
Daarom moet je de Tribunal expansion hebben; die heeft een Quest log! Voor de expansion snapte ik van de meeste dingen geen hout meer wanneer ik een weekje niet meer had gespeeld, maar de expansion maakt het spel een stuk aantrekkelijker!
Ik heb ff vraagje..
Ik zit nu in Gnisis en ik doe Quests voor het Imperial Legion.
Maar nu zit ik vast bij de Quest van Egg mine..
Ik moet die kwamaqueen gaan curen, op zich is dat niet zo´n probleem, maar voordat ik daar kom, stormen die kwama warriors op me af, die maken me dus steeds af...
Dus iemand enig idee hoe ik die beesten afmaak/of langskom?
dus mijn vraag was, waar vind ik winkeltjes met heeel veel geld om die zooi van me te verkopen
Het spel is zooooooo verschrikkelijk tijdrovend. Maar wel een te gek spel
quote:ja zoiets had ik al gehoord...
Op donderdag 3 april 2003 15:58 schreef lizardtattoo het volgende:
[ spoiler alert ]
er is een pratende mudcrab op een eilandje ergens ten zuidoosten van Suran. Die heeft 50000 goud en is daarmee de rijkste winkelier.
[ /spoiler alert ]
de linker wraigthguard is wel wat minder waard (100.000) maar beschikt over dezelfde krachten
dus alle krachten worden nu verdubbeld
quote:de thiefs guild zit in Southwall Cornerclub dat zit naast de toren in het zuiden van Balmora. (tegen de south wall)
Op woensdag 2 juli 2003 19:42 schreef Alter_Ego het volgende:
Ik wil in morrowind een thief worden en ik heb bij mijn major thingies stealth en alles staan, maar ik ben nu bij caius sassius oid geweest en ik moet een "gang" kiezen. Ik wil bij de thieves en nu heb ik ong 700 muntjes (hoe heet het geld in morrowind?). Wat kan ik van dat geld het beste kopen? En waar kan ik de thieves guild vinden? En wat voor kleren/armor kan ik het best nemen? Kan je bijv met die armor van de guards in balmora een thief worden?
Meesterlijk spel dit
Die wilde ik destijds van eentje afpakken, was toen net begonnen ofzo, maar die hakte mij dus meteen in de pan
Later wel nogeens tegen gekomen, die zijn fucking duur he
quote:Een van die poppetjes met Glass Sword/Armour is goed te expoloiten. Maak ruzie met hem, en spring vervolgens het dak op. Als je het goed doet loopt hij zich vast op de trap. Vervolgens pijlen en magic op hem afvuren
Op maandag 7 juli 2003 23:24 schreef vosss het volgende:
Hij heb wel een stoere outfit XebroDie wilde ik destijds van eentje afpakken, was toen net begonnen ofzo, maar die hakte mij dus meteen in de pan
Later wel nogeens tegen gekomen, die zijn fucking duur he
Het spel zit echt teveel met exploits . Ik raak altijd in de verleiding.
Wil jij weten waar:
et voilla.
[Dit bericht is gewijzigd door Xebrozius op 08-07-2003 00:26]
quote:terugvindpost
Op dinsdag 8 juli 2003 00:23 schreef Xebrozius het volgende:
Het grootste gedeelte heb ik gejat.Wil jij weten waar:
Ald'Ruhn Fighters Guild Beneden verdieping Linker duer in het midden Lock level 95 In een chest met lock level 75 et voilla.
quote:Ander post jij ook ff wat screen shots?
Op dinsdag 8 juli 2003 00:24 schreef vosss het volgende:[..]
terugvindpost
quote:binnnenkort misschien, dat spel is van mn broer en ligt bij hem. Ik heb het niet meer op mn pc geinstalleerd staan en ga dat binnenkort wel weer eens doen.
Op dinsdag 8 juli 2003 00:33 schreef Xebrozius het volgende:[..]
Ander post jij ook ff wat screen shots?
Als ik de wereld van morrowind zo zie, lijkt die toch een beetje op die van LoTR, klopt dit een beetje? Heb het spel zelf nog niet, maar voor dat geld ga ik hem misschien morgen wel even halen.
De wereld lijkt wel wat op die van LotR, ja, nu ik erover nadenk.
quote:In welk opzicht?
Op zondag 7 september 2003 21:23 schreef Rahl het volgende:
De wereld lijkt wel wat op die van LotR, ja, nu ik erover nadenk.
quote:Een rijke geschiedenis, gevecht tegen grote vijand, Elfen, dwergen, mensen enz.
Op maandag 8 september 2003 03:44 schreef franske19 het volgende:
Een van de beste spellen die ik ooit gespeeld heb, raar eigenlijk dat in dit topic nauwelijks gepost wordt? Ikzelf ben nu bezig met Sword of the Perithia dit is een total conversion. Binnekort komt er een hele bijzondere total conversion uit, the black mill, waarin naast standaard quests ook het meer ingewikkelde puzzelwerk aan bod komt. Gemaakt door een Nedelander ook nog, ik kan iig niet wachten.
[..]In welk opzicht?
quote:Morrowind is toch gebaseerd op de Ultima geschiedenis? Een rijke geschiedenis tja, dat heeft vrijwel elke RPG. In Morrowind is de Nerevarine de afstammeling van de vroegere God gereincarneerd in jouw persoontje, toch wel een verschil met LotR. Maar als je wil kan je elke RPG wel met LotR gaan vergelijken!
Op maandag 8 september 2003 07:19 schreef Rahl het volgende:[..]
Een rijke geschiedenis, gevecht tegen grote vijand, Elfen, dwergen, mensen enz.
Ik persoonlijk zou wel een (MMO)RPG willen zien met dezelfde sfeer als Morrowind maar dan gesitueerd in Middle Earth, dat zou wel super zijn!
Edit: hier is de site van de maker van the Black Mill, Bilbo
http://www.angelfire.com/realm3/blackmill/
[Dit bericht is gewijzigd door franske19 op 09-09-2003 03:21]
quote:zoiets zoals euhhh... dit?
Op dinsdag 9 september 2003 03:15 schreef franske19 het volgende:[..]
Morrowind is toch gebaseerd op de Ultima geschiedenis? Een rijke geschiedenis tja, dat heeft vrijwel elke RPG. In Morrowind is de Nerevarine de afstammeling van de vroegere God gereincarneerd in jouw persoontje, toch wel een verschil met LotR. Maar als je wil kan je elke RPG wel met LotR gaan vergelijken!
Ik persoonlijk zou wel een (MMO)RPG willen zien met dezelfde sfeer als Morrowind maar dan gesitueerd in Middle Earth, dat zou wel super zijn!
Edit: hier is de site van de maker van the Black Mill, Bilbo
http://www.angelfire.com/realm3/blackmill/
quote:Ziet er erg goed uit. Hoop dat ze het snel af hebben, ziet er veelbelovend uit.
Op woensdag 10 september 2003 18:54 schreef Wood_Elf het volgende:[..]
zoiets zoals euhhh... dit?
http://www.memod.co.uk/
Morrowind was uitverkocht bij het filliaal hier, heb hem dus besteld maar zou effe duren voordat ze hem binnen hadden. Maar hij komt er in ieder geval aan.
quote:Idd, heb even op de forums rond gekeken en er staan me toch mooie dingen op, oa de Isengard v1.2 plugin door een (toekomstig) teamlid, ik kan alleen nergens een link vinden om hem te downen.
Op woensdag 10 september 2003 19:16 schreef Slomy het volgende:[..]
Ziet er erg goed uit. Hoop dat ze het snel af hebben, ziet er veelbelovend uit.
Morrowind was uitverkocht bij het filliaal hier, heb hem dus besteld maar zou effe duren voordat ze hem binnen hadden. Maar hij komt er in ieder geval aan.
De 'expected release date' is rond 18 december 2003!
morrowind ruled,
en lotr ook
kun je na gaan wat de combinatie van die 2 zijn *kwijl*
quote:Tis eigelijk heel simpel. Je kent die kamer waar twee bewakers staan (helemaal vanonder)? Daar heb je de sleutel van gekregen. Als je langs de muren loopt, zul je ineens wat tekst zien zodra je langs de rechtermuur loopt. Das dus een deur. Open hem met je lockpick en wandel naar beneden. Daar staat de dief. Hij zal even een praatje houden en je vervolgens aanvallen. Dood hem en ga trug naar binnen. Geef die cuirass aan je opdrachtgever en tadaa! klaar!
Kan iemand me helpen?
Ben bij het Imperial Legion opgeklommen tot Knight Protector. Om te promoveren tot Knight of the Garland moet ik de Lord's Mail terugvinden. Weet iemand waar dat kreng is? (Tis één of ander cuirass)
klik dan op Forums en dr gaat een wereld van Informatie voor je open
quote:Neej, ik wil et zelf doen
Op vrijdag 12 september 2003 14:30 schreef Moredhel het volgende:
oja kijk een op www.elderscrolls.comklik dan op Forums en dr gaat een wereld van Informatie voor je open
quote:Ik gebruik Chrysamere, ben nog maar level 14
Op vrijdag 12 september 2003 18:37 schreef Moredhel het volgende:
ben trouwens lekker bezig in Solstheim, net de Hunter afgeslacht met Trueflame in de hand
quote:Ook heb ik Sunder... Keening hek verkocht... k*tding
Ik gebruik Chrysamere, ben nog maar level 14
heb je niks an als geharde krijger
Ik ben nu in Caldera bezig waar je die 4 mensen moet afslachten, maar het lukt me van geen kant. Heb een paar pogingen gedaan, ben toen maar weer terug gegaan naar de stad om alles wat los en vast zit te stelen Heb nu wel redelijke armor (echt een grote mengelmoes, heb bijvoorbeeld van 1 zo'n schouderding oid, iig voor je armen, er maar eentje, de andere ontbreekt
) Mijn zwaard is ook wel redelijk geloof ik, en ik heb nog een ander toverzwaard met als value 350, ook heb ik een cheap boogje. Is dit ongeveer genoeg om ze te verslaan? Ik ben nog op level 1.
quote:boogje kan je weggooien, heb je geen klap aan.
Op zondag 16 november 2003 16:43 schreef yootje het volgende:
Zo, sinds gisteren begonnen, ongeveer 6 uur in totaal gespeeld. Ik speel nooit games, maar ik ben nu al verslaafdIk ben nu in Caldera bezig waar je die 4 mensen moet afslachten, maar het lukt me van geen kant. Heb een paar pogingen gedaan, ben toen maar weer terug gegaan naar de stad om alles wat los en vast zit te stelen
Heb nu wel redelijke armor (echt een grote mengelmoes, heb bijvoorbeeld van 1 zo'n schouderding oid, iig voor je armen, er maar eentje, de andere ontbreekt
) Mijn zwaard is ook wel redelijk geloof ik, en ik heb nog een ander toverzwaard met als value 350, ook heb ik een cheap boogje. Is dit ongeveer genoeg om ze te verslaan? Ik ben nog op level 1.
quote:Misschien eerst wat gaan trainen (op je beste skills) en dan snel wat leveltjes stijgen zodat je meer health enzo krijgt.
Op zondag 16 november 2003 16:43 schreef yootje het volgende:
Zo, sinds gisteren begonnen, ongeveer 6 uur in totaal gespeeld. Ik speel nooit games, maar ik ben nu al verslaafdIk ben nu in Caldera bezig waar je die 4 mensen moet afslachten, maar het lukt me van geen kant. Heb een paar pogingen gedaan, ben toen maar weer terug gegaan naar de stad om alles wat los en vast zit te stelen
Heb nu wel redelijke armor (echt een grote mengelmoes, heb bijvoorbeeld van 1 zo'n schouderding oid, iig voor je armen, er maar eentje, de andere ontbreekt
quote:Ben inmiddels bij level 2, heb nu een long two handed sword, me armor staat op 19. Ook heb ik een light bold oid, maar dat richt niet echt veel schade aan. Ik kan nu 1 van de 4 mannetjes killen, de rest niet. Ik ga nu gewoon flink wat stelen en verkopen en wat trainingen volgen.
Op zondag 16 november 2003 21:36 schreef WouterFB het volgende:[..]
boogje kan je weggooien, heb je geen klap aan.
zwaard is een sparksword oid denk k? das wel ok om mee te beginnen, maar je moet er wel ervaring mee hebben. misschien is t wel beter om ergens een double handed sword (of hoe heet zo'n ding? greatsword?) te kopen, slaat wat harder en als je toch geen schild hebt om te gebruiken met je 2e hand kan je die nu gebruiken voor wat extra slagkracht. en een beetje destructieve magicka gebruiken wil ook wel 'ns helpen
quote:Als je redelijk wat aan boogschieten doet, is een boog heel erg leuk om te hebben
Op zondag 16 november 2003 21:36 schreef WouterFB het volgende:
boogje kan je weggooien, heb je geen klap aan.
quote:de bogen zijn behoorlijk nutteloos in morrowind, op lagere levels al helemaal, kan je beter verkopen denk k...
Op zondag 16 november 2003 22:00 schreef yootje het volgende:[..]
Ben inmiddels bij level 2, heb nu een long two handed sword, me armor staat op 19. Ook heb ik een light bold oid, maar dat richt niet echt veel schade aan. Ik kan nu 1 van de 4 mannetjes killen, de rest niet. Ik ga nu gewoon flink wat stelen en verkopen en wat trainingen volgen.
quote:k heb in t begin van t spel wel s wat geprobeerd met een boog maar een half uur bezig zijn om zo'n kever-op-steroiden dood te krijgen was me iets te gortig als je dat onding in 2x doodmept met een simpel zwaardje.. sindsdien niet meer gebruikt. misschien is t later wel handig als je der flink in getraind hebt, maar in t begin... nahh
Op zondag 16 november 2003 22:13 schreef Leshy het volgende:[..]
Als je redelijk wat aan boogschieten doet, is een boog heel erg leuk om te hebben
quote:Hm, doe je toch iets niet helemaal goed :p
Op zondag 16 november 2003 22:21 schreef WouterFB het volgende:
k heb in t begin van t spel wel s wat geprobeerd met een boog maar een half uur bezig zijn om zo'n kever-op-steroiden dood te krijgen
Als je een beetje getraind bent, schiet je zo al die stomme random encounters met één of twee pijlen af, en kun je tenminste gewoon weer verder
quote:ik was dus net begonnen en dan heb je nog niet echt een vette bankrekening tot je beschikking om zomaar elk traininkje te volgen
Op zondag 16 november 2003 22:27 schreef Leshy het volgende:[..]
Hm, doe je toch iets niet helemaal goed :p
Als je een beetje getraind bent, schiet je zo al die stomme random encounters met één of twee pijlen af, en kun je tenminste gewoon weer verder
k heb al maanden niet meer gespeeld maar was al een behoorlijk eindje gevorderd, dus k zal t binnenkort weer 'ns oppikken en een boogje proberen
quote:Ik heb het ook praktisch nooit getraind bij een trainer. Gewoon een kwestie van veel boogschieten. Duurt even, maar daarna schiet je een hoop van die anders irritante beesten gewoon af voordat ze moeilijk gaan doen
Op zondag 16 november 2003 22:39 schreef WouterFB het volgende:
ik was dus net begonnen en dan heb je nog niet echt een vette bankrekening tot je beschikking om zomaar elk traininkje te volgenk was bij wijze van spreke al blij dat k schoenen kon kopen
Ook heb ik de race niet gekozen voor de vaardigheden, maar voor het uiterlijk...
Toch gaat het spelen vooralsnog goed, vooral omdat mijn char aardig goed met zijn long blade om kan gaan...
* m021 gaat hier binnenkort een screenshot neerzetten, zodra hij weet hoe het uploaden van een plaatje op fok! werkt
[Dit bericht is gewijzigd door m021 op 05-01-2004 21:34]
quote:En nog een paar add-ins voor wat boeiender kledingstukken erbij bijvoorbeeld.
Op donderdag 15 januari 2004 19:19 schreef franske19 het volgende:
Je mag weleens gaan shoppen voor wat nieuwe kleding schooier!
quote:Wanneer je als Bosmer (Wood Elf) begint dan heb je al en behoorlijk hoge skill met Bogen. Verder kun je met een Summoning spreuk een daedric Longbow toveren, dan kijk je er iets anders tegenaan. Maak een item met die spreuk en klaar.
Op maandag 17 november 2003 01:22 schreef Leshy het volgende:[..]
Ik heb het ook praktisch nooit getraind bij een trainer. Gewoon een kwestie van veel boogschieten. Duurt even, maar daarna schiet je een hoop van die anders irritante beesten gewoon af voordat ze moeilijk gaan doen
Fire Atronachs van afstand met 1 schot neerhalen is best handig.
quote:Bogen zijn ondergewaardeerd. Ik doe meestal bosmer en een custom char met skills voor bow en longsword. Je hebt dan al een leuke hoop aan bow-skills. Eerst doe ik wat missies met mijn zwaard, waarna ik geld genoeg heb een fatsoenlijke boog/pijlen en wat trainingen te kopen. En dan begint de lol pas echt
Op vrijdag 16 januari 2004 11:01 schreef drexciya het volgende:[..]
Wanneer je als Bosmer (Wood Elf) begint dan heb je al en behoorlijk hoge skill met Bogen. Verder kun je met een Summoning spreuk een daedric Longbow toveren, dan kijk je er iets anders tegenaan. Maak een item met die spreuk en klaar.
Fire Atronachs van afstand met 1 schot neerhalen is best handig.
Ik speel het spel nu al een tijdje, en ik ben op mn nieuwe computer opnieuw begonnen, ik ben nu een lvl 17 nord, met Longblade en Marksman skills, ik ben een soort kruising tussen een thief en een warrior.
Ik zelf zit op level 14 ben een breton en heb een magicka van 100pt mijn vermogen ligt op 79k gp best veel dus, heb nogal veel toverdrankjes gemaakt waar ik goed in ben en die verkocht...
En ik heb miraculeus the sword of white woe weten te bemachtigen
verder ben ik nog niet echt ver in de main quest, ik ben meer het eiland aan het verkennen en op zoek naar grotten en mischien wel schatten ofzo.. gewoon een beetje verkennen het is ook zo'n mooie wereld om jezelf in te verliezen!!!!!!!!1
quote:Ik heb in je andere topic uitgelegt hoe je moet enchanten.
Op vrijdag 16 januari 2004 16:05 schreef SpikeAlike het volgende:
Ik vind het een machtig spel maar het enchanten krijg ik gewoon niet aan de gang..
Trouwens, the sword of white woe is toch heel simpel te pakken:/?
*ga achter de pilaar staan
*spring, en ram op de sneak toets
*ga je inventory menu in, en pak het zwaard
*blijf sneak ingedrukt houden terwijl je land
*ren naar creeper en gebruik het veelgeld truukje
*tel je winst
hoe voeg je smileys in??
Ben nu een Redguard lvl 4, beetje ditjes en datjes aan armor, leuk zwaardje, en nu aan de gang voor de Fighter's Guild in Balmora... Heerlijk om t weer eens te spelen
Oja, ik vond de Tribunal-uitbreiding RUK en Bloodmoon RUIG
had daar nog een ouwe lvl 53 Orc rondbaggeren
quote:*Roept uit het duister*
Op dinsdag 20 januari 2004 01:00 schreef AsschenSukar het volgende:
en toen was t stil gvd
Ben nu een level 3 Bosmer(net begonnen uiteraard ) met medium armour marksmanship en long blade als main skills.
Maar is het iemand opgevallen dat als je speed alg main attribute gebruik je wel enorm snel bent? Werkelijk geweldig gewoon
Heeft er iemand eigenlijk al weleens geprobeerd om een all-magic char te maken? En is dat dan ook leuk?
Expansions heb ik(nog) niet bij gebrek aan geld(en tijd).
quote:Vreemde gast
Op donderdag 15 januari 2004 20:00 schreef Rahl het volgende:
Ja man, level 5 en nog geen armor?
Maar goed, ik wou maar ff melden dat er inmiddels een downloadbare versie is van de hier reeds besproken Middle Earth mod. Je moet je wel eerst even aanmelden.
Btw. de eerste (beta) versie zal bestaan uit een klein eilandje voor de kust van Vvardenvell (oid) met daarop een demonstratie van het soort landschappen dat we te zien zullen krijgen en een hele reeks aan nieuwe scripts om morrowind een stuk realistischher te maken.
Voor diegene die zich niet willen registreren:
quote:Bron: memod forums
Beta 1
* is a teaser being released to poll the public's opinions, as well as allow fans to have a sampler while waiting for Beta 2 and the Final.
* is a teaser that will NOT be on it's own blank landmass.
* WILL require Morrowind, as well as Bloodmoon. GotY should work fine.
* will NOT include any quests requiring interaction with NPC's.
* WILL be located off the coast of Vvardenfell as a stand-alone island.
* will NOT include new weapons or armour sets.
* WILL include a vacant city to explore. City will NOT be named prior to release.
* WILL include realism gameplay modifications to allow the player to become familiar with some of MEMod's alterations. Modifications are not complete, are limited based on playable races and various other Morrowind requirements. Beta 2 and Final will be much more detailed and realistic than Beta 1 can be.
* will NOT be able to be used with Beta 2 or Final MEMod releases as a plugin.
* will NOT be placed in proper location on the worldmap in comparison between Morrowind cell location and MEMod cell location.
* will NOT include any new races or race models/textures.
* will NOT include any Timeline information. (Date the mod is set in)
* will NOT include any race/culture/faction information.
* will NOT contain or reference any main quest.
* will NOT include custom pixel shaders or vertex shaders.
* will NOT include mounts or steerable vehicles.
* WILL include wilderness around the city to explore.
* will NOT be installed with an auto-installer in .EXE format.
* WILL require an additional plugin to be installed for Morrowind.INI modifications. Plugin was already released by Daerk as "RCC4MW". An updated version of RCC4MW will not be released with Beta 1, however the currently released version of RCC4MW will be released with Beta 1.
* will NOT be compatible with the already released "Need for Sleep" mod by MEMod Senior Dev "Wookiee". Beta 1 will include a slightly more optimized version of this mod.
* THIS LIST IS UNFINISHED, will be finished ASAPBeta 2
* is a teaser being released to poll the public's opinions, as well as allow fans to have a sampler while waiting for the Final. Mods made for Beta 2 will have minimal difficulty being used with MEMod Final.
* is a teaser that WILL be on it's own blank landmass.
* will NOT include any quests requiring interaction with NPC's.
* will NOT have the Island of Vvardenfell present, or the expansion lands.
* WILL include new weapons and armour sets.
* WILL include multiple vacant cities to explore. Cities will NOT be named prior to release.
* WILL include realism gameplay modifications to allow the player to become familiar with some of MEMod's alterations. Modifications are not complete, are limited based on playable races and various other Morrowind requirements. Final will be slightly more detailed and realistic than Beta 2 can be.
* will NOT be able to be used with Final MEMod releases as a plugin. WILL allow mods created with Beta 2 to be used with Final MEMod release.
* WILL be placed in proper location on the worldmap in comparison between Beta 2 cell location and MEMod Final cell location.
* will NOT include any new races or race models/textures.
* will NOT include any Timeline information. (Date the mod is set in)
* will NOT include any playable race/culture/faction information.
* will NOT contain or reference any main quest.
* MAY include custom pixel shaders or vertex shaders.
* will NOT include mounts or steerable vehicles.
* WILL include wilderness lands to explore, although many may not be complete.
* WILL be installed with an auto-installer in .EXE format.
* WILL require an additional plugin to be installed for Morrowind.INI modifications. Plugin was already released by Daerk as "RCC4MW". An updated version of RCC4MW WILL be released with Beta 2, replacing RCC4MW version 1.
* will NOT be compatible with the already released "Need for Sleep" mod by MEMod Senior Dev "Wookiee". Beta 2 will include a slightly more optimized version of this mod.
* will NOT be compatible with the MEMod Beta 1. WILL conflict with scripts and other game settings.
* THIS LIST IS UNFINISHED, will be finished ASAPMEMod Final
* is the Final MEMod release, excluding possible patches or expansions.
* is a complete Total Conversion that WILL be on it's own blank landmass.
* WILL include quests requiring interaction with NPC's.
* will NOT have the Island of Vvardenfell present, or the expansion lands.
* WILL include new weapons and armour sets.
* WILL include the COMPLETE selection of populated cities to explore. Cities will NOT be named prior to release.
* WILL include ALL realism gameplay modifications. Modifications are COMPLETE, are NOT limited. Final will be slightly more detailed and realistic than Beta 2 can be.
* WILL allow mods created with Beta 2 or Final MEMod release to be used with Final MEMod release.
* WILL be placed in proper location on the worldmap in comparison between Beta 2 cell location and MEMod Final cell location.
* WILL include all new races with custom race models/textures.
* WILL include complete Timeline information. (Date the mod is set in)
* WILL include complete playable race/culture/faction information.
* WILL contain multiple main quest's that are dependant upon race/culture/faction you choose to play.
* WILL include custom pixel shaders and vertex shaders.
* WILL include mounts and steerable vehicles.
* WILL include the completed wilderness lands to explore.
* WILL be installed with an auto-installer in .EXE format.
* WILL require an additional plugin to be installed for Morrowind.INI modifications. Plugin was already released by Daerk as "RCC4MW". An updated version of RCC4MW WILL be released with Beta 2, replacing RCC4MW version 1. Another updated version of RCC4MW WILL be released with MEMod Final, replacing RCC4MW version 2.
* will NOT be compatible with the already released "Need for Sleep" mod by MEMod Senior Dev "Wookiee". MEMod Final will include a slightly more optimized version of this mod.
* will NOT be compatible with the MEMod Beta 1. WILL conflict with scripts and other game settings.
* will NOT be compatible with the MEMod Beta 2. WILL conflict with scripts and other game settings. (You can't run both the final and Beta 2 at the same time. Mods made for Beta 2 WILL work with MEMod Final.)
* THIS LIST IS UNFINISHED, will be finished ASAP
quote:Woow! Dat lijkt me echt cool worden!
Op vrijdag 23 januari 2004 04:17 schreef franske19 het volgende:
Die is nog niet te downloaden. Daerk (de leider van memod) heeft een polletje gehouden wanneer de eerste beta vrijgegeven moet worden, hierop stemde de meerderheid: als deze volgens de devs klaar is om uit te brengen. Dit is nog niet het geval en ze zijn er nog hard mee aan het werk. Ik zou zeggen hou de site in de gaten want het ziet er veelbelovend uit!Btw. de eerste (beta) versie zal bestaan uit een klein eilandje voor de kust van Vvardenvell (oid) met daarop een demonstratie van het soort landschappen dat we te zien zullen krijgen en een hele reeks aan nieuwe scripts om morrowind een stuk realistischher te maken.
Voor diegene die zich niet willen registreren:
[..]Bron: memod forums
Daar ben ik het helemaal mee eens. Niets leukers dan die irritante cliff-racers in een keer van ver weg neer te halen met een boog. Een "Summoned Bow" is overigens wel een aanrader. Met een hoog level haalde ik ook Atronachs en erger neer, zonder zelf schade op te lopen.quote:Op zondag 16 november 2003 22:27 schreef Leshy het volgende:
[..]
Hm, doe je toch iets niet helemaal goed :p
Het beste light armor jat je bij die gast die de corprus ziekte onderzoekt, die dark elf, in een .. (beste heavy armor) pakje. Hij heeft ergens daar boven een kast met een lockpick van 100, moet je ff met een spell doen, of gewoon goed zijnquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:17 schreef Lortnoc het volgende:
Ik ben nu ook weer eens bezig en heb nu m''n hoogste level (9).
Ben een custom class met longsword en markmanship als belangrijkste ondersteund door conjuration (bound longbow rules idd) en alteration.
Weet iemand wat winkels of andere plekken om goede armor te scoren? Heb nu 29 en ik kom eigenlijk nergens betere armor tegen.
Dagoth Ur bedoel je?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:23 schreef godard_k het volgende:
ik speel het niet meer, ik vind het te makkelijk na een tijdje, als je the boots of blinding speed hebt, je een dark elf bent, en het armor hebt gejat met 60 absord magicka, , heal je alleen magicka, als je het op je krijgt, en je hebt ontieglijk veel geld, dus je hebt alle stats vol, en je bouwt eigen constant items, dus het dan word het ook te makkelijkk, de eind baas, de donkere uber god, heb ik mee lopen spelen, echt dood kon hij men iet krijgen, DIT vond ik echt ZO een AFKNAPPER van het spel, want het WAS UBER!!! .. maargoed ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Dat was slaapverwekkend makkelijk. Vooral als je wat Dwarven Darts opspaart \o/quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:29 schreef Joostve het volgende:
wacht maar tot je Almalexia voor je hebt dan praat je wel anders
Ja die helm heb ik ook! En dat boek ook, moet binnekort maar ff wat van die dingen gaan halenquote:Op dinsdag 20 april 2004 21:55 schreef Bensel het volgende:
En nog iets. Er is een boek in het spel, die aanwijzingen geeft over allerlei zeldzame armor/wapens. Ik kwam erachter, omdat ik de mask van Clavicus Vile heb (hoge armor rating +30 personality). Die stond dus ook in dat boek. zo zijn er meer boeken, die je van alles kunnen vertellen over de game wereld. Lezen dus
Ik gebruik die boots in combinatie met the traveled-stained pants die ik kreeg van een dooie geest toen ik de moon and star ring vond uit de derde trial. Ik ben onderhand level 28, en heb armor van de guards, indoril of zoiets. Moet alleen nog quest 6 en 7 doen, ben reeds herkend door de mensen als zijnde de uitverkorene.quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:55 schreef Bensel het volgende:
Ff een tip voor beginners:zorg ervoor dat je breton of orc bent (in elk geval een character met resist magicka). Als je de eerste quests in het eerste dorpje gedaan hebt, en je gaat naar Balmora, om die caius cosades karakter op te zoeken, ga via de weg ( niet via de rivier, maar zoals aangegeven staat op de borden. Op den duur kun je naar Caldera (miners stadje) Loop vanuit Caldera naar het noorden. je komt een naakte barbarian tegen. negeer hem, en loop verder, totdat je een vrouw ziet. Je kunt 2 dingen doen: dood die vrouw, of doe de quest van die vrouw, en je krijgt de Boots of blinding speed. (200 speed, constant effect, blinding. Voortaan race je echt over morrowind, terwijl de resist magicka ervoor zorgt dat je toch kunt zien. Als je geen character hebt met resist magicka, kun je dat later in een item enchanten.
En nog iets. Er is een boek in het spel, die aanwijzingen geeft over allerlei zeldzame armor/wapens. Ik kwam erachter, omdat ik de mask van Clavicus Vile heb (hoge armor rating +30 personality). Die stond dus ook in dat boek. zo zijn er meer boeken, die je van alles kunnen vertellen over de game wereld. Lezen dus
Linkje naar die Sixt House plugin?quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:17 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik heb Morrowind vorige zomer uitgespeeld als een mage/thief en ik moet zeggen, wat een pracht spel. Ziet er geil uit, en blijft volgens mij een spel dat nog tijden blijft leven dankzij de plug-ins.
Ik ben nu weer opnieuw begonnen, met een verse install, Tribunal + Bloodmoon, Sea of desteny en een hele reeks andere plug-ins.
En, als klap op de vuurpijl, een plug-in waarmee je The Sixt House kan spelen, en dat Dagoth Ur kan winnen. Eindelijk kan ik echt als een evil-type character spelen. Ik ga eerst die plug-in uitspelen, dan de rest.
Ik ben nu een mage achtig iets, met nadruk op conjuring en illusion. Sterke wapens summonen, of een monster, en dan onzichtbaar weg vluchten.
Je moet die sterrenbeeld waarmee je onzichtbaar kan worden kiezen.....en die cameleon en invisibility kleding is ook handigquote:Op woensdag 16 juni 2004 17:49 schreef Bensel het volgende:
ben net overnieuw begonnen ditmaal als thief, maar, wie kan me enkele goede tips geven over het stelen en pickpocketen? bijv veel gebuikte en succesvolle taktieken (ik ben met het meetse van morrowind wel bekend, heb de main quest al eens uitgespeeld als war mage, en daarna Tribunal en bloodmoon bijna uitgespeeld, waarn ik m'n char verloor )
cure blight-disease potionquote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:48 schreef rockstah het volgende:
oh, great. ik heb de blighthoe kom je daar nou weer vanaf?
quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:14 schreef Rahl het volgende:
[..]
Linkje naar die Sixt House plugin?
zwaar irritant jaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:37 schreef Bensel het volgende:
ik speel het ook og steeds, alleen word ik gek van CTD's (crashes to desktop) ik zit om de dungeon te quicksaven... kom ik eindelijk weer eens echt verder, vergeet ik te quicksaven, en crash ik weerSchijnen wel enkele oplossingev voor te zijn, zoals dat morrowind niet gefragmenteerd mag raken (dus deinstalleren, defragmenteren, herinstalleren), maar da's zoveel werk
![]()
het is gewoon een rots met een stuk sneeuw eroverheen? ik ben er al 10 keer ofzo helemaal rondgezwommenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
beter zoekn, die ingang zit er namelijk wél
Lol, als je denkt dat memod geavanceerder is dan AME, laat je mij lachen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:58 schreef Eglaerinion het volgende:
Veel geavanceerder dan memod, laat me niet lachen zeg. Ik zou toch maar eens wat rond gaan kijken op het forum van memod. En adventure middle earth is nagenoeg dood.
leg je het ff op de grond en pak je het weer op als je geshopt hebtquote:Op zondag 29 augustus 2004 17:24 schreef DeHovenier het volgende:
Over die moonsugar.....nadat ik Fargoth's hiding place had gevonden (300 Septims, 25 Journeyman's Lockpick's en zijn ring), kon ik met de lockpick de deur van het magazijn van die soldaten openmaken. Dan alle armor eruit jatten, en in 2 kisten zit ook was moonsugar. Die armor verkoop je natuurlijk aan Arrile in Scyda Neen. Maar hij wil je niks verkopen als je dat Moonsugar bij je hebt........
Ik heb Morrowind 2 weken geleden ofzo gekocht, en mn broertje is er al helemaal verslaafd aan. (ik in iets mindere mate
)
je moet tribunal erbij kopen, dan word je 's nachts vaak aangevallen door de Dark Brotherhood. Die zijn makkelijk te doden en hebben een vrij waardevol harnas (voor beginners dan)quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:16 schreef DeHovenier het volgende:
@ Rahl....dat weet ik (nu), maar toen die Arille zei dat ik 'get rid of that moonsugar', dacht ik dat ik meer moest halen
Ik was een paar weken geleden bij de Dixons, toen kwam ik Morrowind tegen voor 6 euro, maar ik vond het niet zo interessant.......totdat ik deze topic tegen kwam.
Gelukkig hadden ze 'm nog
Ik zit trouwens nog op level 1, maar met mn andere character heb ik level 7 gehaald......met die level 1 (Redguard) moet ik die puzzelbox halen voor Caius Cosades...de eerste opdracht dus. Heb net een complete Bonemold-armor gekocht, armor-rating 20......ben ik wel blij mee
volgens mij ligt ie ergens vooraan, maar ik weet het niet zeker meerquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:31 schreef DeHovenier het volgende:
Ja, maar die uitbreidingen kan ik nergens vinden :s
Da's wel jammer. Ik heb gekeken bij de Dixons, Dynabyte enz....
Ik heb een klein probleempje......de derde opdracht van de FG is dat ik naar een bepaald persoon moet gaan en daar naar een codec book vragen. Alleen als ik met die persoon praat, zegt hij dat ik moet kiezen waar m'n loyaltie ligt.....bij de FG of de TG.....ik ben nl lid van allebei.
Met een andere character ben ik naar de Tower of Dusk gegaan (level 7/8), bij de Ghostgate, en daar een Glass-armour gestolen. Ik heb nu een armor-rating van 56. De bounty weggewerkt (was iets van 1100).....mn broertje had t ook gedaan met zijn character, heeft 'ie nu een bounty van 132000 :p.......dat schiet niet op
EDIT: op zoek naar die puzzelbox heb ik die hele tombe (wat was t) doorzocht, kwam ik mensen tegen met messen die me zonder reden gingen aanvallen, er waren mechansche spinnen en ook geesten, allemaal gedood, maar ik kan die puzzelbox niet vinden! Die tombe is bij die oude grote Dwergenbrug, als je die over gaat, dan zit dat rechts. Was iets met Dwemer. Ik heb geen zin om dat hele complex opnieuw te gaan doorzoeken als ik niet eens weet hoe dat ding eruit ziet, en waar die ligt!
Kreeg laatst weer heimwee naar dit spel, maar mijn broer heeft de CD rom momenteel.quote:Op zondag 26 januari 2003 13:24 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ja, daar heb ik volgens mij ook uuuren vast gezetenquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:42 schreef DeHovenier het volgende:
'ergens vooraan' is een beetje vaag.....:). Ik loop me rot te zoeken in die gangen! Maargoed, dan moet ik beter zoeken he
LOL, ik had destijds ook een eigen klasse ontworpen, de Dúnedan (of hoe je dat ook schrijft, ik had het toen in ieder geval goed gespeldquote:Op maandag 30 augustus 2004 20:39 schreef Lexie het volgende:
Ik had een eigen klasse verzonnen, de Sword Dancer. Zwarte elf, snel, behendig, medium armor en dodelijk met een longsword
.
wat versta onder hoog level? ik ben nu 18, en ik heb er behoorlijk wat moeite meequote:Op woensdag 1 september 2004 08:56 schreef SpikeAlike het volgende:
Uitgespeeld, met bloodmoon en tribunal expansions.
VETTE GAME !!!!!!!!!!!!!!! helemaal verslaafd...
oja, tip als je de expansies bloodmoon of tribunal speelt, moet je een hoog level karakter hebben....
Hoger level is meer in de buurt van de 30 a 40quote:Op woensdag 1 september 2004 09:14 schreef Rahl het volgende:
[..]
wat versta onder hoog level? ik ben nu 18, en ik heb er behoorlijk wat moeite mee
oh fuckquote:Op woensdag 1 september 2004 09:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Hoger level is meer in de buurt van de 30 a 40
Als je bloodmoon al hebt uitgespeeld (weerwolf-quests?) dan moet tribunal ook wel te doen zijn.quote:Op woensdag 1 september 2004 09:56 schreef Rahl het volgende:
[..]
oh fuck
moet ik iets verzinnen want ik heb de main quest al uitgespeeld, ben knight of the imperial dragon, leider van de fighters guild en blodskaal van de skaal.
moet alleen tribunal nog uitspelen eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Blind_Guardian op 01-09-2004 11:21:23 (gaf een spoiler, even tags ingevoegd...) ]Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:15 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Als je bloodmoon al hebt uitgespeeld (weerwolf-quests?) dan moet tribunal ook wel te doen zijn.SSST spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor zover ik weet is almelexia gewoon een member van de tribunal
[ Bericht 5% gewijzigd door Rahl op 01-09-2004 12:13:52 ]
Dat is ze ookquote:Op woensdag 1 september 2004 10:17 schreef Rahl het volgende:
[..]
SSST spoiler
voor zover ik weet is almelexia gewoon een member van de tribunal
Had je al eerder gezegd jaquote:Op woensdag 1 september 2004 12:17 schreef DeHovenier het volgende:
hoe krijgen jullie dat level zo hoog! Ik zit nou op level 7.......is dat gewoon een kwestie van veel vechten met beesten enzo?
Ik zit nou bij die opdracht in het FG dat je een codec book moet halen bij een gast in de TG....maar ik kan dat boek niet vinden! Als ik informeer bij die gast, krijg ik te horen dat ik moet beslissen waar mn 'royalties' liggen.....bij de TH of de FG.....ik ben nl van allebei lid. (heb ik dit al eerder gezegd?)
quote:Op woensdag 1 september 2004 10:15 schreef Blind_Guardian het volgende:Serieus? Die had ik echt binnen de minuut neer, was niet echt een uitdaging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 september 2004 12:27 schreef Leshy het volgende:
[..]
Serieus? Die had ik echt binnen de minuut neer, was niet echt een uitdaging.betreft spoiler: klopt, had ik ook last mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
kijk eens op http://morrowind.ttlg.com (is een onofficiele fansite, stikt van de FAQ's en quest oplossingen)quote:Op woensdag 1 september 2004 12:17 schreef DeHovenier het volgende:
hoe krijgen jullie dat level zo hoog! Ik zit nou op level 7.......is dat gewoon een kwestie van veel vechten met beesten enzo?
Ik zit nou bij die opdracht in het FG dat je een codec book moet halen bij een gast in de TG....maar ik kan dat boek niet vinden! Als ik informeer bij die gast, krijg ik te horen dat ik moet beslissen waar mn 'royalties' liggen.....bij de TH of de FG.....ik ben nl van allebei lid. (heb ik dit al eerder gezegd?)
Hmm misschien kijk ik niet goed, maar ik zie hier geen link staan naar "Astarsis". Ik heb dus geen flauw idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 1 september 2004 15:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
oja, een hele leuke plugin:
alle dinge van Astarsis
je major en minor skills trainenquote:Op woensdag 1 september 2004 12:17 schreef DeHovenier het volgende:
Dan moet je het eens wat handiger gaan aanpakken. je moet geen huisjes leegstelen maar handelaars beroven, ruines ingaan, rijke mensen die alleen zijn doden. en dan hun zooi aan creeper verkopen.quote:Op donderdag 2 september 2004 12:59 schreef DeHovenier het volgende:
Dat kost je veel geld dan....en je blijft bezig met huizen leegroven en de buit verkopen aan de handelaren....die handelaren hebben meestal niet zoveel geld. En dat spul verkopen en stelen kost ook wel wat tijd! Meestal krijg je ook een beloning als je een quest heb gedaan (ik volg nu de main quest), maar die beloning is meestal weinig.;
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
tip: druk es op ctrl+aquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:25 schreef DeHovenier het volgende:
alweer die spoiler! :S Wat is in hemelsnaam het nut van een spoiler? Ik zie alleen een smiley en het woord spoiler :S
nee, je armor zelf, wat voor armor je hebtquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:44 schreef DeHovenier het volgende:
M'n uitrusting? Bedoel je mn armor-rating enzo?
lord's mail ligt ergens in een grot vlak bij het kasteel van ebonheartquote:Op zaterdag 4 september 2004 22:58 schreef rockstah het volgende:
zeg ook ff waar je het gevonden heb, ik zoek al eeuwen een vervanging voor mijn dreugh armor.
ik heb een hele hoop zwaarden maar gebruik eigenlijk alleen mijn ebony longsword ik heb hem nog niet laten enchanten maar dat vind ik nog niet nodig, allen wat ik nu tegen kom heb ik in 1-2 klappen dood.
het enige nadeel is dat dat ding nogal duur is (20k) en ik betaal me dus helemaal blauw aan reparatie kosten. en omdat ik met de mainquest bezig ben heb ik ook geen inkomens ofzo
maar goed.
ik ben in een andere save een keer in de vivec vaults beland en heb daar een bijna compleet setje glass en ebony armor gevonden. ik had toen helaas alleen medium armor als major skill.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:04 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga zo nog naar Vivec, ff een armor van een Indoril jatten. Dan heb ik een AR van tegen de 85
. Indoril is toch het hoogste Medium Armor wat je hebt? Of niet?
was jij toen lid van de thiefes guild of niet?quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:56 schreef DeHovenier het volgende:
ik heb die al gedaanJe moet zorgen dat je bij die Orris (ofzo), die vrouw van de TG die je het eerst tegenkomt als je de Club binnengaat, goed in de smaak valt. Ik heb dat opgelost door haar wat gold te geven, ten toen heb ik het gewoon gevraagd. Zonder problemen meegekregen. Wat wel opvallend is, is dat je als je dat boek wil geven aan die van de FG, die vraagt of je het zeker weet dat j\het het boek wil weggeven..........blijkbaar is dat een belangrijk boek ofzo......:S
Of je gaat naar de Talking Mudcrab op een eilandje ten zuiden van Suran,quote:Op donderdag 2 september 2004 16:25 schreef rockstah het volgende:
[..]
creeper zit in caldera (je komt er het makkelijkst door de guild guide in balmora te nemen).
hij heeft 5000 in cash. en hij koopt alles voor de volle mep. wil je iets duurders verkopen dan moet je inventief gaan handelen.
moet je eens naar vivec house redoran gaan. daar in de redoran plaza moet je naar de dralor manor gaan, daar naar de bovenste verdieping in een kamertje met een vrouw erin. in de kast zit een sleutel die je moet jatten. ga dan naar de redoran treasury (ook in de plaza), en dan helemaal naar beneden naar de vaults, daar weer naar beneden en daarzit een hek die je met die sleutel open kan maken. dan kom je in een kamer met een ebony tower shield, ebony closed helm, ebony cuirass en ebony greaves. verder ook nog wat dwemer en glass armor. wat dwarven, glass en ebony wapens en 4k aan gold. er staat wel een guard in de kamer dus je zult moeten sneaken, maar verder is het goed te doen. ik kom er nu net vandaanquote:Op zondag 5 september 2004 14:22 schreef DeHovenier het volgende:
Oja, op zoek naar een Indoril-armor (die armor van de wachters in Vivec) ben ik iemand tegengekomen die een volledige Ebony-armor aan had! Er stonden alleen 2 Ordinators naast, dus vermoorden ging niet......
Ach ik was al weer een tijdje Nerevarine, had Tribunal uitgespeeld, en was al redelijk op gang gekomen op Solstheimquote:Op zondag 5 september 2004 15:40 schreef DeHovenier het volgende:
is het jou gelukt dan? Vertel!
Een flinke is Sea of Destiny:quote:Op zondag 5 september 2004 00:19 schreef Tarak het volgende:
Zijn er nog downloads aan te bevelen? Ik heb ooit een hele mooie en grote demo gezien van een addon voor bloodmoon, maar ik weet niet of 'ie ooit af is gekomen.
Dan moet je zorgen dat hij jou aanvalt, dan zullen die andere twee niets doen...quote:Op zondag 5 september 2004 14:22 schreef DeHovenier het volgende:
Oja, op zoek naar een Indoril-armor (die armor van de wachters in Vivec) ben ik iemand tegengekomen die een volledige Ebony-armor aan had! Er stonden alleen 2 Ordinators naast, dus vermoorden ging niet......
thnxquote:Op zondag 5 september 2004 22:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Een flinke is Sea of Destiny:
http://unforgottenrealms.(...)?action=file&id=1192
Dan is er nog de Veldion add-on:
http://www.morrowindcorner.com/veldionmod/
en een nieuwe komt er aan, Wizard's Island:
http://www.wizards-islands.com/wi.htm
Die "frenzy humanoid" gaat ook erg handig wezen als je besluit een killer voor de Morag Tong te worden, je slachtoffers willen dan niet eens met je praten waardoor "taunt" niet werktquote:Op zondag 5 september 2004 23:04 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb dat boek van Sottilde al.
ga maar lekker naar Ald-Ruhnquote:Op zondag 5 september 2004 23:04 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb dat boek van Sottilde al. Maar nu moet ik de opdrachten van de FG buiten Balmore zoeken, omdat ze geen opdrachten meer hebben voor mensen lager dan een bepaalde rank......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
quote:Op zondag 5 september 2004 23:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
alhoewel, toen ik hoorde dat er in Balmora geen werk meer voor me was, heb ik me in Gnisis bij het leger aangesloten en voor die lui al wat opdrachten uitgevoerd. Nu moeet ik alleen nog een scroll zien te vinden die een lock voor 100 punten kan openen... zucht. En nee, ik heb geen zin om ergens dik voor te moeten dokken, ook wil ik niet cheaten door bijv het volgende te doen:Die spoiler van je zou ik NIET doen, de skeleton key is namelijk de eind-reward die je krijgt als je alle Thieves Guild missies hebt volbracht, dus die verneuk je hiermee! (spoiler, sorry!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:'))
Wat je zoekt is een Ondushi's Unhinging scroll of zoiets
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |