abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79120256
Ik zit nog steeds met een vreselijk slordige drinkster. Ze laat tijdens een voeding echt tig keer los. Ze drinkt al slordig sinds haar geboorte maar het lijkt wel weer erger te worden.
Ik vind het toch niet zo leuk want het vergt meer van me zo, de voedingen duren langer en dat onrustige drinken (loslaten en met armpjes slaan) is niet relaxed natuurlijk.
Ik ben bang dat ik er op deze manier de borstvoeding eerder mee ga opgeven.

Ik denk echt dat het haar tongriempje is. Ze kan ook echt haar tong niet uitsteken. Een cb verpleegkundige heeft er 4 weken geleden naar gekeken en vond het ook kort maar zou er een notitie van maken zodat de arts er 18 maart naar kon kijken.

Ik weet het niet..
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 11:16:02 #277
5428 crew  miss_sly
pi_79120308
Wat vervlend, lily. Is het geen optie om eerder te laten kijken naar het tongriempje? Als dat het is, is het op te lossen, toch? En dan kun je misschien wel nog een tijdje bv blijven geven op een fijne manier, als je dat zou willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_79120490
De 18de is donderdag al, maar ik had er inderdaad 4 weken geleden geen genoegen mee moeten nemen. Misschien moet er echt iets aan gebeuren en had het haar (en mij) 4 weken beter drinken gescheeld.
Ik ben ook te lang aan het "doorsukkelen". Het gaat wel, ze drinkt natuurlijk wel. Ze leeft nu al bijna 12 weken op borstvoeding maar goed, als het beter kan, graag.

Ik hoor het donderdag wel..

oh, en ik wil heel graag gewoon doorgaan.
  zondag 14 maart 2010 @ 11:41:37 #279
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79120890
Ik wilde nou net een bv-shirt omdat ik daar dan mee in het openbaar/bij anderen kon voeden.
Thuis trek ik inderdaad gewoon mijn t-shirt omhoog. Daar hoef ik het niet voor te hebben.

lily, ik heb zo'n beetje alle kleuren besteld en met alle soorten mouwen, maar ze zijn allemaal precies hetzelfde model dus bij mij loopt alles zo raar (had er 8 besteld en echt alle 8 gepast).
Enige waar ik nog over twijfel is of ik dan niet een XL zal bestellen. Misschien dat die beter zit?

Vervelend lily dat het niet lekker loopt. Zie PM voor de rest

Ow en wat betreft dat 'regeldag': Harry is nu 4 weken. Is dat de tijd voor een regeldag? Ik zou anders niet weten waarom er een regeldag zou moeten zijn want ik heb meer dan genoeg voeding. Hij hoeft dus echt niet te 'regelen' dat er nog meer komt. Hij krijgt het huidige aanbod al niet op
pi_79121342
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:41 schreef Asyniur het volgende:
lily, ik heb zo'n beetje alle kleuren besteld en met alle soorten mouwen, maar ze zijn allemaal precies hetzelfde model dus bij mij loopt alles zo raar (had er 8 besteld en echt alle 8 gepast).
Enige waar ik nog over twijfel is of ik dan niet een XL zal bestellen. Misschien dat die beter zit?
Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)
  zondag 14 maart 2010 @ 12:04:43 #281
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79121426
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:00 schreef lily het volgende:

[..]

Oh, die van mij waren er alleen in zwart of wit (in december). Ik heb een L en een XL (nu weet ik niet welke XL is)
ze hebben nu ook met een bloemetje, verder is het inderdaad alleen zwart/wit.
pi_79122906
Zuigvlekken

Ik heb 1 bv-shirt van de hema: een paarse met lange mouwen. Heb eerst thuis een paar keer moeten oefenen om m'n borst een beetje charmant door dat gaatje te krijgen En inderdaad zit die rand die onder je borsten hoort te hoog. Maar dat vind ik ook zo gek van die voedingsbh's daar, die gaan maar tot cup D. Alsof grotere borsten zeldzaam zijn bij borstvoeding
Dan heb ik ook nog een shirt van de H&M en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal

Ik baker ze ook wel eens in tegen het wapperhandje, nou ja, soort van. Gewoon inwikkelen in een badcape, kan dat knuistje nergens heen.

Davinia hoe gaat het nu?

En Mammietje, nog aan de ab en/of bv?
  zondag 14 maart 2010 @ 18:11:22 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79135613
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:51 schreef WupWup het volgende:
Zuigvlekken

Ik heb 1 bv-shirt van de hema: een paarse met lange mouwen. Heb eerst thuis een paar keer moeten oefenen om m'n borst een beetje charmant door dat gaatje te krijgen En inderdaad zit die rand die onder je borsten hoort te hoog. Maar dat vind ik ook zo gek van die voedingsbh's daar, die gaan maar tot cup D. Alsof grotere borsten zeldzaam zijn bij borstvoeding
Dan heb ik ook nog een shirt van de H&M en dat is eigenlijk hetzelfde verhaal

Ik baker ze ook wel eens in tegen het wapperhandje, nou ja, soort van. Gewoon inwikkelen in een badcape, kan dat knuistje nergens heen.

Davinia hoe gaat het nu?

Heb jij ook een royale cup dan?
Ik heb in elk geval nu een XL besteld. Kijken of dat beter is/zit.

Oja en grote(re) borsten en voedingsbh's: een verschrikkelijk moeilijke combi. En dan heb ik ook nog maar een smalle omvang. Dan is het bijna onmogelijk.

Dat ' inbakeren' heb ik ook wel eens aan gedacht maar voorlopig lukt het zo nog. Want ik heb er dan vaak wel last van bij het aanleggen, tegelijkertijd vind ik zo'n handje kriebelend op mijn borst een van de ultieme genietmomentjes...
pi_79144367
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:11 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb jij ook een royale cup dan?
Ik heb in elk geval nu een XL besteld. Kijken of dat beter is/zit.

Oja en grote(re) borsten en voedingsbh's: een verschrikkelijk moeilijke combi. En dan heb ik ook nog maar een smalle omvang. Dan is het bijna onmogelijk.

Dat ' inbakeren' heb ik ook wel eens aan gedacht maar voorlopig lukt het zo nog. Want ik heb er dan vaak wel last van bij het aanleggen, tegelijkertijd vind ik zo'n handje kriebelend op mijn borst een van de ultieme genietmomentjes...
Och royaal... vergeleken met een jaar geleden misschien. Ik heb nu meestal een D en soms een DD/E. Beetje afhankelijk van de pasvorm, maar die van de hema is dus te klein. Bh's van de prenatal daarentegen zitten me goed, maar die hebben niet zo'n band over je borst waardoor je gelijk heel bloot zit.

Ik doe het inbakeren ook niet vaak hoor, heb het een paar keren gedaan en dan alleen voor tijdens de voeding. Maar misschien heeft een ander er wat aan

Emma heeft het bijten nu echt uitgevonden En een lol dat ze dan heeft! Blij dat ze nog geen tanden heeft
pi_79144711
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:51 schreef WupWup het volgende:
Vandaag exact precies 22 maanden! BV dan he! Dubbel feest, zit ik me nu te bedenken, want dat maakt het totaal (8 + 18 + 22 mnd =) 48 maanden = 4 jaar!!! (En mijn oudste kind is nu 5 jaar en 3 maanden!) Waar kan ik mijn lintje halen? En de AB doen we er naast, blijkt prima te gaan. Ik had Dr. Hale ook gewoon meteen moeten vertrouwen! Bedankt voor je belangstelling trouwens, doet me goed.
En is bij jou nu alles "geregeld"?

Borstvoedings-shirts heb ik nooit gehad. Hop, gewoon shirt omhoog, en als het nodig was jas stukje ervoor. Heb toen de kinderen klein waren ook nooit problemen gehad met in het openbaar voeden, ging als het mogelijk was met de rug naar de menigte zitten. En als dat niet kon, jammer dan, wat ziet men nou helemaal? De achterkant van een koppie. En de enkeling die daar aanstoot aan nam, ach... die had zich waarschijnlijk ook aan een brullend kind (van de honger) geïrriteerd.
pi_79145030
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vandaag exact precies 22 maanden! BV dan he! Dubbel feest, zit ik me nu te bedenken, want dat maakt het totaal (8 + 18 + 22 mnd =) 48 maanden = 4 jaar!!! (En mijn oudste kind is nu 5 jaar en 3 maanden!) Waar kan ik mijn lintje halen? En de AB doen we er naast, blijkt prima te gaan. Ik had Dr. Hale ook gewoon meteen moeten vertrouwen! Bedankt voor je belangstelling trouwens, doet me goed.
En is bij jou nu alles "geregeld"?

Borstvoedings-shirts heb ik nooit gehad. Hop, gewoon shirt omhoog, en als het nodig was jas stukje ervoor. Heb toen de kinderen klein waren ook nooit problemen gehad met in het openbaar voeden, ging als het mogelijk was met de rug naar de menigte zitten. En als dat niet kon, jammer dan, wat ziet men nou helemaal? De achterkant van een koppie. En de enkeling die daar aanstoot aan nam, ach... die had zich waarschijnlijk ook aan een brullend kind (van de honger) geïrriteerd.

Toepasselijk lintje hè

Problemen met openbaar voeden heb ik ook niet, maar krijg je geen koude buik met shirt omhoog?
pi_79145650
LOL! Yesss, mijn welverdiende lintje!

Koude buik? Eh... alleen in de winters? Waar voed jij die kinders dan? De enkele keer dat ik buiten in een berm neergeploft ben om te voeden was het zomer! En van een brullend kind krijg je het zo warm dat je wel wat afkoeling kan gebruiken toch? Zit me nu te bedenken, vroeger had ik het altijd koud (was ook maar 47 kilo tot ik kinders kreeg). Ben sindsdien wat (welkome) kilootjes aangekomen, maar heb het vooral door de continuë hormonen volgens mij altijd warm gehad. Loop tegenwoordig zelfs in de winter vaak nog met enkel een t-shirt aan.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:51:28 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79175036
Mammietje, gefeli met je mijlpaal!

Hier gaat het beter. Ze is zowaar een paar keer perfect eraf gekomen, per ongeluk! we kunnen het dus wel! nu uitzoeken wat ik deed waardoor ze zo goed bleef zitten... daar zij nwe nog niet achter.
ik denk dat het aanleggen goed gaat, maar ze glipt eraf of zo... Naja, de raynauds is weer een stuk beter, dus dat is heel fijn. gister met mijn zus uitgeweest, kleerrtjes gekocht, was ook erg fijn. even het huis uit.
en ik moet gewoon maar heel erg mn best doen om niet te hard tegen de muren op te lopen, want dat geeft echt serieuze pijnklachten, zoals GWS had gevonden.
naja, we komen er wel.

en ik hoop echt over een tijd te kunnen zeggen 'we hadden een turbulente start, maar nu heb ik bv kunnen geven tot we er geen zin meer in hadden, en heb ik me niet weg moeten laten pesten door pijn'. als ik dat kan zeggen, ben ik tevreden.

ik vind het zoooo bijzonder, ligt ze aan, ik voel de tsr, en dan gaat het *klok* *klok* *klok* *klok* mijn melk! voor haar ja, vind ik mooi. daar doen we het voor. hopelijk binnenkort volledig pijnloos.

nu weer snel terug naar mijn regelende en niet slapende dochter
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:37:38 #289
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79176824
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
  maandag 15 maart 2010 @ 20:08:06 #290
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_79182622
FF, ik voed helaas nog niet zo lang, dus ik zou het niet echt kunnen zeggen. Ik weet wel dat de bv op het moment een stuk beter gaat dan de vaste voeding. Maar we zijn met zijn allen wel een weekje ziek geweest, dus ik vermoed dat het daardoor komt. Is het voor jou een probleem dat hij misschien geen zin heeft om te eten, maak je je daar zorgen over?

Davinia, wat goed dat het zo lekker gaat! Nog even en je kunt ervan genieten zonder dat je constant op zit te letten of ze goed aangelegd ligt. Dan zal het nog beter gaan, vermoed ik, want dat is weer een stresspuntje minder...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 15 maart 2010 @ 20:25:18 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79183573
hier niet gered tot zo lang. Maar Jen eet ook voor geen meter hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_79183863
Davinia wat fijn om te horen dat het beter gaat!

Mammietje ik ben altijd al een koukleum geweest eigenlijk, daar veranderen die hormonen helaas niks aan. (Alhoewel vriend mijn voeten wel aangenamer vond aanvoelen in bed tijdens de zwangerschap ) Brrr alleen een tshirt... zelfs hartje zomer slaap ik het liefst nog onder het dekbed

FF sorry ik ben nog geen langvoeder. Vind je het vervelend dat peuter vaker wil drinken of maak je je zorgen om tekorten?
  maandag 15 maart 2010 @ 22:59:52 #293
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79191754
Aan het drinken ben ik wel gewend.
Hij bouwt het zelf wel af.

12-uurtje stopte hij zelf mee begin dit jaar en soms heeft hij 's middags ook geen zin.

Hij springt wel vaak bij mama om 'tittie' te doen.

Ontbijt gaat de laatste tijd weer lekker (Lu Vital is hij gek op).
Lunch al iets moeilijker. Een hele boterham lukt meestal niet. Maar als hij zin heeft worden het er wel 2. En het avondeten.... Tja. Dan veel, dan niets.

Vanaf ongeveer zijn 6e maand eet hij ook al vast. Rapley. Ik heb het gevoel dat dat in het begin beter ging dan nu. Nu is het met veel dingen dat hij het niet wil eten.

Maar ik maak me idd. meer zorgen om wat hij binnenkrijgt aan 'normaal' eten.

Aan de andere kant, zijn groei- en gewichtscurves zijn normaal.
  maandag 15 maart 2010 @ 23:05:33 #294
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79192004
FF, mss is het een fase dat je kindje wat minder nodig heeft? los van hoeveel bv hij binnenkrijgt? je zegt dat hij zelf ook de bv afbouwt, dus dat is dan tegenstrijdig met het idee dat hij op de bv vertrouwt voor zijn voeding, nietwaar?

gws, ik help je hopen. was iedereen maar zo positief als jij! net laatste voeding was weer perfect! maar ze liet zelf ook los zonder te gaan sabbelen, dus ik denk echt dat daar ook een deel van het euvel zit... we puzzelen verder
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79192731
FF, ik voedt alleen snachts (jaja, ook binnen 5,3 jaar welgeteld 4 jaar geen nacht doorgeslapen! ) dus ik zou het niet kunnen herkennen. Maar wat jij beschrijft wat ie binnen krijgt, klinkt mij als een gewone peuter in de oren, hoor. Ik heb er zelfs 1 (die geen bv meer krijgt) die minder eet. En Bink zit momenteel ook in een fase dat eten hem gestolen kan worden. Neem aan dat er ook nog tussendoortjes (appeltje, koekje etc.) bij zitten?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw omgeving reageert dat je nog bv geeft?
  maandag 15 maart 2010 @ 23:53:10 #296
12913 GreatWhiteSilence
pi_79193916
*is rasoptimist *

Dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat het mij gelukt is te blijven voeden.
Ow, en ik heb pitbull-trekjes, dat helpt ook wel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_79194092
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:53 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
*is rasoptimist *

Dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat het mij gelukt is te blijven voeden.
Ow, en ik heb pitbull-trekjes, dat helpt ook wel...
Zolang je kind dat maar niet heeft dan, he?!
Ik neem tenminste aan dat je het vastbijten bedoeld, en niet de lelijkheid!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:46:58 #298
12913 GreatWhiteSilence
pi_79195298
Over dat vastbijten in combinatie met Annicka ga ik niets zeggen. Iets met wet van Fok enzo...
pi_79198379
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:37 schreef FF het volgende:
Hoe zitten jullie met langvoeden (BV) en het normale eten?

Ik heb het idee dat onze peuter (2 jaar, bijna 7 maanden) soms geen zin heeft om te eten zodat hij meer bij mama kan drinken.

Klinkt dat bekend?
Peuters eten nou eenmaal niet zoveel vast voedsel, ze groeien minder hard dan de eerste 1,5 jaar.
Hier 2jr 9mnd (ow al zo lang ) wordt eigenlijk alleen 's avonds 's nachts en 's ochtends gedronken, en heel soms 's middags als ik toevallig thuis ben en Pepijn is volledig uitgeput.
Maar ik denk dat je op deze leeftijd ook gewoon kunt vertellen "bij mama drinken is voor voor het slapen, wil je nu limonade of een banaan?" of iets dergelijks.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 08:50:53 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_79198709
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:59 schreef FF het volgende:
Aan het drinken ben ik wel gewend.
Hij bouwt het zelf wel af.

12-uurtje stopte hij zelf mee begin dit jaar en soms heeft hij 's middags ook geen zin.

Hij springt wel vaak bij mama om 'tittie' te doen.

Ontbijt gaat de laatste tijd weer lekker (Lu Vital is hij gek op).
Lunch al iets moeilijker. Een hele boterham lukt meestal niet. Maar als hij zin heeft worden het er wel 2. En het avondeten.... Tja. Dan veel, dan niets.

Vanaf ongeveer zijn 6e maand eet hij ook al vast. Rapley. Ik heb het gevoel dat dat in het begin beter ging dan nu. Nu is het met veel dingen dat hij het niet wil eten.

Maar ik maak me idd. meer zorgen om wat hij binnenkrijgt aan 'normaal' eten.

Aan de andere kant, zijn groei- en gewichtscurves zijn normaal.
Ruben krijgt dan wel geen borstvoeding meer, maar eet ook de ene dag meer dan de andere dag. Niet raar denk ik, ik heb zelf ook wel verschil, een en ander ook afhankelijk van wat er op tafel staat natuurlijk (en dat zal bij een kleintje misschien nog wel erger zijn, tenslotte kan ik zelf beslissen wat er op tafel staat en hij niet)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')