abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2010 @ 17:05:43 #251
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85736579
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:18 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Gebruik je nog steeds << ? Want die moet je dus _niet_ gebruiken voor dit soort dingen

edit: ik zie dat je hele grote getallen krijgt, dus je bent niet byte voor byte binair aan het lezen. Dat moet je wel doen aangezien een BMP/ICO file vol zit met binaire troep.
Gooi dat getal er eens in HEX uit, misschien iets van 0xFFFF of 0x8000: een of andere errorwaarde.
Probleem is opgelost... Had eerst mn struct maar eens even in C++ geschreven in plaats van die windows meuk met byte enzo en daar hadden ze arrays dus dacht nou dat kan dan ook wel in 1 variabele maar dat kan dus niet XD

Bedankt iedereen nu kan ik een ICO tenminste lezen, en moet schrijven ook niet zo moeilijk meer zijn...
Beware of the Raping Zebra's
pi_85741249
Euh ok, logisch. ;)
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:38:46 #253
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85792252
kan iemand mij uitleggen waarom dit niet werkt??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
int main(int argc,char *argv[]){
    for(int i = 0; i < argc; i++){ // tijdelijk
        std::cout << argv[i] << '\n';
    }
    if(argc > 1){
        if(argc == 2){
            if(argv[1] == "/?"){
                std::cout << '\n' << argv[0] << " [bitmap 1] etc. \n\n";
                std::cout << "[bitmap] File location of a bitmap (*.bmp)\n";
                std::cout << "/?       Program help\n";
            }
    }
    return 0;
}
als ik mn programma nu aanroep met CreateICO.exe /? dan krijg ik het volgende te zien:
1
2
CreateICO.exe
/?
maar dus niet het gedeelte dat in het if-statement staat...

EDIT: code foutje

[ Bericht 0% gewijzigd door netolk op 27-08-2010 23:44:59 ]
Beware of the Raping Zebra's
pi_85792372
if(argc = 2) moet if(argc == 2) zijn
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:45:54 #255
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85792574
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:41 schreef thabit het volgende:
if(argc = 2) moet if(argc == 2) zijn
umja dat klopte idd ook niet maar het is niet de oplossing ik compile overigens met g++ niet dat dat uit zou moeten maken maar toch

zo doet ie het overigens wel
1if(argv[1][0] == '/' && argv[1][1] == '?')
Maar dit word een error als je maar 1 digit mee geeft...
EDIT: vind ik niet netjes geprogrammeerd en volgens mij zou het bovenste gewoon moeten werken

[ Bericht 19% gewijzigd door netolk op 28-08-2010 00:07:48 ]
Beware of the Raping Zebra's
pi_85793889
O ja, C heeft geen strings, dus dat zijn dan pointers. Om strings te vergelijken kun je de string klasse van C++ gebruiken. string(argv[0]) == string(argv[1])
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 00:21:36 #257
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85794114
ja, nu werkt het idd wel bedankt thabit :)
Beware of the Raping Zebra's
pi_85804994
netolk, je bent bekend met de string-zero opslag in C++ neem ik aan?
Een string sla je dus op als een reeks char's, en je point dan naar het begin van de string. het einde van de string wordt aangegeven met een nul (als character kan je het schrijven als '\0')

Als je dus twee strings wilt vergelijken moet je dus het volgende doen:
1
2
3
4
5
6
7
8
bool compareStrings(const char* str1, onst char* str2)
{
  for (int x = 0; str1[x] != 0 || str2[x] != 0; x++)
  { 
    if (str1[x] != str2[x]) return false;
  }
  return true;
}
deze lus loopt de beide strings af totdat er een verschil wordt gevonden, of totdat ze beide tegelijk aflopen. Oh en deze methode is niet optimaal en zit wss vol fouten, gebruik daarom de ingebouwde strcmp() functie.

Of gebruik de std::string klasse uit de STL lib van C++, maar mss leuk om precies te weten wat je doet.
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:25:21 #259
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85821591
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
netolk, je bent bekend met de string-zero opslag in C++ neem ik aan?
Een string sla je dus op als een reeks char's, en je point dan naar het begin van de string. het einde van de string wordt aangegeven met een nul (als character kan je het schrijven als '\0')

Als je dus twee strings wilt vergelijken moet je dus het volgende doen:
[ code verwijderd ]

deze lus loopt de beide strings af totdat er een verschil wordt gevonden, of totdat ze beide tegelijk aflopen. Oh en deze methode is niet optimaal en zit wss vol fouten, gebruik daarom de ingebouwde strcmp() functie.

Of gebruik de std::string klasse uit de STL lib van C++, maar mss leuk om precies te weten wat je doet.
Dit klinkt idd logisch had ik zelf nog niet aan gedacht :) maar ik heb voor het makkelijkke maar gewoon de std::string gebruikt
Beware of the Raping Zebra's
pi_85834415
Vergeet niet dat je bij elke string() call wel een stukje geheugen alloceert etc. Als je met std::string werkt, probeer dan zo snel mogelijk (en 1-malig) alle inkomende char* naar strings te converteren, en werk daarna met const string& referenties (of pointers) om zo het onnodig aanmaken van strings te voorkomen. :)

Niet dat je daarmee in de problemen zal komen, tenzij je echt tijdkritieke code gaat schrijven. :)
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:35:08 #261
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85894240
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 15:33 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Vergeet niet dat je bij elke string() call wel een stukje geheugen alloceert etc. Als je met std::string werkt, probeer dan zo snel mogelijk (en 1-malig) alle inkomende char* naar strings te converteren, en werk daarna met const string& referenties (of pointers) om zo het onnodig aanmaken van strings te voorkomen. :)

Niet dat je daarmee in de problemen zal komen, tenzij je echt tijdkritieke code gaat schrijven. :)
Ik laat hem een tijdelijk object aanmaken voor het if-statement gebeuren

zoiets als dit
1
2
3
if(std::string(argv[1]) == "/?"){
  //code
}
Beware of the Raping Zebra's
pi_85895610
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 23:35 schreef netolk het volgende:

[..]

Ik laat hem een tijdelijk object aanmaken voor het if-statement gebeuren

zoiets als dit
[ code verwijderd ]


ja dat mag, maar kijk uit voor bijv:

1
2
3
4
if (std::string(bla) == "hoi") func_hoi0();
else if (std::string(bla) == "hoi1") func_hoi1();
else if (std::string(bla) == "hoi2") func_hoi2();
else if (std::string(bla) == "hoi3") func_hoi3();
maak er dan van:
1
2
3
4
5
std::string blastr = std::string(bla);
if (blastr == "hoi") func_hoi0();
else if (blastr == "hoi1") func_hoi1();
else if (blastr == "hoi2") func_hoi2();
else if (blastr == "hoi3") func_hoi3();
Ik weet niet wat de operator==() van std::string allemaal accepteert, het zou zelfs kunnen zijn dat hij de rechterkant ook steeds naar strings zit om te zetten voordat ie vergelijkt.
  donderdag 2 september 2010 @ 07:10:47 #263
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85975023
volgens mij accepterend string ook (const) char strings
Beware of the Raping Zebra's
pi_85978540
Elke keer als je a == b doet, dan wordt de methode operator== van a uitgevoerd, met b als input. Dus a.operator==(b) wordt dan uitgevoerd. Nu zal dat in elk geval voor een const string& b gedefinieerd zijn, maar waarschijnlijk dus ook voor een const char* b.
pi_85979145
ja ik had het nagezocht, en dat is idd zo. Vergeet niet dat std::string een specialisatie is van std::basicstring<> maar deze heeft nog extra functies om handig met de "ouderwetse" string0s uit C om te kunnen gaan ;)
1typedef basic_string<char> string;
  donderdag 2 september 2010 @ 14:26:49 #266
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85985153
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:12 schreef Cruise.Elroy het volgende:
ja ik had het nagezocht, en dat is idd zo. Vergeet niet dat std::string een specialisatie is van std::basicstring<> maar deze heeft nog extra functies om handig met de "ouderwetse" string0s uit C om te kunnen gaan ;)
[ code verwijderd ]

Top dan kan ik het gewoon zo laten staan dus :P
Beware of the Raping Zebra's
pi_85985506
Dat kan sowieso, als je er 20.000 per seconde gaat doen, dan wordt het pas een issue ;)
  donderdag 2 september 2010 @ 21:17:52 #268
189216 netolk
maar dan andersom
pi_85999381
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dat kan sowieso, als je er 20.000 per seconde gaat doen, dan wordt het pas een issue ;)
:P nee dat was ik niet van plan XD maar ik wil wel zo efficiënt mogelijke code schrijven
Beware of the Raping Zebra's
pi_85999503
Premature optimization is the root of all evil.
pi_86013554
Ja, maar er vroeg rekening mee houden is wel heel belangrijk. :7
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:04:25 #271
189216 netolk
maar dan andersom
pi_86564188
Is het ook mogelijk om te zien of de knoppen op je toetsenbord zijn pressed/relased zonder de Windows.h header?? Dat het progje zeg maar op elke unix systeem kan draaien
Beware of the Raping Zebra's
pi_86633431
Nee, niet makkelijk volgens mij. Bijna alle standaard I/O is min of meer console-achtig.
Wat je kan doen is een frame-workje ergens downloaden die cross-platform is en die dingen goed wrapt.
  maandag 20 september 2010 @ 15:05:50 #273
189216 netolk
maar dan andersom
pi_86637373
quote:
Op maandag 20 september 2010 13:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Nee, niet makkelijk volgens mij. Bijna alle standaard I/O is min of meer console-achtig.
Wat je kan doen is een frame-workje ergens downloaden die cross-platform is en die dingen goed wrapt.
hmm.. oke bedankt in ieder geval
Beware of the Raping Zebra's
pi_86637624
Het is trouwens echt een van de meest vervelende "features" van C++, dat je dat niet wat makkelijker kan opvragen, daardoor kan je met "standaard" C++ eigenlijk geen real-time applicaties maken. :P
pi_86638369
C++ is dan ook meer een verzameling hacks bij elkaar dan een echte programmeertaal. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')