Probleem is opgelost... Had eerst mn struct maar eens even in C++ geschreven in plaats van die windows meuk met byte enzo en daar hadden ze arrays dus dacht nou dat kan dan ook wel in 1 variabele maar dat kan dus niet XDquote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:18 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Gebruik je nog steeds << ? Want die moet je dus _niet_ gebruiken voor dit soort dingen
edit: ik zie dat je hele grote getallen krijgt, dus je bent niet byte voor byte binair aan het lezen. Dat moet je wel doen aangezien een BMP/ICO file vol zit met binaire troep.
Gooi dat getal er eens in HEX uit, misschien iets van 0xFFFF of 0x8000: een of andere errorwaarde.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | for(int i = 0; i < argc; i++){ // tijdelijk std::cout << argv[i] << '\n'; } if(argc > 1){ if(argc == 2){ if(argv[1] == "/?"){ std::cout << '\n' << argv[0] << " [bitmap 1] etc. \n\n"; std::cout << "[bitmap] File location of a bitmap (*.bmp)\n"; std::cout << "/? Program help\n"; } } return 0; } |
1 2 | /? |
umja dat klopte idd ook niet maar het is niet de oplossing ik compile overigens met g++ niet dat dat uit zou moeten maken maar tochquote:
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | { for (int x = 0; str1[x] != 0 || str2[x] != 0; x++) { if (str1[x] != str2[x]) return false; } return true; } |
Dit klinkt idd logisch had ik zelf nog niet aan gedachtquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:44 schreef Cruise.Elroy het volgende:
netolk, je bent bekend met de string-zero opslag in C++ neem ik aan?
Een string sla je dus op als een reeks char's, en je point dan naar het begin van de string. het einde van de string wordt aangegeven met een nul (als character kan je het schrijven als '\0')
Als je dus twee strings wilt vergelijken moet je dus het volgende doen:
[ code verwijderd ]
deze lus loopt de beide strings af totdat er een verschil wordt gevonden, of totdat ze beide tegelijk aflopen. Oh en deze methode is niet optimaal en zit wss vol fouten, gebruik daarom de ingebouwde strcmp() functie.
Of gebruik de std::string klasse uit de STL lib van C++, maar mss leuk om precies te weten wat je doet.
Ik laat hem een tijdelijk object aanmaken voor het if-statement gebeurenquote:Op zondag 29 augustus 2010 15:33 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Vergeet niet dat je bij elke string() call wel een stukje geheugen alloceert etc. Als je met std::string werkt, probeer dan zo snel mogelijk (en 1-malig) alle inkomende char* naar strings te converteren, en werk daarna met const string& referenties (of pointers) om zo het onnodig aanmaken van strings te voorkomen.
Niet dat je daarmee in de problemen zal komen, tenzij je echt tijdkritieke code gaat schrijven.
1 2 3 | //code } |
ja dat mag, maar kijk uit voor bijv:quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:35 schreef netolk het volgende:
[..]
Ik laat hem een tijdelijk object aanmaken voor het if-statement gebeuren
zoiets als dit
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | else if (std::string(bla) == "hoi1") func_hoi1(); else if (std::string(bla) == "hoi2") func_hoi2(); else if (std::string(bla) == "hoi3") func_hoi3(); |
1 2 3 4 5 | if (blastr == "hoi") func_hoi0(); else if (blastr == "hoi1") func_hoi1(); else if (blastr == "hoi2") func_hoi2(); else if (blastr == "hoi3") func_hoi3(); |
1 |
Top dan kan ik het gewoon zo laten staan dusquote:Op donderdag 2 september 2010 11:12 schreef Cruise.Elroy het volgende:
ja ik had het nagezocht, en dat is idd zo. Vergeet niet dat std::string een specialisatie is van std::basicstring<> maar deze heeft nog extra functies om handig met de "ouderwetse" string0s uit C om te kunnen gaan
[ code verwijderd ]
quote:Op donderdag 2 september 2010 14:37 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dat kan sowieso, als je er 20.000 per seconde gaat doen, dan wordt het pas een issue
hmm.. oke bedankt in ieder gevalquote:Op maandag 20 september 2010 13:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Nee, niet makkelijk volgens mij. Bijna alle standaard I/O is min of meer console-achtig.
Wat je kan doen is een frame-workje ergens downloaden die cross-platform is en die dingen goed wrapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |