Beste Unreal88,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de betaling
aan popbuyingsales@gmail.com.
Bij PayPal bestaan er twee mogelijkheden om een betaling te doen met de
bankrekening.
-Optie 1 is de directe betaling. Dit betekent dat PayPal de betaling
voorschiet voor u en de verkoper alvast betaalt en dat PayPal daarna de
betaling met uw bankrekening verwerkt. Het duurt altijd een aantal dagen
voordat PayPal het geld van uw bank heeft ontvangen.
-Optie 2 is de indirecte betaling middels de eCheck. In het geval van een
eCheck wacht PayPal als u een betaling doet totdat het geld voor de
betaling van uw bankrekening op de bankrekening van PayPal is aangekomen
voordat PayPal het geld op de PayPal-rekening van de verkoper stort. PayPal
schiet de betaling in dit geval niet voor.
Het is een computer die per transactie bepaalt of een betaling direct wordt
verwerkt of dat een eCheck wordt uitgeschreven.
Of de directe optie of de indirecte optie wordt gekozen is afhankelijk van
twee zaken:
1- PayPal heeft wereldwijd 200 miljoen klanten. Het voorschieten van
betalingen voor alle klanten is niet altijd mogelijk.
2- PayPal heeft een veiligheidssysteem om het PayPal-betalingssysteem te
beschermen.
PayPal maakt gebruik van computermodellen om mogelijke problematische
betalingen te herkennen. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop banken
en creditcardmaatschappijen afwijkende gedragspatronen herkennen bij de
goedkeuring van afzonderlijke transacties.
De enige manier om ervoor te zorgen dat alle betalingen die gedaan worden
met PayPal direct met de bankrekening worden verwerkt is het toevoegen van
een creditcard als tweede betalingsbron op de PayPal-rekening.
In het geval dat het systeem een betaling niet met uw bank rekening kan
verwerken dan kan het systeem de betaling in tweede instantie verwerken met
uw creditcard.
Om een eCheck wachttijd in de toekomst te voorkomen zou u ook een tegoed
kunnen laten staan op uw PayPal-rekening, waarmee u dan indien u dat wenst
betalingen kunt uitvoeren. De verkopers worden dan meteen met dat tegoed
betaald.
Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb beantwoord.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan weten.
Met vriendelijke groet,
PayPal
Copyright © 1999-2010 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe)
S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions).
Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxembourg B 118 349.
Original Message Follows:
------------------------
Hallo,
Waarom zou het minder 'gevaarlijk' zijn om met een creditcard of met paypal
saldo te betalen? Want dat is dus wel mogelijk.
Ik heb al vaker wat besteld bij deze website, en ik kan zeggen dat deze
betrouwbaar is. Vorige week heb ik er nog wat besteld van mijn resterende
paypal saldo. Ik vind het onzinnig dat ik nu een week extra moet wachten
voordat ik het product kan bestellen. De redenering 'het kan wel met
creditcard of paypalsaldo, maar niet met bankrekening' is voor mij
onduidelijk. Kunt u dit misschien toelichten?
De vorige betaling van 14,77 is dus wel goed gegaan en product is vandaag
naar mij toe gestuurd, dit ging vanaf mijn paypal saldo. Nu wil ik nog een
gelijk product bestellen van mijn bankrekening, en dat kan dus niet omdat
het ineens 'gevaarlijk' zou zijn?
Met vriendelijke groet,
Unreal88
> Date: Fri, ## Mar #### ##:##:## +####
> From: webform@paypal.nl
> To:
> Subject: Re: Geldovermaken/ontvangen (Routingcode::
C###-L###-T#####-S###-W######) (KMM########I##L#KM) :ppk#
>
> Beste Unreal88,
>
> Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de
betaling
> aan popbuyingsales@gmail.com.
>
> Na het inzien van uw PayPal-rekening kan ik u aangeven dat de betaling
van
> 14,77 USD aan popbuyingsales@gmail.com die u probeert uit te voeren door
> het veiligheidssysteem van PayPal wordt tegen gehouden.
>
> PayPal maakt gebruik van complexe statistische modellen om
gedragspatronen
> te herkennen. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop banken en
> creditcardmaatschappijen afwijkende gedragspatronen herkennen bij de
> goedkeuring van afzonderlijke transacties.
>
> Als een een bankrekening in ons systeem niet wordt toegestaan voor een
> bepaalde transactie, geeft dit alleen aan dat de afzonderlijke transactie
> past in een patroon waarvan we in het verleden hebben geconstateerd dat
het
> gevoeliger is voor fouten.
>
> U kunt het produkt alsnog proberen te kopen, maar dan dient u eerst geld
> toe te voegen aan uw PayPal-rekening. Zodra het geld op uw
PayPal-rekening
> staat dan kunt u de betaling nogmaals proberen uit te voeren.
>
> Om geld toe te voegen aan uw PayPal-rekening vanaf uw bankrekening, volgt
u
> deze stappen:
>
> #. Log in op uw rekening op
https://www.paypal.nl/ > #. Klik op 'Geld toevoegen'.
> #. Klik op 'Geld overschrijven van een bankrekening in Nederland'.
> #. Voer het bedrag in.
> #. Klik op 'Doorgaan'
> #. Controleer de gegevens op de pagina 'Geld toevoegen bevestigen' en
> klik op 'Verzenden'.
>
> Opmerkingen:
>
> • Het duurt vier tot zes werkdagen voordat het geld is bijgeschreven
> op uw PayPal-rekening.
>
> • Weekends en feestdagen zijn voor de meeste banken geen werkdagen.
> Dit kan uw banktransacties vertragen.
>
> • De 'verwachte verwerkingstijd' wordt weergegeven op de pagina
> transactiegegevens van de transactie. Klik op het vraagteken (?) om het
> overzicht voor elektronische overschrijvingen weer te geven
>
> Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb beantwoord.
>
> Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan weten.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> PayPal
>
> Copyright © ####-#### PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe)
> S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions).
> Gevestigd te Luxemburg, ##-## Boulevard Royal, #ème étage, L-####
> RCS Luxembourg B ### ###.
>
> Original Message Follows:
> ------------------------
> Form Message
> customer subject: Waarom moet ik met CreditCard betalen
> customer message: Aanvullende informatie: 'Waarom moet ik op een bepaalde
> website met CreditCard betalen, en kan ik op eBay wel gewoon met mijn
> bankrekening betalen?
>
> "Een kaart koppelen om een directe bankbetaling te doen
>
> Uw ontvanger wil direct worden betaald. Om directe betaling mogelijk te
> maken, hoeft u alleen maar een creditcard te koppelen als betaalbron."
> staat op die website als ik wil betalen met paypal.
>
> Kan hij dit anders instellen zodat toekomstige betalingen makkelijker
gaan?
> Zoja hoe moet dit want hij weet dit zelf ook niet.
>
> Of ligt het probleem bij paypal, net als de vorige keer toen ik ook al
zo'n
> vage melding kreeg.
>
> Zoals u vast wel begrijpt is dit erg vervelend aangezien ik nu niet
direct
> iets kan bestellen, maar weer # dagen moet wachten tot het geld is
> bijgeschreven op mijn paypal rekening. Geld er permanent op laten staan
is
> niet handig aangezien ik niet weet hoeveel ik bestel/dit verschilt van
week
> tot week.
>
> Graag hoor ik uw antwoord,
> Unreal88