Omdat het nu in NWS staat.quote:
Volgens mij geeft die jongen precies waar het fout gaat.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 18:03 schreef L-uuc het volgende:
Zou die vent echt niet door hebben dat hij met zijn interview een natte droom is voor Wilders? Betere reclame om voor de PVV te stemmen kan hij nauwelijks krijgen
.
Jeetje, wat zou dat betekenen? Zouden jouw vooroordelen over moslims niet kloppenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:25 schreef Gia het volgende:
Hij is moslim, maar overviel dat benzinestation nadat ze een avondje hadden zitten drinken.
Hoe meer ze ophadden, hoe beter het idee leek!!
Moslims drinken toch niet!
Je hoort het maar van 1 kant he, aangezien hij mensen beroven en winkeldiefstallen plegen kattenkwaad noemt, ben ik er ook niet zo zeker van dat het echt onterecht was dat hij van school gestuurd was. Hij kan wel zeggen dat hij helemaal niet zo erg was, maar hij lijkt ook niet erg goed in staat om dat zelf te beoordelen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Volgens mij geeft die jongen precies waar het fout gaat.
Ook al doe je als Marokkaanse jongen je best om mee te doen in de maatschappij, je wordt toch tegengewerkt en/of met de nek aangekeken.
Misschien niet helemaal terecht dat die dat idee heeft, maar het idee alleen al is genoeg om te ontsporen.
Natuurlijk heb je hier volkomen gelijk in. Jongens zoals die in het verhaal uit de OP zijn slachtoffers van een harde, intolerante en bevooroordeelde maatschappij.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Volgens mij geeft die jongen precies waar het fout gaat.
Ook al doe je als Marokkaanse jongen je best om mee te doen in de maatschappij, je wordt toch tegengewerkt en/of met de nek aangekeken.
Misschien niet helemaal terecht dat die dat idee heeft, maar het idee alleen al is genoeg om te ontsporen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Ik denk het! Ik ben geschokt!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jeetje, wat zou dat betekenen? Zouden jouw vooroordelen over moslims niet kloppen
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je hier volkomen gelijk in. Jongens zoals die in het verhaal uit de OP zijn slachtoffers van een harde, intolerante en bevooroordeelde maatschappij.Tot mijn grote spijt duiken er toch nog regelmatig berichten op dat wanneer met soliciteerd een brief met de naam "abdoul" eerder in de prullebak verdwijnt dan een brief met de naam "janssen. Ongeopend heb ik het dan over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus waaruit zou bljken dat Marokkanen en Nederlanders evenveel kansen hebben?Leaf
Het is anders geen onlogisch of onrealitisch verhaal.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je hoort het maar van 1 kant he, aangezien hij mensen beroven en winkeldiefstallen plegen kattenkwaad noemt, ben ik er ook niet zo zeker van dat het echt onterecht was dat hij van school gestuurd was. Hij kan wel zeggen dat hij helemaal niet zo erg was, maar hij lijkt ook niet erg goed in staat om dat zelf te beoordelen.
Nou uit eigen waarneming kan ik je vertellen dat ik verschillende marokkanen ken die kotsen op mensen als in het voorbeeld. Die óók wel eens negatieve zaken hebben meegemaakt, te maken hebben gekregen met vooroordelen, en zijn afgewezen bij een sollicitatie. Hoe zijn zij ermee omgegaan? Ze hebben hun opleidingen netjes afgemaakt, zich netjes gedragen, en zijn in hele goede banen terecht gekomen. Als je er met de pet naar gooit en liever tasjes jat moet je niet gaan janken dat die boze grotemensenwereld je niet wil hebben. Zo eenvoudig is dat.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot mijn grote spijt duiken er toch nog regelmatig berichten op dat wanneer met soliciteerd een brief met de naam "abdoul" eerder in de prullebak verdwijnt dan een brief met de naam "janssen. Ongeopend heb ik het dan over.
Dus waaruit zou bljken dat Marokkanen en Nederlanders evenveel kansen hebben?
Mijn 'vooroordelen' worden gedeeltelijk bevestigd inderdaad. Ik kom in mijn omgeving ook zulke figuren tegen die eigen falen afschuiven op andere factoren. Maar ik kom ook genoeg allochtonen tegen die wel gewoon iets van hun leven proberen te maken, en daar ook in slagen. Ondanks dezelfde tegenslagen en tegenwerkingen en tegenvallers waar deze knakker mee te maken zegt te hebben. Het begint toch echt bij jezelf.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 19:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is anders geen onlogisch of onrealitisch verhaal.
En aan de reacties hier te zien, staan de vooroordelen alweer klaar.
Dus waarom zou dat in zijn echte leven niet gebeurd zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |