Dat dus. Jeugdzorg is een falende instantie die zonder enige vorm van toezicht kan doen en laten wat het wil en als ouder ben je volledig overgeleverd aan de grillen van de mensen die er werken. Als ik ruzie met je heb en bij jeugdzorg meld dat je je kind(eren) mishandelt dan ben je gewoon de lul. Ze denken niet na en doen al helemaal geen gedegen onderzoek voor ze een kind uit huis plaatsen. In de ogen van Jeugdzorg is iedere ouder een potentiele kindermishandelaar.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:25 schreef longinus het volgende:
Jeugdzorg, een doorgedraaide organisatie die meer kickt op hun eigen macht als dat ze om kinderen geven.
gedreven door angst om het eens mis te hebben gaan ze altijd uit van het ergste, en heel veel schade aanrichten daardoor.
Maar als je misstanden zelf meld kunnen ze weinig doen.
Dit dus! Iedereen valt zo over de actie van Jeugdzorg, maar in dit geval vind ik toch echt dat het ziekenhuispersoneel een enorme steek heeft laten vallen. Als de ouders idd onschuldig zijn, dan heeft men enerzijds de botbreuk bij de geboorte niet opgemerkt, en anderzijds een foutieve conclusie gesteld na het ontdekken van de breuk. Het lijkt mij dat Jeugdzorg in dit geval volkomen op deskundigheid van het ziekenhuis heeft vertrouwd, en dus dat ze niet een botbreuk bij geboorte onopgemerkt laten én dat een arts wel het verschil tussen een verse en een oude breuk kan zien.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we vooral het ziekenhuispersoneel dat na de bevalling geen breuk heeft geconstateerd niet over het hoofd zien.
Ik vind het vrij schandelijk dat zoiets in een ziekenhuis niet gezien wordt.
Probleem is eerder dat instanties altijd onder hun verantwoording weg proberen te komen als ze fouten maken.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:04 schreef ijdod het volgende:
Het probleem is dat het nooit goed doet. Nu valt men over ze heen, maar als men de volgende keer niet ingrijpt wat het is een incident, en er blijkt meer aan de hand te zijn, dan deugen ze niet, ze wisten er van, enzovoorts. Wat niet zegt dat ik daar een pasklare oplossing voor heb, of wil suggereren dat hier geen fouten zijn gemaakt bij meerdere instanties.
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou zijn de artsen die hebben geconstateerd dat het een verse breuk is ook niet helemaal onschuldig hè, als het inderdaad een fout is.
Als het er toen niet was, konden ze het ook niet zien.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten we vooral het ziekenhuispersoneel dat na de bevalling geen breuk heeft geconstateerd niet over het hoofd zien.
Ik vind het vrij schandelijk dat zoiets in een ziekenhuis niet gezien wordt.
Dat moet jeugdzorg natuurlijk niet doen. Zij nemen de beslissing, zij zijn verantwoordelijk. Dat ze zich laten informeren door een arts is slechts een deel van de in acht te nemen zorgvuldigheid.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:18 schreef Marouska het volgende:
[..]
Dit dus! Iedereen valt zo over de actie van Jeugdzorg, maar in dit geval vind ik toch echt dat het ziekenhuispersoneel een enorme steek heeft laten vallen. Als de ouders idd onschuldig zijn, dan heeft men enerzijds de botbreuk bij de geboorte niet opgemerkt, en anderzijds een foutieve conclusie gesteld na het ontdekken van de breuk. Het lijkt mij dat Jeugdzorg in dit geval volkomen op deskundigheid van het ziekenhuis heeft vertrouwd, en dus dat ze niet een botbreuk bij geboorte onopgemerkt laten én dat een arts wel het verschil tussen een verse en een oude breuk kan zien.
Alsof dat aan de orde is. En alsof dit allemaal vrijblijvend is, kind weer terug, niks aan de hand. Ik heb wel eens wat andere dingen gehoord over het belang van het contact met het kind in de eerste weken.quote:Dat met zo'n beschuldiging vanuit het ziekenhuis Jeugdzorg het kind direct daar weghaalt, kan ik ze eigenlijk niet echt kwalijk nemen: zuigelingen zijn enorm kwetsbaar, en als de ouders inderdaad zoals het ziekenhuis beweert met de baby omgingen, moet dat kind daar onmiddellijk weg. Het is heel erg dat het nu zo mis is gegaan, maar ik heb liever dat Jeugdzorg te snel conclusies trekt en dat daarbij brokken vallen, dan dat ze het te laat doen en dat er kinderen sterven.
In andere gevallen is aangifte gedaan van vermoedelijke kindermishandeling, waar dan niks mee gebeurt. Met Rowena bijvoorbeeld was er al een jarenlang traject van toezicht, onder voogdij stelling enz.... En op aanhoudende meldingen werd nauwelijks gereageerd, want moeder moet toch een kans krijgen.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:04 schreef ijdod het volgende:
Het probleem is dat het nooit goed doet. Nu valt men over ze heen, maar als men de volgende keer niet ingrijpt wat het is een incident, en er blijkt meer aan de hand te zijn, dan deugen ze niet, ze wisten er van, enzovoorts. Wat niet zegt dat ik daar een pasklare oplossing voor heb, of wil suggereren dat hier geen fouten zijn gemaakt bij meerdere instanties.
Inderdaad. Dat wordt nogal eens grof onderschat. Die eerste paar weken zijn gewoon enorm belangrijk.quote:Op zondag 7 maart 2010 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alsof dat aan de orde is. En alsof dit allemaal vrijblijvend is, kind weer terug, niks aan de hand. Ik heb wel eens wat andere dingen gehoord over het belang van het contact met het kind in de eerste weken.
Dan is iedere baby die een paar weekjes in het ziekenhuis lag ook emotioneel zwaar beschadigd?quote:Op zondag 7 maart 2010 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat wordt nogal eens grof onderschat. Die eerste paar weken zijn gewoon enorm belangrijk.
Het gaat over de binding tussen moeder en kind. Als een baby een paar weekjes in het ziekenhuis moet blijven, is er zoveel mogelijk contact tussen de ouders en de baby. In dit geval zijn de ouders het kind gewoon een dag of 6 helemaal kwijt geweest. Dat is een behoorlijke impact.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Dan is iedere baby die een paar weekjes in het ziekenhuis lag ook emotioneel zwaar beschadigd?
Mochten de ouders niet bij het kind dan? Ik denk dat BJZ heus wel bezoek toestond.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat over de binding tussen moeder en kind. Als een baby een paar weekjes in het ziekenhuis moet blijven, is er zoveel mogelijk contact tussen de ouders en de baby. In dit geval zijn de ouders het kind gewoon een dag of 6 helemaal kwijt geweest. Dat is een behoorlijke impact.
Nogmaals, in die zaken waar het fout ging, ging het om gevallen die al bekend waren bij Jeugdzorg. Waar aanvullende klachten kwamen waar niet op werd gereageerd. Ook dat is een duidelijke fout geweest. Zeker bij Rowena. Maar ook dit is een ernstige fout.
Om zomaar te zeggen: Nou en, de baby is toch weer terug, niet zeuren, is wel erg kort door de bocht.
Eens.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:17 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Als kinderen stemrecht hadden had de wereld er heel anders uit gezien. Nu zijn ze aan de genade van hun ouders overgeleverd.
Gelukkig doen de meeste ouders het goed, maar iedere idioot mag kinderen krijgen. Dat recht is heel belangrijk, kennelijk belangrijker dan kinderrechten. Elke week gaat er in NL een kind dood aan verwaarlozing en mishandeling. http://weblogs.hollanddoc(...)/kindermishandeling/
En als er een orgaan is dat dat probeert te voorkomen/terug te dringen krijgen ze heel wat te stellen met een hyperassertieve ouderlobby, die alle vorm van monitoring ziet als ' inbreuk op de privacy' En ow wee als ze eens te voortvarend waren, dan is de wereld te klein. Een arts stuurt ook wel iemand door voor een MRI-scan terwijl later blijkt dat er niks aan de hand is.
Hoe vaak hoor je over die keren dat ze niet voortvarend genoeg waren? Maar dat is kennelijk minder erg als 'inbreuk op de rechten van ouders' .
En wat is er nu helemaal gebeurd? BJZ zat fout, het kind is weer terug bij de ouders, klaar. Konden we het meisje van Nulde maar weer zo makkelijk aan elkaar lassen.
Een paar jaar terug kreeg Jeugdzorg het verwijt dat ze niet ingrepen. Nu krijgen ze weer het verwijt dat ze te snel ingrijpen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een echtpaar uit Zutphen kreeg een kind, het was een zware bevalling. Het kind brak een sleutelbeen. Resultaat was dat de ouders in de cel belande en het kind uit huis werd geplaatst.
[..]
http://www.destentor.nl/r(...)-zware-bevalling.ece
De ouders zijn dus nog steeds verdacht.
Intussen zijn er weer meer dan 160 gevallen bekend geworden van misbruik van kinderen door leden van de Katholieke kerk in Nederland. Daar doet justitie echter weinig mee, hoewel deze criminele organisatie in vrijwel alle landen waar ze actief is hiermee in opspraak is gekomen.
Bureau Jeugdzorg roept dat ze niet anders kan. Fijn, maar als IK op mijn werk in verkeerde beslissing neem, wordt ik zwaar ter verantwoording geroepen. Net als wij allemaal. Dit schijnt niet het geval te zijn bij bureau jeugdzorg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |