abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78809918
Je ziet het al aan de TT. De vloerbedekking op de trap, beige-achtige kleur is vies. Door veelvuldig gebruik is het midden niet langer beige maar meer grijzig, door vuil van buiten. Nu vroeg ik me af hoe ik die het beste schoon kan maken. Heb ik daar een stoomapparaat voor nodig of kan het met een sopje met een speciaal schoonmaakmiddel. Waar koop ik deze producten?
Wat ik zelf op internet kon vinden was nogal vaag, ik ben op zoek naar concrete producten die ik kan kopen/huren en hoe ik het aan moet pakken. Ik wil het ieg niet door een bedrijf laten doen.
pi_78809941
Opnieuw verven
[14.gif]
pi_78809966
ik weet niet of het nog bestaat maar ik heb in een heel ver verleden een keer een vloerbedekking in een studentenhuis echt weer super schoon gekregen met Sapour (Sapoer/ Sapur?) korrels.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78811110
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:12 schreef Chen het volgende:
Opnieuw verven
Je had zeker een onvoldoende voor begrijpend lezen?
I reject the truth and substitute it with my own.
pi_78811182
Je zou Vanish kunnen proberen (zit in een roze pot, te koop in de supermarkt). Ik heb er eens een tapijt mooi schoon mee gekregen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 13:15:14 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78811645
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:12 schreef Chen het volgende:
Opnieuw verven
Nou, ik denk dat dat nog al moeilijk gaat met vloerbedekking
pi_78811835
Bedankt voor de tips.

Sapur kan ik alleen vinden bij een webwinkel. Dus ik ga de Vanish Oxi Action Powermousse proberen. Op de website staat dat ik het in moet wrijven met een zachte borstel. Ik heb wel een veger, van mijn veger en blik, die is nogal zacht. Komt vast allemaal goed nu.
pi_78812776
Vroeger ... jaren '60 ... deed mijn moeder het schoonmaken / opfrissen van de vaste vloerbedekking met een sopje van Biotex.
Weinig water en goed laten schuimen.
Met een afwasborsteltje in kleine rondjes het schuim aanbrengen en goed laten drogen voordat je eroverheen loopt.

Je haalt er volgens mij een beschermlaagje af dat vuilafstotend werkt.
Laatst eens geïnformeerd bij een tapijtlegger, die vond dat zo'n huurapp. - met stoom - dat effect ook heeft.

Zelf zou ik nu een fijn- wolwasmiddel gebruiken.
En met enige regelmaat herhalen, totdat je besluit dat er iets anders op de trap gaat.

Plaats je nog voor en na foto's?

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 06-03-2010 20:48:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')