abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83310344
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:39 schreef Ticootje het volgende:
Jen is er echt nog niet klaar voor. Ze mag het morgen nog eens proberen, maar als dan weer alles op de grond ligt en geen enkele plas op de wc dan gaat ze mooi nog ff in een luier. Dit is niets.
Veel mooi weer op komst: lekker buiten laten spelen in onderbroek of zwembroekje! (Hoera! Een badje buiten!!! ) Scheelt dweilen! En zo niet: lekker weer de luier om! Wordt iedereen blijer van op een gegeven moment! Ze geeft vanzelf aan wanneer ze er wel klaar voor is hoor! (Hoe oud is Jen?)

Ik moet zeggen, het scheelt een hoop geld aan luiers en je wilt ze op een gegeven moment toch zindelijk hebben. Maar qua gemak kan je ze beter tot hun 18e in de luier hebben volgens mij! Ze 'moeten' altijd op de meest onmogelijke momenten! Terwijl je potjandikkedozie net nog gevraagd hebt of ze moeten!
pi_83310848
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind dat echt raar.
Een cadeautje ovb beloven.
Ik vind daar niets raars aan. Zoiets heet een beloningssysteem.
Volgens mij doet iedere moeder dat wel.
"Als je vandaag droog blijft, verdien je een stickertje en bij 5 stickertjes krijg je een cadeautje"
"Als jij je bordje leeg eet, mag je vanavond een snoepje"
"Als je lief bent, gaan we vanmiddag eendjes voeren"
"Als je nu even meewerkt met tandjes poetsen, lees ik je straks nog een boekje voor."
Belonen voor goed gedrag, wat is daar nou 'raar' aan?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:46:42 #78
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83311126
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

"Als je vandaag droog blijft, verdien je een stickertje en bij 5 stickertjes krijg je een cadeautje"
"Als je nu even meewerkt met tandjes poetsen, lees ik je straks nog een boekje voor."
Nee, ik doe hier serieus niet aan.
Maar dat is een keus.

Raar vind ik het wel als dat zo gaat bij 't plassen.
Daar moet je niet voor belonen & 'straffen'. (door het niet te geven)
Maar op een goede manier stimuleren.

Ik heb ook totaal niets met het 'moet je plassen?' gedoe.
Ze zullen 9 van de 10 keer toch nee zeggen & dan zit je ermee.
Gewoon op de wc & klaar was het hier altijd.
Ging razend snel goed.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 00:26:13 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83312730
het ene kind is 't andere niet. onze jongste heeft ook lange tijd grote moeite gehad met het aanvoelen of ze moest plassen. soms kan het dan wel een manier zijn om het gewoon regelmatig even te vragen, alleen al om haar te dwingen om daar even over na te denken. als ik niks vroeg ging ze gewoon niet. ook niet na tig ongelukjes.

ik ben 't wel een beetje met je eens over dat belonen en straffen hoor, maar ik snap ook erg goed dat je uit wanhoop toch af en toe tot dat soort poging tot omkoping overgaat. werkt namelijk soms nog best goed ook!
in de haak.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 07:40:31 #80
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_83317527
quote:

[..]

Met het zindelijk worden doe ik dat af en toe hier. Ze zijn eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in de stickers, vergeten het vaak of plakken de stickers bij elkaar op de poster.

Maar voor de rest kan ik niet bij je aansluiten qua belonen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:39:40 #81
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_83333971
quote:

[..]

Volgens mij doelde zij specifiek op belonen met een cadeautje (uit de winkel).
Ik vind dat op zich niet raar maar zo gaat het hier niet. Wel belonen, maar niet met een cadeau of stickers. Hij krijgt applaus

Sinds 2 dagen bezig met de 'zindelijkheidstraining'. Volgens mij is het de goede timing, krijg de indruk dat hij er wel aan toe is. Tot nu toe gaat het goed als hij in zijn blootje loopt, de plasjes en ook de poep belandt mooi in het potje. Eén ongelukje, toen ie een broekje aan had. Dus dat is na een succesvolle dag de volgende stap, broekje aan en dan aangeven dat ie moet plassen. Ik ben / hij is er alleen thuis & overdag nog mee bezig, toen we boodschappen gingen doen heb ik hem weer een luier om gedaan en snachts ook. Stapje voor stapje proberen we het gewoon. Ik wil ook niet meteen te veel verwachten, beetje kijken wat hij aan kan.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:56:32 #82
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83436253
Linde gaat nu sinds een dag of 3 overdag steeds op het potje en er zijn bijna geen ongelukjes (een enkele keer omdat ze te afgeleid is bij bv tv kijken of kleuren ofzo) Het valt me alleen op dat ze zo vaak moet plassen. Ik heb het afgelopen uur al zo'n 7 keer het potje geleegd. Soms moet ze ook heel snel na elkaar plassen en dan is het echt steeds een behoorlijke plas, niet alleen wat drupjes. Is dat normaal of moet ik eens laten checken op blaasontsteking?
pi_83445691
Ons zoontje is definitief nog niet klaar voor zindelijkheidstraining. Hij ging gisteren bij onze buren in een opblaasbadje. Ik me nog bedenken of ik hem in zwemluier en zwembroekje even mee kan nemen. Zodra zijn gewone luier uitging plaste hij vrolijk dwars over de commode en zijn bedje heen.

* aantal maanden opschuiven gaat de zindelijkheidstraining*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:14:13 #84
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83447596
Eli vindt het ook prima om op de wc(verkleiner te zitten). Houdt het zo een kwartier vol.
maar er komt dus echt he-le-maal niks uit!
Tsja, en wat doe je dan met je beloningssysteem?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:17:15 #85
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83447738
Davinia we gaven Linde een tijdje ook een sticker voor het proberen. Op een gegeven moment wilde ze namelijk niet meer proberen omdat het 'toch niet lukte' en ze dan geen sticker kreeg. Het werd dan echt een teleurstelling voor haar
pi_83457621
Wij gaven Chris ook een sticker voor het proberen. Die mocht hij op zijn potje plakken. Maar dat was ook mee, omdat zitten op het potje al een overwinning was.
En we hadden 3 kleine cadeautjes liggen voor als er echt iets zou komen. Daarna keek hij ook niet meer echt om naar stickers of cadeautjes..
pi_83481501
Hier is de sticker op zich al cadeautje genoeg . Dus als ze geprobeerd heeft met resultaat dan krijgt ze een "plakkie".
Van de week een grote plas op de pot en gister kwam ze vragen om een luier toen ze moest... Ik heb de indruk dat ze poepen wel voelt, maar plassen nog niet zo.
Maar goed, ze ging er voor het eerst echt uit zichzelf op zitten gister, dus we komen er uiteindelijk vast wel... .
Heb soms ook het idee dat het dwarsigheid is ofzo. Dan zeg ik dat ze als ze moet plassen, maar op het potje moet gaan zitten en dan zegt ze nee en doet het vervolgens gewoon op haar stoel... is het dan een ongelukje of niet... lastig.
Maar goed, het komt vast wel...
Fake it till you make it...
pi_83533229
Ik heb gister op het KDV gevraagd of ze daar ook tijd hadden Dana op de wc te zetten als ze dr uit bed haalde. En dat was geen enkel probleem
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:55:36 #89
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83533591
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:17 schreef Stiemie het volgende:
Davinia we gaven Linde een tijdje ook een sticker voor het proberen. Op een gegeven moment wilde ze namelijk niet meer proberen omdat het 'toch niet lukte' en ze dan geen sticker kreeg. Het werd dan echt een teleurstelling voor haar
ik weet niet of dat gaat werken bij ons / Eli...
Maar tis iig wel fijn dat Linde op die manier zichzelf stimuleert!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 1 juli 2010 @ 23:46:08 #90
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83553901
Hier werkt het supergoed. Gisteren bij de opvang overdag zonder luier geweest (wel 3 ongelukjes gehad, maar ja veeeeel afleiding) en vandaag bij opa en oma ook zonder luier en keurig op het potje (Kijk eens oma ik heb een hele mooie poep gemaakt! )

En ook op blaasontsteking laten testen en dat is gelukkig niet het geval Ze gaat trouwens ook al wat minder vaak, misschien was het vooral de spanning en de nieuwigheid
pi_83564883
Hier ook weer een poging zonder luier... maar ik vermoed dat er niet zoveel animo is voor de pot... Ze roept steeds nee als ik vraag of ze daarop gaat plassen/poepen...
Nou ja we zullen zien...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:54:59 #92
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83565056
Mijn dochter (nu 2 jaar en 3 mnd) is nu overdag zindelijk. En nu vraag ik me af of ik haar gewoon 's nachts ook maar zonder luier in bed ga leggen (al doende leert ze het vanzelf is voor overdag ook succesvol geweest) of dat ik toch maar beter nog een tijdje wacht, bijvoorbeeld tot ze 's nachts eigenlijk meestal een droge luier houdt ofzo.
pi_83566455
Hoe kom ik erachter of ze het wel of niet voelt aankomen?
Want ze zat net te spelen in een plasje... maar of dat dan is omdat ze zit te spelen en het niet door heeft... of dat ze gewoon nog niet voelt als er een plas komt of dat het gewoon koppigheid is...?
Ze zit nu wel op de pot, maar dat wil ze dan pas nadat er een plas op de grond is gekomen...

Is het wat om haar elke zoveel tijd even op de pot te zetten misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')