abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:28:47 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83195188
Wij hebben een wcbril die bijna vierkant is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:30:54 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83195271
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:44 schreef Delan het volgende:

[..]

ik heb het met mijn dochter van 6 ook nog dat zij snachts niet zindelijk is. ook zij slaapt heel vast. toen ze naar de schoolarts moest heb ik het erover gehad. die zei dat een kind pas vrij laat, rond de leeftijd van 9 jaar, pas zindelijk hoeft te zijn. wakker maken voor het slapen gaan kan werken zei hij maar een kind is pas zindelijk wanneer het zelf wakker gaat worden. zo is het mij verteld in ieder geval. ik leg er ook geen druk op. ik was zelf ook pas heel laat zindelijk snachts dus goedkomen doet het vast

Jeetje 9 is wel erg laat vind ik.
Mijn dochtertje is 3 & overdags + 's nachts zindelijk.
Ze heeft zelfs nog nooit een ongelukje gehad 's nachts, ik vind dat zo onwijs knap.
Ben nog steeds trots.
pi_83195299
Ik ga er in mn verlof maar eens lekker mee aan de slag, dan heb ik 16 weken de tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83195514
Wij hebben een dubbele wc-bril. Een grote voor ons, en een kleinere voor Chris.. Werkt prima.
Hij durfde eerst ook niet op het potje of de wc, daar is hij gelukkig overheen (paar keer met lichte dwang& beloning). Eerst stickers als hij erop ging zitten. En een mini-cadeautje als er ook iets kwam. Na 3 cadeautjes was het goed. Poepzindelijk is hij wel bijna, in een week tijd maar 1 keer in de luier. Maar plaszindelijk niet. Hij doet het wel op de wc/potje, maar net zo lief in de luier.

Het KDV doet ook al mee, daar gaat hij 2 dagen heen. Hij heeft al een eigen stickervel en gaat daar 1a2 keer naar de wc. Nog niet helemaal echt, maar gewoon voor het oefenen. En dan krijgt hij een sticker als er een plasje komt. Ze pikten het daar direct op toen we zeiden er mee bezig te zijn. Daar maakten ze wel tijd voor.

Nog even een vraag:
Hoelang laten jullie de kids zitten om te proberen. 2 minuten, 5 minuten, tot ze er zelf afwillen?
pi_83195560
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben een dubbele wc-bril. Een grote voor ons, en een kleinere voor Chris.. Werkt prima.
Hij durfde eerst ook niet op het potje of de wc, daar is hij gelukkig overheen (paar keer met lichte dwang& beloning). Eerst stickers als hij erop ging zitten. En een mini-cadeautje als er ook iets kwam. Na 3 cadeautjes was het goed. Poepzindelijk is hij wel bijna, in een week tijd maar 1 keer in de luier. Maar plaszindelijk niet. Hij doet het wel op de wc/potje, maar net zo lief in de luier.

Het KDV doet ook al mee, daar gaat hij 2 dagen heen. Hij heeft al een eigen stickervel en gaat daar 1a2 keer naar de wc. Nog niet helemaal echt, maar gewoon voor het oefenen. En dan krijgt hij een sticker als er een plasje komt. Ze pikten het daar direct op toen we zeiden er mee bezig te zijn. Daar maakten ze wel tijd voor.

Nog even een vraag:
Hoelang laten jullie de kids zitten om te proberen. 2 minuten, 5 minuten, tot ze er zelf afwillen?
Jen gaat zitten en roept meteen klaar... Dus ik ben er ook ff klaar mee, ze gebruikt het nu alleen maar om te rekken bij het aandoen van een luier.
pi_83195737
Chris kan dus gerust een poosje blijven zitten. Vooral als je er gezellig naastzit, of met een boekje.
Meestal ga ik nu maar even de oude luier wegbrengen, of wat dingetjes opruimen. Maar dan nog vind hij het wel best..
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:43:33 #57
298315 SacreCoeur
pi_83195827
Lekker laten zitten toch?
Ik weet niet precies hoe oud hij is maar ik zou 'm er ook gewoon zelf af laten gaan.
pi_83195877
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris kan dus gerust een poosje blijven zitten. Vooral als je er gezellig naastzit, of met een boekje.
Meestal ga ik nu maar even de oude luier wegbrengen, of wat dingetjes opruimen. Maar dan nog vind hij het wel best..
Tis een man he?
pi_83196280
Hij is bijna 3. En met de mooie dagen op komst lijkt het me wel een poging waard.

tico , maar wel een lieve
pi_83197202
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Hij is bijna 3. En met de mooie dagen op komst lijkt het me wel een poging waard.

tico , maar wel een lieve
Ja ik weet nooit wat mannen doen op het toilet, maar die lijken er toch een soort van te genieten als ze zitten.. Boekje erbij enzo..

Wij vrouwen zijn gewoon zo klaar..
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:25:18 #61
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83206168
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen gaat zitten en roept meteen klaar... Dus ik ben er ook ff klaar mee, ze gebruikt het nu alleen maar om te rekken bij het aandoen van een luier.
Ik zet mijn dochter vrijwel niet op het potje. Ik trek haar een onderbroekje aan totdat het misgaat. Dan krijgt ze weer een luier aan.

Zo ben ik rond haar tweede verjaardag begonnen, ik denk een half uurtje, als het zo uitkwam, steeds. Nu sinds een paar dagen heeft ze thuis alleen nog maar onderbroekjes aan. En het gaat 10 % van de tijd mis gok ik. Als we ergens naar toe gaan doe ik haar wel nogsteeds een luier aan en tijdens het slapen ook. Ik weet niet, het is verder vanzelf gegaan eigenlijk.
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:27:31 #62
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83206294
En uiteraard veel belonende woorden en groots applaus als er in het potje of op de wc geplats of gepoept wordt .
pi_83213689
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik weet nooit wat mannen doen op het toilet, maar die lijken er toch een soort van te genieten als ze zitten.. Boekje erbij enzo..

Wij vrouwen zijn gewoon zo klaar..
jij doet niet aan sudokopuzzels?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83214689
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:18 schreef simmu het volgende:

[..]

jij doet niet aan sudokopuzzels?
ik ga niet voor m'n lol in m'n eigen gas zitten. Das niet goed voor de baby.
pi_83214911
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik ga niet voor m'n lol in m'n eigen gas zitten. Das niet goed voor de baby.
oh, jij kan gewoon gelijk

ah well; eigenlijk was het een verkapte tvp die niet meer mogen volgende week (zodra ik een potje gekocht heb, ja, daar moet ik een half uur voor rijden hiero) starten wij ook. ik had zo gedacht de dame maar gewoon broekjes aan te geven en in de tuin (met potje ernaast) te laten banjeren. dan zien we vanzelf wat er van komt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83215276
Ja, ik wacht altijd tot ie kopjes geeft, dan is het gewoon een kwestie van gaan.
pi_83219941
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jeetje 9 is wel erg laat vind ik.
Mijn dochtertje is 3 & overdags + 's nachts zindelijk.
Ze heeft zelfs nog nooit een ongelukje gehad 's nachts, ik vind dat zo onwijs knap.
Ben nog steeds trots.
wil natuurlijk niet zeggen dat het niet eerder mag en kan, hahaha!! maar dat is zo'n beetje de grens waarop het toch echt wel zou moeten en anders zou er in de urineweg ergens toch iets fout zitten zei hij.

jaaaa supergoed van je dochtertje zeg!! kan me voorstellen dat je trots bent!!
pi_83230218
Dana herkent nu volgens mij als ze naar de wc moet, zo riep ze laatst "mama, Dana poepie gelaten, Dana naar de wc" En toen we naar de wc liepen zei ze dana bah, dana schone luier. Dus welliswaar te laat..maar ze herkent dus wel het gevoel van naar de wc moeten.
pi_83238042
Bla, het herkennen/vies vinden is al een begin.
Inmiddels hebben we nog maar 1 poepluier gehad deze week. De rest netje in de wc. Dat geeft hij ook wel aan. Nu de plasjes nog..
pi_83292466
Naar dit topic was ik naar op zoek.
We hebben een mannetje van bijna 4 (volgende week) En hij moet straks naar school en moet dan zinnelijk zijn. Nou is het 2 maanden heel goed gegaan, hij wilde zelf wel zinnelijk worden. Maar nu, hij heeft er geen zin meer in. Vandaag ben ik met hem naar de stad geweest. We zijn 4 keer naar de wc gegaan, maar hij hoefde niet (zei hij). Ik had gezegt dat hij een kado kreeg als hij niet in zijn broek zou plassen (omdat hij het al 2 dagen wel een keer heeft gedaan). 1 x, hij plaste in de broek. En ik vroeg nog zo of hij niet naar de wc moest. Ik heb hem zelfs toen hij aan het trappelen was op de wc gezet, maar hij hoefde niet. "je kan nog lang wachten hoor, we kunnen hier de hele dag de hele nacht blijven, maar ik hoef niet te plassen hoor." zei hij. Hij vertelde dat hij de wc eng vond. dan maar tegen een boom, doe hij best vaak. Maar nee, dat wilde ook niet. Daarna in de speelgoedwinkel stond hij weer te trappelen. dus zeg ik: "kom we gaan naar de wc want je moet plassen, laat je speelgoedje maar liggen dan gaan we zo terug." "maar ik hoef niet te plassen!!" "maar als je in je broek plast krijg je geen cadeautje meer hè." "nee dat weet ik ,maar ik hoef ook niet te plassen." En wel, hij plast weer aan. Hebben dus het cadeautje laten liggen. Dat vond hij verschrikkelijk! Nou, als je dan lief bent en echt e ven op de wc gaat plassen kan ik er nog eens goed overnadenken. En hup, weer plast hij in zijn broek. Gelukkig had ik schone broeken bij. Maar dit is toch niet normaal? Hebben jullie tips?
pi_83305000
90mir, ik begrijp van je dat ie al 2 maanden zo goed als zindelijk was?
Ik vind het heel herkenbaar. Mijn 2 oudsten (nu 5 en 4) hebben allebei zo'n terugslag gehad. De oudste op het moment dat er weer een baby kwam (in dit verband een belangrijk gegeven: de kraamzorgster had me hier al voor gewaarschuwd; het schijnt dat kinderen dit vaker doen als ze iets spannends beleven, en ze kreeg gelijk!) en op het moment dat we gingen verhuizen (dus... weer spannend voor hem). Mijn 2e kreeg het op hetzelfde moment als jouw zoon: vlak voor ze 4 werd. Ook ik maakte me zorgen over hoe het dan moest op school. Maar wonder boven wonder heeft ze nooit een ongelukje op school gehad. Ik denk dat zij het gewoon heel spannend vond om naar school te gaan. Misschien jouw kind ook? Heeft ie mogen oefenen op de basisschool en/of zit hij op een peuterspeelzaal? Hoe gaat het daar? En kan hij zelfstandig naar de wc, inclusief afvegen?
Ik zou me niet al teveel zorgen erover maken (jaaa, kweetut, doe je toch! ) en er niet teveel druk op leggen. Geef hem gewoon voor de zekerheid een tas met droge broek mee als het zover is.
pi_83305959
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:51 schreef 90Mir het volgende:
Naar dit topic was ik naar op zoek.
We hebben een mannetje van bijna 4 (volgende week) En hij moet straks naar school en moet dan zinnelijk zijn. Nou is het 2 maanden heel goed gegaan, hij wilde zelf wel zinnelijk worden. Maar nu, hij heeft er geen zin meer in. Vandaag ben ik met hem naar de stad geweest. We zijn 4 keer naar de wc gegaan, maar hij hoefde niet (zei hij). Ik had gezegt dat hij een kado kreeg als hij niet in zijn broek zou plassen (omdat hij het al 2 dagen wel een keer heeft gedaan). 1 x, hij plaste in de broek. En ik vroeg nog zo of hij niet naar de wc moest. Ik heb hem zelfs toen hij aan het trappelen was op de wc gezet, maar hij hoefde niet. "je kan nog lang wachten hoor, we kunnen hier de hele dag de hele nacht blijven, maar ik hoef niet te plassen hoor." zei hij. Hij vertelde dat hij de wc eng vond. dan maar tegen een boom, doe hij best vaak. Maar nee, dat wilde ook niet. Daarna in de speelgoedwinkel stond hij weer te trappelen. dus zeg ik: "kom we gaan naar de wc want je moet plassen, laat je speelgoedje maar liggen dan gaan we zo terug." "maar ik hoef niet te plassen!!" "maar als je in je broek plast krijg je geen cadeautje meer hè." "nee dat weet ik ,maar ik hoef ook niet te plassen." En wel, hij plast weer aan. Hebben dus het cadeautje laten liggen. Dat vond hij verschrikkelijk! Nou, als je dan lief bent en echt e ven op de wc gaat plassen kan ik er nog eens goed overnadenken. En hup, weer plast hij in zijn broek. Gelukkig had ik schone broeken bij. Maar dit is toch niet normaal? Hebben jullie tips?

Zo leg je wel heel erg druk op alles en hij is toch ook wel lief met luier.
Ik zie niet in wat lief zijn met zindelijkheid te maken heeft maar dat zal wel aan mij liggen.
Speelgoed laten liggen vind ik ook zonder plassen al een naar iets als het al speelgoed heeft vind ik het lullig om dit weer af te pakken. Maar dat is mijn mening ik snap dat straffen en afpakken als iets niet gaat zoals moeders wil toch helemaal niet.

Ik zou als ik jou was vooral beginnen met er niet teveel druk op te leggen..
En uitvinden waarom het die maanden wel goed ging en nu niet?
En waarom was de wc eng? Misschien wil die alles zittend doen.
Of stoer staand plassen? Zoek manieren om het aantrekkelijk te maken. maar lukt het niet dan zou ik de druk helemaal weg laten. Naar school gaan is ook erg spannend. Die zenuwen geven ook een lastig gevoel misschien. Zeker als die weet/denkt dat die voor die tijd zindelijk moet zijn en nooit meer in zijn broek mag plassen..
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:39:33 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83307883
Jen is er echt nog niet klaar voor. Ze mag het morgen nog eens proberen, maar als dan weer alles op de grond ligt en geen enkele plas op de wc dan gaat ze mooi nog ff in een luier. Dit is niets.
pi_83309844
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 22:03 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zo leg je wel heel erg druk op alles en hij is toch ook wel lief met luier.
Ik zie niet in wat lief zijn met zindelijkheid te maken heeft maar dat zal wel aan mij liggen.
Speelgoed laten liggen vind ik ook zonder plassen al een naar iets als het al speelgoed heeft vind ik het lullig om dit weer af te pakken. Maar dat is mijn mening ik snap dat straffen en afpakken als iets niet gaat zoals moeders wil toch helemaal niet.
Volgens mij lees je toch echt verkeerd hoor. Ze staat in de speelgoedwinkel waar ze hem een cadeautje als beloning in het vooruitzicht heeft gesteld. Ze wijst hem er meerdere malen op dat hij naar de wc moet gaan als hij moet plassen (en dan dus even de winkel uit en het cadeautje laten liggen om het later op te halen), maar hij plast prompt in zijn broek. Dus krijgt hij het cadeautje niet. Dat heeft niets met straffen en afpakken te maken, maar met niet belonen voor het ongewenste gedrag.
Overigens heb je goeie tips!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:28:00 #75
298315 SacreCoeur
pi_83310290
Ik vind dat echt raar.
Een cadeautje ovb beloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')