abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82223175
Dana is al een tijdje heel geinteresseerd in de wc en het potje en wilt tegenwoordig ook elke keer mee naar de wc. Ik heb dus een boekje voor dr gehaal over bobbi op het potje.

Maar nu vroeg ik me af, hoe doen andere moeders dat van kindjes die ook naar het kdv gaan. Ik kan nl wel beginnen met zindelijkheidstraining, maar ze gaat 3 dagen naar het KDV waar ze vast geen tijd hebben voor dit soort dingen (begrijpelijk!)
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:22:20 #27
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82223362
Jongetjes zijn sowiezo minder snel daarmee geloof 'k?
Ik eigenlijk alleen maar tips van horen zeggen want hier ging het allemaal vanzelf en heel snel.
Je hebt stickerboekjes dat schijnt te werken, ze krijgen bij elk plasje op de wc/potje een sticker.
Misschien vind hij het potje niet zo fijn? en liever op de wc met bril verkleiner.
Verder geen idee eigenlijk.
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:25:58 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82223449
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana is al een tijdje heel geinteresseerd in de wc en het potje en wilt tegenwoordig ook elke keer mee naar de wc. Ik heb dus een boekje voor dr gehaal over bobbi op het potje.

Maar nu vroeg ik me af, hoe doen andere moeders dat van kindjes die ook naar het kdv gaan. Ik kan nl wel beginnen met zindelijkheidstraining, maar ze gaat 3 dagen naar het KDV waar ze vast geen tijd hebben voor dit soort dingen (begrijpelijk!)
Bij ons doen ze wel aan zindelijkheidstraining op 't KDV, daar nemen ze gewoon de tijd voor.
Ik denk dat ze dat overal wel doen, waarom zou er geen tijd voor zijn?
Je hebt meestal 2 leidsters op 14 kinderen, en dan om de beurt gaan plassen moet lukken lijkt mij.
Ze zeiden dat we zelf moesten aangeven wanneer we ermee zouden beginnen (zindelijkheidstraining) en dan sluiten hun daarop aan.
pi_82223472
Ik geloof niet in zindelijkheidstraining. Een kind is er wel of niet aan toe, trainen heeft mijns inziens niet zoveel zin.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 juni 2010 @ 09:27:09 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_82223480
Bij ons hadden ze er op het KDV juist wel tijd voor, sterker nog die maakten ze ervoor. De kinderen hadden ook een stickerkaart waarop ze een sticker kregen als ze op het wctje geplast hadden. Ik zou het gewoon eens aankaarten, vragen hoe zij ermee omgaan en of zij denken dat Dana er al aan toe is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 2 juni 2010 @ 09:34:38 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82223693
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Bij ons hadden ze er op het KDV juist wel tijd voor, sterker nog die maakten ze ervoor. De kinderen hadden ook een stickerkaart waarop ze een sticker kregen als ze op het wctje geplast hadden. Ik zou het gewoon eens aankaarten, vragen hoe zij ermee omgaan en of zij denken dat Dana er al aan toe is
Hier geen stickerkaarten, maar ik weet dat Jen wel op het toilet mag als haar luier wordt verschoont... Als een soort ritueel. Jen maakt namelijk overal rituelen van...

Altijd als de luier wordt verschoont moet ze plassen. Ze moet zelf de verkleiner erop doen, papa mag niet in de deuropening wachten. En op het kdv moet er een opstapje bij haar voeten staan.. Anders is het drama. Het is een echte mafkeutel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82225194
Hm, mischien moet ik dan op het KDV maar eens vragen of ze er daar tijd voor hebben of niet, zou wel fijn zijn! Ze is er nl zo veel mee bezig en ze gaat bijna over naar de peuters dus mischien dat er daar wel meer kindjes zijn die daar mee bezig zijn
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:26 schreef McLaura het volgende:
Ik geloof niet in zindelijkheidstraining. Een kind is er wel of niet aan toe, trainen heeft mijns inziens niet zoveel zin.
Ja naja dan snapt in elk geval iedereen waar het over gaat he
pi_82225786
Bij ons (tweeling nu bijna 5 PDD-NOS) is het ook een heel gedoe geweest met strijd om op het potje te gaan, uiteindelijk de boel een maand ofzo laten rusten. Vervolgens geprobeerd om alleen 's morgens de luier af te doen in samenspraak met de dagbehandeling waar ze 4 dagen per week naartoe gingen.

Uiteindelijk op het systeem gekomen wat hier werkt en het werkte vanaf dag 1 overdag en 's nachts op 4en een half jarige leeftijd. Ze zijn dol op lego en op treinen dus heeft mijn moeder de grote legotreinbaan gekocht en voor elk plasje of poepje op de wc of het potje kregen ze een legosteentje. Het heeft twee maanden geduurd maar het hele geval staat nu in de woonkamer. We gaan nog wel even door met legosteentjes sparen (een andere doos) maar niet meer zo fanatiek voor elk plasje/poepje een kruisje we 'vergeten' ze af en toe.

Succes met zindelijk maken ik heb een heleboel goede ideeen voorbij zien komen het is soms alleen zoeken naar wat er nu het best bij jouw kind past.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_82689341
Dana heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast !
Ik ging met dr naar de badkamer om dr tandjes te poetsen, dus ik doe tandpasta erop en wil haar de tandenborstel geven, zegt ze: nee dana plassen, dus ik zet dr op de brilverkleiner, en jawel hoor..na een minuut of 2 kwam er een klein plasje! ze was helemaal trots, en ik nog wel trotser
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:14:20 #35
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_82690775
Super !!!
Hier af en aan met 2,5 jaar. Rond haar 1,5 heel veel intresse in t potje gehad, gebruik van gemaakt... maar na vaccinatie werd het hopeloos en stopte het. Nu begint ze het zelf weer aan te geven, de ene keer gebeurd er wel wat, de andere niet.
ps voor de halfzindelijkekindjesmama's/papa's luierbroekjes van bv huggies zijn ideaal, niet te dik maar toch absorberend en je kan het als "bijna-grotee meid/jongen broekje" verkopen. Stickers of beloningen werken hier totaal niet, wel t uitzwaaien van de boodschap. "daahaaaaag bahding"
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_82698105
Hier een peuter van ruim 2,5 die wel op het potje wil, maar toch ook heel vaak niet.
Als ik het vermoeden heeft dat ze moet poepen probeer ik wel of ze op de pot wil, boekje erbij en dan gaat ze zitten "lezen". Als er wat in de pot komt mag ze een sticker uitzoeken, kind helemaal gelukkig dus dat leek me wel een mooie extra stimulans...
Als het niet lukt dan heeft ze het in elk geval goed geprobeerd zeggen we dan.
Laatst een keer in een onderbroekje laten lopen, toen was ze toch bijna een uur droog voor er wat kwam.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82709398
Zo, ik heb ook de huggie broekjes gehaald, die kan ze dan aan als ze thuis is zodat we kunnen proberen om dr regelmatig ip de wc te zetten Ze heeft allemaal mooie hempjes en onderbroekjes van nijntje en mylittle pony, dat helpt vast Dana kennende
pi_82725187
Hoe weet je eigenlijk of je kind er klaar voor is? En spelen zaken als zelf kunnen lopen en dus op een potje kunnen gaan zitten niet ook een belangrijke rol? Vroeg ik me gewoon af of het nut heeft te beginnen voordat ze kunnen lopen en op het potje zitten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_82725541
Tinuviel, ik zou nog even wachten denk ik. Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat het nog wel vroeg is.
Het schijnt zo te zijn dat als een kind een rondje kan tekenen het ook zindelijk kan worden, maar wie dat heeft verzonnen? Ik zie de relatie niet zo.

We krijgen Meike niet zindelijk snachts. overdag gaat het prima, is ze al ruim een jaar zindelijk (ze is in feb 3 geworden)
Ook al geven we haar minder drinken eind van de middag/begin van de avond, laten haar plassen voor het slapen gaan, voor we zelf gaan slapen laten we haar nog plassen, en toch sochtends is die luier bomvol.
Het is zo sneu, want ze wil het zo graag. Ze slaapt heel diep, merkt echt niet dat ze plast.

Ze slaapt ook nog weleens tussen de middag, dan moet ik haar ook echt een luier om doen, want ze plast echt altijd als ze slaapt.

Overdag plast ze ook heel veel, op het kdv kwamen ze het ook al melden dat ze erg vaak naar de wc moet. Ze plast wel echt uit, en flinke plassen ook.
Ze vraagt ook best vaak om drinken, moet ik haar daarin afremmen? niet elke keer wat geven als ze erom vraagt, of gewoon in haar behoefte voorzien?

Ik zal ook eens wat urine opvangen voor onderzoekje naar blaasontsteking
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_82734125
Hoeveel drinkt ze dan?

Bij ons ging zindelijk worden heel gemakkelijk. Ze waren allebei nog net geen 2 toen ik hen af en toe op het potje bij de tafel zette om te tekenen of kleien ofzo. Als ze dan plasten was dat meestal per ongeluk, maar ik prijsde ze de hemel in. Na een maandje ofzo waren ze overdag droog. 's Nachts duurde wat langer, maar daar heb ik ook niet veel problemen mee gehad. In het begin nog een luier die steeds vaker gewoon droog was en toen heb ik hem uitgedaan..
compact en kleverig.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:22:43 #41
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_82734983
Saskia was voor d'r tweede verjaardag overdag zindelijk, en 's nachts is nog niet helemaal droog (ze is nu 6,5). ZE slaapt gewoon te vast zodat ze geen seintje krijgt dat d'r blaas vol zit. Normaal word je dan wakker en ga je plassen, dat seintje komt bij té vast slapen niet door.
ZE slaapt nu met een plaswekker en als ze daarmee twee weken helemaal droog is, mag ze gewoon een onderbroek aan.. DAt is nog niet gelukt Nachtenlang gaat het goed en dan ineens komt dat seintje toch niet goed genoeg door.

Tijn is sinds hij overdag zindelijk ook 's nachts bijna altijd droog. Vorige week dus geen luier meer aan gedaan en dat ging een paar dagen goed.. De daaropvolgende nachten was hij 4x op rij nat .. Hij sliep gewoon overal doorheen. Omdat ik niet weer zin had in weer midden in de nacht een bed verschonen heb ik 'm dus maar weer een luierbroekje aangedaan. Kan hjij wel plassen als hij moet, maar hoef ik niet elke dag beddengoed te wassen

Nienke is sinds een week overdag droog, maar d'r luiers zitten nog bomvol als ze slaapt... We zien wel hoe het loopt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_82735686
Ik merk wel bij Dana dat als ik er teveel mee bezig bent (dus dr proberen geregeld op de wc te zetten enzo) dat dat averechts werkt en ze niet meer wilt. Dus voorlopig heeft ze gewoon luiers aan en mag ze naar de wc als ze zelf wilt. Ik wil het haar tenslotte niet tegenmaken.

Karin geen idee of je dat moet afremmen. Lijkt me lastig te achterhalen of ze drinkt omdat ze dorst heeft of gewoon o te drinken. Mischien als ze om drinken vraagt alleen water geven, dan is het in elk geval niet om het lekkere.
pi_82769332
Misschien lukt het wel als ie mag staan? een verhoger voor de wc zodat ie het " zelf in de hand heeft" ?
Op zo'n potje zie je helemaal niet wat er gebeurt enzo... Misschien vindt ie dat wel heel eng
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_82772598
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:49 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of je kind er klaar voor is? En spelen zaken als zelf kunnen lopen en dus op een potje kunnen gaan zitten niet ook een belangrijke rol? Vroeg ik me gewoon af of het nut heeft te beginnen voordat ze kunnen lopen en op het potje zitten?
Lijkt me wel handig ja om naar het potje of de wc te kunnen lopen en zelf rechtop te kunnen zitten.
Lopen enzo gebeurt toch veel eerder als zindelijk worden.......
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:37:29 #45
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83029039
Mijn dochter kan al een maand of twee op de wc/ potje plassen, maar poepen deed ze steeds pas als ze weer een luier aanhad. (Ik deed haar gewoon zo af en toe een paar uur een onderbroekje aan.) Nou heeft ze net ook op het potje gepoept. Ik denk dus dat we nu overdag maar helemaal overgaan op een onderbroek. Spannend . Ik ben echt heel benieuwd.
pi_83190838
ik wilde even laten weten dat het met mn kleine man helemaal goed gekomen is. hij mocht van de juffrouw met een luier naar school toe komen. hij werd er niet door geweigerd. hij was ook niet de enige met een luier aan. na 2 weken op school te hebben gezeten was hij in 1x zindelijk met plassen. poepen kost nog steeds wat moeite maar gaat ook al steeds beter!!
pi_83190981
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
dat doen wij ook. ik werk zelf op een kinderdagverblijf. we hebben altijd vaste wc/verschoonrondes waarbij de kinderen die zindelijk zijn zelf naar de wc gaan en de kinderen die ermee bezig zijn ook op het potje of wc gaan. wij maken ook stickerkaarten waar ze dan vol trots hun stickertje op mogen plakken. gewoon met de leidsters over hebben in hoeverre jullie er mee bezig zijn en dan gaan ze daarin me, tenminste zo doen wij het wel
pi_83191151
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tinuviel, ik zou nog even wachten denk ik. Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat het nog wel vroeg is.
Het schijnt zo te zijn dat als een kind een rondje kan tekenen het ook zindelijk kan worden, maar wie dat heeft verzonnen? Ik zie de relatie niet zo.

We krijgen Meike niet zindelijk snachts. overdag gaat het prima, is ze al ruim een jaar zindelijk (ze is in feb 3 geworden)
Ook al geven we haar minder drinken eind van de middag/begin van de avond, laten haar plassen voor het slapen gaan, voor we zelf gaan slapen laten we haar nog plassen, en toch sochtends is die luier bomvol.
Het is zo sneu, want ze wil het zo graag. Ze slaapt heel diep, merkt echt niet dat ze plast.

Ze slaapt ook nog weleens tussen de middag, dan moet ik haar ook echt een luier om doen, want ze plast echt altijd als ze slaapt.

Overdag plast ze ook heel veel, op het kdv kwamen ze het ook al melden dat ze erg vaak naar de wc moet. Ze plast wel echt uit, en flinke plassen ook.

Ze vraagt ook best vaak om drinken, moet ik haar daarin afremmen? niet elke keer wat geven als ze erom vraagt, of gewoon in haar behoefte voorzien?

Ik zal ook eens wat urine opvangen voor onderzoekje naar blaasontsteking
ik heb het met mijn dochter van 6 ook nog dat zij snachts niet zindelijk is. ook zij slaapt heel vast. toen ze naar de schoolarts moest heb ik het erover gehad. die zei dat een kind pas vrij laat, rond de leeftijd van 9 jaar, pas zindelijk hoeft te zijn. wakker maken voor het slapen gaan kan werken zei hij maar een kind is pas zindelijk wanneer het zelf wakker gaat worden. zo is het mij verteld in ieder geval. ik leg er ook geen druk op. ik was zelf ook pas heel laat zindelijk snachts dus goedkomen doet het vast
pi_83194586
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Karin ik zie de relatie met het rondje ook niet echt. Behalve dat de wc bril ook soort van rond is maar dat kan het niet zijn lijkt me. Misschien heeft het iets met de ontwikkeling in de hersenen te maken waardoor andere ontwikkelingen ook zodanig zijn, dat het kind er klaar voor is. Denk dat wij ook nog even wachten. Het lijkt me gewoon een handige tijd om in de zomer te kunnen beginnen, maar als het niet lukt, dan wordt het gewoon in de winter of volgend jaar zomer
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:19:42 #50
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83194812
Haha, het klopt hier wel van dat rondje. Mijn dochter is nu 2 jaar en 2,5 mnd, is overdag zo ongeveer zindelijk en kan rondjes tekenen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')