Bij ons doen ze wel aan zindelijkheidstraining op 't KDV, daar nemen ze gewoon de tijd voor.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:14 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana is al een tijdje heel geinteresseerd in de wc en het potje en wilt tegenwoordig ook elke keer mee naar de wc. Ik heb dus een boekje voor dr gehaal over bobbi op het potje.
Maar nu vroeg ik me af, hoe doen andere moeders dat van kindjes die ook naar het kdv gaan. Ik kan nl wel beginnen met zindelijkheidstraining, maar ze gaat 3 dagen naar het KDV waar ze vast geen tijd hebben voor dit soort dingen (begrijpelijk!)
Hier geen stickerkaarten, maar ik weet dat Jen wel op het toilet mag als haar luier wordt verschoont... Als een soort ritueel. Jen maakt namelijk overal rituelen van...quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Bij ons hadden ze er op het KDV juist wel tijd voor, sterker nog die maakten ze ervoor. De kinderen hadden ook een stickerkaart waarop ze een sticker kregen als ze op het wctje geplast hadden. Ik zou het gewoon eens aankaarten, vragen hoe zij ermee omgaan en of zij denken dat Dana er al aan toe is
Ja naja dan snapt in elk geval iedereen waar het over gaat hequote:Op woensdag 2 juni 2010 09:26 schreef McLaura het volgende:
Ik geloof niet in zindelijkheidstraining. Een kind is er wel of niet aan toe, trainen heeft mijns inziens niet zoveel zin.
Lijkt me wel handig ja om naar het potje of de wc te kunnen lopen en zelf rechtop te kunnen zitten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:49 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe weet je eigenlijk of je kind er klaar voor is? En spelen zaken als zelf kunnen lopen en dus op een potje kunnen gaan zitten niet ook een belangrijke rol? Vroeg ik me gewoon af of het nut heeft te beginnen voordat ze kunnen lopen en op het potje zitten?
dat doen wij ook. ik werk zelf op een kinderdagverblijf. we hebben altijd vaste wc/verschoonrondes waarbij de kinderen die zindelijk zijn zelf naar de wc gaan en de kinderen die ermee bezig zijn ook op het potje of wc gaan. wij maken ook stickerkaarten waar ze dan vol trots hun stickertje op mogen plakken. gewoon met de leidsters over hebben in hoeverre jullie er mee bezig zijn en dan gaan ze daarin me, tenminste zo doen wij het welquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:27 schreef Sjeen het volgende:
Bij ons hadden ze er op het KDV juist wel tijd voor, sterker nog die maakten ze ervoor. De kinderen hadden ook een stickerkaart waarop ze een sticker kregen als ze op het wctje geplast hadden. Ik zou het gewoon eens aankaarten, vragen hoe zij ermee omgaan en of zij denken dat Dana er al aan toe is
ik heb het met mijn dochter van 6 ook nog dat zij snachts niet zindelijk is. ook zij slaapt heel vast. toen ze naar de schoolarts moest heb ik het erover gehad. die zei dat een kind pas vrij laat, rond de leeftijd van 9 jaar, pas zindelijk hoeft te zijn. wakker maken voor het slapen gaan kan werken zei hij maar een kind is pas zindelijk wanneer het zelf wakker gaat worden. zo is het mij verteld in ieder geval. ik leg er ook geen druk op. ik was zelf ook pas heel laat zindelijk snachts dus goedkomen doet het vastquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tinuviel, ik zou nog even wachten denk ik. Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat het nog wel vroeg is.
Het schijnt zo te zijn dat als een kind een rondje kan tekenen het ook zindelijk kan worden, maar wie dat heeft verzonnen? Ik zie de relatie niet zo.
We krijgen Meike niet zindelijk snachts. overdag gaat het prima, is ze al ruim een jaar zindelijk (ze is in feb 3 geworden)
Ook al geven we haar minder drinken eind van de middag/begin van de avond, laten haar plassen voor het slapen gaan, voor we zelf gaan slapen laten we haar nog plassen, en toch sochtends is die luier bomvol.
Het is zo sneu, want ze wil het zo graag. Ze slaapt heel diep, merkt echt niet dat ze plast.
Ze slaapt ook nog weleens tussen de middag, dan moet ik haar ook echt een luier om doen, want ze plast echt altijd als ze slaapt.
Overdag plast ze ook heel veel, op het kdv kwamen ze het ook al melden dat ze erg vaak naar de wc moet. Ze plast wel echt uit, en flinke plassen ook.
Ze vraagt ook best vaak om drinken, moet ik haar daarin afremmen? niet elke keer wat geven als ze erom vraagt, of gewoon in haar behoefte voorzien?
Ik zal ook eens wat urine opvangen voor onderzoekje naar blaasontsteking
Karin ik zie de relatie met het rondje ook niet echt. Behalve dat de wc bril ook soort van rond is maar dat kan het niet zijn lijkt me. Misschien heeft het iets met de ontwikkeling in de hersenen te maken waardoor andere ontwikkelingen ook zodanig zijn, dat het kind er klaar voor is. Denk dat wij ook nog even wachten. Het lijkt me gewoon een handige tijd om in de zomer te kunnen beginnen, maar als het niet lukt, dan wordt het gewoon in de winter of volgend jaar zomerquote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tinuviel, ik zou nog even wachten denk ik. Proberen kan geen kwaad, maar ik denk dat het nog wel vroeg is.
Het schijnt zo te zijn dat als een kind een rondje kan tekenen het ook zindelijk kan worden, maar wie dat heeft verzonnen? Ik zie de relatie niet zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |