abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2010 @ 14:45:47 #76
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78847557
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_78847870
quote:
Op zondag 7 maart 2010 09:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hmmm.... Daar zie ik ongeveer hetzelfde gezeur als hier.
Zijn jullie daar al 22 delen mee bezig

Die overgang voor de studenten is overigens wel belachelijk slecht geregeld. Maar ook dat doet niks af aan de voordelen van de OV chipkaart.
enlighten me en geef eens 1 voordeel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:29:34 #78
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_78848778
Ik wilde voor het kinderpartijtje van m'n dochter met een stuk of 6 kleuters iets in r'dam gaan doen (de ontdekhoek voor de kenners). Waardeloos parkeren en andere ouders vragen om te rijden omdat dat niet allemaal in een auto past..
Maar ja, was ik vroeger met een strippenkaart die ik 8 keer stempelde gewoon klaar.. Ik had nu geen trek om 6 chipknippen te kopen want je moet nu ook voor het bezit van het stukje plastic betalen.. Dat werd wel een heel duur partijtje dan.

Fijn dat het OV-gebruik ontmoedigd wordt zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:35:04 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78848935
Stel nou dat je geskimd bent, kan je dat dan nog wel ergens reclameren, of valt dat ook onder het ontmoedigingsbeleid van de OV bedrijven?
DeviantArt
pi_78848991
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:35 schreef Hukkie het volgende:
Stel nou dat je geskimd bent, kan je dat dan nog wel ergens reclameren, of valt dat ook onder het ontmoedigingsbeleid van de OV bedrijven?
Skimmen is van de banken. Je krijgt dus je geld terug van de bank.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:40:29 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78849100
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:35 schreef Hukkie het volgende:
Van de OV-bedrijven hoef je in ieder geval niets te verwachten, want alles wat er fout gaat met dit wanproduct ligt per definitie aan de reiziger
pi_78855527
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Van de OV-bedrijven hoef je in ieder geval niets te verwachten, want alles wat er fout gaat met dit wanproduct ligt per definitie aan de reiziger
Wat een ontiegelijke onzin loop je te verkondingen.
Ik ga niet eens uitgebreid moeite doen om het te onderbouwen. Na 1 post heb ik al het idee dat jij zo'n azijnzeiker bent die toch niet anders wilt zien. Als ik het fout heb, hoor ik het graag.
Leaf
pi_78855604
quote:
Op zondag 7 maart 2010 14:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

aan de strippenkaart valt niks te skimmen dus waarom zou dat niet juist zijn ? het is toch een feit dat je die kaart op moet laden of niet?
Net zoals het een feit is dat je een strippenkaart moet kopen.
Of krijg jij die gratis?
Leaf
pi_78855661
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:46 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ach ieder voordeel heb zn nadeel. Ik betaal liever per zone zodat ik iedere bus kan nemen richting station, met de chipkaart wordt ik in mijn reismogelijkheden beperkt omdat ik voor de bus die dwars door de stad slingert 3x zoveel betaal als voor de bus die direct rijdt. Terwijl het hemelsbreed dezelfde afstand is.

Maar is een beetje off topic allemaal
De bus waar je 3 keer zoveel voor moet betalen, doet er ook 3 keer zo lang over. Zou ik sowieso toch de keuze maken voor de bus die het snelste is.
Leaf
  zondag 7 maart 2010 @ 18:57:34 #85
39333 Zelva
pi_78855694
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat een ontiegelijke onzin loop je te verkondingen.
Ik ga niet eens uitgebreid moeite doen om het te onderbouwen. Na 1 post heb ik al het idee dat jij zo'n azijnzeiker bent die toch niet anders wilt zien. Als ik het fout heb, hoor ik het graag.

Lees de paar laatste delen van OV-Chipkaartperikelen en kom dan nog eens terug. Daar staan in ieder geval legio voorbeelden in van de 'Buig allen voor de ov-chipkaart, want de ov-chipkaart is feilloos'-retoriek van de ov-bedrijven.
  zondag 7 maart 2010 @ 18:58:36 #86
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_78855725
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:56 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De bus waar je 3 keer zoveel voor moet betalen, doet er ook 3 keer zo lang over. Zou ik sowieso toch de keuze maken voor de bus die het snelste is.
Tuurlijk, maar daar gaat het niet om, als ik die bus toevallig een keertje mis dan ben ik de penis.
DeviantArt
pi_78855782
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dan heel persoonlijk. Ikzelf vind dat vreselijk irritant. Het wordt helemaal vervelend wanneer je moet overstappen. Gewoon simpel in- en uitstappen in een tram is er niet meer bij. Daarbij zijn de prijzen niet landelijk bepaald en ben je in de ene regio duurder uit dan in de andere. Sowieso is het belachelijk dat de saldo op een kaart 20 euro moet zijn om een ritje van 3 euro met de trein te kunnen maken.

Vergeten uit te checken, weg 20 euro. Vooralsnog kan je dat inderdaad nog terugkrijgen, maar dat zal ook ooit afgelopen zijn. Daarnaast, als je met de bus of tram binnen een stad rijdt en vergeet uit te checken verlies je misschien 1 euro of zelfs minder. Een groot deel van de mensen neemt de moeite niet eens om dat terug te vragen.
Met de zones is het ook zal zo dat je in de ene stad duurder uit bent dan de andere. In Amsterdam zijn de zones kleiner dan in Nijmegen. Alleen merk je dat niet zo goed qua prijs.

Hoe moeilijk is het nou om uit te checken? Die paaltjes staan overal, met felgekleurde borden erboven.
Het is ook gewoon een kwestie van wennen...
Leaf
pi_78855799
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Net zoals het een feit is dat je een strippenkaart moet kopen.
Of krijg jij die gratis?
ben je nou ECHT zo dom? een strippenkaart kan je niet skimmen die koop je gewoon bij een verkooppunt een OV pas moet je opwaarderen en dat gaat via een pintransactie dus is skimmen een mogelijkheid en dat is dan ook bevestigd door deze skimmer.

ow en kom je nog met je voordeel? ik ben zo razend benieuwd
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_78855850
quote:
Op zondag 7 maart 2010 18:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lees de paar laatste delen van OV-Chipkaartperikelen en kom dan nog eens terug. Daar staan in ieder geval legio voorbeelden in van de 'Buig allen voor de ov-chipkaart, want de ov-chipkaart is feilloos'-retoriek van de ov-bedrijven.
Laat eens wat zien dan. Bijvoorbeeld waarin de reiziger de schuld krijgt van een stuk poortje. Of een stukje waarin staat wat te doen bij skimmen en wie de sjaak is.
Leaf
  zondag 7 maart 2010 @ 19:19:58 #90
39333 Zelva
pi_78856448
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Laat eens wat zien dan. Bijvoorbeeld waarin de reiziger de schuld krijgt van een stuk poortje. Of een stukje waarin staat wat te doen bij skimmen en wie de sjaak is.
Nou een kleine selectie met wat voorbeelden waarbij problemen met de ov-chipkaart worden afgewenteld op de reiziger:
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben mijn tijdelijke studenten ov-chipkaart kwijtgeraakt. Eigenlijk mijn hele portemonnee maar dat is een ander verhaal. Nu heb ik even gebeld hoe lang het nog duurt voor ik mijn ov-chip met foto krijg. Blijkt dus dat er iets misgegaan is met het versturen naar huisnummers met een toevoeging. Mijn adres dus . Nu duurt het nog langer. En tot die tijd mag ik keurig betalen. Ik had een kortingskaart van de NS. Maar die ben ik dus ook kwijt
quote:
[quote]Op donderdag 28 januari 2010 17:59 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een boete van 52 euro gekregen van de NS omdat ik niet kon inchecken. Alle incheckpaaltjes op het station waren buiten dienst.
De NS conducteur wist mij te vertellen dat er van mij verwacht werd dat ik een papieren kaartje zou halen...
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:50 schreef webfreak het volgende:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het nu vanaf 1 Februari gaat, voor studenten...

Ik heb al sinds 2007 een OV-chipkaart, die altijd prima heeft gewerkt, maar vanaf 1 Januari 2010 krijg ik overal de melding "kaart ongeldig". Heb sindsdien niet meer met de metro kunnen reizen.
Conducteurs kunnen de kaart niet lezen ("persoon niet gevonden"), en als ik wil opladen staat er op het scherm "geen producten aangetroffen".
Toch staat op OVkutkaart.nl dat er 2 'producten' voor me klaarliggen.

Dat mijn kaart stuk of onleesbaar is lijkt me onlogisch, aangezien hij het t/m 31 December prima heeft gedaan.

Het mooie is dat je van NS-personeel ook geen oplossing krijgt. Alleen dreigende taal als "1 Februari he, dat is kortdag, ik zou maar opschieten als ik jou was"
(dit terwijl in de kranten staat dat de deadline van 1 Feb allang van de baan is. Maar de OVchip is sowieso niet zo handig met PR, dus weet niet hoe serieus ik dit moet nemen)
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef Bostonian het volgende:
Ik kwam vandaag een conducteur tegen in de trein vanaf Rotterdam en die riep doodleuk dat hij niet de commotie rondom de ov-chipkaart begrijpt. Volgens hem worden er alleen maar goede kaarten uitgegeven en ligt het aan de onwetende reiziger. Begon mij erg te irriteren eerlijk gezegd maar heb me ingehouden...
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:09 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde prodbleem gehad, heeft bij mij meer dan een maand geduurd om op te lossen. In die tijd heb ik gewoon kaartjes moeten kopen, want enig begrip bij conducteurs was ver te zoeken. Wel heb ik al mijn kaartjes bewaard en heeft DUO(IB-Groep) toegezegd om al mijn kosten te gaan vergoeden, vervolgens zoeken zij uit wie dat gaat betalen DUO of ov-chipkaart.nl
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet
En dit is alleen uit het laatste deel, en nog láng niet alles uit dat laatste deel.
pi_78857126
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ben je nou ECHT zo dom? een strippenkaart kan je niet skimmen die koop je gewoon bij een verkooppunt een OV pas moet je opwaarderen en dat gaat via een pintransactie dus is skimmen een mogelijkheid en dat is dan ook bevestigd door deze skimmer.

ow en kom je nog met je voordeel? ik ben zo razend benieuwd
De OV chipkaart kun je ook niet skimmen!

Het skimmen uit die bericht gebeurd is gebeurd tijdens het opladen van die OV chipkaart, vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe strippenkaart.
En als je wilt kun je die OV chipkaart ook nog automatisch laten opladen. Dus pin is NIET noodzakelijk

Zoals ik al eerder zei bij dit bericht:
- Geen gedoe met zones
- Geen gedoe met nieuwe kaarten kopen als die op is, hooguit om de 5 jaar.
- 1 kaart die je voor alle OV bedrijven kan gaan gebruiken
- Niet in de rij hoeven staan om een treinkaartje te kopen
- In veel gevallen inderdaad goekoper
Leaf
pi_78857257
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou een kleine selectie met wat voorbeelden waarbij problemen met de ov-chipkaart worden afgewenteld op de reiziger:
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

En dit is alleen uit het laatste deel, en nog láng niet alles uit dat laatste deel.
Waarom is het de schuld van de OV chipkaart als jij die kwijtraakt?
Als je nu je NS pas kwijtraakt, moet je ook gewoon zelf betalen.

Ja je hebt geen geldig reisbewijs bij je. En als de kaartautomaat stuk is, ga je je ook melden bij de conducteur. Toch?

Dat die overgang voor de studenten niet goed gaat, heb ik al gezegd. Zie daar ook niet staan dat de reiziger de schuld krijgt. En die studenten hebben nog ruim een week nu. Er wordt wel naar kritiek geluisterd.

Een conducteur die voor zichzelf praat, niet handig. Maar ook niet ernstig. Tenzij je wilt zeuren natiuurlijk.

IB groep geeft aan dat het niet de fout van de reiziger is, anders zouden ze niet gaan regelen dat die het geld terugkrijgt.

Vreemde reactie van die Conexxion man. Zie ook nergens staan dat het aan de reiziger zou liggen.
Verklaring zou kunnen zijn dat die bussen andere routes rijden. Vind ik trouwens ook onzin, de bussen zouden de hemelsbrede afstand moeten gebruiken!

Dus ja, het gaat nog niet altijd even soepel en er zijn nog een aantal dingen die beter kunnen. Dat gedoe met die studentenkaarten is nu grotendeels voorbij, mensen wennen er steeds meer aan en de OV bedrijven leren er ook beter mee werken.
Maar dat de OV bedrijven de reiziger per definitie de schuld geven is pure onzin.
Leaf
pi_78857463
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het skimmen uit die bericht gebeurd is gebeurd tijdens het opladen van die OV chipkaart, vergelijkbaar met het kopen van een nieuwe strippenkaart.
En als je wilt kun je die OV chipkaart ook nog automatisch laten opladen. Dus pin is NIET noodzakelijk

- Geen gedoe met zones
Man bazel toch niet zo, uit onderzoek is gebleken dat de OV chipkaart gemiddeld 10 tot 20% duurder is dan de strippenkaart, behalve in Rotterdam waar hij 1% goedkoper is

Volgens Prov Staten zal het aantal reizigers met 7,5 dalen door de prijsstijging in Zuid Holland alleen al.
In Arnhem-Nijmegen is de prijsstijging GEMIDDELD 22%, in Amsterdam 20%
pi_78857501
quote:
[b]O.
verspilde moeite
pi_78857718
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Man bazel toch niet zo, uit onderzoek is gebleken dat de OV chipkaart gemiddeld 10 tot 20% duurder is dan de strippenkaart, behalve in Rotterdam waar hij 1% goedkoper is

Volgens Prov Staten zal het aantal reizigers met 7,5 dalen door de prijsstijging in Zuid Holland alleen al.
In Arnhem-Nijmegen is de prijsstijging GEMIDDELD 22%, in Amsterdam 20%
Selectief lezen... Het is een gave.
Leaf
  zondag 7 maart 2010 @ 19:52:58 #96
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_78857858
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:46 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ach ieder voordeel heb zn nadeel. Ik betaal liever per zone zodat ik iedere bus kan nemen richting station, met de chipkaart wordt ik in mijn reismogelijkheden beperkt omdat ik voor de bus die dwars door de stad slingert 3x zoveel betaal als voor de bus die direct rijdt. Terwijl het hemelsbreed dezelfde afstand is.

Maar is een beetje off topic allemaal
Dat hoeft niet als je een maandabonnement hebt. Kan je vrij rondreizen zonder jezelf in de kosten voor jouw OV-chipkaart te goed te storten.
Feyenoord Rotterdam
pi_78858113
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:52 schreef o.us het volgende:

[..]

Dat hoeft niet als je een maandabonnement hebt. Kan je vrij rondreizen zonder jezelf in de kosten voor jouw OV-chipkaart te goed te storten.
maandabonnement is vaak niet de moeite.

Ik betaal 103 euro voor een maandabonnement, met de chipkaart zou ik 4,50 per dag uit zijn, reken maar uit hoevvel dagen ik moet werken om het eruit te halen.

Het is dat ik het vergoed krijgt en makkelijker is dan elke keer je chipkaat opladen en ik heel Rotterdam kan reizen daarvoor ipv per km te betalen
  zondag 7 maart 2010 @ 20:01:46 #98
39333 Zelva
pi_78858322
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:39 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom is het de schuld van de OV chipkaart als jij die kwijtraakt?
Als je nu je NS pas kwijtraakt, moet je ook gewoon zelf betalen.
Lezen! Door een fout van een ov-bedrijf duurt het langer dan noodzakelijk, maar mag je wel al die tijd lekker door blijven betalen.
quote:
Ja je hebt geen geldig reisbewijs bij je. En als de kaartautomaat stuk is, ga je je ook melden bij de conducteur. Toch?
Nee hoor, dat heeft geen enkele zin. Kaartjes kopen bij de conducteur kan niet meer, je krijgt sowieso een boete.
quote:
Dat die overgang voor de studenten niet goed gaat, heb ik al gezegd. Zie daar ook niet staan dat de reiziger de schuld krijgt. En die studenten hebben nog ruim een week nu. Er wordt wel naar kritiek geluisterd.
Het gaat erom dat de problemen worden afgewenteld op de reiziger. Als er iets mis gaat, met de ov-chipkaart heeft niemand daar, of hooguit na veel gezeur pas wéken achteraf, een boodschap aan en is de reiziger altijd verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem, ook als dit hem bakken met geld kost.
quote:
Een conducteur die voor zichzelf praat, niet handig. Maar ook niet ernstig. Tenzij je wilt zeuren natiuurlijk.
Voor zichzelf praat? Heb je daar een bron voor? Volgens mij doen legio conducteurs dit, denken legio personeelsleden zo. En zelfs al zou dat zo zijn, de reiziger met net die ene conducteur die voor zichzelf praat, zit wel met de gebakken peren en moet maar zien dat ie zijn geld terugkrijgt.
quote:
IB groep geeft aan dat het niet de fout van de reiziger is, anders zouden ze niet gaan regelen dat die het geld terugkrijgt.
Ik weet niet of je het weet, maar DUO is geen vervoersbedrijf. Bij het vervoersbedrijf kon Ravvie stikken.
quote:
Vreemde reactie van die Conexxion man. Zie ook nergens staan dat het aan de reiziger zou liggen.
Het staat er toch echt: 'zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt'. Met andere woorden: Je betaalt teveel ja, maar dat is pech hebben en nog een prettige dag verder.
quote:
Dus ja, het gaat nog niet altijd even soepel
Understatement van het jaar.
quote:
en er zijn nog een aantal dingen die beter kunnen.
Geef mij één voorbeeld van iets dat altijd goed gaat bij het chipkaartsysteem. Kun je niet, want alle facetten van het chipkaartsysteem zijn nog steeds vreselijk onbetrouwbaar.
quote:
Dat gedoe met die studentenkaarten is nu grotendeels voorbij
Nee, dat moet eigenlijk nog beginnen.
quote:
mensen wennen er steeds meer aan
Nee sorry, een systeem dat niet voor 99,99 procent betrouwbaar is, went nooit.
quote:
en de OV bedrijven leren er ook beter mee werken.
Bron?
  zondag 7 maart 2010 @ 20:04:17 #99
39333 Zelva
pi_78858465
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

verspilde moeite
Ja sorry, 10 minuten van mijn tijd die ik nooit meer terug krijg. Maar ik kon het niet laten. Ik deed het dan ook voornamelijk om andere mensen bewust te maken van de onzin van Snowgoon.
pi_78858688
quote:
Op zondag 7 maart 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
het apparaat die noodzakelijk is voor het opladen wel anders zou deze thread niet bestaan!
quote:
die apparaten zijn er dus skim gevaar is er ook dat is bij strippenkaarten NIET het is op geen enkele manier te vergelijken met het kopen van een strippenkaart
quote:
- Geen gedoe met zones
- geen zones maar dan moet je de KMs bijhouden EN je saldo geen voordeel maar eerder een nadeel
- gedoe met kaarten kopen
- wauw ik ben helemaal om
- nee in de rij staan om die kaart op te laden
- goedkoper????????? ga je moeder in de maling nemen!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')