abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78933352
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Maar als vervolgens de makers van dat product allerlei moeite doet om de reiziger duidelijk te maken dat die moet uitchecken. Stickers op deuren en ramen, folders, mensen die het uitleggen, websites vol met informatie. Kun je het de maker dan echt nog verwijten als mensen het vergeten?
Mensen vergeten het niet, de apparatuur weiger.

HOE VAAK MOETEN WE DAT NOG ZEGGEN

Dit is een feit, zelfs de OV bedrijven geven dit toe
pi_78933425
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

dit is geen gezeur, dit is reëel.

Stel nu dat de bioscoop zoiets invoert. Als jij 5x in een jaar naar een bioscoop gaat, heb jij dan zin om verplicht geld op een pasje te zetten als je daar naartoe wil? Of ga je vlak voordat je naar binnen wil dan toch maar eerst even langs een oplaadpunt?

O wacht, gezien je halstarrigheid zul je nu wel "ja" antwoorden op de 1e vraag. Normale mensen zetten liever geen geld op pasjes die ze maar af en toe gebruiken, die zetten er liever alleen geld op op het moment dat ze het nodig hebben.
[..]

ik zeur niet, ik geef je een reëel scenario. Bovendien vind ik de ov-chipkaart voor de metro goed werken, mits de poortjes normaal opengaan. Het komt vaak genoeg voor dat dat ding in m'n gezicht dichtslaat terwijl ik toch echt een "uitchecken" op de display zie verschijnen.
Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.

In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.

Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
Leaf
pi_78933473
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, om de simpele reden dat het een onvolkomenheid is aan het product. De stickers, folders, etc, zijn lapmiddelen.
Dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening. Het is een bewuste keuze met als doel de zones af te kunnen schaffen en de reiziger per km te laten betalen.
Leaf
pi_78933486
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.


Toegegeven, ik heb de vorige 22 topics niet gelezen. Maar in dit topic is daar geen sprake van.
pi_78933489
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik kom met tal van feiten. Maar jij loopt telkens te zoeken naar dingen waar je over kunt zeiken. De rest negeer je consequent.
Waarschijnlijk omdat je niet zelf na kunt denken dat 7 x achter elkaar niet uitchecken wel wat anders dan is 7 van de 100 keer niet uitchecken.
dit is ook bullshit want OV bedrijven stellen een limiet van een aantal x per jaar.

Er wordt dus niet gekeken of je 7x achter elkaar niet uitcheckt of 7x per half jaar
Dat had je kunnen lezen al in dit topic nog
pi_78933506
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mensen vergeten het niet, de apparatuur weiger.

HOE VAAK MOETEN WE DAT NOG ZEGGEN

Dit is een feit, zelfs de OV bedrijven geven dit toe
Blijkbaar had je het nog niet in de gaten, maar ik negeer jou voortaan.
Aangezien ik toch geen normale discussie kan voeren volgens jou, zal ik jou daar ook niet meer mee lastig vallen.
Leaf
pi_78933549
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.

In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.

Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
Wie zijn de grootste groep rezigers ?
Abonnement houders en OV studenten ? Die nu overal moeten in en uitchecken en lang in de rij mogen staan om een kaart te activeren ?
pi_78933582
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Blijkbaar had je het nog niet in de gaten, maar ik negeer jou voortaan.
Aangezien ik toch geen normale discussie kan voeren volgens jou, zal ik jou daar ook niet meer mee lastig vallen.
Mooi als je dat met andere ook doet kan je hier weggaan.

Oh ja feiten negeer je he, wordt te heet
pi_78933598
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.

In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.

Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.

0000
pi_78933617
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je zeurt wel. Ik geef een zeer valide punt wat een voordeel is voor de grootste groep reizigers en jij kraakt het af omdat het voor incidentele reizgers niet handig zou zijn.

In plaats van te zeggen "ja je hebt gelijk, dat is inderdaad handig" kom je met "ja maar voor sommige mensen is het niet handig". Kun je wel zeggen dat ik halstarrig ben, ik durf tenminste nog toe te geven dat er ook nadelen aan de kaart zitten.

Jij bent zo te zien alleen maar op zoek naar dingen om over te zeuren.
0000
pi_78933624
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening. Het is een bewuste keuze met als doel de zones af te kunnen schaffen en de reiziger per km te laten betalen.
Ieder nadeel heeft z'n voordeel (of andersom). Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.
pi_78933659
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Ieder nadeel heeft z'n voordeel. Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.
Geef hem toch gelijk, dondert hij misschien op
pi_78933859
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie niets hilarischs aan het tellen van mensen in software, waarbij totaal geen privacy in het geding komt want we hebben nog steeds niet de rekenkracht en alle gezichten in de PC zitten om ook een persoon aan het poppetje te hangen. Dit in tegenstelling tot 7 jaar de niet geanomiseerde reisgegevens van de klanetn opslaan.
Het tellen van mensen door camera's is wel oke, tellen door gebruik van pasjes niet. Het blijft hilarisch.
En die gegevens van de OV chipkaart worden wel anoniem gemaakt
quote:
Wat is dat nu voor vaag antwoord
Niks vaags aan. Ik zie het zo, jij ziet het anders. So be it.
quote:
Een vernieuwing zou een verbetering voor ook de reizigers moeten zijn, en niet wat het nu is.
En dat er geen verbetering is, is ook jouw mening. Veel mensen denken daar anders over.
quote:
Ik had toch echt begrepen dat alle stations van poortjes voorzien zouden zijn. Verder blijft het het geval dat je verplicht moet in en uitchecken en dat in parijs met een abbonement soms niet hoeft, soms wel, maar dat je in ieder geval niet in de problemen ermee kan komen, wat natuurlijk in nederland wel mogelijk is.
Dat heb jij dan verkeerd begrepen.
Ik moet nog meemaken dat er mensen echt in de problemen komen door niet in of uit te checken met een abbo.
quote:
Laat ik ergens blijken dat ik het niet snap dan. Ik geef alleen maar aan dat zwartrijden niet te voorkomen is, alleen dat het aantal zwartreizers zal verminder door de pakkans te verhogen en de boetes aan te passen.
Jij vond toch dat ze geen borg moesten heffen?
Borg is juist 1 van de middelen om misbruik te voorkomen.
quote:
Ik kan me nog herrinneren dat dat 1 van de reden was voor de vervoerders om op deze manier kosten te gaan besparen.
Minder controles dus. Niet helemaal afschaffen.
Zeker op plekken waar geen poortjes staan moet je het af en toe nog in de gaten houden.
quote:
Dat zouden we wel denken maar zet dan concrete cijfers er neer ipv de reiziger met zulke vage informatie te voeden. En nee ik ga die organisatie niet bellen, dat ze zich maar eens hier in de discussie mengen dan zien ze vanzelf wel wat er speelt in het land. Alhoewel ik het idee heb dat jij wel iemand uit die organisatie betn en het op deze manier ook wel doorsijpelt de organisatie in.
Blijft grappig. Als je allerlei onzin over de OV chipkaart pareert, moet je wel bij de OV chipkaart organisatie horen.
Het kan niet zo zijn dat een gewone burger al dat gezeur zat is en dat laat horen ook...

Ik denk niet dat er concrete cijfers te geven zijn in dat geval. Net zoals het wetboek ook niet concreet wordt. Vind het ook wel een beetje naief om te denken dat er concrete cijfers voor zijn.
Leaf
pi_78933895
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Ieder nadeel heeft z'n voordeel (of andersom). Dat het een bewuste keuze is neemt niet weg dat het ook een onvolkomenheid is.
Nogmaals dan maar, dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening.
Leaf
pi_78934100
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nogmaals dan maar, dat het een onvolkomenheid is, is jouw mening.
Nee. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het is per definitie een onvolkomenheid. Het product dwingt mensen extra stappen te zetten die voorheen onnodig waren. Dat die extra stappen nodig zijn zodat er ook bepaalde voordelen behaald kunnen worden is in dat opzicht irrelevant.

Vergelijk het maar met bepaalde medicijnen als dat het misschien voor je duidelijker maakt. Ieder medicijn kent bepaalde vervelende neveneffecten, en bij sommige medicijnen zijn die neveneffecten wel heel erg zuur.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 16:18:51 #291
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78934141
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het tellen van mensen door camera's is wel oke, tellen door gebruik van pasjes niet. Het blijft hilarisch.
En die gegevens van de OV chipkaart worden wel anoniem gemaakt
o ja?
Nergens heb ik gehoord dat ze dat ook loskoppelen van de persoonsinformatie. Als dat namelijk wel wordt losgekoppeld is er geen reden om zo duidelijk te maken dat het 7 jaar wordt opgeslagen, want dan is dat namelijk totaal niet meer interessant om te weten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 16:23:42 #292
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78934323
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:25:08 #293
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78934383
quote:
Op maandag 8 maart 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ja dat is marktwerking.
Bij de Appie betaal ik ook meer voor 1 fles wasmiddel dan wanneer ik er 50 koop bij de Macro.
Wat een onzin.
Er is geen alternatief voor de NS.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78934407
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:18 schreef Tokus het volgende:

[..]

o ja?
Nergens heb ik gehoord dat ze dat ook loskoppelen van de persoonsinformatie. Als dat namelijk wel wordt losgekoppeld is er geen reden om zo duidelijk te maken dat het 7 jaar wordt opgeslagen, want dan is dat namelijk totaal niet meer interessant om te weten.
Tuurlijk wel. Het gaat ze vooral om de hoeveelheid reizigers. Niet of ze Jan of Truus heten. Bij de controles die ze nu uitvoeren kijken ze ook alleen maar wat voor een kaartje iemand heeft, niet wie het is.
quote:
Niet volgen
De NS kunnen volgens de privacywaakhond reizigers niet volgen, omdat er alleen 'afgeleide informatie' wordt toegepast. Zo weten de spoorwegen alleen hoe vaak klanten reizen en wat dat oplevert, welke trajecten het meest voorkomen, welke trajecten en stations het meest worden bezocht. De overige informatie wordt via hashing onleesbaar gemaakt.

Desgevraagd erkent het CBP dat gegevensverwerker Trans Link Systems weldegelijk twee databases heeft, waarin alle reisgegevens voor fiscale doeleinden centraal worden opgeslagen. "Maar die komen dus niet bij de vervoersbedrijven", zegt Gert Onne van de Klashorst, hoofd communicatie van het CBP.

Maatschappelijk belang
Het CBP wijst erop dat er ook een maatschappelijk belang is om te helpen aan het bestrijden van de files, waarbij persoonlijke belangen soms iets moeten ingeven. "Daar is nu een evenwicht in gevonden", stelt van de Klashorst. "Wat er nu als voorstel ligt voldoet aan de wet."
http://webwereld.nl/nieuw(...)er-ov-chipkaart.html

Dat bericht is pas 1,5 jaar oud. Maar toch nog steeds mensen die lopen te klagen over het opslaan van die gegevens...
Leaf
pi_78934434
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Er is geen alternatief voor de NS.
Jawel hoor. (streek)bus, auto, fiets.
Leaf
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:28:25 #296
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78934525
Hoe staat het met de apparaten van de conducteurs?

Zij zien namelijk niet dat ik een geldig product heb. Ze sturen mij steeds naar een oplaadpunt, omdat ik na 16 maart een probleem zou hebben. Medewerkers daar zeggen dat het aan de conducteur ligt. Ik kan niet controleren of mijn product er op staat. Bij utrecht cs komen er steeds mensen naar die medewerkers omdat het moet van de conducteur. Kan niet iemand de conducteurs inlichten inplaats van de reiziger bij het oplaadpunt. Lijkt mij stuk efficiënter. Maar dat si iets wat ze toch niet kennen.

Ik wacht weer op Huizinga die 'harde eisen' gaat stellen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78934530
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het is per definitie een onvolkomenheid. Het product dwingt mensen extra stappen te zetten die voorheen onnodig waren. Dat die extra stappen nodig zijn zodat er ook bepaalde voordelen behaald kunnen worden is in dat opzicht irrelevant.

Vergelijk het maar met bepaalde medicijnen als dat het misschien voor je duidelijker maakt. Ieder medicijn kent bepaalde vervelende neveneffecten, en bij sommige medicijnen zijn die neveneffecten wel heel erg zuur.
Dus ben jij ook zo iemand die alleen maar naar de nadelen kijkt en de voordelen niet wilt zien?

Om met je eigen voorbeeld te spreken. Een medicijn dat vrijwel zeker jouw hoofdpijn verhelpt zul je niet nemen omdat er een kleine kans bestaat dat je ervan moet overgeven?
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 maart 2010 @ 16:29:15 #298
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_78934573
quote:
De overige informatie wordt via hashing onleesbaar gemaakt.
En wat hebben ze daar dan nog aan? O wacht, dan kun je alsnog gegevens matchen....

Als ze het opslaan op zo'n manier dat er niks mee te doen is moeten ze toch echt eens wat mensen op hun development-afdeling ontslaan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_78934584
quote:
Beetje mosterd na de maaltijd he! Weer iemand die wat roept zonder te weten waar die het over heeft
Leaf
pi_78934636
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

En wat hebben ze daar dan nog aan? O wacht, dan kun je alsnog gegevens matchen....
Nu begrijp ik waarom jij het niet wilt snappen. Jij leest selectief, de dingen die voor jou niet goed uitkomen, negeer je gewoon.
Want wat ze er nog aan hebben heb staat duidelijk in dat artikel! Echt waar!
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')