abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 maart 2010 @ 09:50:08 #1
8781 crew  Frutsel
pi_78763233
quote:
Steeds meer vraag naar Chinese regenmakers

China wil intensiever het weer manipuleren en op kunstmatige wijze regen veroorzaken. De vraag stijgt, omdat de droogte de oogsten in vele gebieden van het land bedreigt, zei de directeur van de nationale weerkundige dienst, Zheng Guoguang, in de China Daily.

De weermakers kunnen ook tijdens de in mei beginnende wereldtentoonstelling in Shanghai en bij de Aziatische Spelen in november in Guangzhou (Kanton) ingezet worden om een blauwe hemel te doen ontstaan. Vorig jaar werd 910 miljoen yuan (97 miljoen euro) uitgegeven om het weer te manipuleren.

Problemen oplossen
Het kunstmatig uitlokken van regen bevindt zich nog steeds in een ontwikkelingsfase. "Er moeten nog veel problemen opgelost worden", zei de directeur. Hij garandeerde dat het injecteren van wolken met zilverjodide en koolzuursneeuw wegens de geringe hoeveelheden het milieu niet vervuilt.

De weerkundige dienst bereidt er zich volgens de China Daily momenteel op voor om wegens de zware droogte in vijf provincies in het zuidwesten van China regen op te wekken. Meer dan tien miljoen mensen lijden daar onder het gebrek aan water. Minstens 3,8 miljoen hectare landbouwgronden wordt bedreigd. De regenmakers kunnen ook bij bosbranden ingezet worden.
Zie ook
China knoeit met het weer: Ergste sneeuwstorm in 60 jaar tijd

Ik weet het niet... het zou een prachtige uitkomst kunnen zijn voor droge gebieden enzo, maarja, wat als het uit de klauwen loopt zoals de geruchten gaan over de vorige keer Of de milieuvervuiling?
Dont mess with tha weather
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:11:36 #2
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78763908
ik zeg HAARP
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_78764167
Hmmm... zo hoorde ik deze week dat door de aardbeving in Chili de aarde sneller om haar as is gaan draaien, maar wetenschappers maken zich niet zo druk, want China bouwt stuwdammen die dusdanig grote stuwmeren laten ontstaan, dat de aarde daar weer langzamer door gaat draaien. (Dit kan ook net andersom zijn, even geen zin om het exact op te zoeken).

Feit is, het probleem met het milieu heeft niet zoveel te maken met de vorm van energie die wij mensen vragen. Nee, door ons fokgedrag is de kwantiteit het probleem aan het worden, en de manieren waarop we aan die kwantiteit proberen te voldoen. Het wordt tijd om te stoppen met fokken, want zo langzamerhand begint de mensheid het grootste ongedierte van de aarde te worden. Maar hopen dat de natuur binnenkort eens drastisch terug slaat, want het kan zo niet heel lang meer doorgaan.

En dan zijn er plannen om met zonnecel schermen in de ruimte energie op te wekken, en die draadloos naar de aarde te sturen. Met andere woorden, we willen in de toekomst externe energie gaan invoeren op een nu redelijk gesloten en constant systeem, wat de aarde met haar atmosfeer eigenlijk best wel is. Maar niemand die daar iets over zegt. Ik vraag me toch af of daar risico's aan kleven.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_78923330
daar zullen vasr risicos aankleven, maar zoals je zegt is onze aarde een (relatief) gesloten en stabiel systeem.
als we externe energie met mate invoeren, zal dat geen grote problemen opleveren. maar zoals altijd kennen wij geen ophouden en dus gaat het fout....
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:38:53 #5
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_79266449
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:17 schreef AlphaOmega het volgende:

Feit is, het probleem met het milieu heeft niet zoveel te maken met de vorm van energie die wij mensen vragen. Nee, door ons fokgedrag is de kwantiteit het probleem aan het worden, en de manieren waarop we aan die kwantiteit proberen te voldoen. Het wordt tijd om te stoppen met fokken, want zo langzamerhand begint de mensheid het grootste ongedierte van de aarde te worden. Maar hopen dat de natuur binnenkort eens drastisch terug slaat, want het kan zo niet heel lang meer doorgaan.

We moeten simpelweg manieren zoeken om op mars/ de maan te gaan leven..
We kúnnen het gewoon proberen, geen woorden maar daden..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_79408626
Ik denk dat China moet uitkijken met het manipuleren van het weer want vroeg of laat kan dit een storing geven in het natuurlijk proces waardoor dit misschien wel ooit weer tegen hen keert. Je weet maar nooit.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')