abonnement Unibet Coolblue
pi_82313649
Ff filmpjes gekeken op youtube.....

Leuk nu heb ik spijt dat ik niet geweest ben
pi_82315595
quote:
Mooi omgeschreven, zo was het precies inderdaad!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82315622
Wow! Wat was dat mooi zeg!
Het was intens, sprookjesachtig, bijzonder, bombastisch, ingetogen, uitbundig en een geweldig apocalyptisch einde!
Geweldig!

Opvallend detail: het was stil in de zaal!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_82317272
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 08:18 schreef Felixa het volgende:

[..]

Mooi omgeschreven, zo was het precies inderdaad!
Niet mijn tekst hoor. Vind die review wel een béétje overdreven, maar ik heb dan ook aardig wat concerten meegemaakt inmiddels.
pi_82317355
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:46 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet mijn tekst hoor. Vind die review wel een béétje overdreven, maar ik heb dan ook aardig wat concerten meegemaakt inmiddels.
Nee, ik dacht ook niet dat het jouw tekst was, hoor!
Inderdaad beetje dik aangezet die recensie, maar het concert was dan ook wel heel mooi.
En ik heb ook de afgelopen 25 jaar al ontzettend veel concerten gezien; maar deze was wel heel bijzonder en speciaal vond ik.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82343694
Ik was er woensdagavond bij en het was inderdaad magisch. Over dat nummer met die lange stilte; was dat niet toevallig tijdens de pianoversie van 'around us'? Ik kan me herinneren dat hij die speelde voor de cd versie, maar of daar die stilte zat weet ik niet precies meer. Hopelijk heeft iemand hem vastgelegd want hij was echt onvoorstelbaar.
Ik durfde bijna niet te ademen en zag mensen om me heen ook met ingehouden adem staan. Heel bijzonder hoe iemand zo'n grote groep mensen in zijn greep kan houden.

Zijn er hier trouwens nog mensen naar allebei de concerten geweest? Was er nog een verschil in publiek? Dat las ik ergens op internet.
pi_82356455
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 09:46 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Niet mijn tekst hoor. Vind die review wel een béétje overdreven, maar ik heb dan ook aardig wat concerten meegemaakt inmiddels.
Ik vraag me bij die review vooral af wie er bedoeld wordt met " de inheemse-instrumentalist". Ik heb niet bepaald veel inheemse Ijslandse instrumenten gezien
..
pi_82359646
Wat foto's en korte filmpjes van afgelopen woensdag













Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82367556
Recensie van oor.nl
quote:
JONSI IS ZONDER SIGUR ROS OOK BUITENAARDS GOED :: 4-6-2010

Met Sigur Rós verkoopt Jónsi inmiddels de Heineken Music Hall uit, maar met één soloplaat uit twee keer Paradiso vullen is ook geen slechte score. Ditmaal geen strijkstok op gitaar en meer klanken dan echte zinnen. Vanavond speelt Jónsi vooral echte liedjes. Maar echt goed wordt het pas als de grootsere nummers ten tonele gebracht worden. Toch de nummers die het meest neigen naar werk van Sigur Rós.
Na een subtiel begin -het eerste nummer speelt Jónsi slecht begeleidt met een toetsenist- is er na ruim een kwartier ruimte voor het eerste hoogtepunt. Nu zijn de schermen achter het podium eigenlijk al een hoogtepunt op zich -een soort verbrande schutting waarop beelden worden vertoond, met daarachter een enorm projectiedoek-, maar de muziek erbij maakt het plaatje helemaal compleet. Over de schermen rennen geanimeerde wolven richting de afgrond terwijl Jónsi en zijn band Kolniour tot een exploderend einde brengen. Kippenvel.

De band bestaat uit vier man en doordat ze af en toe van plaats wisselen en er niet zelden een of twee van het podium afstappen, raak je maar moeilijk aan ze gewend. Dat neemt echter niet weg dat het relatief onbekende viertal een meer dan puike prestatie neerzet en zich bij de explosievere nummers makkelijk meet met de bandleden Sigur Rós. Het moet ook wel fijn spelen zijn in Paradiso zo. Zelden is het publiek zo muisstil en beleefd. Pas als Jónsi na veertig minuten een dankwoord doet en wat grapjes maakt, wordt de zaal iets brutaler. Waar het publiek in het begin nog huiverig leek om te vroeg te klappen, gaat de zaal in de tweede helft vooral op de vrolijkere nummers als Go Do goed los. Vooral dankzij de bijzondere projecties is het een uur lang goed vol te houden in Paradiso, want de kalere popliedjes van Jónsi komen niet altijd even goed over. Het erg dikke IJslandse accent van Jónsi is aandoenlijk te noemen, maar ook ontzettend irritant. Dan toch liever teksten die niet te verstaan zijn.

Maar in de toegift maakt Jónsi inclusief indianentooi -voor zover er iets goed te maken viel- alles helemaal goed. Sigur Rós heeft als vaste afsluiter het imposante Untitled 8, maar dat nummer steekt bij de afsluiter van vanavond af als een zuchtje wind ten opzichte van een tornado. Grow Till Tall heet het nummer dat Paradiso doet ontploffen. Met op de schermen een regenbui die omslaat in een storm, inclusief rondvliegende bomen. Even lijkt het alsof Paradiso daadwerkelijk ten onder gaat aan de storm, maar als de band het podium verlaat komt het zonnetje weer kijken. Jónsi heeft de laatste tijd door middel van vele interviews, een relatie en dergelijke misschien aan mystiek ingeleverd, maar zijn optredens zijn nog altijd buitenaards goed.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82627379
Hij komt ook op Lowlands! Jammer dat ik er niet heen ga, wil die show zo graag nog een keer zien. Zit met smart te wachten op 3voor12..
pi_82627962
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Hij komt ook op Lowlands! Jammer dat ik er niet heen ga, wil die show zo graag nog een keer zien. Zit met smart te wachten op 3voor12..
Ik baal (ook) extra erg dat ik nog geen kaarten voor Lowlands had...jaren vaste prik en nu achter het net gevist. Sigur Ros was ook al zo adembenemend in 2008, dus was hier ook héél erg graag bij geweest... Ze komen trouwens ook op Pukkelpop in hetzelfde weekend (volgens mij nog niet uitverkocht)...dat nog maar overwegen...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82628500
Ben benieuwd hoe het op Lowlands wordt. Zou dat met dezelfde visuals en decor zijn? Zo stil als in Paradiso zal het niet zijn denk ik.
pi_82639338
Ik hoorde net in een pashokje van nota bene de H&M 'Go do'!!!! Mijn mond viel open van verbazing...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82676086
Bizar, de H&M ook echt

Optreden van 2 juni staat online!!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:14:22 #115
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82676432
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:05 schreef ZwarteMagika het volgende:

Optreden van 2 juni staat online!!
pi_82677176
Oh, dat ga ik ook nog een keer op mn gemakkie bekijken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 18:40:30 #117
230345 conobram
is neit lam
pi_82677403
quote:


last night sigur rós won “the mojo outstanding contribution to music” award at the mojo awards show in london.

phil alexander (mojo’s editor-in-chief): “sigur rós are widely recognised as men of mystery. their enigmatic presence is matched by their music. having a member of radiohead, philip selway, present this award tells you just how much fellow musicians love them. they are like a latter day pink floyd – transporting and epic. and their contribution to music can be heard and felt everywhere.”

the band were in attendance to accept the prize. you can read more about the other award winners on the mojo website.
http://www.sigur-ros.co.uk/news/?p=1533
pi_82682261
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:05 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bizar, de H&M ook echt

Optreden van 2 juni staat online!!
Ik krijg tranen in mijn ogen van het openingsnummer, en het begin van Around Us

Wat een Schoonheid.
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82682979
Oeh...het concert!

(is dat stiekem ook ergens te downloaden? vast niet he? )
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82683906
Die lange stilte zat trouwens vlak voor de pianoversie van around us. In mijn hoofd was het echt eeuwen maar het is 'maar' 20 seconden. Toch knap
pi_82688734
Ik kreeg me een hartverzakking tijdens Grow till tall, die schreeuwende stem is me tijdens het concert compleet ontgaan en dacht nu dat de buurman aan het schreeuwen was dat ik de muziek zachter moest zetten Kat ook helemaal wakker

Myxo, google eens op '3voor12 downloaden'
pi_82692683
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:31 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik kreeg me een hartverzakking tijdens Grow till tall, die schreeuwende stem is me tijdens het concert compleet ontgaan en dacht nu dat de buurman aan het schreeuwen was dat ik de muziek zachter moest zetten Kat ook helemaal wakker

Myxo, google eens op '3voor12 downloaden'
Arme kat!

Heb dat geschreeuw in Paradiso ook niet gehoord, dat verdronk helemaal in de muziek.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82692849
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:01 schreef Millabelle het volgende:
Die lange stilte zat trouwens vlak voor de pianoversie van around us. In mijn hoofd was het echt eeuwen maar het is 'maar' 20 seconden. Toch knap
Inderdaad erg mooi!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82694136
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 18:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Ik baal (ook) extra erg dat ik nog geen kaarten voor Lowlands had...jaren vaste prik en nu achter het net gevist. Sigur Ros was ook al zo adembenemend in 2008, dus was hier ook héél erg graag bij geweest... Ze komen trouwens ook op Pukkelpop in hetzelfde weekend (volgens mij nog niet uitverkocht)...dat nog maar overwegen...
Lees net dat er weer kaarten in de verkoop komen Goed in de gaten blijven houden dus!
pi_82703925
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:56 schreef Felixa het volgende:

[..]

Arme kat!

Heb dat geschreeuw in Paradiso ook niet gehoord, dat verdronk helemaal in de muziek.
Dat geschreeuw was er in Keulen niet, of ik was ook helemaal weg in de muziek.
Te briljant einde blijft het gewoon.

Tot pukkelpop weer wachten, pffff
pi_82704591
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 18:05 schreef ZwarteMagika het volgende:
Bizar, de H&M ook echt

Optreden van 2 juni staat online!!
Wat geweldig, ik beleef het gewoon opnieuw. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82706228
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:37 schreef Misstique het volgende:

[..]

Wat geweldig, ik beleef het gewoon opnieuw. .
Dat concert is magisch, mensen om mij heen snappen niet dat ik dit mooi heb kunnen vinden. Dit moet je gewoon voelen, goede koptelefoon op, en alles herbeleven!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82711626
Precies. .

Ik hoop eigenlijk dat die opname op DVD wordt uitgebracht oid, het is echt super van kwaliteit ook. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82713855
Idd mooi concert.

En mensen die dit niet snappen zijn kortzichtig wat mij betreft.
pi_82714439
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:06 schreef Faxie het volgende:
Idd mooi concert.

En mensen die dit niet snappen zijn kortzichtig wat mij betreft.
Die mensen waarderen Tiësto of Frans Duijts ofzo vast weer veel meer.
Maar het went hoor, om onbegrepen te zijn. Soms is het ook best leuk dat niemand je begrijpt.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_82714475
Het is een acquired taste, jonsi's stemgeluid bevalt lang niet iedereen. Kan me best voorstellen dat er mensen niet tegen zn ijle kopstem kunnen, dat maakt ze nog niet kortzichtig.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82714649
Het maakt ze wel kortzichtig als ze niet kunnen snappen dat een ander het wel kan waarderen
pi_82719413
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:30 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Lees net dat er weer kaarten in de verkoop komen Goed in de gaten blijven houden dus!
Hope so! En hoop dan helemaal dat ik er op tijd bij ben... Wil weer zo graag...wordt gewoon raar als ik na al die jaren niet meer zou kunnen... zeker nu Jonsi komt
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82724170
Ik heb inmiddels Icicle Sleeves en New Piano Song gescoord, aangezien ik die briljant vond in Paradiso. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82724890
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:23 schreef Misstique het volgende:
Ik heb inmiddels Icicle Sleeves en New Piano Song gescoord, aangezien ik die briljant vond in Paradiso. .
Hoezo gescoord? New Piano Song is ook echt mijn favoriet.... het ritme, de instrumenten, het nummer als geheel, echt ge-wel-dig!!! Ik heb het ondertussen al heel vaak geluisterd en het blijft gewoon een supernummer!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82725160
Omdat die niet op de CD staan, vandaar. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82727068
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:48 schreef Misstique het volgende:
Omdat die niet op de CD staan, vandaar. .
'hoezo' was de verkeerde vraag... gewoon gedownload (neem ik aan? of heb ik iets gemist en zijn die toch ergens al op een andere cd oid te verkrijgen?)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82727232
Ow, zo .

Nee, ze zijn (helaas) nog niet op CD verkrijgbaar. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82737032
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Die mensen waarderen Tiësto of Frans Duijts ofzo vast weer veel meer.
Komt dat effe goed uit

pi_82748119
Ik vraag me toch af waarom dat geschreeuw in Grow Till Tall zo de mix overstemt. Het doet wel een klein beetje afbreuk aan de ervaring die ik had tijdens de live-belevenis. Desalniettemin is het concert verder wel van uitmuntende kwaliteit en is het erg tof om weer even te proeven van het extatische genot van toen.
der Zorn Gottes.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:18:03 #141
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82748421
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:10 schreef Aguirre het volgende:
Ik vraag me toch af waarom dat geschreeuw in Grow Till Tall zo de mix overstemt. Het doet wel een klein beetje afbreuk aan de ervaring die ik had tijdens de live-belevenis. Desalniettemin is het concert verder wel van uitmuntende kwaliteit en is het erg tof om weer even te proeven van het extatische genot van toen.
Vroeg ik me idd ook af. Aantal nummers klinkt echt anders dan zoals ik daar heb beleefd, ook de drums. Geluid zal wel rechtstreeks van de microfoons geplukt worden. Komt blijkbaar anders over dan dat je het daar in de zaal hoort.
pi_82748685
Ik heb dat geschreeuw ook helemaal niet gehoord. Ik "zag" hem alleen maar in die microfoon schreeuwen. De muziek overstemde alles.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82756051
Ik hoorde het wel hoor. Dacht eerst dat het iemand in het publiek was.
pi_82905828
Inmiddels is het alweer van 3voor12 af en ben ik te laat met het downloaden...heeft iemand van jullie toevallig opgeslagen? Zou het zo graag - voor de zoveelste keer- bekijken
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  woensdag 16 juni 2010 @ 22:17:29 #145
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_82907514
http://twitter.com/3VOOR12/status/16219718891
quote:
3VOOR12 Presenteert Jonsi op Cultura24: za 19 juni om 20:00 uur, dinsdag 22 juni om 21:00 uur en dinsdag 10 aug om 21:00 uur.
pi_82908060
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:54 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Inmiddels is het alweer van 3voor12 af en ben ik te laat met het downloaden...heeft iemand van jullie toevallig opgeslagen? Zou het zo graag - voor de zoveelste keer- bekijken
Nah, nu alweer eraf? Ik heb 'm opgeslagen, maar misschien dat ie na die tv uitzending wel ergens in betere kwaliteit online verschijnt. Heb volgens mij geen Cultura24 in mn pakket
pi_82951346
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:26 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Nah, nu alweer eraf? Ik heb 'm opgeslagen, maar misschien dat ie na die tv uitzending wel ergens in betere kwaliteit online verschijnt. Heb volgens mij geen Cultura24 in mn pakket
Iemand van jullie wel Cultura24 in z'n pakket...? Ik nl. ook niet...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_82958456
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:25 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Iemand van jullie wel Cultura24 in z'n pakket...? Ik nl. ook niet...
Me either.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82958632
Misschien komt het hier live: http://player.omroep.nl/?zenid=239
Of later bij cultuurgemist: http://cultura.nps.nl/page/cultuurgemist
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82959120
Ja, die heb ik mooi in mn digitale pakket zitten!
Was ook Pinkpop op te volgen. Even in agenda zetten zodat ik het niet vergeet.
pi_82989342
Als het meezit heb ik dinsdag 'spontaan' Cultura24 in mn pakket zitten
pi_83039145
En, werkte de internetstream? Heb het heerlijk op tv kunnen kijken We wilden sowieso al eens kijken naar zenderuitbreiding, vrijdag toch maar snel nog even met Upiesie geregeld en het werkte al sneller dan verwacht

Ze hadden het concert wel teruggeknipt tot een uur, 2 nummers eruit en de nummers sloten zowat naadloos aan (Jonsi binnen 1 seconde van piano terug voor op het podium ), wel jammer.
pi_83039284
Het concert is trouwens weer terug op de 3voor12 site
http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41396395/43597520/2
  maandag 21 juni 2010 @ 22:28:01 #154
8885 moralia
Grip op je zak
pi_83122747
Jónsi op Pitchfork tv met twee nummers: http://jonsi.com/news/pitchfork-cemetary-gates-session Blijft bij mij af en toe hangen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_84005363
23 november ook in de Oosterpoort - Groningen.

http://www.de-oosterpoort.nl/programma/jonsi

Allebei een beetje te ver weg voor mij (als verwende Amsterdamse )
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_84010271
Voor mij eigenlijk ook.. maar ik ga toch maar naar Eindhoven, kan het niet laten
pi_84010995
Wat een geklaag over afstanden
Ik ben als Limburger blij dat ik een keer maar 45 minuten hoef te rijden voor een concert
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:58:07 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_84011129
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 16:45 schreef Felixa het volgende:
23 november ook in de Oosterpoort - Groningen.

http://www.de-oosterpoort.nl/programma/jonsi

Allebei een beetje te ver weg voor mij (als verwende Amsterdamse )
Mogen wij ook es?
pi_84011564
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mogen wij ook es?
Ik ben mij terdege bewust van mijn bevoorrechte geografische positie.
Heb het daar ook vaak over als ik met mensen naar Paradiso, Melkweg of HMH ga, en we dan mensen horen bij het naar buiten lopen, dat ze moeten opschieten om de laatste trein nog te halen.
Maar ik moet wel zeggen dat als dit de enige concerten van Jónsi in Nederland waren, ik wel naar Eindhoven was gegaan waarschijnlijk.
Maar omdat dit denk ik dezelfde show zal zijn als in Paradiso, sla ik deze over.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_84036391
Iemand trouwens Ondine al gezien? Met soundtrack van Sigur Ros en ze komen zelfs nog even in beeld voorbij. Best mooie film ook nog, gister geweest en het kwam wel mooi samen met het concertnieuws
  † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2010 @ 10:24:12 #162
128220 Peter6000
pi_84162003
Zo, na Paradiso toch ook nog maar naar Groningen.

Niet alleen voor de muziek, maar ook voor de fantastische sfeer: dat het muisstil is tijdens de rustige nummers.

Ik ben het album pas gaan waarderen nadat ik hem live gezien heb, trouwens.
Eigenaardig dat een meesterwerk als Grow Till Tall in eerste instantie niet eens opviel.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 10:25:40 #163
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_84162025
Kaarten voor Eindhoven in de pocket .
pi_84163348
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 10:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kaarten voor Eindhoven in de pocket .
Hier ook! Zouden het nou alleen zitplaatsen zijn in zo'n zaal? Lijkt me ook niet verkeerd.
pi_84163389
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:26 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Hier ook! Zouden het nou alleen zitplaatsen zijn in zo'n zaal? Lijkt me ook niet verkeerd.
Tickets hier ook binnen.
Volgens mij zijn er vrije staan en zitplaatsen
Dus op tijd daar zijn als je een goede zitplaats wilt hebben.
pi_84164153
Zeker van plan, al ga ik nu wat meer naar achter staan/zitten dan vorige keer.

[ Bericht 32% gewijzigd door ZwarteMagika op 17-07-2010 19:29:54 ]
pi_84901734
Animal arithmetic heeft een clip gekregen:

pi_84902259
Ik ken die beelden ergens van :P
pi_84902264
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:03 schreef portie het volgende:
Animal arithmetic heeft een clip gekregen:

pi_84903597
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:22 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ken die beelden ergens van :P
Zal dan van Go Quiet zijn ?
pi_85109076
Om 21:00 uur Jonsi @ Cultura 24.
pi_85111317
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Om 21:00 uur Jonsi @ Cultura 24.
Begonnen.
pi_85115580
Dank voor de tip! Heb het online gelukkig kunnen bekijken :D Mooi weer!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:32:50 #176
128220 Peter6000
pi_85271762
Ik kende Stars in Still Water alleen als live-versie, maar heb nu de MP3 versie ontdekt (vermoedelijk als laatste van de posters in dit topic :') ).

Minstens zo mooi als de live-versie (het heeft een mooie ruwe schoonheid).

Is er een reden dat dit nummer niet op het album staat?

  maandag 16 augustus 2010 @ 17:19:15 #177
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_85355870
Vraag: ik ken Sigur Ros niet, pas sinds heel heel kort. Nu kijk ik naar de show van Lowlands via Vimeo (http://vimeo.com/12428545). Wat is de titel van dat eerste nummer?
pi_85356109
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:19 schreef SnuggLe het volgende:
Vraag: ik ken Sigur Ros niet, pas sinds heel heel kort. Nu kijk ik naar de show van Lowlands via Vimeo (http://vimeo.com/12428545). Wat is de titel van dat eerste nummer?
Svefn-g-englar
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:38:54 #179
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_85356727
Dank!
pi_85397618
@stubru:
quote:
Jónsi komt op 21 november naar het Koninklijk Circus in Brussel! Tickets te koop vanaf vrijdag.
  † In Memoriam † zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:12:30 #181
128220 Peter6000
pi_85532203
Net 1 nummer van Lowlands gezien, op TV.
Kwam niet erg intiem over, zo op beeld. Maar de werkelijkheid is altijd anders.

Er wordt wel weer zeer positief over geschreven:

quote:
Jónsi neemt je mee naar een sprookjeswereld

Alleen binnensluipend zonlicht verstoort geweldig optreden

Halverwege het optreden zie je ineens iets dat je niet zou verwachten: de classic-rock-pose. Drummer Samuli Kosminen maant, zijn drumsticks boven zijn hoofd tegen elkaar tikkend, het publiek aansporend tot meeklappen. Dat werkt met alle liefde mee. De zanger van Sigur Rós als rockheld, wie had dat gedacht.

CONCERT
Jónsi, Lowlands Grolsch, vrijdag 20 augustus 2010

MUZIEK
Nadat zijn band in 2008 al een lichtvoetiger kant op ging met het album Međ suđ í eyrum viđ spilum endalaust, zet de IJslandse voorman Jónsi die lijn door met zijn tweede soloplaat Go. Vrolijke fluitjes, dromerige strijkers, teksten als 'you're spiritful'. Kortom: indiepop uit een sprookjeswereld.

PLUS
Jónsi zou een wedstrijdje Knap Zingen winnen van andere geweldenaars als Jeff Buckley of Thom Yorke: de toch niet al te simpele zanglijnen van zijn album reproduceert hij moeiteloos. Hij schakelt met gemak van een hoge naar ijzig hoge (aan laag doet hij niet) zangstem. Soms is dat een intieme klaagzang, alleen met begeleiding van een piano, soms uptempo met ratelende en tegendraadse percussie en een orkestje van bas, xylofoon en synthesizers achter zich. 'Animal Arithmetic' lijkt bijvoorbeeld op een half gerapt kinderliedje en klinkt warempel hitgevoelig.

Voor de variatie zorgen verder een uitstapje naar het midden van het podium voor een sessie xylofoonspelen met de hele groep, en Jónsi die op een gegeven moment zijn eigen stem met een effectpedaaltje door de mangel haalt. Je moet van de vaak wat vervreemdende composities houden (typisch IJslandse snit, denk Björk en Sigur Rós), maar het is erg goed uitgevoerd.

MIN
Het tijdstip is ietwat ongelukkig gekozen: van buiten de tent dringt fel zonlicht door, waardoor het samenspel van lichteffecten, achtergrondprojecties (sneeuw en geabstraheerd galopperend wild in zwart-wit) en de feeërieke muziek minder effectief is dan het zou kunnen zijn. In deze muziek moet je jezelf onderdompelen, dat lukt nu niet helemaal.

CONCLUSIE
De hele show lang besteedt Jónsi geen enkele aandacht aan zijn publiek, maar na afloop komt hij met de hele band terug het podium op om op een rijtje een buiging te maken, als in een theater. Het past bij zijn show: hij geeft niet zomaar een optreden, hij geeft een Voorstelling. En wat voor een.

CIJFER:
8,5

http://lowlands.vpro.nl/i(...)275BEE51CED27DD.html



[ Bericht 1% gewijzigd door Peter6000 op 21-08-2010 00:39:58 (Hinderlijke typo was erger dan lelijke editregel) ]
pi_85570475
Ik luister Sigur Rós nou al een tijdje. Geen idee hoe ik met ze in contact ben gekomen maar voor het eerst ontdekt door hun fantastische 'Hoppipolla', meteen helemaal verliefd! :D

Ik vind het mooi hoe ze zeg maar de muziek maken als een film gefilmd wordt. Het zit allemaal erg 'filmisch' in elkaar, lange nummers die volledig toegewijd zijn aan opbouw en climaxen, net als een film.
Ik vind het heel apart en echt wonderschoon. Sigur Rós is nu al een tijdje, naast Radiohead, mijn favoriete band allertijden! Petjes af voor de Ijslanders! ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:20:26 #183
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85627045
Victory Rose heeft de film staan van Jonsí solo op Lowlands 3onstage.
De blogger is nu bezig met de audioversie van het concert zelf.

Linken lijkt mij geen probleem aangezien de artiesten zelf op de hoogte zijn van het bestaan van de site en er geen problemen mee hebben.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85628246
Wat was het (weer) fijn om Jonsi te horen op Lowlands :)

2 jaar geleden leerde ik ook daar voor het eerst Sigur Ros kennen en nu weer getuige met zijn soloplaat...

Anders dan in Paradiso (wat logisch is omdat het een andere setting is; bovendien vond ik het net als in de recensie ook jammer dat het niet wat later op de avond was gezien licht enzo), maar toch zeker net zo adembenemend mooi! Wel jammer dat ik geen setlist te pakken kreeg ondanks dat ik er meteen bij was...iemand anders ging er mee vandoor...

Ik dacht even dat ik nu wel even genoeg had gezien van Jonsi / Sigur Ros, maar nu ga ik alleen maar meer bedenken of het niet mogelijk is om toch in november naar Eindhoven te gaan... :)

O+ O+ O+
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:58:31 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85657217
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85657351
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 18:58 schreef Dagonet het volgende:
http://victoryrosemusic.b(...)stival-21082010.html

Het concert op Lowlands.
Had 'm daarstraks al binnengehengeld. Geweldige kwaliteit _O_.
pi_85857714
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:20 schreef Dagonet het volgende:
Victory Rose heeft de film staan van Jonsí solo op Lowlands 3onstage.
De blogger is nu bezig met de audioversie van het concert zelf.
Briljante introductie ook, 'Hello my name is Jonsi and I'm extremely nervous now' :') O+
'It's really quiet..' Publiek:' jeeeuuuujj' 'No I mean the song is really quiet..' _O-
pi_85857960
Interview vanaf Pukkelpop oa over het daglicht op Lowlands: http://www.stubru.be/programmas/allareas/jonsitoerenishell

(is die boks tegen haar bovenarm nou per ongeluk of expres :D )
pi_85859831
denk per ongeluk omdat die het niet zag.
pi_86393380
Misschien zingt ie nog een Sigur Ros nummer deze herfst :o http://jonsi.com/news/sug(...)and-win-guest-passes
pi_86429788
Net de Heima-dvd weer es opgezet. Wat geweldig blijft die _O_.
pi_86433034
Jaa zo mooi O+ Er zit ook een nieuwe dvd aan te komen:

quote:
also, in case you didn’t know already, we are sending all people who buy tickets for jonsi forthcoming shows exclusive clips from the as yet untitled forthcoming Sigur Ros live film, which is still being finished in Montreal by Vincent Morisset (director of Arcade Fire’s ‘mirior noir’). we think these clips indicate that the film is going to be something quite unlike anything you’ve seen before or the Ros or anyone else for that matter. if you wanna see them you know what to do.
http://jonsi.com/news/tour-diary-4

:9~
pi_86433108
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:06 schreef ZwarteMagika het volgende:
Jaa zo mooi O+ Er zit ook een nieuwe dvd aan te komen:
[..]

http://jonsi.com/news/tour-diary-4

:9~
:9. Mooi voor in de verzameling :9.
pi_86433236
Oe! Zou dat dan eindelijk een dvd zijn met die opnames van Alexandra Palace? *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_87588322
Het concert van as. zondag in LA wordt live gestreamd: http://jonsi.com/news/npr-live-video-webcast
Maandagochtend 6.00 uur NL tijd, vroegertje :O
pi_87722905
Inmiddels in z'n geheel terug te kijken
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:36:47 #197
8885 moralia
Grip op je zak
pi_87728215
Gaaf, dank je voor de link! Ik kan alleen nergens de video van het hele concert vinden :?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † woensdag 20 oktober 2010 @ 00:25:03 #198
128220 Peter6000
pi_87737561
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:36 schreef moralia het volgende:
Ik kan alleen nergens de video van het hele concert vinden :?
Als je op de link klikt zie je de video meteen verschijnen, net onder Watch a full concert with Jonsi, filmed live at The Wiltern in Los Angeles.
Of misschien moet je eerst een flashplayer installeren?

Nog maar 5 weken, komt best wel dichtbij.
pi_87747042
Ben het concert nu aan 't bekijken en beluisteren. Zo mooi _O_ _O_ _O_.

Over paar weken weer live, in Eindhoven :9.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:55:09 #200
8885 moralia
Grip op je zak
pi_87775685
Ik kon het nog steeds niet zien, kreeg steeds de trailer in beeld maar via jonsi.com is het dus wel gelukt. Vreemd :?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')