Denk je eindelijk af te zijn van de telefonische verkoopacties door energiebedrijven , komen ze gezellig bij je op de koffie.quote:Bel-me-niet-register misbruikt
AMSTERDAM
- Wie denkt, na zich te hebben opgegeven bij het 'bel-me-niet'-register, dat hij niet meer wordt lastiggevallen, komt van een koude kermis thuis. De verkopers komen bij deze mensen nu vaker aan de deur...
Het is namelijk gebleken dat verkopers aan de deur de gegevens van het register gebruiken, meldt het AD. Aan de hand van die gegevens kunnen verkopers precies bepalen wie ze niet mogen bellen en bij wie ze dus langs moeten gaan om iets te verkopen. En dat betekent een nieuwe ergernis voor de ruim vier miljoen mensen die in het register staan.
Directeur Hans Leemans bevestigt de mogelijkheid dat verkopers op deze manier te werk gaan. "Ze kunnen hier geen adresgegevens krijgen, maar ze kunnen wel nagaan welke nummers niet gebeld mogen worden en daar zelf naam, adres en woonplaats bij zoeken."
Eh, nee maar ze komen aan jouw telefoonnummer ook niet uit het telefoonboek, ze kopen dat soort informatie gewoon, adresbestanden e.d.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:53 schreef 8108139dpths het volgende:![]()
Ik heb alleen een mobiel (prepaid) nr... daar kunnen ze toch geen adres bij zoeken?
Of nog erger, Frans en die dikke trol...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, staan ineens de Frogertjes bij je op de stoep
Persoonlijk aanwezig zijn kan wel helpen je verkoop op de dringen aan bepaalde mensen. Denk aan alle dubieuze energie verkoopmethodes..quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af hoe lang dat duurt en hoe groot die kans werkelijk gaat zijn. Bellen is makkelijk en goedkoop, je zet wat minimumloners in een grote hal, geeft ze een lijst en je bent klaar. Dan maakt het nauwelijks uit dat je misschien 1% succes hebt, dan ben je al uit de kosten. Mensen langs sturen kost tijd en een stuk meer geld, zeker als je ze niet gewoon deur tot deur laat gaan maar gericht naar mensen die op die lijst stuurt.
Nee, dat snap ik... maar dat nr. staat wel geregistreerd in het BMN-register... adresgegevens worden door hen niet verstrekt, maar toch...quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, nee maar ze komen aan jouw telefoonnummer ook niet uit het telefoonboek, ze kopen dat soort informatie gewoon, adresbestanden e.d.
Misschien is de succesrate iets groter maar de kosten zijn veel hoger en daarnaast zijn dit mensen die actief hebben aangegeven niet lastig gevallen te willen worden. Ik denk dat het dan meer nut heeft mensen gewoon langs de deuren te sturen in plaats van naar die specifieke adressen.quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of nog erger, Frans en die dikke trol...
[..]
Persoonlijk aanwezig zijn kan wel helpen je verkoop op de dringen aan bepaalde mensen. Denk aan alle dubieuze energie verkoopmethodes..
Dat zullen we vanzelf zien. Als het nut heeft gaat het niet weg, heeft het geen nut, is het een tijdelijk probleem...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien is de succesrate iets groter maar de kosten zijn veel hoger en daarnaast zijn dit mensen die actief hebben aangegeven niet lastig gevallen te willen worden. Ik denk dat het dan meer nut heeft mensen gewoon langs de deuren te sturen in plaats van naar die specifieke adressen.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ik vraag me af hoe lang dat duurt en hoe groot die kans werkelijk gaat zijn. Bellen is makkelijk en goedkoop, je zet wat minimumloners in een grote hal, geeft ze een lijst en je bent klaar. Dan maakt het nauwelijks uit dat je misschien 1% succes hebt, dan ben je al uit de kosten. Mensen langs sturen kost tijd en een stuk meer geld, zeker als je ze niet gewoon deur tot deur laat gaan maar gericht naar mensen die op die lijst stuurt.
Meer verhalenquote:Klacht Oxxio: Deur aan deur verkoper Nieuwe klacht Reageer op deze klacht
Klacht Melden Oxxio
Lezers van deze klacht: 500 Omschrijving klachtZonet (11 februari om 18.35) is er een deur aan deur verkoper langs geweest bij mijn moeder. Hij hield zijn verkooppraatje over groene energie, maar mijn moeder was duidelijk niet geintereseerd. Hij vertelde mijn moeder dat ze wel 600euro per jaar kan besparen op haar gas en stroom(wat ik al een hele snelle berekening vind, aangezien hij geen rekening/jaarnota heeft bekeken) en dat ze het wel moest doen, want groene stroom..blablabla. Na meerdere malen te hebben laten blijken niet geintereseerd te zijn werd de deur aan deur verkoper boos en kreeg mijn moeder meerdere verwensingen naar haar hoofd. Dat ze achterlijk zou zijn en meer van dit soort ongein. Omdat mijn moeder weigerde over te stappen zei hij; Ow, dus u bent er zo 1, die niet om de natuur geeft! Mijn moeder antwoorde daarop: Dat maak jij ervan, alleen maar omdat ik weiger over te stappen. Hierna werd de verkoper bozer en bozer en schreeuwde hij: Als over 30 jaar mijn kinderen dood en dood ziek zijn, is dat allemaal uw schuld, u geeft niet om het welzijn van onze toekomst. U wordt bedankt! Als in de toekomst het milieu slecht is, is dat uw schuld! En toen liep hij weg. Ik vind dit meer dan onbeleefd. Ik denk dat Oxxio heel hardleers is, zelfs nadat ze bij radar in de uitzending zjin geweest. Ik dacht dat Oxxio zijn deur aan deur verkopers beter in de hand zou houden? NIET DUS!
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb net mijn deurbel verbonden met de trekker van mijn dubbelloopsgeweer. Vrienden komen toch achterom.
Oh, ik wil ook zeker niet ontkennen dat deur-tot-deur verkopers irritant zijn en soms zelf ronduit verschrikkelijk, maar ik vraag me af of het op deze manier gaat werken. Het kost een stuk meer om mensen gericht langs te sturen en het enige wat je bereikt is dat ze langskomen bij mensen die bereid waren actie te ondernemen om verkoop tegen te gaan. Ik denk dan dat ze eerder gewoon weer langs de deuren gaan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Meer verhalen
Je geeft de minimumloner een laag basissalaris en hij/zij krijgt een klein extraatje per daadwerkelijke verkoop.
Totdat je een x zat bentquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb net mijn deurbel verbonden met de trekker van mijn dubbelloopsgeweer. Vrienden komen toch achterom.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
Je kan ook met je mobiele nummer in de telefoongids staan(moet je wel zelf aanvragen).. en als dat het geval is zouden ze via de site omgekeerdzoeken.nl(waar je dus op tel. nr kan zoeken) kunnen ze jouw adres achterhalen en dus langs komen...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:01 schreef 8108139dpths het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik... maar dat nr. staat wel geregistreerd in het BMN-register... adresgegevens worden door hen niet verstrekt, maar toch...
Aanleiding voor de registratie was dan ook dat ik door energiebedrijven gebeld werd... op een prepaid nr notabene...
Tja, ik probeer mensen die aan de deur verkopen altijd op de een of andere manier aan het verstand te brengen dat als ik ECHT wil wisselen van energieleverancier, dat ik mans genoeg ben om dat zelf te regelen en dat ik dan niet ga wachten tot Eppo van de Oxxio voor de deur staat.quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
Callcenters halen telefoonnummers niet uit het telefoonboek. Selectief zijn met waar je je telefoonnummer afgeeft moet je zeker zijnquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tja, ik probeer mensen die aan de deur verkopen altijd op de een of andere manier aan het verstand te brengen dat als ik ECHT wil wisselen van energieleverancier, dat ik mans genoeg ben om dat zelf te regelen en dat ik dan niet ga wachten tot Eppo van de Oxxio voor de deur staat.
Maar dat wil er bij sommige mensen niet in.
Overigens was er ook een verhaal dat het belmeniet-register een wachttijd had van 6 weken of twee maanden en dat je in die tijd gewoon gebeld kon worden? Volgens mij is het beste medicijn gewoon nog steeds je telefoonnummer niet in het telefoonboek zetten en heel selectief zijn met WAAR je je telefoonnummer aan afgeeft.
'k Heb om de tuin een muur gebouwd en daar op de bovenkantquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:16 schreef BasEnAad het volgende:
Daar aub verderquote:Op donderdag 4 maart 2010 13:14 schreef Piles het volgende:
'Inschrijving bel-me-niet-register heeft gevolgen'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |