abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78677287
Volgens mij heb ik deze serie foto's hier nooit laten zien,..

Tijdens een fotocurses bij fotogram was er een opdracht waarbij we een serie foto's moesten maken. eerst moet er een tak van fotografie worden gekozen ik mijn geval werd dat architectuur. Binnen deze tak moest je een onderwerp kiezen, mijn keuze werd trappen, daarnaast moesten de verschillende foto's met elkaar verbonden worden door een bepaald thema, voor het thema koos ik romantiek.

Het idee wat ik had was om trappen te fotograferen waarop verschillende kleding stukken lagen. Op het eerste paar fotos lagen op de onderste trede de "buitenste" kleding stukken van de man en van de vrouw. op de tweede paar fotos op de tweede trede de volgende kleding stukken. zo gaat de serie door totdat je boven aan de trap bent waar alleen nog maar lingerie over is. Van dit alles zou ik dan een boekje laten drukken waarbij, op de linker pagina was de man zichtbaar en op de rechterpagina de vrouw.

Op de fotocursus had iedereen zo z;n twijfels over mijn project, maar die meningen veranderde toen het eindresultaat er was.
ik ben benieuwd naar jullie commentaar

[link naar de fotos]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 maart 2010 @ 12:46:15 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_78677624
Gaarne de foto's hier posten zodat ze hier beoordeeld kunnen worden en hier commentaar gezet kan worden zodat men kan zien waar men het over heeft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_78677861
De foto's komen na mijn idee niet goed tot nu recht als ik ze hier gewoon allemaal onder elkaar zet. Het leuke aan de serie vind ik dat je de hele tijd maar 2 beelden tegelijkertijd ziet en dan pas door gaat naar de volgende twee.
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:16:23 #4
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_78737561
Hmmm niet mijn smaak.
Ik proef de romantische sfeer niet echt, kaal en kledingstukken liggen er naar mijn mening te netjes.
Leuk geprobeerd hoor maar nogmaals het zegt me niet zoveel .
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
pi_78739896
Ik heb juist gekozen voor een sterk contrast tussen de architectuur en de romantiek. Heb daarom er voor gekozen om de foto's te maken nadat het geregend had waardoor de stenen trappen vochtig waren en het licht erg diffuus.

De romantiek zit in het uitkleed-process en steeds een stapje verder gaan en uiteindelijk samen eindigen.
pi_78742782
Op zich vind ik het een ontzettend leuk idee en van je uitleg in de OP werd ik (voordat ik de foto's had gezien) nog best wel enthousiast ook, maar ik weet niet zo goed wat ik van het eindresultaat moet denken.

Vrijwel alle foto's zijn bijvoorbeeld op dezelfde trap gemaakt (met uitzondering van de foto op pag. 17 geloof ik) en dat maakt het geheel behoorlijk eentonig. Ik had het denk ik leuker gevonden als er in elk geval al wat meer variatie in de trappen zelf had gezeten, en dan was het natuurlijk helemaal perfect geweest als de eerste trappen op een buitenlocatie waren en het later binnenlocaties zouden zijn. (dan is het uittrekken van de lingerie ook wat geloofwaardiger denk ik )

Verder vind ik alle kleding er veel te neergelegd uitzien. Als met dat uitkleedproces romantiek uitgebeeld wordt, stel ik me erbij voor dat die man & vrouw elkaar gaandeweg de kleren van het lijf rukken. De schoenen van de man op pag. 12 bijvoorbeeld staan er dan wel héél erg netjes bij, net zoals de perfect opgevouwen stropdas op #6 en de zorgvuldig neergelegde hoeden (#2 en #7), handschoenen (#5) en handtas (#3).

Om een lang verhaal kort te maken had het van mij iets gevarieerder, maar vooral rommeliger/speelser gemogen. Het idee zelf vind ik klasse, though. De beregende stenen trappen werken ook wel goed trouwens.

Edit: Oh, vergeet ik nog te zeggen dat ik de kleuren ook erg gaaf vind. Het gebruik van uitsluitend zwart/wit/rode kleding past er goed bij in ieder geval.
pi_78744549
Dankje voor je commentaar , De trappen zijn allemaal van de zelfde soort steen maar zijn voor de rest wel verschillend. Zelf baal ik er eigenlijk van dat die er 1 trap tussen zit die wel echt anders is.

Binnen / buitenlocaties heb ik zelf niet aan gedacht. Waar ik wel over het zitten twijfelen is de moment van de dag. Dus bijvoorbeeld de eerste foto's 's ochtends en de laatste foto's in de avond. Het probleem wat ik hierbij kreeg was dat de foto's minder als serie er uit kwamen.

Verder was het inderdaad lastig om kleding zo neer te gooien dat het er geloofwaardig uit zag. Ik moest me namelijk wel aan de traptrede houden, dus moest beide schoenen bijvoorbeeld op de zelfde trede hebben staan. Bij sommige kleding stukken kwam naar nog bij dat er prijskaartjes aan zaten die ik moest verbergen. (heb namelijk aantal van de kleding stukken gekocht voor de foto's en later terug gebracht )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')