abonnement Unibet Coolblue
pi_78672515
Ik moet binnenkort voor werk naar Beiroet in Libanon, vroeg mij af er fokkers zijn met goede/slechte ervaringen daar, wat echte tips zijn en betere no go's (wat voor mij weer interessant kan zijn )
[14.gif]
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:12:41 #2
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78673964
Hey,

Ik ben er vorig jaar rond deze tijd geweest.

Beirut is echt klasse. Uitgaans leven is uitstekend, eten ook prima. Ik kan je wel wat tenten geven, maar in Beirut moet je gewoon elke avond rondvragen wat in is, dat verschilt namelijk van dag tot dag.

Verder kan ik je ook aanraden een beetje buiten de stad te gaan. Zeker richting Syrie waar je hoog in de bergen komt is erg mooi. Als je tijd hebt kan je ook nog voor een dag of twee naar Damascus, heeel erg relaxed.
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 11:19:14 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_78674246
Moest even zoeken, maar ik wist dat we wel een topic over Libanon hier in TRV gehad hebben. Voor meer informatie over reizende FOK!kers in dat land, zie Libanon
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_78676515
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:12 schreef Elkafila het volgende:
Hey,

Ik ben er vorig jaar rond deze tijd geweest.

Beirut is echt klasse. Uitgaans leven is uitstekend, eten ook prima. Ik kan je wel wat tenten geven, maar in Beirut moet je gewoon elke avond rondvragen wat in is, dat verschilt namelijk van dag tot dag.

Verder kan ik je ook aanraden een beetje buiten de stad te gaan. Zeker richting Syrie waar je hoog in de bergen komt is erg mooi. Als je tijd hebt kan je ook nog voor een dag of twee naar Damascus, heeel erg relaxed.
Dat klinkt erg aantrekkelijk, hoe zit het met het eten in dat land? Voor uitgaan is wellicht wel 1 of 2 avonden tijd, naar Damascus gaan zal niet gaan lukken, ga simpelweg maar 4 dagen.
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Moest even zoeken, maar ik wist dat we wel een topic over Libanon hier in TRV gehad hebben. Voor meer informatie over reizende FOK!kers in dat land, zie Libanon
Heb je liever dat ik die een kickje geef?
[14.gif]
  Moderator woensdag 3 maart 2010 @ 12:21:50 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_78676681
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:16 schreef Chen het volgende:
Heb je liever dat ik die een kickje geef?
Welnee, ga hier maar lekker verder. Zal over een paar dagen wel een merge laten uitvoeren en dan krijgt het oude topic vanzelf een kick.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:51:19 #6
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_78683220
Openbaar vervoer in Libanon is slecht vergeleken met veel andere Islamitische landen.
Ik zou qua culturele uitstapje in ieder geval naar Jbail (Byblos) gaan als je tijd hebt.
  donderdag 4 maart 2010 @ 01:58:35 #7
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78716411
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:51 schreef Djaser het volgende:
Openbaar vervoer in Libanon is slecht vergeleken met veel andere Islamitische landen.
Ik zou qua culturele uitstapje in ieder geval naar Jbail (Byblos) gaan als je tijd hebt.
Openbaar vervoer is idd niet echt heel relaxed. Ik ben zelf met het openbaar vervoer door heel het Midden-Oosten getrokken en Libanon was eigenlijk het enige land waar ik de taxi heb gepakt voor vervoer. Is zeer goedkoop.

Byblos is leuk ja.

Wat het eten betreft, dat kan daar prima. Er is wel veel verschil tussen de (dure) westerse restaurant en de (veeeeel goedkopere) arabische tokos. Zowel in prijs als kwaliteit vond ik erg veel verschil zitten.

Zo heb ik wel een dag of twee last gehad na een avondje 'goedkoop' uit eten... Natuurlijk erg overdreven, maar ik vond het eten in de andere landen van het Midden-Oosten beter (met een uitzondering, Iran..)

Veel plezier in ieder geval, misschien ben je nog vroeg genoeg in het seizoen om een ochtendje te skieen en 's middags aan het zwembad te liggen...
pi_78826125
Beirut is misschien wel de meest verrassende stad waar ik ooit geweest ben. Het was m'n eerste kennismaking met het middenoosten. Ik kwam zondagochtend heel vroeg aan en het eerste wat ik van de stad zag was de Corniche (strandpromenade) waar op zondagochtend iedereen die jong is blijkbaar met z'n auto gaan cruisen. Vanalles ( peugeot 105's maar ook hummers) kwam langs met überhippe kerels aan het stuur en verder vol met meiden al dan niet met hoofddoek. Ik ben er toen ook achter gekomen dat een hoofddoek best met korte rokjes te combineren valt. Briljant!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 01:58 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Openbaar vervoer is idd niet echt heel relaxed. Ik ben zelf met het openbaar vervoer door heel het Midden-Oosten getrokken en Libanon was eigenlijk het enige land waar ik de taxi heb gepakt voor vervoer. Is zeer goedkoop.
Mijn ervaring (uit 2005) is dat ik geen enkel idee had hoe ik ergens ging komen, maar er uiteindelijk toch telkens best snel en retegoedkoop kwam. Het is vooral een kwestie om tegen ieder busje dat je ziet roepen waar je naartoe wilt, dan rijdt hij hard door of je mag instappen. Onderweg wordt je nog 3 keer in een ander busje gedropt (waarbij de chauffeur een gedeelte van het geld aan de volgende chauffeur geeft), terwijl jij geen idee hebt wat er gebeurt. Maar uiteindelijk kom je er, het is vooral een kwestie van niet gestrest raken.
Oh ja, zwaargesluierde hezbollah-vrouwen zijn een stuk behulpzamer en aardiger dan hezbollah-mannen met Arafattheedoeken, ook als je een man bent.
quote:
Byblos is leuk ja.
Voor een middagje ja, maar ik was er vrij snel op uitgekeken.
quote:
Wat het eten betreft, dat kan daar prima. Er is wel veel verschil tussen de (dure) westerse restaurant en de (veeeeel goedkopere) arabische tokos. Zowel in prijs als kwaliteit vond ik erg veel verschil zitten.
Mocht je naar Tripoli/Trablous gaan dan is Addar (El Tal 188, tussen de Ville nouvelle en de medina) een aanrader (in ieder geval in 2005.) Soort snackbar met allerlei traditionele gerechten (maar dan een niveau hoger dan kebab).
Ik heb trouwens hier nog wat foto's e.d. staan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_78842204
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:51 schreef Djaser het volgende:
Openbaar vervoer in Libanon is slecht vergeleken met veel andere Islamitische landen.
Ik zou qua culturele uitstapje in ieder geval naar Jbail (Byblos) gaan als je tijd hebt.
Is een werkreis, met wel wat vrije tijd, maar denk toch alles met taxi te doen
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 01:58 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Openbaar vervoer is idd niet echt heel relaxed. Ik ben zelf met het openbaar vervoer door heel het Midden-Oosten getrokken en Libanon was eigenlijk het enige land waar ik de taxi heb gepakt voor vervoer. Is zeer goedkoop.

Byblos is leuk ja.

Wat het eten betreft, dat kan daar prima. Er is wel veel verschil tussen de (dure) westerse restaurant en de (veeeeel goedkopere) arabische tokos. Zowel in prijs als kwaliteit vond ik erg veel verschil zitten.

Zo heb ik wel een dag of twee last gehad na een avondje 'goedkoop' uit eten... Natuurlijk erg overdreven, maar ik vond het eten in de andere landen van het Midden-Oosten beter (met een uitzondering, Iran..)

Veel plezier in ieder geval, misschien ben je nog vroeg genoeg in het seizoen om een ochtendje te skieen en 's middags aan het zwembad te liggen...
Waar ligt dat verschil qua eten aan volgens jou? Was een tijd terug ook voor werk in Nepal, daar beviel het eten in de goedkopere restaurants heel erg, terwijl het soms wat tegen viel in de duurdere. Nu zijn Nepal en Libanon uiteraard niet te vergelijken.
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 20:42 schreef stavromulabeta het volgende:
Beirut is misschien wel de meest verrassende stad waar ik ooit geweest ben. Het was m'n eerste kennismaking met het middenoosten. Ik kwam zondagochtend heel vroeg aan en het eerste wat ik van de stad zag was de Corniche (strandpromenade) waar op zondagochtend iedereen die jong is blijkbaar met z'n auto gaan cruisen. Vanalles ( peugeot 105's maar ook hummers) kwam langs met überhippe kerels aan het stuur en verder vol met meiden al dan niet met hoofddoek. Ik ben er toen ook achter gekomen dat een hoofddoek best met korte rokjes te combineren valt. Briljant!
[..]

Mijn ervaring (uit 2005) is dat ik geen enkel idee had hoe ik ergens ging komen, maar er uiteindelijk toch telkens best snel en retegoedkoop kwam. Het is vooral een kwestie om tegen ieder busje dat je ziet roepen waar je naartoe wilt, dan rijdt hij hard door of je mag instappen. Onderweg wordt je nog 3 keer in een ander busje gedropt (waarbij de chauffeur een gedeelte van het geld aan de volgende chauffeur geeft), terwijl jij geen idee hebt wat er gebeurt. Maar uiteindelijk kom je er, het is vooral een kwestie van niet gestrest raken.
Oh ja, zwaargesluierde hezbollah-vrouwen zijn een stuk behulpzamer en aardiger dan hezbollah-mannen met Arafattheedoeken, ook als je een man bent.
[..]


[..]

Mocht je naar Tripoli/Trablous gaan dan is Addar (El Tal 188, tussen de Ville nouvelle en de medina) een aanrader (in ieder geval in 2005.) Soort snackbar met allerlei traditionele gerechten (maar dan een niveau hoger dan kebab).
Ik heb trouwens hier nog wat foto's e.d. staan.
Na het zien van de foto's wel erg zin gekregen. Ziet er wel vrij geordend uit allemaal als ik naar een plaatje als deze kijk.
[14.gif]
  zondag 7 maart 2010 @ 12:35:58 #10
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78843052
Het bizarre van Beirut vond ik dat ze (anno 2009) een geheel, splinternieuw centrum uit de grond geknald hebben. En het is echt mooi gedaan. Ook is er flink veel moderne hoogbouw.

Daarentegen zijn er ook heel veel grote gebouwen, zoals de west-inn hotel die helemaal kapot geschoten zijn en er nog steeds gewoon staan. Dit geeft echt een groot contrast. In de stad heb je ook veel afweergeschut tegen de Israelische luchtmacht, maar drink je gewoon je strabucks koffietje, leest een Frans krantje en eet je een hambo bij macdonalds.
  zondag 7 maart 2010 @ 13:38:05 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78845081
Libanon is geweldig! Beirut is heel bijzonder. Er is inderdaad een heel nieuw stadscentrum, maar helemaal in oorspronkelijke stijl opgetrokken en gemixt met de wat meer rommelige oorspronkelijke delen is het echt heel gaaf. Uitgaan is gaaf (kan aardig oplopen qua kosten, dat wel), wandelen langs de Corniche, de studentenwijk rond de American University zijn heel leuk. Eten is super in Libanon. Ik heb zowel duur als goedkoop heel goed gegeten. Goedkope tentjes die goed zijn kun je makkelijk herkennen aan véél Libanezen die in de rij staan. Libanon heeft waarschijnlijk het beste eten van het hele Midden Oosten, veel verse frisse salades, geweldige vis en seafood. Als je niet veel honger hebt of wat dingen wilt proberen zijn mezze geweldig (de Libanese vorm van tapas). Libanese wijn is ook erg goed!

Libanon is piepklein, dus ga zeker ook even de stad uit. De berichten over slecht openbaar vervoer herken ik totaal niet. Sure, het zijn geen Nederlandse treinen, maar naar de meeste lokaties gaan veel (mini) busjes en omdat de afstanden zo klein zijn is het allemaal niet zo'n punt. Bovendien is het een leuke manier om een beetje aan de praat te raken met Libanezen, die vrijwel zonder uitzondering heel benieuwd zijn wat je komt doen en waar je vandaan komt (zoveel toeristen uit het Westen komen er niet). Veel dingen zijn met dagtripjes te doen, zoals Byblos bijvoorbeeld.

Verder erg de moeite waard: Zahle (bergdorpje, hele mooie omgeving, doet bijna Frans aan), Baalbek (archeologische opgraving, erg bijzonder!), Tyre (bijzonder om een dag de grens met Israel te verkennen met een gehuurde taxi; oude forten en restanten van de Israelische bezetting), Tripoli (grotere, bijzondere stad), B'charra (bergdorp met prachtige vallei, hier vlakbij kun je skieën). Damascus is inderdaad ook dichtbij.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78845675
quote:
Op zondag 7 maart 2010 13:38 schreef Hik het volgende:

Verder erg de moeite waard: Zahle (bergdorpje, hele mooie omgeving, doet bijna Frans aan),
Zahle heeft inderdaad wel wat weg van Frankrijk, inclusief de wijngaarden... Ik heb daar nog een tour gehad van een stel locals die hun stadje wel even wilden laten zien. Ook nog even meegeweest naar de wijngaard om daar wat te proeven .
Ik moet echt nog een keertje daarnaartoe terug, zeg.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79516048
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Chen het volgende:
Ik moet binnenkort voor werk naar Beiroet in Libanon, vroeg mij af er fokkers zijn met goede/slechte ervaringen daar, wat echte tips zijn en betere no go's (wat voor mij weer interessant kan zijn )
Helemaal top!

Let wel; je komt er niet in met een Israel-stemp (en terecht!)
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:21:59 #14
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79524448
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 00:10 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Helemaal top!

Let wel; je komt er niet in met een Israel-stemp (en terecht!)
Pff, het is zo'n achterhaald concept dat je met Israel-stamp niet naar Syrie, Libanon of Iran mag.
Gelukkig mag je wel zonder problemen Israel in als je in de bovenstaande landen bent geweest..
pi_79526543
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:21 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Pff, het is zo'n achterhaald concept dat je met Israel-stamp niet naar Syrie, Libanon of Iran mag.
Gelukkig mag je wel zonder problemen Israel in als je in de bovenstaande landen bent geweest..
Syrie/Libanon zijn in een officieele staat van oorlog met Israel, niet zo vreemd dus dat ze die haat-bakkebaarden willen weren.
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:45:07 #16
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79529383
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Syrie/Libanon zijn in een officieele staat van oorlog met Israel, niet zo vreemd dus dat ze die haat-bakkebaarden willen weren.
Het gaat toch niet alleen om die 'haat-bakkebaarden' (die haat is er ook vanuit de 'haat-baarden' uit Syrie en Libanon).

Als ik naar Syrie of Libanon wil vanuit Israel heb ik allemaal gezeik met mijn paspoort. Maar als ik van Syrie of Libanon terug wil naar Israel is dat helemaal geen probleem.
pi_79530210
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 13:45 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Het gaat toch niet alleen om die 'haat-bakkebaarden' (die haat is er ook vanuit de 'haat-baarden' uit Syrie en Libanon).

Als ik naar Syrie of Libanon wil vanuit Israel heb ik allemaal gezeik met mijn paspoort. Maar als ik van Syrie of Libanon terug wil naar Israel is dat helemaal geen probleem.
Heeft ook helemaal niets te maken met het feit dat Israel regelmatig aangeslagen pleegt op politieke figuren in Libanon/Syrie.

Hoe dan ook, vrij offtopic allemaal. Feit is dat je Libanon gewoon niet binnenkomt met een Israelische stempel.
pi_79530860
Politieke / racistische / offtopic discussies ga je verder maar in de zandbak tijdens het speelkwartier houden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')