abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78672062
Mijn dochter wordt binnenkort 16 en koopt/krijgt een scooter. Die willen we voor haar verjaardag thuis hebben staan. Ze viert die verjaardag ook nog eens twee weken eerder. Nu hebben we een scooter gekocht (bij particulier) en die willen we dus naar ons huis rijden (dus niet m.b.v. een aanhanger of zo). Maar dan moet 'ie wel verzekerd zijn en het kenteken moet op haar naam staan. Alleen... beide zaken kunnen pas geregeld worden als ze 16 is...

Dus eh... hoe doe ik dat...? Moet ik dan tijdelijk iets aanvragen of zo...?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:20:23 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_78672088
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef hello_goodbye het volgende:
Mijn dochter wordt binnenkort 16 en koopt/krijgt een scooter. Die willen we voor haar verjaardag thuis hebben staan. Ze viert die verjaardag ook nog eens twee weken eerder. Nu hebben we een scooter gekocht (bij particulier) en die willen we dus naar ons huis rijden (dus niet m.b.v. een aanhanger of zo). Maar dan moet 'ie wel verzekerd zijn en het kenteken moet op haar naam staan. Alleen... beide zaken kunnen pas geregeld worden als ze 16 is...

Dus eh... hoe doe ik dat...? Moet ik dan tijdelijk iets aanvragen of zo...?
Hoe groot is die afstand..? Als het een paar km is, zou ik de moeite niet nemen
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_78672123
je kan hem toch ook op je eigen naam zetten en laten overschrijven als zij der bromfietscertificaat heeft ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_78672139
Lopen met de scooter is geen optie? (ik weet de afstand niet). En als het een klein stukje is kun je ook het risico nemen en gewoon rijden. Kans lijkt me klein dat je gepakt wordt.
  Forum Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:21:59 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_78672144
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Hoe groot is die afstand..? Als het een paar km is, zou ik de moeite niet nemen
Precies. Beetje voorzichtig doen en klaar. Bij grotere afstanden zou ik gewoon een aanhanger/boedelbak huren.
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 10:33:02 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78672510
Al eens bij de verkoper gevraagd of ze 'm niet voor je kunnen brengen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78672796
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef gers het volgende:
je kan hem toch ook op je eigen naam zetten en laten overschrijven als zij der bromfietscertificaat heeft ?
dat dus als je alles op safe wil spelen...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_78673312
quote:
Als de scooter (tijdelijk) op naam van een van de ouders staat, dan kun je gewoon naar huis rijden.
Het B-rijbewijs is namelijk ook toegestaan ipv het bromfietscertificaat.
pi_78673450
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als de scooter (tijdelijk) op naam van een van de ouders staat, dan kun je gewoon naar huis rijden.
Het B-rijbewijs is namelijk ook toegestaan ipv het bromfietscertificaat.
ook sinds invoering van het praktijk examen?
pi_78673546
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:00 schreef craftyvirus het volgende:

[..]

ook sinds invoering van het praktijk examen?
Volgens de CBR site niet http://www.cbr.nl/10886.pp
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 11:04:54 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78673639
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Volgens de CBR site niet wel http://www.cbr.nl/10886.pp
pi_78673750
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

je bent geslaagd voor de cursus "door lezen" ;-)

Met je B rijbewijs mag je dus gewoon een brommert besturen..
pi_78673847
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Volgens de CBR site niet http://www.cbr.nl/10886.pp
Je bedoelt wel...?

"Als je een rijbewijs voor de categorie A of B hebt mag je bromfiets rijden."

EDIT: O, anderen hadden het ook al door.

Dank voor de reacties tot zover. Brengen kunnen ze niet (hij staat ook al niet meer op de verkoper z'n naam, dus hij mag er zelf niet op). Op naam ouder zetten zou wellicht kunnen, maar dan zit je nog met de verzekering: dan zou ik die ook op mijn naam moeten zetten (goedkope premie ) maar dan moet ik die later ook weer omzetten: nogal een gedoe, lijkt me. Alhoewel, dan is 'ie wel goedkoop verzekerd voorlopig (ze moet het hele rijexamen traject nog doen, dus dat duurt wel ff!). .

[ Bericht 6% gewijzigd door hello_goodbye op 04-03-2010 22:48:48 ]
pi_78673877
Dubbelpost...
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 maart 2010 @ 11:13:36 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78674006
Ik denk dat de optie om 'm voorlopig op jouw naam te zetten en te verzekeren nog de beste is. Dan mag ze er ook echt niet op rijden tot ze geslaagd is
pi_78677126
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk dat de optie om 'm voorlopig op jouw naam te zetten en te verzekeren nog de beste is. Dan mag ze er ook echt niet op rijden tot ze geslaagd is
Okay. Wat ik me dan wel nog afvraag (ja, ik heb er duidelijk geen verstand van): moet ik EERST met de kentekens en zo naar het postkantoor om 'm op mijn naam te zetten voordat ik de brommer kan ophalen...? Of kan dat ook daarna nog...? De verzekering kan wel vantevoren al geregeld worden, zo begrijp ik.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:45:46 #17
98259 mstr
Een jonge God!
pi_78677595
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:34 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Okay. Wat ik me dan wel nog afvraag (ja, ik heb er duidelijk geen verstand van): moet ik EERST met de kentekens en zo naar het postkantoor om 'm op mijn naam te zetten voordat ik de brommer kan ophalen...? Of kan dat ook daarna nog...? De verzekering kan wel vantevoren al geregeld worden, zo begrijp ik.
Je moet met de kentekenpapieren van de huidige eigenaar naar het postkantoor om hem over te schrijven.
En dan moet je je verzekering bellen, want die hebben een aantal gegevens nodig die op de kentekenpapieren staan.
Dus voor je de scooter gaat ophalen, kan je vrij weinig doen.
En als je hem gaat ophalen, vraag je de huidige eigenaar of hij hem pas de volgende dag uit de verzekering wilt gooien, dan heb jij een dag de tijd om zelf een verzekering te regelen.
pi_78680048
Okay, thanks!
pi_78684156
Je kunt de brommer gewoon vantevoren verzekeren en dan kun jij als ouder ( omdat je een rijbewijs hebt) gewoon de brommer naar huis rijden zonder problemen.
  woensdag 3 maart 2010 @ 16:20:16 #20
290788 A.C.A.B
Fuck The Police
pi_78687397
wat voor scoot word t ?
:)
  woensdag 3 maart 2010 @ 17:36:09 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_78690905
quote:
pi_78746318
Even een update en nog een laatste vraag: de scooter staat bij ons in de schuur. We hebben gewoon de gok gewaagd...

We willen eigenlijk dat niemand er op rijdt, voordat m'n dochter d'r rijbewijs heeft, dus zou het zonde zijn om 'm nu al te verzekeren... En daarom de volgende vraag:

De scooter staat (sinds 25 februari) niet meer op naam van de vorige eigenaar. Ik heb nu alle papieren en zou 'm op mijn naam kunnen zetten, maar dan ben ik (volgens mij) ook verplicht 'm te verzekeren. Dat wil ik dus niet. Kan ik gewoon de scooter in de schuur laten staan en 'm over een maand of misschien twee maand (of weet ik hoeveel) pas het kenteken op naam van mijn dochter laten zetten? Of is daar een bepaalde termijn voor...? Mag een kenteken misschien maar een bepaalde periode 'naamloos' zijn...?

Ik neem eigenlijk aan dat het totaal geen probleem is de scooter ongeregistreerd in een schuur te laten staan en het op naam zetten van het kenteken en het verzekeren pas te doen als 'ie daadwerkelijk gebruikt gaat worden... Maar goed, ik wil niet over een tijd geconfronteerd worden met het feit dat ik een compleet nieuw kenteken moet aanvragen voor een dikke 150 euro!
pi_78747332
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:40 schreef hello_goodbye het volgende:
Even een update en nog een laatste vraag: de scooter staat bij ons in de schuur. We hebben gewoon de gok gewaagd...

We willen eigenlijk dat niemand er op rijdt, voordat m'n dochter d'r rijbewijs heeft, dus zou het zonde zijn om 'm nu al te verzekeren... En daarom de volgende vraag:

De scooter staat (sinds 25 februari) niet meer op naam van de vorige eigenaar. Ik heb nu alle papieren en zou 'm op mijn naam kunnen zetten, maar dan ben ik (volgens mij) ook verplicht 'm te verzekeren. Dat wil ik dus niet. Kan ik gewoon de scooter in de schuur laten staan en 'm over een maand of misschien twee maand (of weet ik hoeveel) pas het kenteken op naam van mijn dochter laten zetten? Of is daar een bepaalde termijn voor...? Mag een kenteken misschien maar een bepaalde periode 'naamloos' zijn...?

Ik neem eigenlijk aan dat het totaal geen probleem is de scooter ongeregistreerd in een schuur te laten staan en het op naam zetten van het kenteken en het verzekeren pas te doen als 'ie daadwerkelijk gebruikt gaat worden... Maar goed, ik wil niet over een tijd geconfronteerd worden met het feit dat ik een compleet nieuw kenteken moet aanvragen voor een dikke 150 euro!
Het is niet mogelijk een voertuig uit te schrijven bij een postkantoor, behalve bij sloop
dus waarschijnlijk staat hij al op jouw naam en kun je een boete krijgen omdat hij onverzekerd is en niet is geschorst
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:32:15 #24
98259 mstr
Een jonge God!
pi_78748881
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:40 schreef hello_goodbye het volgende:

Gefeliciteerd, u rijdt onverzekerd rond.
pi_78750155
een kenteken kan niet naamloos staan, hoogstens geschorst op naam van de vorige eigenaar.
jij zou m op je eigen (of je dochters) naam moeten zetten, en het overschriftbewijs aan de vorige eigenaar moeten geven.

als je trouwens onverzekerd gepakt word heb je gelijk een boete van +-400 euro aan je broek hangen, en ze nemen je scooter voor een paar dagen in, alstie niet op jou naam staat kan je de scooter helemaal kwijtraken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')