Hoe groot is die afstand..? Als het een paar km is, zou ik de moeite niet nemenquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef hello_goodbye het volgende:
Mijn dochter wordt binnenkort 16 en koopt/krijgt een scooter. Die willen we voor haar verjaardag thuis hebben staan. Ze viert die verjaardag ook nog eens twee weken eerder. Nu hebben we een scooter gekocht (bij particulier) en die willen we dus naar ons huis rijden (dus niet m.b.v. een aanhanger of zo). Maar dan moet 'ie wel verzekerd zijn en het kenteken moet op haar naam staan. Alleen... beide zaken kunnen pas geregeld worden als ze 16 is...
Dus eh... hoe doe ik dat...? Moet ik dan tijdelijk iets aanvragen of zo...?
Precies. Beetje voorzichtig doen en klaar. Bij grotere afstanden zou ik gewoon een aanhanger/boedelbak huren.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Hoe groot is die afstand..? Als het een paar km is, zou ik de moeite niet nemen
dat dus als je alles op safe wil spelen...quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef gers het volgende:
je kan hem toch ook op je eigen naam zetten en laten overschrijven als zij der bromfietscertificaat heeft ?
Als de scooter (tijdelijk) op naam van een van de ouders staat, dan kun je gewoon naar huis rijden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef gers het volgende:
je kan hem toch ook op je eigen naam zetten en laten overschrijven als zij der bromfietscertificaat heeft ?
ook sinds invoering van het praktijk examen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als de scooter (tijdelijk) op naam van een van de ouders staat, dan kun je gewoon naar huis rijden.
Het B-rijbewijs is namelijk ook toegestaan ipv het bromfietscertificaat.
Volgens de CBR site niet http://www.cbr.nl/10886.ppquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:00 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
ook sinds invoering van het praktijk examen?
quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens de CBR site niet wel http://www.cbr.nl/10886.pp
je bent geslaagd voor de cursus "door lezen" ;-)quote:
Je bedoelt wel...?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Volgens de CBR site niet http://www.cbr.nl/10886.pp
Okay. Wat ik me dan wel nog afvraag (ja, ik heb er duidelijk geen verstand van): moet ik EERST met de kentekens en zo naar het postkantoor om 'm op mijn naam te zetten voordat ik de brommer kan ophalen...? Of kan dat ook daarna nog...? De verzekering kan wel vantevoren al geregeld worden, zo begrijp ik.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk dat de optie om 'm voorlopig op jouw naam te zetten en te verzekeren nog de beste is. Dan mag ze er ook echt niet op rijden tot ze geslaagd is
Je moet met de kentekenpapieren van de huidige eigenaar naar het postkantoor om hem over te schrijven.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:34 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Okay. Wat ik me dan wel nog afvraag (ja, ik heb er duidelijk geen verstand van): moet ik EERST met de kentekens en zo naar het postkantoor om 'm op mijn naam te zetten voordat ik de brommer kan ophalen...? Of kan dat ook daarna nog...? De verzekering kan wel vantevoren al geregeld worden, zo begrijp ik.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef gers het volgende:
Het is niet mogelijk een voertuig uit te schrijven bij een postkantoor, behalve bij sloopquote:Op donderdag 4 maart 2010 20:40 schreef hello_goodbye het volgende:
Even een update en nog een laatste vraag: de scooter staat bij ons in de schuur. We hebben gewoon de gok gewaagd...![]()
We willen eigenlijk dat niemand er op rijdt, voordat m'n dochter d'r rijbewijs heeft, dus zou het zonde zijn om 'm nu al te verzekeren... En daarom de volgende vraag:
De scooter staat (sinds 25 februari) niet meer op naam van de vorige eigenaar. Ik heb nu alle papieren en zou 'm op mijn naam kunnen zetten, maar dan ben ik (volgens mij) ook verplicht 'm te verzekeren. Dat wil ik dus niet. Kan ik gewoon de scooter in de schuur laten staan en 'm over een maand of misschien twee maand (of weet ik hoeveel) pas het kenteken op naam van mijn dochter laten zetten? Of is daar een bepaalde termijn voor...? Mag een kenteken misschien maar een bepaalde periode 'naamloos' zijn...?
Ik neem eigenlijk aan dat het totaal geen probleem is de scooter ongeregistreerd in een schuur te laten staan en het op naam zetten van het kenteken en het verzekeren pas te doen als 'ie daadwerkelijk gebruikt gaat worden... Maar goed, ik wil niet over een tijd geconfronteerd worden met het feit dat ik een compleet nieuw kenteken moet aanvragen voor een dikke 150 euro!
Gefeliciteerd, u rijdt onverzekerd rond.quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:40 schreef hello_goodbye het volgende:
Even een update en nog een laatste vraag: de scooter staat bij ons in de schuur. We hebben gewoon de gok gewaagd...![]()
We willen eigenlijk dat niemand er op rijdt, voordat m'n dochter d'r rijbewijs heeft, dus zou het zonde zijn om 'm nu al te verzekeren... En daarom de volgende vraag:
De scooter staat (sinds 25 februari) niet meer op naam van de vorige eigenaar. Ik heb nu alle papieren en zou 'm op mijn naam kunnen zetten, maar dan ben ik (volgens mij) ook verplicht 'm te verzekeren. Dat wil ik dus niet. Kan ik gewoon de scooter in de schuur laten staan en 'm over een maand of misschien twee maand (of weet ik hoeveel) pas het kenteken op naam van mijn dochter laten zetten? Of is daar een bepaalde termijn voor...? Mag een kenteken misschien maar een bepaalde periode 'naamloos' zijn...?
Ik neem eigenlijk aan dat het totaal geen probleem is de scooter ongeregistreerd in een schuur te laten staan en het op naam zetten van het kenteken en het verzekeren pas te doen als 'ie daadwerkelijk gebruikt gaat worden... Maar goed, ik wil niet over een tijd geconfronteerd worden met het feit dat ik een compleet nieuw kenteken moet aanvragen voor een dikke 150 euro!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |