De peildatum is 1-1-2009. Die WOZ-waarde is dus van 2009 t.o.v. het jaar daarvoor.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:30 schreef Moody het volgende:
Woz-waarde van mijn huis is met 8000 euro gestegen t.o.v. 1-1-2009.
Ik dacht dat de huizenprijzen waren gedaald
Toen stegen de huizenprijzen ook niet af amper.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De peildatum is 1-1-2009. Die WOZ-waarde is dus van 2009 t.o.v. het jaar daarvoor.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Toen stegen de huizenprijzen ook niet af amper.
Ben benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet...
Ongeveer 1,5% zie ik. En dat is een landelijk gemiddeld. In het oosten zal het onder het gemiddelde zitten. Toch drukt mijn gemeente er 3,5-4% bij op. Maar goed, de frustratie voor mij zat vooral in de periode 2007-2009 waar mijn WOZ-waarde met 18% steeg en mijn bezwaar werd afgewezen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In 2008 zijn de prijzen gewoon gestegen, hoor
Enlighten me pleasequote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:38 schreef DonJames het volgende:
Ben ik de enige die de fout in de TT ziet?
Ja, ik denk het wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:38 schreef DonJames het volgende:
Ben ik de enige die de fout in de TT ziet?
Hmm, eigenlijk is dat een beetje vertekenend. Deze cijfers zijn (mede?) gebaseerd op de cijfers van het kadaster en dat loopt natuurlijk altijd achter de feiten aan.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In 2008 zijn de prijzen gewoon gestegen, hoor
Dat wordt toch bij de volgende taxatie weer rechtgezet? Ik zie even het punt niet. Ik heb ook niemand horen klagen toen de prijzen stegen, dat er de vier maanden daarop nóg verder gestegen was.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:13 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Hmm, eigenlijk is dat een beetje vertekenend. Deze cijfers zijn (mede?) gebaseerd op de cijfers van het kadaster en dat loopt natuurlijk altijd achter de feiten aan.
Een woning wordt eerst gekocht (koopovereenkomst) en (gemiddeld) enkele maanden later pas wordt de woning ook betaald (levering) en dat laatste wordt geregistreerd bij het kadaster. De daling vanaf januari 2009 had dus al zo'n 4 maanden daarvoor massaal ingezet.
Dat is ook zo en ik klaag ook niet hoor. Ik snap ook wel dat de cijfers uit het kadaster worden gehaald, omdat dat immers objectief is. maar een stijging/daling van de koopprijs in het kadaster is wel altijd al "oud"nieuws voor de markt (makelaars en de verkopers en kopers op dat moment).quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wordt toch bij de volgende taxatie weer rechtgezet? Ik zie even het punt niet. Ik heb ook niemand horen klagen toen de prijzen stegen, dat er de vier maanden daarop nóg verder gestegen was.
Hij wordt al bruto voldaan, waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:43 schreef colbrac het volgende:
Ik heb via Loyalis IPAP een aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekering die ik via m'n werkgever betaal. Op m'n loonstrook staat deze aangegeven onder de noemer 'Premie aanv IP'. Ik twijfel nu of ik deze in Box 1 Inkomensvoorzieningen mag opvoeren of omdat het via m'n werk betaald wordt niet meer?
Dat vind ik nog een beetje lastig bepalen uit m'n loonstrook. Maar hij staat in het rijtje met Pensioenpremie, Premie IP, Pr. VUT/FPU basis, etc, boven de regel Loonheffing. Onder loonheffing staan de zorgverzekering die ik via m'n werk betaal en de bijdrage reiskosten. Dus ik neem aan van wel.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:44 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij wordt al bruto voldaan, waarschijnlijk?
Heb het even nagekeken en het gaat inderdaad om een KEW.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:
@staartaap: is het überhaupt een KEW, dan?
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:10 schreef LoekieBoy het volgende:
Ben een 20 jarige student, mijn gegevens voor 2009
Fiscaal loon: ¤9144
Loonheffing: ¤717
Arbeidskorting: ¤331
Loon zvw: ¤8553
premie zvw: ¤590
Nu zegt dat programma dat ik maar ¤69 euro kan terugkrijgen, volgens mij moet dit toch
veel meer zijn ofniet?:S
quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:21 schreef Delnooz het volgende:
Hallo,
een snelle vraag over studiekosten:
als je geen recht meer hebt op de basisbeurs, maar nog wel een rentedragende lening krijgt. IS deze lening onderdeel van je studiefinanciering?
Heb je dan dus een studie met of zonder stufi gevolgd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |