abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:27:27 #101
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_78672325
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Chinless het volgende:
Wat ik ook achterlijk vind en dat is misschien de manier van interpretatie.
Op het ID staat: "Verboden te kopiëren" of iets dergelijks. Er staat ook geen straf op als het wel gedaan wordt omdat het regelmatig getoond moet worden bij diverse bedrijven. Echter wel mensen die dus stemmen dmv een machtiging, kopiëren deze ook terwijl het officieel niet mag ?
Jij mag het alleen aan andere mensen laten zien.

Behalve een bepaalde soort ambtenaren die kunnen het ook innemen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:27:49 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78672337
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef yvonne het volgende:
Reken je even met me mee?
(waarom gaat iedereen uit van 65+?) De grootste groep thuiswonenden zijn 80+ en dat zijn er veel.
Niet dementerend, ze zijn al overal op gekort, zij zijn van een generatie waarvoor dat stemmen belangrijk is.
Er wordt van alles OVER hun beslist zonder dat ze ook maar enige zeggenschap hebben.
Goed, ouderen van 80+ hoe oud zijn hun kinderen dan?
Juist.
Gaat er nou geen belletje rinkelen als ik zeg dat ik al bijna het kopje koffie met koekje niet durf aan te nemen?
En zet dat oude mummelende oudje nou eens uit je kop, zo erg is het niet.
dDat is zo'n belachelijk stereotype beeld.
Als jij dat bakkie leut met een koekje laat staan kunnen zij een ID kopen! Dus eigenlijk is het jouw schuld dat ze niet kunnen stemmen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:28:16 #103
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_78672351
quote:

[..]

(waarom gaat iedereen uit van 65+?) De grootste groep thuiswonenden zijn 80+ en dat zijn er veel.
Niet dementerend, ze zijn al overal op gekort, zij zijn van een generatie waarvoor dat stemmen belangrijk is.
Er wordt van alles OVER hun beslist zonder dat ze ook maar enige zeggenschap hebben.
Juist.
Gaat er nou geen belletje rinkelen als ik zeg dat ik al bijna het kopje koffie met koekje niet durf aan te nemen?
En ze hebben geen kinderen die hier voor hadden kunnen zorgen? Kieswet is al in november gewijzigd dus ze hebben maanden de tijd gehad.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:29:46 #104
243947 Pieter.
Pjederdy / PDD
pi_78672401
Ik zie toch een heleboel argumenten die neerkomen op:
-Het is al jaren zo
-regels zijn regels

Toch een beetje jammer dat velen zich zo makkelijk laten manipuleren en dergelijke slogans nablaten.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:30:51 #105
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78672437
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef Lastpost het volgende:
Je sluit zo natuurlijk wel mensen uit, niet iedereen heeft het geld voor een ID-kaart/paspoort en zodoende krijgen mensen niet de kans om te kunnen stemmen.
Dat een ID-kaart verplicht is vind ik verder prima hoor, maar het moet niet zo zijn dat mensen nu maar niet stemmen puur ómdat ze het geld niet hebben voor een ID-kaart, dat is absurd.

Je stem laten horen, daar hoort geen prijskaartje aan te hangen en zodoende zouden ze alternatieven moeten verzinnen voor deze groepen mensen die het blijkbaar niet kunnen betalen.
Hoeveel mensen ken jij die de ID-kaart écht niet kunnen betalen?
Don't let my username fool you...
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:31:01 #106
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78672442
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef Klummie het volgende:
En ze hebben geen kinderen die hier voor hadden kunnen zorgen? Kieswet is al in november gewijzigd dus ze hebben maanden de tijd gehad.
Ik neem aan dat ze inderdaad allemaal het staatsblad lezen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:32:30 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78672490
quote:

[..]

Juist.
Wat valt er te rekenen? Ik zie je nergens zeggen dat een oudere geen 12 euro per jaar kan wegleggen? En ze wonen nog thuis? Huursubsidie, zorgtoeslag, bejaardentoeslag. Als ik het subsidieboekje voor Delft opensla kunnen ze tientallen euro's krijgen van de gemeente ook. Bovendien: kinderen, kleindkinderen. Kom op hey. Mijn oma was in de 80 en had gewoon een ID. Zelfs achterkleinkinderen zouden geld neerleggen voor een ID als dat zou moeten. Je schiet op deze manier je doel voorbij, want waar ik in eerste instantie nog begrip had voor de melding 'een ID is te duur voor de oudere' denk ik nu 'ze moeten zich ook maar gewoon aan de wet houden'.

Zeker als ik dit soort opmerkingen lees:
quote:
Nou ja, zo'n oud besje dat al tien jaar in een verpleegtehuis zit zou best wel eens illegaal en/of terrorist kunnen zijn
Want dat is het punt al helemaaaal niet. Zo overdreven
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_78672492
Mijn ID-kaart is in december verlopen en ik heb nog geen nieuwe kaart aangevraagd. Hier is slechts één keer per week het gemeentehuis in de avond geopend en wel op donderdag. Laat ik nou net elke donderdag verplichtingen hebben. Afgelopen donderdag had ik eindelijk wél tijd, maar toen bleek het al te laat, omdat het 5 werkdagen duurt om te maken.

Ze kunnen ook wel iets soepeler worden hoor door verlopen identificatiebewijzen ook mee te laten tellen ofzo. En ik heb anders nog wel wat andere passen waar mijn foto + naam opstaat. Voor de identificatieplicht werd dat vaak ook gewoon geaccepteerd als je je moest identificeren.

Ze zouden eens moeten uitrekenen/bekend maken hoeveel procent van de stemgerechtigde bevolking niet in het bezit is van een geldige ID-kaart, paspoort óf rijbewijs.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:32:45 #109
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_78672501
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef Klummie het volgende:

[..]

Er weleens aan gedacht dat veel ouderen met een bepaalde trots en eigenwaarde zitten en nog liever droog brood eten dan aan moeten kloppen bij kinderen of kleinkinderen.
Mocht ik familieleden hebben die in de problemen zitten help ik ze ook graag, maar er zijn er genoeg (oudere) die mijn aanwezigheid waarderen en de hulp graag aannemen zolang het niet om geld gaat.
pi_78672511
Wat een onzin. Een paspoort of rijbewijs is hartstikke lang geldig, dus alles bij elkaar heb je het over een paar euro per jaar. Daarnaast zijn niet alle ouderen arm, en niet alle niet-ouderen rijk, niet alle ouderen zijn aan huis gekluisterd en niet alle andere mensen zijn mobiel, dus ook wat dat betreft vind ik het weer nergens op slaan.
pi_78672531
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:32 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Er weleens aan gedacht dat veel ouderen met een bepaalde trots en eigenwaarde zitten en nog liever droog brood eten dan aan moeten kloppen bij kinderen of kleinkinderen.
Mocht ik familieleden hebben die in de problemen zitten help ik ze ook graag, maar er zijn er genoeg (oudere) die mijn aanwezigheid waarderen en de hulp graag aannemen zolang het niet om geld gaat.
Dat is hun keuze. Als je een bepaalde keuze maakt, moet je niet klagen dat je niet mag kiezen.
pi_78672576
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Satsuma het volgende:
Wat een onzin. Een paspoort of rijbewijs is hartstikke lang geldig, dus alles bij elkaar heb je het over een paar euro per jaar. Daarnaast zijn niet alle ouderen arm, en niet alle niet-ouderen rijk, niet alle ouderen zijn aan huis gekluisterd en niet alle andere mensen zijn mobiel, dus ook wat dat betreft vind ik het weer nergens op slaan.
Er zijn zoveel dingen die maar een paar euro per jaar kosten. Flikker dat allemaal op 1 hoop en het gaat niet meer om kleine beetjes.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:38:17 #113
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78672706
Iedereen is verplicht zich te kunnen identificeren en dus moet iedereen een id hebben.

Als iemand die niet heeft en daardoor niet kan stemmen zijn ze dus gewoon dom bezig.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:39:57 #114
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_78672753
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef HugoBaas het volgende:
Iedereen is verplicht zich te kunnen identificeren en dus moet iedereen een id hebben.

Als iemand die niet heeft en daardoor niet kan stemmen zijn ze dus gewoon dom bezig.
Heerlijk die kortzichtigheid.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:40:22 #115
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78672769
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef HugoBaas het volgende:

Of de wet is dom door iemand een basaal democratisch recht te ontzeggen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78672804
Naast het geld is vaak de mobiliteit een veel groter probleem, ik zie dat nu ook bij mijn eigen oma, die gaan we echt niet naar de gemeente slepen om daar 'even' een ID bewijs aan te vragen en vervolgens een week later weer haar daarheen slepen om dat ding op te halen.
pi_78672825
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Dat is hun keuze. Als je een bepaalde keuze maakt, moet je niet klagen dat je niet mag kiezen.
Dus ouderen moeten maar gaan 'bedelen' om een ID kaart, nee lekker bezig zijn we dan
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:42:31 #118
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_78672827
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Of de wet is dom door iemand een basaal democratisch recht te ontzeggen.
Er wordt niets ontzegd.
Een id was altijd al verplicht bij het stemmen, er werd alleen niet altijd om gevraagd.

Bij de vorige verkiezingen moest ik ook mijn id laten zien. Dit is niets nieuws als je dat soms denkt.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:43:51 #119
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_78672868
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:41 schreef Dennis101 het volgende:
Naast het geld is vaak de mobiliteit een veel groter probleem, ik zie dat nu ook bij mijn eigen oma, die gaan we echt niet naar de gemeente slepen om daar 'even' een ID bewijs aan te vragen en vervolgens een week later weer haar daarheen slepen om dat ding op te halen.
Lekkere familie. Wij doen dat wel. En oma komt beide dagen dan meteen bij ons thuis eten.

Is ook een van de redenen dat ik het probleem helemaal niet zie. In mijn directe omgeving heeft geen enkele bejaarde dit probleem.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:43:53 #120
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78672872
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:32 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ooit al eens gehoord van eigen verantwoordelijkheid en gevolgen die bij bepaalde keuzes horen?
Don't let my username fool you...
pi_78672879
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Goed initiatief!

*formulier uitprint
Verstandig om niet te stemmen!
pi_78672883
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:42 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Er wordt niets ontzegd.
Een id was altijd al verplicht bij het stemmen, er werd alleen niet altijd om gevraagd.

Bij de vorige verkiezingen moest ik ook mijn id laten zien. Dit is niets nieuws als je dat soms denkt.
Dat maakt het imo niet minder fout.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:44:52 #123
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672907
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij die de ID-kaart écht niet kunnen betalen?
Ik heel veel, ik kom namelijk dagelijks bij deze mensen..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin woensdag 3 maart 2010 @ 10:45:26 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_78672929
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:44 schreef Misan het volgende:

[..]

Verstandig om niet te stemmen!
Gutteguttegut, lezen blijft moeilijk, je gaat wel stemmen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_78672939
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Lekkere familie. Wij doen dat wel. En oma komt beide dagen dan meteen bij ons thuis eten.

Is ook een van de redenen dat ik het probleem helemaal niet zie. In mijn directe omgeving heeft geen enkele bejaarde dit probleem.
Kennen wij elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')