Jij mag het alleen aan andere mensen laten zien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:21 schreef Chinless het volgende:
Wat ik ook achterlijk vind en dat is misschien de manier van interpretatie.
Op het ID staat: "Verboden te kopiëren" of iets dergelijks. Er staat ook geen straf op als het wel gedaan wordt omdat het regelmatig getoond moet worden bij diverse bedrijven. Echter wel mensen die dus stemmen dmv een machtiging, kopiëren deze ook terwijl het officieel niet mag ?
Als jij dat bakkie leut met een koekje laat staan kunnen zij een ID kopen!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef yvonne het volgende:
Reken je even met me mee?
(waarom gaat iedereen uit van 65+?) De grootste groep thuiswonenden zijn 80+ en dat zijn er veel.
Niet dementerend, ze zijn al overal op gekort, zij zijn van een generatie waarvoor dat stemmen belangrijk is.
Er wordt van alles OVER hun beslist zonder dat ze ook maar enige zeggenschap hebben.
Goed, ouderen van 80+ hoe oud zijn hun kinderen dan?
Juist.
Gaat er nou geen belletje rinkelen als ik zeg dat ik al bijna het kopje koffie met koekje niet durf aan te nemen?
En zet dat oude mummelende oudje nou eens uit je kop, zo erg is het niet.
dDat is zo'n belachelijk stereotype beeld.
En ze hebben geen kinderen die hier voor hadden kunnen zorgen? Kieswet is al in november gewijzigd dus ze hebben maanden de tijd gehad.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
(waarom gaat iedereen uit van 65+?) De grootste groep thuiswonenden zijn 80+ en dat zijn er veel.
Niet dementerend, ze zijn al overal op gekort, zij zijn van een generatie waarvoor dat stemmen belangrijk is.
Er wordt van alles OVER hun beslist zonder dat ze ook maar enige zeggenschap hebben.
Juist.
Gaat er nou geen belletje rinkelen als ik zeg dat ik al bijna het kopje koffie met koekje niet durf aan te nemen?
Hoeveel mensen ken jij die de ID-kaart écht niet kunnen betalen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef Lastpost het volgende:
Je sluit zo natuurlijk wel mensen uit, niet iedereen heeft het geld voor een ID-kaart/paspoort en zodoende krijgen mensen niet de kans om te kunnen stemmen.
Dat een ID-kaart verplicht is vind ik verder prima hoor, maar het moet niet zo zijn dat mensen nu maar niet stemmen puur ómdat ze het geld niet hebben voor een ID-kaart, dat is absurd.
Je stem laten horen, daar hoort geen prijskaartje aan te hangen en zodoende zouden ze alternatieven moeten verzinnen voor deze groepen mensen die het blijkbaar niet kunnen betalen.
Ik neem aan dat ze inderdaad allemaal het staatsblad lezen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef Klummie het volgende:
En ze hebben geen kinderen die hier voor hadden kunnen zorgen? Kieswet is al in november gewijzigd dus ze hebben maanden de tijd gehad.
Wat valt er te rekenen? Ik zie je nergens zeggen dat een oudere geen 12 euro per jaar kan wegleggen? En ze wonen nog thuis? Huursubsidie, zorgtoeslag, bejaardentoeslag. Als ik het subsidieboekje voor Delft opensla kunnen ze tientallen euro's krijgen van de gemeente ook. Bovendien: kinderen, kleindkinderen. Kom op hey. Mijn oma was in de 80 en had gewoon een ID. Zelfs achterkleinkinderen zouden geld neerleggen voor een ID als dat zou moeten. Je schiet op deze manier je doel voorbij, want waar ik in eerste instantie nog begrip had voor de melding 'een ID is te duur voor de oudere' denk ik nu 'ze moeten zich ook maar gewoon aan de wet houden'.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist.
Want dat is het punt al helemaaaal niet. Zo overdrevenquote:Nou ja, zo'n oud besje dat al tien jaar in een verpleegtehuis zit zou best wel eens illegaal en/of terrorist kunnen zijn
Er weleens aan gedacht dat veel ouderen met een bepaalde trots en eigenwaarde zitten en nog liever droog brood eten dan aan moeten kloppen bij kinderen of kleinkinderen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
En ze hebben geen kinderen die hier voor hadden kunnen zorgen? Kieswet is al in november gewijzigd dus ze hebben maanden de tijd gehad.
Dat is hun keuze. Als je een bepaalde keuze maakt, moet je niet klagen dat je niet mag kiezen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Er weleens aan gedacht dat veel ouderen met een bepaalde trots en eigenwaarde zitten en nog liever droog brood eten dan aan moeten kloppen bij kinderen of kleinkinderen.
Mocht ik familieleden hebben die in de problemen zitten help ik ze ook graag, maar er zijn er genoeg (oudere) die mijn aanwezigheid waarderen en de hulp graag aannemen zolang het niet om geld gaat.
Er zijn zoveel dingen die maar een paar euro per jaar kosten. Flikker dat allemaal op 1 hoop en het gaat niet meer om kleine beetjes.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Satsuma het volgende:
Wat een onzin. Een paspoort of rijbewijs is hartstikke lang geldig, dus alles bij elkaar heb je het over een paar euro per jaar. Daarnaast zijn niet alle ouderen arm, en niet alle niet-ouderen rijk, niet alle ouderen zijn aan huis gekluisterd en niet alle andere mensen zijn mobiel, dus ook wat dat betreft vind ik het weer nergens op slaan.
Heerlijk die kortzichtigheid.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef HugoBaas het volgende:
Iedereen is verplicht zich te kunnen identificeren en dus moet iedereen een id hebben.
Als iemand die niet heeft en daardoor niet kan stemmen zijn ze dus gewoon dom bezig.
Of de wet is dom door iemand een basaal democratisch recht te ontzeggen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:38 schreef HugoBaas het volgende:
Iedereen is verplicht zich te kunnen identificeren en dus moet iedereen een id hebben.
Als iemand die niet heeft en daardoor niet kan stemmen zijn ze dus gewoon dom bezig.
Dus ouderen moeten maar gaan 'bedelen' om een ID kaart, nee lekker bezig zijn we danquote:Op woensdag 3 maart 2010 10:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat is hun keuze. Als je een bepaalde keuze maakt, moet je niet klagen dat je niet mag kiezen.
Er wordt niets ontzegd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Of de wet is dom door iemand een basaal democratisch recht te ontzeggen.
Lekkere familie. Wij doen dat wel. En oma komt beide dagen dan meteen bij ons thuis eten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:41 schreef Dennis101 het volgende:
Naast het geld is vaak de mobiliteit een veel groter probleem, ik zie dat nu ook bij mijn eigen oma, die gaan we echt niet naar de gemeente slepen om daar 'even' een ID bewijs aan te vragen en vervolgens een week later weer haar daarheen slepen om dat ding op te halen.
Ooit al eens gehoord van eigen verantwoordelijkheid en gevolgen die bij bepaalde keuzes horen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:32 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Er weleens aan gedacht dat veel ouderen met een bepaalde trots en eigenwaarde zitten en nog liever droog brood eten dan aan moeten kloppen bij kinderen of kleinkinderen.
Mocht ik familieleden hebben die in de problemen zitten help ik ze ook graag, maar er zijn er genoeg (oudere) die mijn aanwezigheid waarderen en de hulp graag aannemen zolang het niet om geld gaat.
Dat maakt het imo niet minder fout.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:42 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Er wordt niets ontzegd.
Een id was altijd al verplicht bij het stemmen, er werd alleen niet altijd om gevraagd.
Bij de vorige verkiezingen moest ik ook mijn id laten zien. Dit is niets nieuws als je dat soms denkt.
Ik heel veel, ik kom namelijk dagelijks bij deze mensen..quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die de ID-kaart écht niet kunnen betalen?
Gutteguttegut, lezen blijft moeilijk, je gaat wel stemmen.quote:
Kennen wij elkaar?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Lekkere familie. Wij doen dat wel. En oma komt beide dagen dan meteen bij ons thuis eten.
Is ook een van de redenen dat ik het probleem helemaal niet zie. In mijn directe omgeving heeft geen enkele bejaarde dit probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |