abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:01:20 #276
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78681087
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In een democratie vind ik stemrecht toch zwaarder wegen dan de identificatieplicht, maar dat kan aan mij liggen.
Ik ook!

Maar het is ook je plicht om een geldig ID te hebben, dus eigenlijk is er geen probleem.
De mensen die het niet in 1 keer kunnen ophoesten hebben pech, ze hebben daar jarenlang voor kunnen sparen.
Je weet immers wanneer je ID verloopt.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_78681136
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Waarom is de legitimatieplicht wel een bezwaar bij het stemmen, maar niet bij het aanvragen van een uitkering .
Omdat een uitkering geen basisrecht is volgens de grondwet. Stemmen wel.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:02:46 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78681156
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als mijn buurman in mijn naam gaat stemmen is dat geen fraude op grote schaal. Maar wel mooi kut.
Overal waar mensen werken, worden fouten gemaakt.
Vind jij de mogelijkheid dat jouw buurman gaat stemmen op jouw naam, erger dan dat nu een heleboel mensen worden uitgesloten van stemmen?
KuikenGuppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:02:59 #279
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78681162
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:01 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ik ook!

Maar het is ook je plicht om een geldig ID te hebben, dus eigenlijk is er geen probleem.
De mensen die het niet in 1 keer kunnen ophoesten hebben pech, ze hebben daar jarenlang voor kunnen sparen.
Je weet immers wanneer je ID verloopt.
Je zegt: ik ook, maar vervolgens zeg je dat als je niet aan de plicht voldoet je recht vervalt. Dan weegt toch voor jou de plicht zwaarder dan het recht?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:03:35 #280
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_78681187
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij gaat wel van meer dingen uit die je niet zeker weet.
Niet elk 'oudje' had een koopwoning bijvoorbeeld.
Ik reageerde op degene die begon te zeuren dat een oudje geen huurtoeslag kreeg omdat deze een koopwoning had. Beter opletten dus...
Don't let my username fool you...
pi_78681202
Een plicht zou altijd zwaarder moeten wegen dan een recht. Moeten weegt immers ook zwaarder dan mogen
pi_78681235
Voor alle Nederlanders van 14 jaar en ouder geldt een legitimatieplicht. In principe moet je dus gewoon een geldig legitimatiebewijs op zak hebben wanneer je je huis verlaat. Mensen die geen legitimatiebewijs hebben, mogen wat mij betreft dan ook heel terecht NIET stemmen. Sterker nog: ze zijn zelfs in overtreding op het moment dat ze zonder legitimatiebewijs de deur uitgaan.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:05:08 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78681255
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:03 schreef Misan het volgende:
Een plicht zou altijd zwaarder moeten wegen dan een recht. Moeten weegt immers ook zwaarder dan mogen
Een recht is toch niet 'mogen'? .
KuikenGuppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:05:34 #284
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78681275
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je zegt: ik ook, maar vervolgens zeg je dat als je niet aan de plicht voldoet je recht vervalt. Dan weegt toch voor jou de plicht zwaarder dan het recht?
Omdat iedereen toch verplicht is om een geldig ID te hebben.
Dat weet iedereen.
Als je dan je ID (die je verplicht hoort te hebben ) eens een keer nodig hebt om dus te gaan stemmen en die heb je niet, dan is dat dus je eigen fout.
pi_78681296
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Een recht is toch niet 'mogen'? .
Nee, niet hetzelfde, maar is wel makkelijk voor de vergelijking. Je kunt gebruik maken van een recht, is niet verplicht -> vandaar mogen
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:06:28 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78681316
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:05 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Dat weet iedereen.
Als je dan je ID (die je verplicht hoort te hebben ) eens een keer nodig hebt om dus te gaan stemmen en die heb je niet, dan is dat dus je eigen fout.
Dus streep je het stemrecht weg omdat je niet aan je identificatieplicht voldoet.
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:07:27 #287
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78681358
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus streep je het stemrecht weg omdat je niet aan je identificatieplicht voldoet.
Idd!

Je bent al in overtreding als je naar het stemhokje wilt lopen zonder ID.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:07:58 #288
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78681379
quote:
In een democratische rechtstaat is stemmen het hoogste goed. Iets banaals als een identificatieplicht hoort dat imo niet in de weg te staan.
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:08:12 #289
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78681389
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:05 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Dat weet iedereen.
Ja, dus vervalt je stemrecht. Als het recht zwaarder weegt dan de plicht kan het niet-voldoen aan de plicht het recht toch niet geheel laten vervallen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78681420
quote:
Neen. een grondwetteljk recht weegt immer zwaarder dan welke, in lagere wetgeving opgelegde plicht dan ook.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:10:10 #291
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_78681473
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:07 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Idd!

Je bent al in overtreding als je naar het stemhokje wilt lopen zonder ID.
Als je het stemrecht wegstreept tegen de identificatieplicht, toon je aan dat je de identicifatieplicht minstens even belangrijk vindt. Ik ben van mening dat je het wel heel bont moet maken wil je je stemrecht verspillen. Dat is immers HET recht in een democratie.
Laffe huichelaar
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:10:47 #292
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78681501
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, dus vervalt je stemrecht. Als het recht zwaarder weegt dan de plicht kan het niet-voldoen aan de plicht het recht toch niet geheel laten vervallen?
Ja dat vind ik dus wel.

Zoals ik hierboven al schreef "Je bent al in overtreding als je naar het stemhokje wilt lopen zonder ID"
pi_78681556
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

In een democratische rechtstaat is stemmen het hoogste goed. Iets banaals als een identificatieplicht hoort dat imo niet in de weg te staan.
Ik ben om, jullie hebben gelijk

Kiesrecht staat namelijk in de grondwet opgenomen en identificatieplicht niet http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g3rfhq0j

Desalniettemin blijf ik het kul-redenen vinden om jezelf niet te kunnen legitimeren wanneer en waar dan ook
pi_78681576
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus wel.

Zoals ik hierboven al schreef "Je bent al in overtreding als je naar het stemhokje wilt lopen zonder ID"
Dat is niet relevant voor het stemmen. Als ik bij het stemhokje aan kom gaat men ook niet eerst kijken of ik onderweg niet toevallig te hard gereden heb. Dat het een overtreding is staat vast, maar dat heeft geen zak met stemmen te maken.
pi_78681640
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:10 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus wel.

NEEN! Die overtreding kan pas geconstateerd worden wanneer ik door een ambtenaar met opsporingsbevoegdheid staande wordt gehouden op verdenking van het plegen van een overtreding of misdrijf, EXCLUSIEF verdenking van het niet bij me hebben van een ID.

En NOGMAALS, want het wil kennelijk niet doordringen: Het in dat geval niet kunnen tonen van een ID is slechts een overtreding, die wordt bestraft met een geldboete. Dit doortrekken naar het effectief ontnemen van je GRONDWETTELIJK VASTGELEGDE STEMRECHT is volslagen buiten-proportioneel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:14:31 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78681668
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Misan het volgende:

[..]

Ik ben om, jullie hebben gelijk

Kiesrecht staat namelijk in de grondwet opgenomen en identificatieplicht niet http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g3rfhq0j

Desalniettemin blijf ik het kul-redenen vinden om jezelf niet te kunnen legitimeren wanneer en waar dan ook
Het gaat niet om 'ik ben rebels en ik wil mijn paspoort niet laten zien, traaaalalalalalaalaaaaa " maar om mensen die zich niet kunnen legitimeren omdat ze geen legitimatiebewijs hebben.
KuikenGuppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:14:55 #297
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78681684
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Dat is niet relevant voor het stemmen. Als ik bij het stemhokje aan kom gaat men ook niet eerst kijken of ik onderweg niet toevallig te hard gereden heb. Dat het een overtreding is staat vast, maar dat heeft geen zak met stemmen te maken.
Sorry, maar ik vind geen verkeerde maatregel om een geldig ID te laten zien bij het stemmen.
Ik ben het dus ook niet eens met sommige mensen, maar dat is geen probleem, ieder zijn eigen mening toch?
pi_78681774
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:14 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind geen verkeerde maatregel om een geldig ID te laten zien bij het stemmen.
Ik ben het dus ook niet eens met sommige mensen, maar dat is geen probleem, ieder zijn eigen mening toch?
Iemands identiteit kan bij twijfel ook worden vastgesteld op andere manieren dan middels een identiteitsbewijs. Zo heeft het 65 jaar prima gefunctioneerd, dus het 'probleem' dat met dit kanon wordt opgelost is niet eens een mug, maar eigenlijk niet-bestaand.
Meh.
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:17:45 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_78681821
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het gaat niet om 'ik ben rebels en ik wil mijn paspoort niet laten zien, traaaalalalalalaalaaaaa " maar om mensen die zich niet kunnen legitimeren omdat ze geen legitimatiebewijs hebben.
Of, misschien dichter bij huis, lambalstudenten die zo druk zijn met bier drinken, dat ze niet door hebben dat hun paspoort 2 dagen is verlopen. Die mogen dus ook niet stemmen nu he .
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage woensdag 3 maart 2010 @ 14:18:22 #300
4530 crew  Crazy Harry
pi_78681847
Tja dilemma.
Ga ik dit protest, waarin duidelijk staat dat de indiener de verkiezingen ongeldig acht wanneer mensen zonder id-bewijs uitgesloten worden, ook inleveren? Ik wil wel.

Maar ik ben stemmenteller vanavond...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')