rijbewijs is geen officieel legitimatiebewijsquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Op een rijbewijs hoef je toch geen vingerafdruk te laten zetten?
Zie online staan dat het niet oz is omdat er geen nationaliteit op staat, maar ik heb nog nooit meegemaakt bij een instelling dat dit niet geaccepteerd werd als legitimatiebewijs. Vaak hangen er zelfs bordjes dat je mag legitimeren met paspoort, id-kaart, vreemdelingendocument of rijbewijs.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
rijbewijs is geen officieel legitimatiebewijs
Een ID kaart dan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, maar heeft iedereen een rijbewijs dan?
Wel voldoende om te stemmen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
Klopt, maar wel een identiteitsbewijs waarmee je mag stemmen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
niet altijd, maar geloof in dit geval wel als ik het goed begrijpquote:
Nou, ik denk niet dat het de rechtsen zijn die nu protest aantekenen hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:07 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nee, mee eens. Maar mensen denken gewoon niet goed na over wat ze stemmen. Kijk, ik stem voor een partij die tegen allerlei vormen van toezicht is en zich bezighoudt met privacy op internet e.d. Maar veel mensen stemmen op een rechtse partij die belooft iedereen in de gaten te houden om criminaliteit tegen te gaan, zonder zich te realiseren dat je dus ook zelf hierdoor je privacy kwijtraakt. En dan als het zo ver is gaan ze opeens klagen.
Ik wil geen ID kaart, ik wil een paspoort aangezien ik naar het buitenland moet. Ik heb ZELFS geen bezwaar tegen het opnemen van biometrische kenmerken op het paspoort zelf, zodat, behalve op het 'zicht' van de pasfoto, ook op andere wijze kan worden vastgesteld dat ik degene ben die het paspoort laat zien bij de douane, en niet iemand anders die mijn identiteit aanneemt.quote:
Ik zie niet in wat het probleem is, maar dat is een heel andere discussie trouwens dus zullen we daar niet over doorgaan?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:15 schreef Metatron het volgende:
[..]
Ik wil geen ID kaart, ik wil een paspoort aangezien ik naar het buitenland moet. Ik heb ZELFS geen bezwaar tegen het opnemen van biometrische kenmerken op het paspoort zelf, zodat, behalve op het 'zicht' van de pasfoto, ook op andere wijze kan worden vastgesteld dat ik degene ben die het paspoort laat zien bij de douane, en niet iemand anders die mijn identiteit aanneemt.
Ik heb echter WEL een groot probleem met een overheid die de Europese verplichting van de aanwezigheid van biometrische kenmerken op het paspoort aangrijpt om die gegevens centraal op te gaan slaan. En ik heb bezwaren tegen het volslagen ontbreken van openbaarheid m.b.t. WAAR de overheid die gegevens voor gaat gebruiken.
I beg to differ. Heb jaren VVD gestemd, hell, ben zelfs LID geweest. Toen de VVD als een geile pup achter de invoering van ID-plicht stond heb ik om die reden mijn lidmaatschap opgezegd, en ook kenbaar gemaakt aan de VVD dat ze niet alleen mij als lid kwijt waren, maar ook mijn stem. In ieder geval tot het moment dat ze zich sterk gaan maken voor de afschaffing van die onzin.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat het de rechtsen zijn die nu protest aantekenen hoor
m.i. is het een onderdeel van één en hetzelfde probleem. Een overheid die een absurdistische verregaande controle wil uitoefenen op de burgers.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat het probleem is, maar dat is een heel andere discussie trouwens dus zullen we daar niet over doorgaan?
Eten moet ook gratis worden! Je moet eten, maar je moet er wel voor betalenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:21 schreef Farenji het volgende:
Ik heb er op zich geen bezwaar tegen dat je je moet legitimeren bij het stemmen, maar laten ze dan dat legitimatiebewijs gewoon gratis maken. Gewoon iedereen een pasje waar je je binnen NL mee kan legitimeren (en dus ook mee kan stemmen) maar waar je niet mee kan reizen; wil je dat dan lap je maar voor een paspoort.
Voordat dit werd ingevoerd, was er toch ook niet op grote schaal gefraudeerd?quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:38 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap je punt, maar ik kan me aan de andere kant ook wel vinden in de identificatieplicht. Anders kan de buurman met mijn oproep op mijn naam gaan stemmen, en geen haan die ernaar zal kraaien. Er moet toch wel een ándere manier te vinden zijn, waar men én kan stemmen, én het zeker is dat de juiste persoon zijn stem laat gelden?
Dan even terug zwaaienquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:47 schreef Odysseuzzz het volgende:
Even zwaaien![]()
Naar de mensen die niet WILLEN snappen dat het effectief ontnemen van de mogelijkheid tot stemmen in democratie tientallen tonnen zwaarder weegt dan het begaan van een kleine overtreding als het niet kunnen tonen van een geldig ID.
Fout aan die redenatie is dat het recht tot stemmen niet ontnomen MAG worden. Iets met grondwet enzo. Dat heet een "democratie".quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:51 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Dan even terug zwaaien![]()
Je hebt rechten en plichten!
Je hebt de plicht om een geldig ID te hebben, heb je die niet dan wordt je recht ontnomen om te stemmen.
Werkt prima!
Dan moet je dus zorgen voor een geldig ID dat staat ook in de wet, probleem opgelost!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:53 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Fout aan die redenatie is dat het recht tot stemmen niet ontnomen MAG worden. Iets met grondwet enzo. Dat heet een "democratie".
Maar dat ligt ook aan de houding van mensen zelf. Want als ik jou ken en ik laat jou ergens binnen zonder je om je legitimatie te vragen, word ik meteen aangevallen door mensen die wél hun legitimatie moeten laten zien.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voordat dit werd ingevoerd, was er toch ook niet op grote schaal gefraudeerd?
Je moest je kunnen legitimeren als men daarom vroeg, maar niet standaard je ID bewijs laten zien.
Als jouw vader/moeder op het stembureau werkt, moet jij ook je ID bewijs laten zien..
In een democratie vind ik stemrecht toch zwaarder wegen dan de identificatieplicht, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:51 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Dan even terug zwaaien![]()
Je hebt rechten en plichten!
Je hebt de plicht om een geldig ID te hebben, heb je die niet dan wordt je recht ontnomen om te stemmen.
Werkt prima!
Als mijn buurman in mijn naam gaat stemmen is dat geen fraude op grote schaal. Maar wel mooi kut.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voordat dit werd ingevoerd, was er toch ook niet op grote schaal gefraudeerd?
Je moest je kunnen legitimeren als men daarom vroeg, maar niet standaard je ID bewijs laten zien.
Als jouw vader/moeder op het stembureau werkt, moet jij ook je ID bewijs laten zien..
Dat!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
In een democratie vind ik stemrecht toch zwaarder wegen dan de identificatieplicht, maar dat kan aan mij liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |