Of als er letsel veroorzaakt is, dan kost het ook een punt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:21 schreef DePanUit het volgende:
tenzij je aantoonbaar iets fouts hebt gedaan, bv
je remspoor is 50 meter, daardoor kunnen ze terug rekenen dat je 130 reed waar je 80 mocht. of je reed aantoonbaar door rood ofzo. dan kan het je een punt kosten. anders niet
Jup, maar dan komt de politie. Die moeten het registreren. Dat is nu niet gebeurd.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:23 schreef Daeron het volgende:
[..]
Of als er letsel veroorzaakt is, dan kost het ook een punt.
Maar dat is niet bewezen. Er is geen sporenonderzoek geweest dus je hebt geen poot om op te staan. Jij hebt geen voorrang verleend en de tegenpartij zal er alles uit slepen wat mogelijk is. Dat zijn weggedrag laakbaar is zal best waar zijn (in jouw ogen), maar dat zal jij niet kunnen bewijzen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:28 schreef rub3n het volgende:
Er was alleen schade.
Ik heb te vluchtig gekeken en een auto geen voorrang verleend dus. Volledig mijn schuld dus.
En de andere partij maakt er vast niet meer werk van dan het nodig is voor hem. Want hij reed volgens mij (onverantwoord) hard. Gladheid, zware aanhanger en slecht zicht.
Enige dat ik wilde zeggen is dat je er niet vanuit moet gaan dat de andere partij zich er makkelijk vanaf maakt. Hij heeft niks te verliezen want jij hebt schuld en je kunt niks aantonen dat hem eventueel ook als medeschuldige kan aanwijzen. Dus diegene zal proberen je maximaal uit te kleden, binnen de grenzen die de verzekering stelt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:35 schreef rub3n het volgende:
Dat ik schuld heb weet ik al. Maar puntenaftrek zal dus onwaarschijnlijk zijn lijkt mij.
Mja, het "voordeel" is hij heeft te maken met mijn baas. Hij (of de lease maatschappij) is de verzekerde dus. Mja, toch vervelend voor hen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Enige dat ik wilde zeggen is dat je er niet vanuit moet gaan dat de andere partij zich er makkelijk vanaf maakt. Hij heeft niks te verliezen want jij hebt schuld en je kunt niks aantonen dat hem eventueel ook als medeschuldige kan aanwijzen. Dus diegene zal proberen je maximaal uit te kleden, binnen de grenzen die de verzekering stelt.
Onverantwoord hard, of te hard? En heb je dat ook tegen de politie verteld?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:28 schreef rub3n het volgende:
En de andere partij maakt er vast niet meer werk van dan het nodig is voor hem. Want hij reed volgens mij (onverantwoord) hard. Gladheid, zware aanhanger en slecht zicht.
Ja. Als je bv met inparkeren een auto raakt kost je dat geen punt. Anders is het als er letsel is; dan komt de politie er meestal bij en mag je je ook vaak bij de rechter verantwoorden. Dan gooien ze het op artikel 5 en das meestal wel een punt aftrek.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Dus als je een aanrijding krijgt met alleen blikschade dan behoudt je gewoon alle punten op je rijbewijs?
Dat ligt er aan of je een boete krijgt. Wanneer de politie je niet bekeurt en je ook niet hoeft voor te komen, verlies je geen punten.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Dus als je een aanrijding krijgt met alleen blikschade dan behoudt je gewoon alle punten op je rijbewijs?
Er is geen politie geweest. Dus sowieso zal er geen puntaftrek plaatsvinden begrijp ik nu.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef tinoburg het volgende:
indien de platte petten wel langsgeweest waren, had je een boete kunnen verwachten voor het negeren van een voorrangsbord.
In principe niet nee, tenzij je slachtoffer alsnog moeilijk gaat doen en wel via de hermandad jou het leven zuur gaat maken, maar je kan ervan uitgaan dat hij het wel best vindt als hij zijn geld maar krijgt. iigeval, die indruk krijg ik uit jouw verhaal, formuliertje ingevuld en de beste man vond het verder wel OK. toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:44 schreef rub3n het volgende:
[..]
Er is geen politie geweest. Dus sowieso zal er geen puntaftrek plaatsvinden begrijp ik nu.
Ik kwam uit een oprit van een boerderij (achteruit draaide ik weer de weg op).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |