abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juni 2010 @ 10:57:26 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_82606497
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]

Shit, waar sta ik ook alweer?
Ik moest ook even zoeken! Lijst 8 , da's ongeveer SGP positie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_82606672
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is ook klaar met CDA. Daarmee bedoel ik niet dat een partij opgeheven moet worden, maar er moet wel *iets* gedaan worden. Hoe kun je in de gemeentes zoveel winnen en drie maanden later die winst allemaal weer kwijt zijn? D66 is sowieso al de jojo van de partijen natuurlijk, maar nu ging het wel HEEL hard.
Heel simpel, de PVV deed niet mee in de gemeenten . Kijk naar Limburg waar Wilders in veel plekken bijna 40% pakt. Daarbij is een gemeente geen tweede kamer. Genoeg mensen stemmen lokaal toch anders dan landelijk, omdat er andere belangen spelen. Denk verder aan het Cohen-effect, toen hij de leiding overnam schoot de PvdA weer omhoog. Je hebt niet alles in de hand.

In Groningen hebben we in ieder geval prima campagne gevoerd en met ruim 10% zijn we even groot als tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:06:14 #228
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82606843
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:02 schreef Morthill het volgende:

[..]

Heel simpel, de PVV deed niet mee in de gemeenten . Kijk naar Limburg waar Wilders in veel plekken bijna 40% pakt. Daarbij is een gemeente geen tweede kamer. Genoeg mensen stemmen lokaal toch anders dan landelijk, omdat er andere belangen spelen. Denk verder aan het Cohen-effect, toen hij de leiding overnam schoot de PvdA weer omhoog. Je hebt niet alles in de hand.

In Groningen hebben we in ieder geval prima campagne gevoerd en met ruim 10% zijn we even groot als tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
Ik snap dat je het altijd positief wil kijken, maar het is een beetje het Trots-effect. Goed scoren bij de gemeente maar onder verwachting tijdens de TK2010. Ik denk overigens dat ze meer hadden kunnen halen als Pechtold minder Paars was en minder anti-Wilders. De gekozen tactiek was volgens mij niet slim, alle pijlen op VVD en PVV om angst aan te praten... Hierdoor zijn er simpelweg teveel potentiele D66 stemmers naar PvdA gegaan. Denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_82606970
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 10:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik moest ook even zoeken! Lijst 8 , da's ongeveer SGP positie.
Ik moest ook even zoeken inderdaad voordat ik D66 op het stembiljet vond
pi_82607352
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik snap dat je het altijd positief wil kijken, maar het is een beetje het Trots-effect. Goed scoren bij de gemeente maar onder verwachting tijdens de TK2010. Ik denk overigens dat ze meer hadden kunnen halen als Pechtold minder Paars was en minder anti-Wilders. De gekozen tactiek was volgens mij niet slim, alle pijlen op VVD en PVV om angst aan te praten... Hierdoor zijn er simpelweg teveel potentiele D66 stemmers naar PvdA gegaan. Denk ik.
Ik ben niet blij met de uitslag, ik had absoluut op meer gehoopt. Maar dat wil niet zeggen dat 10 zetels een slechte prestatie is. TON presteerde helemaal niet zo goed in de gemeenten, een paar uitschieters, maar nergens echt fatsoenlijk en het is geen wonder dat ze landelijk dan ook door de mand vallen.
Echt anti-Wilders is Pechtold verder ook al tijden niet meer. ja, hij zou nooit in een coalitie gaan met de PVV, dat was geen geheim, maar als dat hem zetels kost kan ik daar niet om rouwen. Ik ben het met je eens dat hij meer de inhoud van D66 naar voren had mogen brengen en minder Paars.
pi_82607619
D66 heeft punten laten liggen. Zo vond ik nergens op de site een goed uitgewerkt verhaal mbt privacy bijvoorbeeld, en een toelichting op de conclusie van de privacybarometer.

En te weinig verschillen met de VVD benadrukt misschien?
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:26:05 #232
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_82607648
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:25 schreef DennisMoore het volgende:
D66 heeft punten laten liggen. Zo vond ik nergens op de site een goed uitgewerkt verhaal mbt privacy bijvoorbeeld, en een toelichting op de conclusie van de privacybarometer.

En te weinig verschillen met de VVD benadrukt misschien?
Te weinig overeenkomsten eerder...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:28:08 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_82607729
D66 moet eens een keer breken met hun spagaat en ideologischer worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_82607823
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:28 schreef speknek het volgende:
Alsjeblieft niet zeg. Laat D66 lekker een pragmatische partij blijven met als enige ideologie dat de burger meer inspraak moet krijgen via bv een gekozen burgemeester.
pi_82607992
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Te weinig overeenkomsten eerder...
Hoezo? Het is toch niet in het voordeel van een partij om een andere partij na te praten.
pi_82608407
Leuke winst maar had stiekem wel op min. 13 zetels gerekend
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_82608427
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:41 schreef MaxC het volgende:
Leuke winst maar had stiekem wel op min. 13 zetels gerekend
Ik ook
pi_82608628
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:28 schreef speknek het volgende:

Want? En welke 'ideologie' dan?
  donderdag 10 juni 2010 @ 11:53:32 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_82609002
Modern liberalisme. Dat heet, liberalisme zoals de VVD, met een beperkte invloed van de staat om gelijke kansen te creeren en bepaalde economische deelgebieden een zetje te geven als deze vast lijken te lopen terwijl je kan verwachten dat ze niet op een globaal maximum zitten.
pi_82609106
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:53 schreef speknek het volgende:
Modern liberalisme. Dat heet, liberalisme zoals de VVD, met een beperkte invloed van de staat om gelijke kansen te creeren en bepaalde economische deelgebieden een zetje te geven als deze vast lijken te lopen terwijl je kan verwachten dat ze niet op een globaal maximum zitten.
VVD, beperkte invloed van de staat, HRA... Een van hun speerpunten is nog altijd veel invloed van de staat. In genoeg opzichten is D66 al een stuk liberaler dan de VVD .
pi_82612906
D66 en Groenlinks hebben evenveel zetels behaald allebei 10.
Ik denk dat het merendeel van Groenlinks doordachte stemmen zijn, mensen die dus niet zo snel weer van Groenlinks af stappen. Bij D66 denk ik dat dit een stuk minder is, Pechtold zijn praatjes ook altijd..
Maar ze hebben het goed gedaan
pi_82613377
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 11:53 schreef speknek het volgende:
Ze omschrijven zichzelf nu al vaak als sociaal-/vrijzinnig-liberaal, dus ik denk dat ze al een vrij vaste ideologie hebben. Ik hou wel van dat liberale met het progressieve tintje.
pi_82614232
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:13 schreef ScarFace- het volgende:
D66 en Groenlinks hebben evenveel zetels behaald allebei 10.
Ik denk dat het merendeel van Groenlinks doordachte stemmen zijn, mensen die dus niet zo snel weer van Groenlinks af stappen. Bij D66 denk ik dat dit een stuk minder is, Pechtold zijn praatjes ook altijd..
Maar ze hebben het goed gedaan
Fingerspitzengefuhl? Half NL wisselt regelmatig van politieke voorkeur en heeft vrijwel geen idee waar de politiek om draait. Ik zie niet in waarom GL plots uniek daarvan zou gaan afwijken met allemaal doordachte stemmen.
pi_82616332
Erg jammer
pi_82616696
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 13:38 schreef Morthill het volgende:

[..]

Fingerspitzengefuhl? Half NL wisselt regelmatig van politieke voorkeur en heeft vrijwel geen idee waar de politiek om draait. Ik zie niet in waarom GL plots uniek daarvan zou gaan afwijken met allemaal doordachte stemmen.
Je hebt gelijk.
Tot op zekere hoogte.
Alexander Pechtold is nogal veel in de media geweest, Femke Halsema een stuk minder.
Als ze beiden geen campagne hadden gevoerd, was Femke hoger uitgekomen dan Pechtold, denk ik.
pi_82616790
Was een mooi feestje gisteren in Scheveningen... nog andere Fok!kers die erbij waren?
pi_82618135
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:31 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Tot op zekere hoogte.
Alexander Pechtold is nogal veel in de media geweest, Femke Halsema een stuk minder.
Als ze beiden geen campagne hadden gevoerd, was Femke hoger uitgekomen dan Pechtold, denk ik.
Veel? Ik heb Pechtold serieus vrijwel nooit op tv gezien, alleen af en toe gehoord op de radio

@_dirkjan_: ik was aan het feesten in Groningen, ook gezellig
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:03:53 #248
297565 Mummiepak
PLUS 1 GELUIDSTECHNICUS
pi_82618415
10 zetels. Netjes.

Nee, ik was er niet bij in Scheveningen, hoewel ik wel lid ben van D66.

Ik had sommige dingen toch ietsjes anders aangepakt, met name op het terrein van:

* Studiefinanciering --> strategisch gezien is het geen slimme zet om openlijk te pleiten voor een sociaal leenstelsel. Op de lange termijn en in nationaal belang is het wellicht een goede oplossing, maar als ik lijsttrekker was geweest had ik toch de basisbeurs behouden. Iets wat vast en zeker meer stemmen zou opleveren uit de categorie 18-24 jaar, bovendien ligt de toegankelijkheid van het hogere onderwijs op een beter peil, ikzelf zou zonder de studiefinanciering toch echt een stuk lastiger kunnen uitkomen nu en wellicht later qua financiën.

* Hypotheekrenteaftrek: Ik heb zelf geen huis, dus daar kan ik moeilijk over oordelen. Desalniettemin is het reduceren van de hypotheekrenteaftrek beslist iets wat bij D66 meer stemmen heeft gekost dan opgeleverd.

* Privacy: Zelf hecht ik grote waarde aan privacy, helaas is in deze wereld privacy verder te zoeken dan de meeste mensen denken. Dit punt heeft bij D66 nauwelijks de revue gepasseerd, terwijl het toch in de lijn van de partij past. Natuurlijk, deze campagne was vooral gericht op het economische beleid, maar dat wil niet zeggen dat andere punten in het niet vallen daarbij.

Verder kan ik niet 1,2,3 iets bedenken waar ik een andere visie op heb, D66 blijft een prima partij, al zwakken we op sommige punten iets te veel af.

Nu op naar een Paars Plus!
pi_82618703
Ben het niet met je eens mummiepak. Wij onderscheiden ons juist door het niet populistisch bedienen van de achterban, maar het opkomen voor het landsbelang.

De vraag is wat de doelen van de partij zijn. Is dat een zo succesvol mogelijk nederland, of zoveel mogelijk zetels in de kamer? Ik kies voor het eerste, want aan machtgeilerij heb je niks.
  donderdag 10 juni 2010 @ 15:16:36 #250
297565 Mummiepak
PLUS 1 GELUIDSTECHNICUS
pi_82618953
Tja, dat is eenmaal de paradox die je altijd blijft houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')