Ik moest ook even zoeken! Lijst 8quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
[ afbeelding ]
Shit, waar sta ik ook alweer?
Heel simpel, de PVV deed niet mee in de gemeentenquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is ook klaar met CDA. Daarmee bedoel ik niet dat een partij opgeheven moet worden, maar er moet wel *iets* gedaan worden. Hoe kun je in de gemeentes zoveel winnen en drie maanden later die winst allemaal weer kwijt zijn? D66 is sowieso al de jojo van de partijen natuurlijk, maar nu ging het wel HEEL hard.
Ik snap dat je het altijd positief wil kijken, maar het is een beetje het Trots-effect. Goed scoren bij de gemeente maar onder verwachting tijdens de TK2010. Ik denk overigens dat ze meer hadden kunnen halen als Pechtold minder Paars was en minder anti-Wilders. De gekozen tactiek was volgens mij niet slim, alle pijlen op VVD en PVV om angst aan te praten... Hierdoor zijn er simpelweg teveel potentiele D66 stemmers naar PvdA gegaan. Denk ik.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
Heel simpel, de PVV deed niet mee in de gemeenten. Kijk naar Limburg waar Wilders in veel plekken bijna 40% pakt. Daarbij is een gemeente geen tweede kamer. Genoeg mensen stemmen lokaal toch anders dan landelijk, omdat er andere belangen spelen. Denk verder aan het Cohen-effect, toen hij de leiding overnam schoot de PvdA weer omhoog. Je hebt niet alles in de hand.
In Groningen hebben we in ieder geval prima campagne gevoerd en met ruim 10% zijn we even groot als tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.
Ik moest ook even zoeken inderdaad voordat ik D66 op het stembiljet vondquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik moest ook even zoeken! Lijst 8, da's ongeveer SGP positie.
Ik ben niet blij met de uitslag, ik had absoluut op meer gehoopt. Maar dat wil niet zeggen dat 10 zetels een slechte prestatie is. TON presteerde helemaal niet zo goed in de gemeenten, een paar uitschieters, maar nergens echt fatsoenlijk en het is geen wonder dat ze landelijk dan ook door de mand vallen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik snap dat je het altijd positief wil kijken, maar het is een beetje het Trots-effect. Goed scoren bij de gemeente maar onder verwachting tijdens de TK2010. Ik denk overigens dat ze meer hadden kunnen halen als Pechtold minder Paars was en minder anti-Wilders. De gekozen tactiek was volgens mij niet slim, alle pijlen op VVD en PVV om angst aan te praten... Hierdoor zijn er simpelweg teveel potentiele D66 stemmers naar PvdA gegaan. Denk ik.
Te weinig overeenkomsten eerder...quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:25 schreef DennisMoore het volgende:
D66 heeft punten laten liggen. Zo vond ik nergens op de site een goed uitgewerkt verhaal mbt privacy bijvoorbeeld, en een toelichting op de conclusie van de privacybarometer.
En te weinig verschillen met de VVD benadrukt misschien?
Alsjeblieft niet zeg. Laat D66 lekker een pragmatische partij blijven met als enige ideologie dat de burger meer inspraak moet krijgen via bv een gekozen burgemeester.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:28 schreef speknek het volgende:
D66 moet eens een keer breken met hun spagaat en ideologischer worden.
Hoezo? Het is toch niet in het voordeel van een partij om een andere partij na te praten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Te weinig overeenkomsten eerder...
Ik ookquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:41 schreef MaxC het volgende:
Leuke winst maar had stiekem wel op min. 13 zetels gerekend
Want? En welke 'ideologie' dan?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:28 schreef speknek het volgende:
D66 moet eens een keer breken met hun spagaat en ideologischer worden.
VVD, beperkte invloed van de staat, HRA... Een van hun speerpunten is nog altijd veel invloed van de staat. In genoeg opzichten is D66 al een stuk liberaler dan de VVDquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:53 schreef speknek het volgende:
Modern liberalisme. Dat heet, liberalisme zoals de VVD, met een beperkte invloed van de staat om gelijke kansen te creeren en bepaalde economische deelgebieden een zetje te geven als deze vast lijken te lopen terwijl je kan verwachten dat ze niet op een globaal maximum zitten.
Ze omschrijven zichzelf nu al vaak als sociaal-/vrijzinnig-liberaal, dus ik denk dat ze al een vrij vaste ideologie hebben. Ik hou wel van dat liberale met het progressieve tintje.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:53 schreef speknek het volgende:
Modern liberalisme. Dat heet, liberalisme zoals de VVD, met een beperkte invloed van de staat om gelijke kansen te creeren en bepaalde economische deelgebieden een zetje te geven als deze vast lijken te lopen terwijl je kan verwachten dat ze niet op een globaal maximum zitten.
Fingerspitzengefuhl? Half NL wisselt regelmatig van politieke voorkeur en heeft vrijwel geen idee waar de politiek om draait. Ik zie niet in waarom GL plots uniek daarvan zou gaan afwijken met allemaal doordachte stemmen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:13 schreef ScarFace- het volgende:
D66 en Groenlinks hebben evenveel zetels behaald allebei 10.
Ik denk dat het merendeel van Groenlinks doordachte stemmen zijn, mensen die dus niet zo snel weer van Groenlinks af stappen. Bij D66 denk ik dat dit een stuk minder is, Pechtold zijn praatjes ook altijd..
Maar ze hebben het goed gedaan
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:38 schreef Morthill het volgende:
[..]
Fingerspitzengefuhl? Half NL wisselt regelmatig van politieke voorkeur en heeft vrijwel geen idee waar de politiek om draait. Ik zie niet in waarom GL plots uniek daarvan zou gaan afwijken met allemaal doordachte stemmen.
Veel? Ik heb Pechtold serieus vrijwel nooit op tv gezien, alleen af en toe gehoord op de radioquote:Op donderdag 10 juni 2010 14:31 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Tot op zekere hoogte.
Alexander Pechtold is nogal veel in de media geweest, Femke Halsema een stuk minder.
Als ze beiden geen campagne hadden gevoerd, was Femke hoger uitgekomen dan Pechtold, denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |