quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:22 schreef nattermann het volgende:[..]
Aah zo ja. De mobiele flitser zal rijstrook 1 ook meenemen lijkt mij. Anders kijk eens op de site van Flitsservice.nl, daar zitten de heren die er ongetwijfeld alles vanaf weten.
Er gaat trouwens een wettelijke correctie van 4 kilometer vanaf, bij snelheden boven de 100 km/h.
Kan morgen wel even voor je opzoeken wat dat grapje gaat kosten 
Leuk dat je denkt dat jij de enige bent, die bij die gegevens kan. Iedereen kan dat soort gegevens echter gewoon opvragen,
hier bijvoorbeeld. Vroeger kon dat ook rechtstreeks bij het OM zelf, via
http://www.boetebase.nl/. Die site lijken ze echter plat te hebben gegooid. Op de site van het OM zelf kan ik ook geen boetegegevens vinden of iets dat er naar refereert..
Om op de OP in te gaan:
Ja, je kunt ook op rijstrook 1 gewoon geflitst worden, zelfs als de camera rechts naast de vluchtstrook staat. Om vervolgens, als er meerdere auto's op de foto staan, aan te tonen dat jij het was die een bepaalde snelheid reed, worden radar-zones gebruikt. Zoals blup al zei, moet men dit achteraf wel aan kunnen tonen middels een foto-afdruk met daarop deze zones weergeven, middels lijntjes op de foto. Aangezien men dit over het algemeen wel voor elkaar heeft bij het KLPD, komt het er dus op neer, dat als er niet toevallig iets tussen de camera en jouw auto zat op het flitsmoment, je gewoon de lul bent.
Ik denk echter niet, dat je een bekeuring gaat ontvangen, en wel om dit: Meestal wordt er pas geflitst vanaf 7 KM/u boven de geldende maximum snelheid. Als jij op je teller 132 KM/u reed op het moment van flitsen, zal je, zoals je zelf ook al aangeeft, rond de 125 echte KM/u hebben gezeten; het veilige gebied dus.
Zelf rijd ik regelmatig tussen Utrecht en Leeuwarden (en in mindere mate ook wel andere, gelijke dan wel langere, trajecten) en ik heb de teller altijd 10 KM/u boven de maximum snelheid staan. Dat heeft me tot nu toe nog nooit een bekeuring opgeleverd, behalve een keer op de A10 West bij Amsterdam, in de trajectcontrole. Toen schoot ik in een onbewaakt moment een klein stukje uit, waardoor mijn gemiddelde snelheid op dat traject op 87 KM/u uit kwam (waar je dus 80 mag), wat dus uitliep in een bekeuring voor 4 KM/u te hard
[ Bericht 1% gewijzigd door NoBody122 op 04-03-2010 02:28:31 ]