Heb ik al gedaan, ik wacht nog op antwoord, ik wil ook wel weten wat gebruikelijk is.quote:
Gebruikelijk is afhankelijk van de manier van werken van een bedrijf. Zat bedrijven besteden de accounting uit waardoor het over meer schijven gaat...quote:Op maandag 1 maart 2010 18:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, ik wacht nog op antwoord, ik wil ook wel weten wat gebruikelijk is.
Lees het topic eens door voordat je post droeftoeter.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:51 schreef Joe-Momma het volgende:
Ik denk volgende maand!!
Ben je al naar de personeels zaken gewandeld met die vraag?
Of lezen die mee op FOK!??
1e loon is zeer vaak een voorschot, vele bedrijven betalen de gewerkte maand 1 maand later uit, vaak i.v.m. toeslagen en dergelijke, om niet in de problemen te komen geven ze na de eerste maand vaak een voorschot, die dan weer verrekend wordt wanneer je uit dienst gaat.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Heb vandaag een voorschot gehad van 1000 euro, zeer netjes
Ah, dat is dan de eerste baas die een kwartaal voorschiet.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Heb vandaag een voorschot gehad van 1000 euro, zeer netjes
Ik weet niet waar je op baseert dat dit vele bedrijven zijn, maar goed. Mijn ervaring is dat bedrijven vaak rond de 25e uitbetalen voor het hele salaris. Ziekte e.d. wordt dan wel een maand later verrekend (indien van toepassing), maar bij bedrijven waar hoofdzakelijk kantoorpersoneel werkt is dat niet zo spannend. Ik heb echter ook bij een productiebedrijf gewerkt die 3 dagen na de periode uitbetaalde en dan echt met alle werkelijke toeslagen e.d. erop. Het is dan natuurlijk wel handiger voor het bedrijf om met zo'n voorschot te werken omdat de salarisadministratie dan niet met zo'n enorme tijdsdruk zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:51 schreef klipper het volgende:
[..]
1e loon is zeer vaak een voorschot, vele bedrijven betalen de gewerkte maand 1 maand later uit, vaak i.v.m. toeslagen en dergelijke, om niet in de problemen te komen geven ze na de eerste maand vaak een voorschot, die dan weer verrekend wordt wanneer je uit dienst gaat.
Wanneer je uit dienst gaat, wordt een maand later de afrekening gepresenteerd en wordt het voorschot eraf gehaald, door loonstijging krijg je dan vaak toch nog geld.
Ook hanteren veel bedrijven dat het eerste voorschot gegeven wordt nadat de nieuwe maand heeft aangevangen, dus vanaf de eerste van de volgende maand, het gewone loon komt vervolgens wel altijd op de uitbetalingsdatum welke het bedrijf hanteert, dit kan dus ook eerder zijn in de maand.
Ik hoop en denk dat ze het gewoon met het volgende loon verrekenen, ik hoor voor die 2 weken ongeveer 800 te krijgen ongeveer.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:51 schreef klipper het volgende:
[..]
1e loon is zeer vaak een voorschot, vele bedrijven betalen de gewerkte maand 1 maand later uit, vaak i.v.m. toeslagen en dergelijke, om niet in de problemen te komen geven ze na de eerste maand vaak een voorschot, die dan weer verrekend wordt wanneer je uit dienst gaat.
Wanneer je uit dienst gaat, wordt een maand later de afrekening gepresenteerd en wordt het voorschot eraf gehaald, door loonstijging krijg je dan vaak toch nog geld.
Ook hanteren veel bedrijven dat het eerste voorschot gegeven wordt nadat de nieuwe maand heeft aangevangen, dus vanaf de eerste van de volgende maand, het gewone loon komt vervolgens wel altijd op de uitbetalingsdatum welke het bedrijf hanteert, dit kan dus ook eerder zijn in de maand.
Een kwartaal ?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, dat is dan de eerste baas die een kwartaal voorschiet.
Netjes
MaGNeT verdient kennelijk rond de 350 euro per maand.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:24 schreef junkiexp het volgende:
Een kwartaal ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |