abonnement Unibet Coolblue
pi_78585829
Ik heb gordijnstof en ik wil zelf gordijnen maken met een enkele plooi voor op een gordijnrails.

Nu lijkt het mij dat ik dat kan doen met een naaimachine. Die heb ik, maar ik heb nog nooit zo'n apparaat gebruikt. Is het haalbaar om dit te gaan realiseren?

Is er een boekje of een goede website om te zien hoe je dit gaat doen als je nog nooit met een naaimachine gewerkt hebt? Ik heb ook geen idee hoe ik die plooien maak.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:35:12 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78586057
Klinkt als K&W, maar als je nog nooit met een naaimachine hebt gewerkt, zou ik eerst maar eens een kort cursus volgen en flink oefenen. Opmaat laten maken kost tegenwoordig echt niet zo veel hoor.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 1 maart 2010 @ 12:36:06 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586090
Het lijkt me een hachelijke onderneming als je nog nooit met een naaimachine hebt gewerkt. Weet je geen handige zus of tante?

Je kunt het je trouwens makkelijk maken met gordijnband. Dit naai je aan de bovenkant tegen het gordijn aan. De plooien maak je vervolgens met de haken.

The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 12:36:46 #4
70532 loveli
N
pi_78586110
Kan prima zelf. Stof vouwen, afspelden en een rechte naad maken. Is niet heel moeilijk, als je eenmaal de handigheid met zo'n machine hebt. Als je een beetje technisch inzicht hebt kom je er wel.
crap in = crap out
pi_78586132
Heb je geen moeder ofzo die het je kan leren. Zo ging mijn eerste keer naaien ook wel goed, maar alleen was het nooit gelukt. Of je hebt geen perfecte gordijnen.
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 12:38:51 #6
70532 loveli
N
pi_78586182
Hier staan plaatjes van hoe een plooi eruit kan zien.
Gordijnhaken bevestigen
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 12:39:41 #7
70532 loveli
N
pi_78586212
Moeder, zus, tante... Mijn vader heeft vroeger m'n gordijnen genaaid. Geen kunst aan.
crap in = crap out
  maandag 1 maart 2010 @ 12:39:53 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586223
Hier een stappenplan met plaatjes: http://www.leisure17.nl/klus.php?klusID=1

(Andere methode dan loveli; bij deze hoef je zelf geen plooien te naaien.)
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:42:41 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586304
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:39 schreef loveli het volgende:
Moeder, zus, tante... Mijn vader heeft vroeger m'n gordijnen genaaid. Geen kunst aan.
Je hebt gelijk. De man van een vriendin van mij is degene die hun gordijnen perfect pas heeft genaaid voor de erker.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:46:09 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586426
Oh, nog een tip: Maak een ruime zoom, mag echt wel tien centimeter zijn! Dat valt mooier en mochten je gordijnen krimpen, dan kun je ze eventueel nog uitleggen (oude zoom eruit halen en nieuwe maken, zodat het gordijn weer op lengte is).
The love you take is equal to the love you make.
pi_78586469
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:36 schreef Lienekien het volgende:
Het lijkt me een hachelijke onderneming als je nog nooit met een naaimachine hebt gewerkt. Weet je geen handige zus of tante?
ja, maar gordijnen willen ze niet doen omdat ze het niet kunnen.

en ik dacht: dan doe ik het zelf wel. Mijn vrouw weet wel hoe de naaimachine werkt en kan me wel dingen uitleggen, maar een gordijn maken kan ze niet zegt ze.

Zo moelijk is het toch ook niet?
pi_78586502
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:39 schreef Lienekien het volgende:
Hier een stappenplan met plaatjes: http://www.leisure17.nl/klus.php?klusID=1

(Andere methode dan loveli; bij deze hoef je zelf geen plooien te naaien.)
Dank je. Ik begrijp er niet zoveel van, maar ik denk mijn vrouw wel. Het ziet er toch simpel uit of is dit niet zo makkelijk?
  maandag 1 maart 2010 @ 12:49:23 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586517
Zie mijn linkje van hierboven. Als je het zo in stappen ziet, is het niet heel ingewikkeld.

Het meeste werk is alles knippen en afspelden. Als jij dat nou doet, dan kan je vrouw het naaiwerk doen.

Hou er wel rekening mee dat de stof anderhalf tot tweemaal zo breed moet zijn als de uiteindelijke breedte van het gordijn (de plooien nemen ruimte).
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:50:08 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586543
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:48 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dank je. Ik begrijp er niet zoveel van, maar ik denk mijn vrouw wel. Het ziet er toch simpel uit of is dit niet zo makkelijk?
Het is alleen maar rechtuit naaien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78586561
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:47 schreef willempjewever het volgende:

[..]

ja, maar gordijnen willen ze niet doen omdat ze het niet kunnen.

en ik dacht: dan doe ik het zelf wel. Mijn vrouw weet wel hoe de naaimachine werkt en kan me wel dingen uitleggen, maar een gordijn maken kan ze niet zegt ze.

Zo moelijk is het toch ook niet?
Het enige moeilijke aan gordijnen is het goed verticaal\ horizontaal houden van de naden over een grote lengte.
pi_78586768
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het enige moeilijke aan gordijnen is het goed verticaal\ horizontaal houden van de naden over een grote lengte.
Mijn vrouw wist niet hoe je die plooien moest maken, maar dat is dus heel simpel?

Lange stukken recht naaien lukt wel, ze heeft ook hoezen voor een oude bank gemaakt. Waar koop je die plooiband? Gewoon bij een leen bakker of kwantum ofzo bij de gordijnspullen?

Ik doe het wel even samen met haar, als ik ga knippen en aftekenen doe ik het vast verkeerd, ik begrijp die uitleg namelijk niet helemaal, maar samen komen we er wel uit.

En een zoom zit toch onderaan het gordijn? Damn, ik weet er echt niks van
pi_78586860
je moet echt veel ruimte hebben om gordijnen te maken, en grote tafels. anders maak je het jezelf moeilijk. maar ga eens informeren wat het kost om te laten doen, want dat kan heel goedkoop zijn als je de juiste adresjes weet.
pi_78586911
Kant en klaar plooiband koop je idd bij leen bakker, kwantum of een bouwmarkt (of gordijnen\ textielzaak). Het geeft niet het allermooiste resultaat maar is wel het makkelijkst.
pi_78586937
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
je moet echt veel ruimte hebben om gordijnen te maken, en grote tafels. anders maak je het jezelf moeilijk. maar ga eens informeren wat het kost om te laten doen, want dat kan heel goedkoop zijn als je de juiste adresjes weet.
De allereerste keer heb ik het op de grond gedaan Inmiddels heb ik een behoorlijk grote eettafel.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:03:58 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78586994
Voor het werk dat je erin moet steken, zou ik ze trouwens zelf laten maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78587202
Uit een oud topic vond ik dit:
quote:
Bij de ikea kan je ook band kopen dat je plooit op haken, waar je dus niets voor hoeft te kunnen.
Gewoon 1,5 keer de breedte aan gordijnen maken met dat band aan de bovenkant, en steeds 2 plooien aan één haak steken, en klaar is het gordijn.
Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?

Ruimte heb ik genoeg, ik heb een bureau van 4 meter lang en 1,5 meter diep dat ik leeg kan maken. Ik zou het graag zelf doen omdat kant en klare gordijnen niet gaan werken en het laten maken van gordijnen meer dan 200 euro kost voor onze benedenverdieping en het veel goedkoper is het zelf te doen. Het werk is het probleem niet, heb ik er een hobby bij.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:10:19 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78587218
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:09 schreef willempjewever het volgende:
Uit een oud topic vond ik dit:
[..]

Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?
Daar heb ik het al de hele tijd over.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78587248
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:09 schreef willempjewever het volgende:
Uit een oud topic vond ik dit:
[..]

Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?
Dat is hetzelfde plooiband als je bij kwantum ed koopt.
pi_78587271
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar heb ik het al de hele tijd over.
Nee zeg? Ik schaam me diep, ik zat die site van je te bekijken en daar hebben ze het over tunnels en dat begreep ik niet. Maar dat ligt aan mij hoor.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:14:07 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78587368
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:11 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Nee zeg? Ik schaam me diep, ik zat die site van je te bekijken en daar hebben ze het over tunnels en dat begreep ik niet. Maar dat ligt aan mij hoor.
Kijk eens naar de bovenkant: dat gele, dat is gordijnband, wat je ertegenaan stikt. Met zo'n haak als ik al gepost heb, maak je dan de plooi.

Overigens moet je dat 'tunnel' maar even vergeten: je moet onderaan gewoon een (ruime!) zoom maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78587553
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kijk eens naar de bovenkant: dat gele, dat is gordijnband, wat je ertegenaan stikt. Met zo'n haak als ik al gepost heb, maak je dan de plooi.

Overigens moet je dat 'tunnel' maar even vergeten: je moet onderaan gewoon een (ruime!) zoom maken.
Die haken heb ik, dat is mooi. Die tunnel vergeet ik dan gewoon. Thanks! Ik maak wel een zoom van 15 of 20 cm.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:20:43 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78587655
Bij 8 is het gordijnband op de enkele stof vastgezet. Bij 9 vouw je dan de rand om (naar achteren) en zet je die vast op de voorkant.

Wat ik al zei: 'tunnel' moet je maar vergeten. Gewoon een ruime zoom in maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78587694
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:20 schreef Lienekien het volgende:
Bij 8 is het gordijnband op de enkele stof vastgezet. Bij 9 vouw je dan de rand om (naar achteren) en zet je die vast op de voorkant.

Wat ik al zei: 'tunnel' moet je maar vergeten. Gewoon een ruime zoom in maken.
Komt helemaal goed, ik begrijp het nu wat ze bij 8 en 9 bedoelen. Ik print die website die je gaf even uit en hoop er deze week mee te kunnen beginnen. Ik doe eerst wel even het kleinere raam als test.

Straks nieuwe gordijnen
  Vis een optie? maandag 1 maart 2010 @ 13:30:52 #29
70532 loveli
N
pi_78588072
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
je moet echt veel ruimte hebben om gordijnen te maken, en grote tafels. anders maak je het jezelf moeilijk. maar ga eens informeren wat het kost om te laten doen, want dat kan heel goedkoop zijn als je de juiste adresjes weet.
Op m'n oude studentenkamertje heb ik zelf gordijnen genaaid, niks veel ruimte. Alleen heb ik de methode gebruikt waarbij ik wel zelf pliooien naaide en omdat het zo 'uitkwam' ipv 1 plooi 2 plooien per haak gedaan. Na 1 gordijnbaan had ik al spijt, daarna de andere 5 nog gedaan.
crap in = crap out
pi_78626397
Nog een vraag:

Ik wil nog wat gordijnstof kopen, maar kom er niet uit.

Ik heb een raam van 1 meter breed en wil daar links en rechts een gordijn ophangen. Als ik een enkele plooi doe heb ik 2 keer de breedte ongeveer nodig. Ik denk dat ik dan 1,5 meter voor links en 1,5 meter voor rechts moet nemen?

En bij winkels zie je de stof per meter prijs staan. Als ik nu een stof van 3 meter breed wil en 2,5 meter lang, hoeveel meter moet ik dan kopen?
pi_78626534
Waarom oefen je niet eerst met een oud tshirt? zet een laptop hoesje in elkaar ofzo dat kon ik zelfs
pi_78626587
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:35 schreef TC_Artemis het volgende:
Waarom oefen je niet eerst met een oud tshirt? zet een laptop hoesje in elkaar ofzo dat kon ik zelfs
ik laat mjin vrouw de naaimachine bedienen

een kussenhoes e.d. kan ze wel maken, ook kleding wat korter maken (al laten we dat meestal door een buurvrouw doen voor een paar euro). De naaitechniek is er dus wel, al vind ze het wel wat lastig lange stukken recht te naaien en is ze bang een fout te maken (die je volgens haar lastig kan herstellen). Maar ik koop dus straks eerst een oefenstukje voordat ik een groter gordijn ga maken
  Vis een optie? dinsdag 2 maart 2010 @ 11:01:47 #33
70532 loveli
N
pi_78627496
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:31 schreef willempjewever het volgende:
Nog een vraag:

Ik wil nog wat gordijnstof kopen, maar kom er niet uit.

Ik heb een raam van 1 meter breed en wil daar links en rechts een gordijn ophangen. Als ik een enkele plooi doe heb ik 2 keer de breedte ongeveer nodig. Ik denk dat ik dan 1,5 meter voor links en 1,5 meter voor rechts moet nemen?

En bij winkels zie je de stof per meter prijs staan. Als ik nu een stof van 3 meter breed wil en 2,5 meter lang, hoeveel meter moet ik dan kopen?
Ligt er helemaal aan hoe groot je de plooien maakt en om de hoeveel cm je er een plooi in wilt maken. Het kost even wat denkwerk, maak voor jezelf een tekening hoe je het wilt of pak plooiband, schuif daar de haken in en kijk hoeveel je nodig hebt voor een raam.

Stof: hoe moet het patroon lopen? Meestal is het patroon van de stof in de lengte en vaak is het 1.5m breed, maar 3m kan ook. Moet het patroon van de gordijnen op elkaar aansluiten of maakt dat niet uit? Als je bv een stof hebt met een grote ruit is het mooi als de lijnen in elkaar overlopen. Hangt er dus helemaal vanaf welke stof je wilt en hoe mooi het moet passen.
crap in = crap out
pi_78627593
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:01 schreef loveli het volgende:
Stof: hoe moet het patroon lopen? Meestal is het patroon van de stof in de lengte en vaak is het 1.5m breed, maar 3m kan ook. Moet het patroon van de gordijnen op elkaar aansluiten of maakt dat niet uit? Als je bv een stof hebt met een grote ruit is het mooi als de lijnen in elkaar overlopen. Hangt er dus helemaal vanaf welke stof je wilt en hoe mooi het moet passen.
Het is gewoon een rode stof, dus geen motief. Ik moet dus naar de stofbreedte in de winkel vragen?

Als ik uitga van een stofbreedte van 1,5 meter, dan kan ik dus met een enkele plooi ongeveer een gordijn van 75 cm maken. Maar als ik nu een gordijn van 1 meter breed wil, dan moet ik eerst 2 stukken gordijnstof aan elkaar maken denk ik?

En het leek me verstandig de stof te kopen en dan eerst een keer te wassen voor ik bezig ga? Om krimpen e.d. te voorkomen?
  Vis een optie? dinsdag 2 maart 2010 @ 11:21:31 #35
70532 loveli
N
pi_78628355
Vooraf wassen is slim, dan voorkom je dat je gordijnen opeens niet meer tot de vloer komen na de eerste wasbeurt.

Hoe minder je hoeft te knippen, des te minder hoef je af te werken (baan in de lengte knippen => kniprand zigzaggen om rafels te voorkomen). Door te rekenen met plooien kun je mooi uitkomen met je stofbreedte. Als je uitgaat van 1.5m breed en je zorgt ervoor dat je plooien klein zijn, dan kun je daar misschien een gordijn van 1 meter uit maken. Maak je veel en grote plooien, dan heb je meer stof nodig.

Bijvoorbeeld, raam van een meter, stof 1.5m, dan kun je 10 plooien maken die 5 cm stof kosten en je hebt een gordijn van precies 1m breed. Moet het gordijn wat muur overlappen en/of wil je meer/grotere plooien, dan doe je er een baan bij. Of een halve.

Ga eens bij de Hema kijken hoe ze daar hangen en meet het na. Of vraag daar hoe zij rekenen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 2 maart 2010 @ 11:23:19 #36
70532 loveli
N
pi_78628435
O ja, wel oppassen, als je 10 plooien hebt, heb je 9 stukken stof ertussen. Dus je deelt de stof dan in 9 delen, niet in tienen. Het sommetje "hoeveel palen en hoeveel planken heb ik nodig voor een hek". Altijd 1 paal meer dan planken.
crap in = crap out
pi_78628508
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:21 schreef loveli het volgende:
Moet het gordijn wat muur overlappen en/of wil je meer/grotere plooien, dan doe je er een baan bij. Of een halve.
Hoe kan ik het beste die banen aan elkaar maken? Gordijn voorzien van zomen en dan aan elkaar vastmaken en als laatse over het hele gordijn de gordijnband doen?

En jullie maar zeggen dat het makkelijk was
  Vis een optie? dinsdag 2 maart 2010 @ 11:33:09 #38
70532 loveli
N
pi_78628889
Eerst bereken je hoeveel stof je nodig hebt. Dat naai je allemaal aan elkaar. Dan naai je de randjes om, maak je zomen en naai je plooiband erop. Misschien is het mooier als je eerst plooiband naait en dan de randen afwerkt, geen idee, moet je zelf ff bekijken als je ermee bezig bent. Heb geen ervaring met plooiband

Naaien is makkelijk, alleen recht toe recht aan en misschien een zigzagje op een knipzijde om rafels te voorkomen. Het rekenwerk en passen en meten is tricky.
crap in = crap out
pi_78629116
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:33 schreef loveli het volgende:
Het rekenwerk en passen en meten is tricky.
Op een site zag ik staan 1,8 keer de breedte voor een enkele plooi. We gaan het wel proberen, dan kan ik op basis daarvan het verder uitrekenen.

Bedankt voor je hulp.
  Vis een optie? dinsdag 2 maart 2010 @ 11:52:35 #40
70532 loveli
N
pi_78630153
quote:
die site begreep ik niet, maar ik ga zo langs lippelap en zal die dames daar even vragen. Even de charmes in de strijd gooien en ze maken het gordijn daar al voor de helft voor mij
pi_78633980
Zo, ben even bij jan sikkens geweest en heb 3 meter stof gekocht voor een half gordijn.

Nu vertelde de verkoopster mij dat ik het als volgt moest doen:

1) Van boven naar onderen een zoom maken
2) De gordijnbant erin maken en dan de stof erover vouwen en vastzetten
3) De stof nu dubbelvouwe en dan plooien erin maken (heeft ze ook uitgelegd hoe).

Stap 2 begreep ik niet. ik heb haar gevraagd waarom ze de stof dubbel doet en ze zegt dat het dan veel mooier valt, maar het heeft als nadeel dat je duurder uit bent.

Wat vinden jullie van stap 2? Het is niet hele dunne stof, maar het idee er achte begrijp ik wel. Echter, als ik in de winkels kijk zie ik altijd (bij leen bakker en kwantum bijvoorbeeld) enkele stof hangen (bij de voorbeeldgordijnen).
pi_78651440
Nou, de gordijnbant die ik heb begrijpen we ook niet helemaal. Ik heb een hele witte band zonder touwtjes gekocht, maar nu begrijpen we niet hoe we daar haken in krijgen. Ik ga morgen maar weer eens naar de lappenwinkel en nog eens verder informeren.

Mijn vrouw kon afgaande op de website het prima maken vertelde ze. Dus we gaan de goede kant op.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:20:02 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78670222
Met zo'n haak:



Je steekt van onderen naar boven eerst het ene pootje door een lusje, dan het andere pootje door een lusje iets verderop (hoe meer ruimte ertussen, hoe groter de plooi). Je duwt de haak dan door, die gaat dan over de kop. De lusjes zitten dan om het korte stukje. De nu uitstekende twee pootjes zijn wat je door het oogje aan de gordijnrails steekt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78672918
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:20 schreef Lienekien het volgende:
Met zo'n haak:

[ afbeelding ]

Je steekt van onderen naar boven eerst het ene pootje door een lusje, dan het andere pootje door een lusje iets verderop (hoe meer ruimte ertussen, hoe groter de plooi). Je duwt de haak dan door, die gaat dan over de kop. De lusjes zitten dan om het korte stukje. De nu uitstekende twee pootjes zijn wat je door het oogje aan de gordijnrails steekt.
Ik heb geen lusjes in die gordijnband, dat is het probleem

Maar ik ga zo even naar de winkel, even zien of ik voor 1,30 euro een andere band kan kopen en uitleg over mijn huidige band vragen (pinpas vergeten zucht). En de stof bevalt miijn vrouw ook niet, 30 euro aan stof verkeerd gekocht... zucht

Ik ga trouwens zo even bij de Kwantum navragen wat het maken van een gordijn kost en zal hier nog even de kostenverschillen laten zien, wellicht handig voor iemand die hier ook mee zit.

We gaan nu (mits ik dit keer de juiste stof koop) eerst een gordijn maken dat 120 breed gaat worden en 258 hoog. Ben benieuwd

En verder heb ik van mijn vrouw allerlei handleidingen van de naaimachine gekregen, wil het toch zelf ook gaan proberen. En ik ga vanmiddag even bij een naaiwinkeltje langs om te informeren naar een cursusje werken met de naaimachine. En dat als man

[ Bericht 11% gewijzigd door willempjewever op 03-03-2010 10:55:43 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:00:11 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78673429
Wat heb je dan voor gordijnband?
The love you take is equal to the love you make.
pi_78674223
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Wat heb je dan voor gordijnband?
een witte strook van ongeveer (uit mijn hoofd) 8 of 10 cm breed. Alleen maar een witte strook dus. Die was 50 cent voor 1,5 meter. De band met touwtjes erin was een stuk duurder volgens die verkoopster en minder mooi?

Het ziet er zo uit:
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:29:25 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78674684
Ik neem aan dat met de gordijnband die jij nu hebt, het de bedoeling is dat je de plooien er zelf in naait. Dit is dan alleen als versteviging bedoeld. Dan gebruik je dit soort haken:



Overigens nog een plaatje van de methode die ik bedoel:



Gordijnband met van die touwtjes heb ik geen ervaring mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_78675007
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik neem aan dat met de gordijnband die jij nu hebt, het de bedoeling is dat je de plooien er zelf in naait.
Ja, dat innaaien van die plooien moest ik inderdaad doen. Welke methode kan ik nu het beste nemen? Een plooi naaien is voor mijn vrouw eenvoudig, dat is het probleem op zich niet.

Ik neig toch meer naar jouw methode omdat ik dan de plooi kan aanpassen als het niet mooi lijkt.
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:38:47 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78675044
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:38 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ja, dat innaaien van die plooien moest ik inderdaad doen. Welke methode kan ik nu het beste nemen? Een plooi naaien is voor mijn vrouw eenvoudig, dat is het probleem op zich niet.
Je neemt de methode van het plooien innaaien.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')