quote:Op maandag 1 maart 2010 10:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Jij hebt extra sterke koffie nodig
[ afbeelding ]
Die is er maar voor 7 deelgemeenten en de mijne zit er niet tussen, maar ik heb wel bij de stemwijzer daarna gekeken wat wie van wat vond en toen wist ik het nog niet, omdat ik het met sommige punten met de één en dan weer met de ander eens was. Ik zal morgen nog één keer kijken en als ik het dan nog niet weet dan stem ik maar een keer niet.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:59 schreef LadyBlack het volgende:
Co, heb je programvergelijking.nl al gevonden? Dat vond ik wel fijn om even wat dingen naast elkaar te houden
Of blanco toch?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Die is er maar voor 7 deelgemeenten en de mijne zit er niet tussen, maar ik heb wel bij de stemwijzer daarna gekeken wat wie van wat vond en toen wist ik het nog niet, omdat ik het met sommige punten met de één en dan weer met de ander eens was. Ik zal morgen nog één keer kijken en als ik het dan nog niet weet dan stem ik maar een keer niet.
Mijn vriend wees me erop dat meer groen licht voor fietsers wel betekent dat auto's langer moeten wachten en dus langer uitlaatgassen op 1 plek uitstoten.....quote:Op maandag 1 maart 2010 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb net ook de stemwijzer ingevuld voor Groningen en ik kom ook op de Partij voor de dieren![]()
(en idd ook ingevuld dat ze duiven niet moeten afmaken).
Ik heb wel extra gewicht toegekend aan stellingen die verkeer in de binnenstad betreffen (tram, extra parkeerplekken? no way!) en de stelling dat fietsers vaker groen licht moeten krijgen dan auto's. En ik heb over een heleboel zaken geen mening omdat ik er geen verstand van heb
.
Mijn top 4 is iig:
Partij voor de dieren
PvdA
VVD
D66
De christelijke partijen staan onderaan, dat doet me wel deugd. Nu maar eens kijken welke partij wát precies zegt, zodat ik een goeie keuze kan maken
.
Er is een bepaalde stemwijzer waarbij je, als je bij alles invult 'geen mening', op de PvdA uitkomt.quote:Op maandag 1 maart 2010 11:11 schreef shinydiscoball het volgende:
Ja ik was het ook niet zo eens met de stemwijzer. Die komt bij mij altijd op Pvda uit, en dat is het nou weer net niet. Mijn tante kwam op PVV uit
Kan je voor de gemeenteraad niet blanco stemmen?? Misschien is dat een heel domme vraag hoor, maar ik heb er ook eigenlijk nooit zo op geletquote:Op maandag 1 maart 2010 11:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet, of ik moet met mijn neus kijken??
Weet ik niet, maar daar zie ik het nut al helemáál niet van in!!quote:Op maandag 1 maart 2010 11:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Kan je voor de gemeenteraad niet blanco stemmen?? Misschien is dat een heel domme vraag hoor, maar ik heb er ook eigenlijk nooit zo op gelet
quote:Op maandag 1 maart 2010 11:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er is een bepaalde stemwijzer waarbij je, als je bij alles invult 'geen mening', op de PvdA uitkomt..
Ja, vreselijk irritant is dat!quote:Op maandag 1 maart 2010 11:18 schreef anna82 het volgende:
goedemorgen!
Ik ben eindelijk bijgelezen en ik las veel om op te reageren, maar dat is inmiddels allemaal vreselijk achterhaald
Zo ook maar even de Kieskompas invullen, want ik ben nog vreselijk zwevend. Net als Co voel ik niet zoveel voor de PvdA in Amsterdam, dus ik verwacht dat het D'66 wordt.
Ik heb trouwens ontzettend slecht geslapen, herkent iemand hier een gek en onrustig gevoel in je benen? Ik heb er tot drie uur wakker van gelegen...
Nou, daarmee voorkom je wel dat partijen waar je het niet mee eens bent een meerderheid krijgen toch?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar daar zie ik het nut al helemáál niet van in!!
Daar zat ik gisteren dus ook over na te denken maar waarschijnlijk is dat ook meteen de reden waarom D66 onderwijs zo belangrijk vindt, anders is al die inspraak helemáál onverantwoord.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:55 schreef conleche het volgende:
Krijg ik net een ecard van m'n moeder: of ik overmorgen maar D'66 wil stemmen.
Ze zou toch na al die jaren moeten weten dat dat soort dingen compleet averechts bij mij werkt.
Ben wel behoorlijk clueless wat te stemmen eigenlijk. De PvdA, waar ik normaal op stem, doen echt idiote dingen met de stad. (horecasluitingstijden bv) maar ik weiger ook om op de VVD te stemmen, (de stemwijzer eindigde wel ex aequo op die 2 partijen.) D'66 was niet eens een zo stom alternatief geweest, ware het niet dat zij zo drammen op referenda en gekozen dit en gekozen dat en ik vind dat mensen 1x kiezen waar ze op stemmen en daarna moet je ze met rust laten, want het merendeel zal zich nooit verdiepen in een zaak en stemt dan maar wat. En vaak NEE, want dat is nu eenmaal een reflex als het gaat om onbekende zaken in het verschiet. (Denk het debacle toen er over Europa werd gestemd).
Dus nu weet ik het niet.
Lijkt mij niet? Als iedereen dan blanco zou stemmen zouden alle stoeltjes in de gemeenteraad onbezet blijven?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:22 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nou, daarmee voorkom je wel dat partijen waar je het niet mee eens bent een meerderheid krijgen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |