abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78554210
Sinds een tijdje woon ik in een studentenhuis, waar vrijwel nooit gekookt werd. Wanneer er wel gekookt werd, werd slechts één van de vier pitten van het gasfornuis gebruikt (eenpansgerechten en zo ).

Toen ik afgelopen week eens iets wilde klaarmaken waarvoor ik alle vier de pitten nodig had, bleek dat dat niet goed ging. De pit die het meest werd gebruikt (de grootste) brandde gewoon normaal, maar de andere drie branden niet door, als ik ze op maximaal heb staan krijg ik een erg kleine vlam.

Waar ligt dat aan? Ik heb al eens oppervlakkig alles schoongemaakt, maar dat heeft niets geholpen.

Wie helpt mij, zodat we komende week weer kunnen koken?
pi_78554290
Even alle pitten doorspuiten met een compressor
pi_78554404
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:44 schreef BertusG het volgende:
Even alle pitten doorspuiten met een compressor
Dat wordt lastig, aangezien ik geen compressor heb en ook niemand ken die er een heeft. Kan het ook op een andere manier?
pi_78554618
Je kunt ook het deksel van de pit afhalen en dan de pit laten ontbranden. Je hebt dan kans dat je ook de pit schoon brandt/blaast (door het gas).
pi_78554653
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:55 schreef BertusG het volgende:
Je kunt ook het deksel van de pit afhalen en dan de pit laten ontbranden. Je hebt dan kans dat je ook de pit schoon brandt/blaast (door het gas).
Dan ga ik dat vanavond even proberen...

Moet ik verder nog veiligheidsmaatregelen nemen?
  zondag 28 februari 2010 @ 15:58:38 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_78554751
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:56 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Dan ga ik dat vanavond even proberen...

Moet ik verder nog veiligheidsmaatregelen nemen?
Ik zou dit niet doen haal de pitten uit elkaar en maak het schoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_78554864
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou dit niet doen haal de pitten uit elkaar en maak het schoon.
Ik heb ze al geprobeerd schoon te maken, maar enkel waar ik met een doekje bij kon en dat had geen nut...
pi_78555889
Hier hadden wij ook last van. Na alles goed schoon te hebben gemaakt, wat het probleem er nog. Wat Bleek : Hooftkraan stont half open schaam schaam
pi_78556088
Gewoon goed schoonmaken met een borsteltje en eventueel een krachtige ontvetter (HG ovenreiniger o.i.d.). Waarschijnlijk zit de vervuiling in je gaspit en niet in de gaspijpen zelf.
pi_78556998
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:28 schreef Bouwvaker het volgende:
Hier hadden wij ook last van. Na alles goed schoon te hebben gemaakt, wat het probleem er nog. Wat Bleek : Hooftkraan stont half open schaam schaam
hooftkraan? wat is dat
No Guts, No Glory
pi_78588742
of kijk even of je flexibele gasleiding niet in een kink zit, dat is wel eens bij mij het geval waardoor er minder gas uit komt
  maandag 1 maart 2010 @ 16:12:43 #12
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_78594986
tvp, ik heb ook zo'n pit, vanavond eens even kijken
  maandag 1 maart 2010 @ 16:33:42 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_78595914
quote:
Op zondag 28 februari 2010 16:57 schreef nuget het volgende:

[..]

hooftkraan? wat is dat
met zijn username mag hij dat

Maar ontopic; ik zou ook ff alle losse delen van de pitten eraf halen en met een harde borstl en ontvetter goed schoonmaken.
Ik gok dat er ook alufolie over jullie fornuis zit?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_78598786
Als het een oud fornuis betreft, waarvan de meeste branders nooit geactiveerd zijn geweest in het verleden, en met deze problemen.
Zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en of het fornuis vervangen of alle onderdelen controleren op verstoppingen, versleten afdichtingen en op lekkages.
Ondanks dat de meeste pitten nooit gebruikt zijn, kunnen de afdichtingen wel versleten zijn.
Het heeft zelfs meer kans op ergere slijtage dan van de pitten die wel gebruikt worden.

Bij oude gasfornuizen is het natuurlijk de vraag of er nog onderdelen voor beschikbaar zijn, vervangen is dan vaak goedkoper en veiliger.
pi_97913334
ls je gasfornuis niet goed wil branden dan moet je de gasslang controleren, de druk / gasdruk kan te laag zijn. De afgelopen dagen kwam er uit ons gasfornuis ook weinig vuur, ,mijn moeder wou niet geloven dat dit aan de gasslang kon liggen. Nou mooi dat ik toen ik achter het gasfornuis keek de gasslang in een rare kronkel lag die de gastoevoer best eens kon verminderen.

Uiteindelijk dus de gasslang weer losgekoppeld, en alles recht neer gelegd zonder vreemde konkel en het gasfornuis doet het weer als vanouds.

Uiteraard kunnen ook de pitten niet goed liggen, de gaskraan niet goed schoon zijn etc
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 22:55:07 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97914850
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef lindaaben het volgende:
ls je gasfornuis niet goed wil branden dan moet je de gasslang controleren, de druk / gasdruk kan te laag zijn. De afgelopen dagen kwam er uit ons gasfornuis ook weinig vuur, ,mijn moeder wou niet geloven dat dit aan de gasslang kon liggen. Nou mooi dat ik toen ik achter het gasfornuis keek de gasslang in een rare kronkel lag die de gastoevoer best eens kon verminderen.

Uiteindelijk dus de gasslang weer losgekoppeld, en alles recht neer gelegd zonder vreemde konkel en het gasfornuis doet het weer als vanouds.

Uiteraard kunnen ook de pitten niet goed liggen, de gaskraan niet goed schoon zijn etc
één pit brand er wel prima (de meestgebruikte) dus aan de toevoer zou het niet moeten liggen.

TS: branden ze standaard minder, of alleen als je ze allevier tegelijk aan hebt staan? Ik zou ook denken aan even de pitten loshalen, en ze goed schoonborstelen met een staalborsteltje. zorg ook dat ze er op de juiste manier oplliggen, als ze verkeerd of maar een iets scheef, branden ze al niet of slecht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97916747
lindaaben is nieuw hier op fok en haar eerste post is een topic van 28 februari 2010 naar boven halen, ik hoop wel dat de problemen van Bartaz inmiddels over zijn
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 23:33:14 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97917263
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:25 schreef exlurker het volgende:
lindaaben is nieuw hier op fok en haar eerste post is een topic van 28 februari 2010 naar boven halen, ik hoop wel dat de problemen van Bartaz inmiddels over zijn
ik ben echt moe. ik heb niet op de post data gelet :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97920846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:25 schreef exlurker het volgende:
Zou ze echt nieuw zijn......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')