Huur een fiscalist in.... hier krijg je tig varianten.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:09 schreef C268 het volgende:
Ja maar daar snapte ze het niet.
Ik probeer het nu via deze formulering en hoop dat het zo makkelijker is te begrijpen.
Iedereen ging veels te veel door op de schuld van de DGA terwijl het ons puur om de schenking ging.
Lijkt me toch niet zo moeilijk te vindenquote:Voor 2010 gelden voor schenkingen de volgende vrijstellingen:
* De algemene vrijstelling is ¤ 2.000 per jaar. Over schenkingen met een waarde beneden de ¤ 2.000 betaalt u geen schenkbelasting*.
* Ouders mogen hun kinderen elk jaar ¤ 5.000 belastingvrij schenken. Dit bedrag geldt per kind*.
* Is een kind tussen de 18 en 35 jaar? Dan mogen ouders hun kind eenmalig maximaal ¤ 24.000 belastingvrij schenken. Kinderen mogen maar één keer gebruikmaken van deze eenmalig verhoogde vrijstelling. Deze regeling geldt ook nog voor kinderen die ouder zijn dan 35 jaar, maar een partner hebben die tussen de 18 en 35 jaar is*.
* De eenmalig verhoogde vrijstelling voor kinderen van 18 tot 35 jaar kan verhoogd worden tot ¤ 50.000, als het kind het geld gebruikt om een dure studie te betalen of een eigen woning te kopen*.
Je wilt dan ook geen feitelijke schenking doen, je wilt een papieren schenking doen waardoor je persoonlijke schuld aan de BV minder wordt, daarmee wil je je kinderen dus feitelijk je schuld aan de BV schenken.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:09 schreef C268 het volgende:
Ik probeer het nu via deze formulering en hoop dat het zo makkelijker is te begrijpen.
Iedereen ging veels te veel door op de schuld van de DGA terwijl het ons puur om de schenking ging.
Niks. Je BV heeft niets te maken met iets wat er tussen jou en je kinderen gebeurt.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:50 schreef C268 het volgende:
Ik wil mijn kinderen in 2010 ieder 20.000 euro schenken.
Wat heeft dat voor een gevolgen voor mijn bv en mijn holding en mijn winst.
Ik heb 5 kinderen tussen de 18 en 34 jaar.
Bustedquote:Op zondag 28 februari 2010 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt dan ook geen feitelijke schenking doen, je wilt een papieren schenking doen waardoor je persoonlijke schuld aan de BV minder wordt, daarmee wil je je kinderen dus feitelijk je schuld aan de BV schenken.
We snappen het wel. Jij formuleert je vragen verkeerd of onduidelijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:09 schreef C268 het volgende:
En welk kind accepteert nu een schenking in de vorm van een schuld.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je wilt dan ook geen feitelijke schenking doen, je wilt een papieren schenking doen waardoor je persoonlijke schuld aan de BV minder wordt, daarmee wil je je kinderen dus feitelijk je schuld aan de BV schenken.
Kinderen van mensen die zulke vragen stellen op een forum.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En welk kind accepteert nu een schenking in de vorm van een schuld.
Van m'n pa met alle liefde (beter dan successierechten betalen), van z'n BV nietquote:Op zondag 28 februari 2010 14:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
En welk kind accepteert nu een schenking in de vorm van een schuld.
Ik voorzie het volgende topic: "Krijgen mijn kinderen schenkingsrecht terug als ik een schuld schenk aan mijn kinderen?"quote:Op zondag 28 februari 2010 14:24 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Kinderen van mensen die zulke vragen stellen op een forum.
LOLquote:Op zondag 28 februari 2010 14:29 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik voorzie het volgende topic: "Krijgen mijn kinderen schenkingsrecht terug als ik een schuld schenk aan mijn kinderen?"
De BV had een vordering. Dus dan is het vreemd om geld terug te krijgen.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL
Met als variant: "Krijgen mijn kinderen schenkingsrecht terug als mijn BV mijn schuld aan de kinderen schenkt?"
Dan ken jij TS nog niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:42 schreef DonJames het volgende:
Je kan een schuld helemaal niet schenken (wel erven).
Dit dus (a la spuit 11).quote:Op zondag 28 februari 2010 14:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Niks. Je BV heeft niets te maken met iets wat er tussen jou en je kinderen gebeurt.
Da's toch wel jammer. Ik ken best een paar mensen die ik een schuld zou willen schenken. Maar dat mag dus niet, lees ik nuquote:Op zondag 28 februari 2010 14:42 schreef DonJames het volgende:
Je kan een schuld helemaal niet schenken (wel erven).
Dat is de vordering, en niet de schuld.quote:Op maandag 1 maart 2010 09:58 schreef Telates het volgende:
maar je mag een schuld wel verkopen voor minder dan de waarde van die schuld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |