abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78547977
quote:
Winkeliers in Almere hebben verkiezingsposters van de Nationaal Democratische Partij (NDP) verwijderd omdat ze werden bedreigd door een groep jongeren. De jongeren noemen zichzelf volgens Almere Vandaag 'voorlopers van de stadscommando's van Wilders'.

Vier blanke jongens zouden in een winkel hebben gedreigd de boel kort en klein te slaan als de posters niet weg worden gehaald. Kandidaat-raadslid voor de NDP Cor Valies zegt tegen de nieuwssite zelf een bedreigend telefoontje te hebben gehad, omdat hij ook posters in zijn winkel heeft hangen. Omdat hij niet wil dat zijn personeel iets overkomt, heeft hij de posters weggehaald.

De jongeren zouden zich voordoen als aanhangers van de PVV. Ze zouden hebben gezegd dat Almere voortaan een PVV-bolwerk is. Lijsttrekker van de PVV in Almere Raymond de Roon laat weten furieus te zijn. "De PVV is tegen geweld en bedreiging met geweld. Dergelijke acties behoren niet tot ons campagne-arsenaal."

De Roon denkt dat de actie is ondernomen door 'PVV-haters' die de partij zwart willen maken.
Bron: 'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almere

Vooral het commentaar van de Roon is natuurlijk hilarisch, als je bedenkt dat de PVV pleit voor het gericht schieten op de knieschijven en het inzetten van het leger in bepaalde wijken. Om dan vervolgens te claimen dat de PVV tegen geweld is...
Allah Al Watan Al Malik
pi_78548014
En dit is natuurlijk ook geen extreem-rechts kenmerk. Hartstikke normaal dit.
pi_78548072
De PVV haters hebben het natuurlijk gedaan
  zondag 28 februari 2010 @ 12:32:18 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78548119
Lekker verhaal... Maar toch niet iets waar ik me nu direct ernstige zorgen over maak.

Iets te vaagjes nog allemaal.
Intelligent, but fucked up.
pi_78548183
Net of de partij een nog slechtere reputatie kan hebben

Nou ja, nu hebben ze toch wel een absoluut dieptepunt bereikt met hun Geertjugend.
pi_78548190
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:32 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lekker verhaal... Maar toch niet iets waar ik me nu direct ernstige zorgen over maak.

Iets te vaagjes nog allemaal.
Oh ik maak me er ook geen ernstige zorgen over hoor. Intimidatie is vrij normaal.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 februari 2010 @ 12:34:35 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_78548214
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.

Goede viral NDP
  zondag 28 februari 2010 @ 12:35:18 #8
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78548243
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:
In al die winkels hangen waarschijnlijk camera's. Alleen ga ik ervan uit dat die camera's helaas uit stonden toen deze zogenaamde jongens langs kwamen.

Goede viral NDP
Goeie vraag inderdaad!

Mensen die hierover liegen kunnen wat mij betreft meteen inpakken.
Intelligent, but fucked up.
pi_78548261
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Goeie vraag inderdaad!

Mensen die hierover liegen kunnen wat mij betreft meteen inpakken.
Dat sowieso, maar daar ga ik voorlopig niet van uit.
pi_78548308
Kan dit?
pi_78548329
Een van de gevaren voor de PVV. In de lokale politiek zie je ook veel partijen die meeliften op het succes van Wilders maar die niets met de partij te maken hebben. Zo zijn er nu ook mensen die vanuit het gedachtegoed van de PVV menen zelf actie te moeten ondernemen.
pi_78548348
Ach ja, de Wilders Jugend wordt al opgeleid in Almere...
pi_78548362
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:29 schreef IHVK het volgende:
En dit is natuurlijk ook geen extreem-rechts kenmerk. Hartstikke normaal dit.
Bedreigingen van andersdenkenden is niet kenmerkend voor rechts of links, wel voor extreem of activistisch. (denk aan het ALF, NVU, etc.)
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_78548460
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:39 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Bedreigingen van andersdenkenden is niet kenmerkend voor rechts of links, wel voor extreem of activistisch. (denk aan het ALF, NVU, etc.)
Het verheerlijken van geweld ( knieschoten) en fenomenen als 'stadscommando's' zijn toch wel typisch extreem rechtse standpunten. Maar dat extreem links ook niet vies is van geweld klopt. Misschien is het dan ook beter om het "extreem" te noemen.
pi_78548513
Okay, 3 opties:

- Winkelier spreekt waarheid, PVV (of anders zichzelf PVV vindende) klootzakjes bedreigen.
- Winkelier spreekt waarheid, klootzakjes welke de PVV zwart willen maken bedreigen.
- Winkelier liegt.

Ik wacht nog even op meer informatie.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_78548547
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:43 schreef ChungLingSoo het volgende:
Okay, 3 opties:

- Winkelier spreekt waarheid, PVV (of anders zichzelf PVV vindende) klootzakjes bedreigen.
- Winkelier spreekt waarheid, klootzakjes welke de PVV zwart willen maken bedreigen.
- Winkelier liegt.

Ik wacht nog even op meer informatie.
We hebben het over twee personen en beide zijn het winkeliers (waarvan 1 van die winkeliers ook raadslid is).
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 28 februari 2010 @ 12:45:52 #17
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78548573
Tja
  zondag 28 februari 2010 @ 12:45:54 #18
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_78548578
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bron: 'Stadscommando's' bedreigen winkeliers Almere

Vooral het commentaar van de Roon is natuurlijk hilarisch, als je bedenkt dat de PVV pleit voor het gericht schieten op de knieschijven en het inzetten van het leger in bepaalde wijken. Om dan vervolgens te claimen dat de PVV tegen geweld is...
Mutantje toch.. als je het geweldsmonopolie bij de staat legt is wel wat anders als dat je dit door wat opgeschoten tuig laat doen. Ik dacht dat jij het verschil wel begreep, er is dus een verschil tussen de politie harder willen laten optreden of dit laten doen door tuig zoals deze jongens.
mai pen rai
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 12:46:06 #19
230491 Zith
pls tip
pi_78548586
Gelukkig doet dit me niet denken aan de NSDAP.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_78548601
Het is wel iets wat met enige zorgvuldigheid behandeld moet worden. Afwachten. Het zou me niet verbazen als het echt was. maar misschien is dit een slechte poging tot aandacht.
pi_78548606
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:45 schreef niet_links het volgende:

[..]

Mutantje toch.. als je het geweldsmonopolie bij de staat legt is wel wat anders als dat je dit door wat opgeschoten tuig laat doen. Ik dacht dat jij het verschil wel begreep, er is dus een verschil tussen de politie harder willen laten optreden of dit laten doen door tuig zoals deze jongens.
Ik zie niet in wat dat verschil hiermee te maken heeft. Als je als PVV-er een algemene uitspraak doet als "wij zijn tegen geweld", maar ondertussen allerlei maatregelen propageert met een geweldskarakter, dan is er gewoon een tegenstrijdigheid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78548633
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

We hebben het over twee personen en beide zijn het winkeliers (waarvan 1 van die winkeliers ook raadslid is).
Welke allebei voor dezelfde partij posters hadden hangen.

Als het nou nog 2 verschillende partijen waren geweest, okay.

Dus ik wacht nog even af.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_78548666
Almere is hopeloos, geef die stad aan de pallestijnen en je zal zien dat zelfs zij het tot een prettigere stad zullen maken dan dat het nu is.
pi_78548672
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:46 schreef IHVK het volgende:
Het is wel iets wat met enige zorgvuldigheid behandeld moet worden. Afwachten. Het zou me niet verbazen als het echt was. maar misschien is dit een slechte poging tot aandacht.
Misschien, waren we maar allemaal altijd zo kritisch als het ging om berichtgeving.
Allah Al Watan Al Malik
pi_78548688
quote:
Op zondag 28 februari 2010 12:34 schreef Buschetta het volgende:

Goede viral NDP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')