Warm kan je toch niet starten op LPG, dat gaat super erg pingelen ofzo?quote:Op zondag 28 februari 2010 12:09 schreef Sometimes het volgende:
Volgend jaar laat ik in mijn bejaarde autootje een lpg-installatie zetten. Geen G3 want nog een ouderwetse carburateur.
Nu zijn mijn laatste ervaringen met niet-g3 systemen van zo'n 15 tot 25 jaar geleden.
Wat kan ik verwachten en welke merken zijn gangbaar voor oudere auto's?
De enige auto met carburateur en lpg die ik ooit gehad heb startte op lpg. Dat ging wat moeizaam maar lukte gewoonlijk wel. Gaat dat nog steeds zo? En als je wilt overschakelen van benzine naar gas, moet je dan nog steeds wachten tot de leidingen leeg zijn?
Mijn laatste lpg auto had een LPi systeem van Vialle, daarbij kan je direct overschakelen. Maar dat lijkt me samen te hangen met de inspuittechniek (?).quote:Op zondag 28 februari 2010 12:10 schreef vosss het volgende:
Dat wachten met de leidingen lijkt me wel, maargoed, ik rij ook al 10 jaar geen LPG meer
In mijn herinnering ging warm starten altijd prima. Veel auto's uit die tijd konden niet eens meer op benzine rijden omdat de carb helemaal dicht zat door het niet gebruiken.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:12 schreef blup het volgende:
[..]
Warm kan je toch niet starten op LPG, dat gaat super erg pingelen ofzo?
OK, maar effect is in ieder geval duidelijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
Je rijdt de leidingen niet leeg; je rijdt de vlotterkamer van de carb leeg om residuvorming te voorkomen![]()
Maar zijn er dergelijke installaties voor carb motoren?quote:Als je een LPG install hebt die op benzine start en dan zelf overschakelt hoeft dat niet, want dan wordt de carb elke dag gebruikt.
Zal wel een 88'er zijn lijkt me?quote:Op zondag 28 februari 2010 14:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn opa heeft een corolla uit 98 met carburateur, start en rijd altijd op LPG.. In jaren tijd bijna nooit op benzine gereden..
Die zijn er, maar volgens mij zijn die meestal voor motoren met injectie, geen idee eigenlijk waarom wel of niet; ik heb een 33 jaar oude Chevy en die start op gas, en mijn buurman heeft een 10 jaar oude Dodge Ram met injectiemotor en die start volautomatisch op benzeen en schakelt dan over.. Ik ken ook auto's van 40+ jaar die een benzine startende installatie hebben.. why ??? geen flauw ideequote:Op zondag 28 februari 2010 14:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
OK, maar effect is in ieder geval duidelijk.
[..]
Maar zijn er dergelijke installaties voor carb motoren?
[..]
Zal wel een 88'er zijn lijkt me?
Een Corolla uit 1998 met carburateurquote:
Ik dacht ook dat het gekoppeld was aan injectie.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die zijn er, maar volgens mij zijn die meestal voor motoren met injectie, geen idee eigenlijk waarom wel of niet; ik heb een 33 jaar oude Chevy en die start op gas, en mijn buurman heeft een 10 jaar oude Dodge Ram met injectiemotor en die start volautomatisch op benzeen en schakelt dan over.. Ik ken ook auto's van 40+ jaar die een benzine startende installatie hebben.. why ??? geen flauw idee
En af en toe een stukje op benzine, of doe je daar niet aan?quote:Op zondag 28 februari 2010 14:36 schreef MaGNeT het volgende:
Ik start en rijd ook altijd op LPG met de oude Volvo 740
Nope, m'n carburateur lust geen benzine meer.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
En af en toe een stukje op benzine, of doe je daar niet aan?
Ik wil het graag gangbaar houden en ook af en toe een stukje op benzine rijden. Ik heb dan ook geen Volvoquote:Op zondag 28 februari 2010 17:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nope, m'n carburateur lust geen benzine meer.
Heb wel een nieuwe liggen, die gaat er binnenkort op.
Maar ben er prima de laatste 3 winters mee doorgekomen.
Nah, hij is 23 jaar oud en al bij een vorige eigenaar is de carburateur overleden.quote:Op zondag 28 februari 2010 17:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik wil het graag gangbaar houden en ook af en toe een stukje op benzine rijden. Ik heb dan ook geen Volvo![]()
Maar je zet er niet voor niets een nieuwe in neem ik aan.
Nog net een 86'er? Dan over een kleine 2 jaar belastingvrij dus. Dat geldt voor die van mij ook.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nah, hij is 23 jaar oud en al bij een vorige eigenaar is de carburateur overleden.
Vandaar idd de nieuwe.
Nee, heb nog geluk.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:04 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nog net een 86'er? Dan over een kleine 2 jaar belastingvrij dus. Dat geldt voor die van mij ook.
Of heb je net pech met het bouwjaar?
Dat is nu toch op losse schroeven komen te staan met het vallen van het kabinet?quote:Op zondag 28 februari 2010 19:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, heb nog geluk.
Toen ik 'm kocht was het nog zo dat alle auto's >25 jaar belastingvrij werden.
Maar de Christen Unie heeft het er doorgedrukt dat dat voor auto's van 1987 en nieuwer niet meer zo is...
Nee, deze wet was al aangenomen. Al had het wel te maken met de voorbereiding op de kilometerheffing, de wet op zich stond er los van.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:05 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Dat is nu toch op losse schroeven komen te staan met het vallen van het kabinet?
Stukje wiki:quote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Een Corolla uit 1998 met carburateur![]()
Zal niet in Nederland zijn dan? Doe eens wat meer info!?
Hij heeft em in Turkije, dat dan weer wel..quote:European market engines:
* 2E — 1.3 L (1296 cc) I4, 12-valve SOHC, Carburetor 72 PS (53 kW; 71 hp)
* 4E-FE — 1.3 L (1331 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, 89 PS (65 kW; 88 hp) (1992-1995)
* 4E-FE — 1.4 L (1331 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, "Ecotronic", 75 PS (55 kW; 74 hp) (1996-1997)
* 4A-FE — 1.6 L (1587 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, 115 PS (85 kW; 113 hp)
* 7A-FE — 1.8 L (1762 cc) I4, 16-valve DOHC, FI, 120 PS (88 kW; 118 hp)
* 2C-III — 2.0 L (1975 cc) diesel 72 PS (53 kW; 71 hp)
European market chassis:
* EE100 — 1.3L 2E
* EE101 — 1.3L 4E-FE
* AE101 — 1.6L 4A-FE
* AE102 — 1.8L 7A-FE
* AE103 — 1.8L 7A-FE 4WD
* CE100 — 2.0L 2C diesel.
Inderdaad niet in Nederland dus.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Stukje wiki:
[..]
Hij heeft em in Turkije, dat dan weer wel..En is geen swap of dergelijke, nog met de originele km stand van 70 of 80.000km
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |