abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:34 #176
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_79202380
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:48 schreef Xcalibur het volgende:
Het vragen naar illegale dingen is dan weer niet echt de bedoeling
Hoeft toch niet per definitie illegaal te zijn...
Wellicht zijn er procedures of dingen waar ik recht op heb waar ik niets van weet of wat dan ook, ik vond het het vragen waard.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_79203175
Jij gelooft zelf wat je zegt....?

Uit de eerste regel van je post:
quote:
Sinds 1 december 2008 ben ik in een huurhuis gaan wonen (woonde eerst bij ouders).
De manier waarop dit gebeurde was een klein beetje illegaal.
pi_79215074
Net als altijd is 95% van de reacties in dat soort posts gebaseerd op hoe mensen denken dat het zou moeten zijn, die het vervolgens als feiten presenteren of fantastische google-wijsheden die lang niet altijd kloppen. Gelukkig zitten er in je topic een aantal reacties die wel enigszins kloppen. Ik ben nu nog niet thuis, dus ik ga geen uitgebreide reactie sturen.

Als ik over 2 uur ofzo thuis ben (en ik ben niet te lui) zal ik even een reactie geven vanuit het perspectief van het huurrecht en de huurbescherming.

Conclusie kan ik je nu alvast geven: je kunt je verblijf daar niet rekken.
pi_79219969
Onderhuur:
Allereerst je onderhuur vraag: je hebt - als ik het goed lees - niet een huurcontract gesloten met je vriend. Ik laat dan de vraag of onderhuur uberhaupt mogelijk is volgens het huurcontract van je vriend buiten beschouwing. Nu er niet gesproken kan worden van een dergelijk contract tussen jou en de echte huurder, is er hier ook geen sprake van onderhuur. Je hebt via deze methode dus geen recht op huurbescherming.

Medehuur:
De echtgenoot of geregistreerde partner van een huurder is van rechtswege medehuurder, zolang die woonruimte maar tot hoofdverblijf strekt van de partner. Wanneer de huurovereenkomst (voor huwelijk/gp of na huwelijk/gp) is gesloten doet er dan niet toe. Er geldt geen termijn voor het kunnen aanvragen van het medehuurderschap in dit geval, omdat het automatisch (van rechtswege) gebeurt.

In jouw geval (niet getrouwd/gp) kun je eventueel voor het medehuurderschap opteren door een aanvraag te doen bij de verhuurder. Hiervoor dien je een duurzame gemeenschappelijke huishouding te hebben gevoerd (te voeren) met de hoofdhuurder. Laten we dat maar aannemen in jouw geval. De verhuurder moet in principe binnen 3 maanden instemmen met het verzoek, anders beslist de rechte. De rechter zal in een dergelijk geval de vordering (het verzoek) afwijzen als je niet tenminste twee jaren je hoofdverblijf in de woonruimte hebt gehad en een duurzame gemeenschappelijke huishouding hebt gevoerd met de echte huurder. Nu de oorspronkelijke huurder is gestopt met het huren van het pand, kun jij er in principe makkelijk uitgezet worden omdat jij geen wettelijke huurbescherming geniet. Je bent geen medehuurder en je bent ook geen onderhuurder. Het "rekken" van deze 2 jaars periode is hier niet mogelijk, omdat de echte huurder al heeft aangegeven de huur te willen stopzetten. Het was eventueel nog mogelijk geweest als de echte huurder daadwerkelijk in het pand was gebleven (andere illegale opzetten ga ik hier niet eens noemen).

Dan had je nog een vraag of die 2jaars termijn toevallig per stichting verschilde: dat is niet het geval. Die termijn is (dwingendrechtelijk) wettelijk bepaald in art. 3:267, lid 3 sub a BW.

Aangezien jij dus geen huurbescherming geniet, kun jij in principe zo het huis uit worden gezet. Je enige optie is nog om eventueel in gesprek te gaan met de stichting.

Tijd rekken in deze is dus niet mogelijk.
pi_79219984
Goed bezig, dan post ik 'm hier in plaats van in dat topic. Nou ja, kben lui .
pi_79220792
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:32 schreef Maharbal het volgende:
Goed bezig, dan post ik 'm hier in plaats van in dat topic. Nou ja, kben lui .
Gewoon een goedkope manier om je postcount op te krikken Maar goed, beter dan de Karr-way
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_79220867
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:54 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Gewoon een goedkope manier om je postcount op te krikken Maar goed, beter dan de Karr-way
Huh? Ik heb 'm daar niet gepost! (Omdat ik dus lui was heb ik 'm hier laten staan ).
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 18:59:12 #183
45833 crew  Fogel
pi_79220968
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:54 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Gewoon een goedkope manier om je postcount op te krikken Maar goed, beter dan de Karr-way
Huh, the karr-way?

Volgens mij zit het zo met de huur:
Onderhuur:
Allereerst je onderhuur vraag: je hebt - als ik het goed lees - niet een huurcontract gesloten met je vriend. Ik laat dan de vraag of onderhuur uberhaupt mogelijk is volgens het huurcontract van je vriend buiten beschouwing. Nu er niet gesproken kan worden van een dergelijk contract tussen jou en de echte huurder, is er hier ook geen sprake van onderhuur. Je hebt via deze methode dus geen recht op huurbescherming.

Medehuur:
De echtgenoot of geregistreerde partner van een huurder is van rechtswege medehuurder, zolang die woonruimte maar tot hoofdverblijf strekt van de partner. Wanneer de huurovereenkomst (voor huwelijk/gp of na huwelijk/gp) is gesloten doet er dan niet toe. Er geldt geen termijn voor het kunnen aanvragen van het medehuurderschap in dit geval, omdat het automatisch (van rechtswege) gebeurt.

In jouw geval (niet getrouwd/gp) kun je eventueel voor het medehuurderschap opteren door een aanvraag te doen bij de verhuurder. Hiervoor dien je een duurzame gemeenschappelijke huishouding te hebben gevoerd (te voeren) met de hoofdhuurder. Laten we dat maar aannemen in jouw geval. De verhuurder moet in principe binnen 3 maanden instemmen met het verzoek, anders beslist de rechte. De rechter zal in een dergelijk geval de vordering (het verzoek) afwijzen als je niet tenminste twee jaren je hoofdverblijf in de woonruimte hebt gehad en een duurzame gemeenschappelijke huishouding hebt gevoerd met de echte huurder. Nu de oorspronkelijke huurder is gestopt met het huren van het pand, kun jij er in principe makkelijk uitgezet worden omdat jij geen wettelijke huurbescherming geniet. Je bent geen medehuurder en je bent ook geen onderhuurder. Het "rekken" van deze 2 jaars periode is hier niet mogelijk, omdat de echte huurder al heeft aangegeven de huur te willen stopzetten. Het was eventueel nog mogelijk geweest als de echte huurder daadwerkelijk in het pand was gebleven (andere illegale opzetten ga ik hier niet eens noemen).

Dan had je nog een vraag of die 2jaars termijn toevallig per stichting verschilde: dat is niet het geval. Die termijn is (dwingendrechtelijk) wettelijk bepaald in art. 3:267, lid 3 sub a BW.

Aangezien jij dus geen huurbescherming geniet, kun jij in principe zo het huis uit worden gezet. Je enige optie is nog om eventueel in gesprek te gaan met de stichting.

Tijd rekken in deze is dus niet mogelijk.


I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_79221021
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er copyright rust op posts op fok.

Royalty's s.v.p.
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 19:02:18 #185
45833 crew  Fogel
pi_79221073
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:00 schreef Maharbal het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er copyright rust op posts op fok.

Royalty's s.v.p.
Nah, alle posts zijn eigendom van Danny
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_79221164
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nah, alle posts zijn eigendom van Danny
Je hebt mijn betreffende posts in dat topic niet gelezen he?
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 19:07:46 #187
45833 crew  Fogel
pi_79221288
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je hebt mijn betreffende posts in dat topic niet gelezen he?
Nee, dat klopt.

Zo, nu heb ik copyright op die zin
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_79221322
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, dat klopt.

Zo, nu heb ik copyright op die zin
Ik was dus ook sarcastisch. Niemand heeft copyright op enkele loze stukken hier!

Ook niet Danny.
pi_79285232
Deze dag, 10 jaar geleden, begon als een zwarte dag

Ajax bestond 100 jaar....

Máár....later op die dag lag onze oudste zoon dampend (want ons eerste huisje had geen dubbele beglazing of CV en het was koud ) op de buik van m'n vrouw.

Vanaf vandaag zijn we ouders van een tiener

wat gaat dat allejezus hard, zeg....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_79285312
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Deze dag, 10 jaar geleden, begon als een zwarte dag

Ajax bestond 100 jaar....

Máár....later op die dag lag onze oudste zoon dampend (want ons eerste huisje had geen dubbele beglazing of CV en het was koud ) op de buik van m'n vrouw.

Vanaf vandaag zijn we ouders van een tiener

wat gaat dat allejezus hard, zeg....
O shit. Gecondoleerd en veel sterkte .

Gefeliciteerd!

Ik ga maar 's een accu proberen te kopen en m'n schoenen WEER naar de schoenmaker brengen. Niet alleen heeft hij de duurste zool er onder gezet, terwijl dat niet hoefde want die schoenen waren slechts 1,5 maand oud en hoefde hij slechts zo'n rubberen stukje er op te plaatsen voor het slijten van de zool, maar ook heeft hij dat niet goed gedaan waardoor een klein deel v'd zool niet goed vastzit. Even schelden.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 10:01:25 #191
45833 crew  Fogel
pi_79285423
Gefeliciteerd met de verjaardag van je Ajax-kind
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_79285464
*note plaatst....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 maart 2010 @ 10:06:02 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79285575
Een tiener blij dat het bij ons nog even duurt voor het zover is


Van harte Proficiat
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_79285726
*vanmiddag direct op zoek gaat naar Clearasil en condooms.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_79286642
Pubertijd
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:46:08 #196
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79286737
Nu beginnen de zorgen pas, F_H.
pi_79287240
Ik denk dat de zorgen nooit meer weggaan, eigenlijk.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 11:51:09 #198
45833 crew  Fogel
pi_79289192
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:02 schreef Five_Horizons het volgende:
*note plaatst....
Misbruik van blauwe kleur.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:26 #199
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_79291044
gefeli FH
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_79291524
Feli, FH
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')