Te koop, mijn trouwe Alfa Romeo 156 SW. Met pijn in het hart, maar door omstandigheden gaan we op zoek naar een auto met een hoge zit waar we beiden ons lekker in voelen.
De auto heeft de volgende geschiedenis:
Van nieuw (eind 2000) tot 2004 is ze (het is een bella) een leaseauto geweest. In deze tijd heeft de auto +- 160000 gelopen, dus voornamelijk snelweg, anders red je dat niet. Hierna is ze overgekocht door de leaserijder zelf. In feite dus 1 eigenaar gehad tot 2007 toen ik haar kocht met 223000 op de teller.
Bij 233000 (juli 2008) heeft ze een volledige motorrevisie ondergaan en is door mij de eerste 3000 km ingereden volgens het boekje: wisselende toerentallen en pertinent niet boven de 4000 tpm. Grootste gedeelte inrijden is gebeurd met vakantie, dus lange stukken van 5 tot 8 uur achtereen rijden en alleen op benzine. De auto heeft nu 247248 km, dat is dus na revisie maar 15000 km!!
Auto heeft geen tot weinig olieverbruik. 1 op 10000 a 15000 (dus het inrijden heeft zin gehad). Rijdt probleemloos op gas en benzine. Overschakelmoment merk je niets van.
De auto staat altijd droog in de garage, beurten en dergelijke altijd naar schema uitgevoerd. Geschiedenis opvraagbaar en km stand is NAP.
- G3 gasinstallatie (ringtank op de plek reservewiel) vialle AR inbouw
- afneembare trekhaak
- climate control
- nokia carkit CK7W bluetooth
- JVC autoradio
- Stuurbekrachtiging
- elektrische ramen
- elektrisch verstelbare spiegels
- centrale vergrendeling met afstandsbediening. Code kaart aanwezig, 2 sleutels.
- in delen neerklapbare achterbank en dat soort dingen (ga ik niet allemaal opschrijven)
- APK aug 2010 / laatste beurt bij 244085
Nee geen lichtmetaal, maar dat is bewust met stoepranden en als je er in zit zie je het toch niet... setjes genoeg te koop op MP...
Het dak is nog een punt: deze moet gespoten worden als je het echt mooi wilt krijgen. Door een (bij AR) bekende reactie tussen lak en de toplaag zijn wat plekken wit uitgeslagen. Dit is niet erg wb bescherming, maar voor de mooi zal dat ergens rond de 3 a 400 euro kosten. Ik heb er vanaf gezien aangezien je het alleen ziet bij bepaalde lichtinval (zoals TL licht in de garage op de foto). Mijn vriendin was het tot deze advertentie nniet eens opgevallen.
Mijn richtprijs is 4900 euro, dat is tussen een AR 156 met lage kmstand en een AR met een hoge km stand in, gezien de revisie en complete onderhoudsgeschiedenis. Voor een auto die motorisch, en technisch, nog ruim 150000 mee kan geen geld. Alle keuringen zijn toegestaan!
contact via tvdleur -apestaartje- hotmail.com. De auto staat in Groningen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De betreffende lak in TL licht:
![]()
Lak in daglicht:
![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door tvdleur op 28-02-2010 17:54:00 ]