abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:12:50 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79246632
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:34 schreef RichardX het volgende:
Volgende week zit ik in een weekje in Val Thorens!
In fact, vrijdagavond rij ik er al heen. Waar ik nu nog mee zit is het volgende, ik heb geen sneeuwkettingen. Vorig jaar gekocht, niet gebruikt en weer terug'verkocht' (ANWB), maar nu vraag ik me af of het weer zinvol is (gezien de tijd van het jaar en de condities).

Of is het geen optie en ben ik gewoon wettelijk verplicht die dingen mee te nemen?
Wat zouden jullie doen?
Ik weet het niet zeker hoe het met Frankrijk zit maar in Oostenrijk is het verplicht om ze bij je te hebben.
Daarnaast zit je wel op 2300m hoogte. Waar het gewoon nog zwaar kan sneeuwen in deze tijd van het jaar. Ik zou ze maar meenemen als ik jou was.

Btw, omdat het toevallig hier wat warmer is wil het niet zeggen dat het ergens anders niet toevallig heel erg kan (gaan) sneeuwen.

Als je de bergen in gaat moet je gewoon altijd kettingen meenemen. Zelfs als je echt hoog gaat en het is in de zomer. Ik heb wel eens in oktober (ok geen zomer, maar zeker nog geen winter) in Hintertux in zwaar weer gezeten. 70cm vers
Ik had toen net de winterbanden er onder laten leggen dus het was prima te doen, maar genoeg mensen gezien die toch even kettingen moesten leggen.
Ik dacht, laat ik het maar even doen voordat ik daar heen ga. Je weet nooit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:26:07 #177
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79247144
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:34 schreef RichardX het volgende:
Volgende week zit ik in een weekje in Val Thorens!
In fact, vrijdagavond rij ik er al heen. Waar ik nu nog mee zit is het volgende, ik heb geen sneeuwkettingen. Vorig jaar gekocht, niet gebruikt en weer terug'verkocht' (ANWB), maar nu vraag ik me af of het weer zinvol is (gezien de tijd van het jaar en de condities).

Of is het geen optie en ben ik gewoon wettelijk verplicht die dingen mee te nemen?
Wat zouden jullie doen?
Ik zou ze gewoon meenemen. Je kan ze ook goedkoop huren. Weet niet waar je vandaan komt maar in Den haag zit A&P verhuur service.. Die hebben die dingen gewoon liggen.
Bla Bla Bla :P
pi_79247418
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker hoe het met Frankrijk zit maar in Oostenrijk is het verplicht om ze bij je te hebben.
Daarnaast zit je wel op 2300m hoogte. Waar het gewoon nog zwaar kan sneeuwen in deze tijd van het jaar. Ik zou ze maar meenemen als ik jou was.

Btw, omdat het toevallig hier wat warmer is wil het niet zeggen dat het ergens anders niet toevallig heel erg kan (gaan) sneeuwen.
Ja das waar, ValTho ligt wel erg hoog. Heb ook geen winterbanden eigenlijk
Vorig jaar was ik er een maandje eerder, dus eind februari en was het wel heftige sneeuw (eigenlijk de hele week helaas). Maar er is toch geen touw aan vast te knopen hoe de omstandigheden zullen zijn.. Alleen eind mei is waarschijnlijk de sneeuw in het dorp gesmolten
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:26 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Ik zou ze gewoon meenemen. Je kan ze ook goedkoop huren. Weet niet waar je vandaan komt maar in Den haag zit A&P verhuur service.. Die hebben die dingen gewoon liggen.
Bedankt voor de tips. Ja, woon in Den Haag dus ik ga daar even informeren. Beter bij je hebben voor een paar tientjes dan ter plekke erge spijt hebben, cq. een probleem.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:55:29 #179
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_79248397
Waarom heb je ze überhaubt teruggebracht? Was je niet van plan ooit nog een keer naar de bergen te gaan? Winterbanden is overigens ook geen overbodige luxe als je op wintersport gaat, zou persoonlijk niet zonder op pad gaan.
pi_79248890
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:55 schreef BettyWeter het volgende:
Waarom heb je ze überhaubt teruggebracht? Was je niet van plan ooit nog een keer naar de bergen te gaan? Winterbanden is overigens ook geen overbodige luxe als je op wintersport gaat, zou persoonlijk niet zonder op pad gaan.
Teruggebracht omdat ik toch van plan was een andere auto te kopen het afgelopen jaar. En dan zul je net zien dat het een hele andere maat banden heeft en dan heb ik dus niets meer aan die kettingen (zo universeel zijn ze ook niet). Bovendien hebben ze een aantrekkelijke actie bij de ANWB elk jaar. 50 euro kosten ze, 35 euro krijg je terug als je ze niet gebruikt. Dat heb ik al twee jaar gedaan en twee jaar dus ook niet nodig gehad.

Om enkel winterbanden onder m'n auto te leggen voor een weekje wintersport, vind ik ook wat overdreven. Ik gebruik de auto alleen voor recreatief gebruik en niet voor dagelijks woon-werk verkeer. Hij heeft dus ook veel stil gestaan de afgelopen wintermaanden...
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:30:10 #181
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79249696
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:32 schreef RichardX het volgende:

[..]

Ja das waar, ValTho ligt wel erg hoog. Heb ook geen winterbanden eigenlijk
Vorig jaar was ik er een maandje eerder, dus eind februari en was het wel heftige sneeuw (eigenlijk de hele week helaas). Maar er is toch geen touw aan vast te knopen hoe de omstandigheden zullen zijn.. Alleen eind mei is waarschijnlijk de sneeuw in het dorp gesmolten
[..]

Bedankt voor de tips. Ja, woon in Den Haag dus ik ga daar even informeren. Beter bij je hebben voor een paar tientjes dan ter plekke erge spijt hebben, cq. een probleem.
Kost 12,50 voor een setje.. Geen geld dus. Heb daar voor afgelopen weekend 4 winterbanden (gemonteerd op eigen velgen) dakdragers + koffer en sneeuwkettingen gehuurd. Was 212,50 kwijt voor 6 dagen (dat is het minimum voor verhuur). Winterbanden vond ik zelf wel erg fijn. Stonden veel mensen met hun normale banden te spinnen terwijl ik zo weg kon rijden.
Bla Bla Bla :P
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:07:40 #182
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_79251067
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:08 schreef RichardX het volgende:

[..]

Teruggebracht omdat ik toch van plan was een andere auto te kopen het afgelopen jaar. En dan zul je net zien dat het een hele andere maat banden heeft en dan heb ik dus niets meer aan die kettingen (zo universeel zijn ze ook niet). Bovendien hebben ze een aantrekkelijke actie bij de ANWB elk jaar. 50 euro kosten ze, 35 euro krijg je terug als je ze niet gebruikt. Dat heb ik al twee jaar gedaan en twee jaar dus ook niet nodig gehad.

Om enkel winterbanden onder m'n auto te leggen voor een weekje wintersport, vind ik ook wat overdreven. Ik gebruik de auto alleen voor recreatief gebruik en niet voor dagelijks woon-werk verkeer. Hij heeft dus ook veel stil gestaan de afgelopen wintermaanden...
Nou, mijn vader heeft elk winterseizoen winterbanden en heeft daar afgelopen winter juist veel aan gehad. Juist in Nederland met die sneeuw
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_79251267
Wij hebben wel een keer i.v.m. file bij de tauerntunnel de pas daar genomen, midden in februari. We hadden toen (is al wel meer dan 5 jaar geleden) al wel winterbanden, en we waren niet de enige die de pas namen. Maar veel mensen die stonden met kokende motor langs de weg, of gleden naar achteren .

Dit jaar voor de 14e keer ofzo met ouders mee geweest, maar nog steeds de sneeuwkettingen bij ons, nog nooit hoeven gebruiken gelukkig. Maar scheelt ook wel om achterwielaandrijving te hebben denk ik, toch iets meer druk op de banden waardoor je meer grip houdt.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:18 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79251934
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:32 schreef RichardX het volgende:

[..]

Ja das waar, ValTho ligt wel erg hoog. Heb ook geen winterbanden eigenlijk
Vorig jaar was ik er een maandje eerder, dus eind februari en was het wel heftige sneeuw (eigenlijk de hele week helaas). Maar er is toch geen touw aan vast te knopen hoe de omstandigheden zullen zijn.. Alleen eind mei is waarschijnlijk de sneeuw in het dorp gesmolten
[..]
We gaan begin mei altijd naar de afsluitingsweek en dan sneeuwt het nog regelmatig en kan het ook echt ijzig koud zijn.

Trouwens, winterbanden maken het helemaal niet duurder. Je banden slijten veel minder snel dan zomerbanden in de winter en daarnaast heb je 2 setjes banden die je maar een half jaar gebruikt. Kortom, het maakt voor het slijten van je banden niet veel uit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:34:13 #185
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79252061
Zomer banden bestaan niet Je hebt banden en winterbanden Want wat moet je dan gebruiken in de herfst en lente?
Bla Bla Bla :P
pi_79252146
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Blackviper het volgende:
Zomer banden bestaan niet Je hebt banden en winterbanden Want wat moet je dan gebruiken in de herfst en lente?
rupsbanden
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:50:59 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79257478
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:34 schreef Blackviper het volgende:
Zomer banden bestaan niet Je hebt banden en winterbanden Want wat moet je dan gebruiken in de herfst en lente?
*zucht*

Dat deed ik ook alleen maar om goed het idee aan te geven...

En met de hersft en lente rij je gewoon op je velgen.

In november laat ik meestal me winterbanden erop leggen en gelijk na de mei reis gaan ze er weer af. Anders zou ik het wel iets vroeger doen, maar ja moet dan nog de sneeuw in dus...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_79270428
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:12 schreef ForumGek het volgende:
Dit jaar voor de 14e keer ofzo met ouders mee geweest, maar nog steeds de sneeuwkettingen bij ons, nog nooit hoeven gebruiken gelukkig. Maar scheelt ook wel om achterwielaandrijving te hebben denk ik, toch iets meer druk op de banden waardoor je meer grip houdt.
Ik heb dus ook achterwielaandrijving, maar das volgens mij juist in het nadeel met sneeuw, gladheid en vooruit komen vanuit stilstand. Hij moet namelijk het hele gewicht vooruit duwen ipv trekken bij voorwielaandrijving waardoor ie sneller gaat spinnen als je traction controls het niet meer aankunnen. Mijn tractioncontrols zorgen er wel voor dat de grip langer op de weg blijft bij het gebruik van niet-winterbanden tijdens winterse omstandigheden.
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:14:30 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79277896
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:54 schreef RichardX het volgende:

[..]

Ik heb dus ook achterwielaandrijving, maar das volgens mij juist in het nadeel met sneeuw, gladheid en vooruit komen vanuit stilstand. Hij moet namelijk het hele gewicht vooruit duwen ipv trekken bij voorwielaandrijving waardoor ie sneller gaat spinnen als je traction controls het niet meer aankunnen. Mijn tractioncontrols zorgen er wel voor dat de grip langer op de weg blijft bij het gebruik van niet-winterbanden tijdens winterse omstandigheden.
Als er in de sneeuw iets kut is, dan is het wel tractioncontrol. Ff wielspinnen de berg op omdat je niet genoeg grip hebt (maar door die wielspin wel boven komt) is er dan niet meer bij.
De auto van me schoonouders hebben dan. Gruwelijk k*t als je een helling op moet en je wielen willen niet meer draaien omdat ze geen grip hebben

Ik dacht trouwens dat achteraandrijving ook lastiger is. Aan de ene kant wel omdat je sneller gaat spinnen enzo, maar aan de andere kant kun je met achteraandrijving meer druk geven. Als je bijvoorbeeld je auto niet omhoog gereden krijgt ergens kun je het nog een keer achteruit proberen aangezien je meer kracht kunt zetten met duwen dan met trekken. Maar dat is als je voorwielaandrijving hebt natuurlijk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 maart 2010 @ 07:56:16 #190
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79282793
Weet iemand of er ergens half april nog een leuke last minute te boeken is? Liefst weekendje. Of is het dan echt over?
Bla Bla Bla :P
  donderdag 18 maart 2010 @ 08:52:06 #191
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79283652
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 07:56 schreef Blackviper het volgende:
Weet iemand of er ergens half april nog een leuke last minute te boeken is? Liefst weekendje. Of is het dan echt over?
Over? Nee man, het is nog hartstikke levend. Tenminste, niet zo in Nederland, maar daar is er reelmatig nog genoeg te doen. Vooral hogere gebieden zijn nog prima rond die tijd.

Ischl is volgens mij nog open. Sowieso de gletsers. Kaprun en Hintertux enzo.

Daarnaast zijn nog een aantal gebieden in Frankrijk geopend. Sowieso Val Thorens.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:58:39 #192
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_79287148
Nog 2 dagen en dan mag ik weer (Gaschurn, Montafon)

Ben wel wat bezorgd over het weer, het wordt namelijk wat aan de warme kant en gaat waarschijnlijk regenen, maar ik hoop op het beste! D'r ligt in ieder geval nog genoeg (170 cm) sneeuw op de berg Aangezien we een lekker luxe appartement hebben zullen we ons sowieso niet vervelen met de sauna, dampbad én gratis zonnebank. Ik kom terug als een halve neger, of de zon nu schijnt of niet
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:05:42 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79289808
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:58 schreef BettyWeter het volgende:
Nog 2 dagen en dan mag ik weer (Gaschurn, Montafon)

Ben wel wat bezorgd over het weer, het wordt namelijk wat aan de warme kant en gaat waarschijnlijk regenen, maar ik hoop op het beste! D'r ligt in ieder geval nog genoeg (170 cm) sneeuw op de berg Aangezien we een lekker luxe appartement hebben zullen we ons sowieso niet vervelen met de sauna, dampbad én gratis zonnebank. Ik kom terug als een halve neger, of de zon nu schijnt of niet
Vergeet je dan niet een werkvergunning aan te vragen zodat je niet tegen gehouden wordt bij de grens?

Regen is vervelend. 1 van de 3 geboden he. Niet snowboarden als het regent.

Warmte vind ik nooit zo verschrikkelijk. Slush rijden kan ook heel leuk zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:43:46 #194
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79291238
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Vergeet je dan niet een werkvergunning aan te vragen zodat je niet tegen gehouden wordt bij de grens?

Regen is vervelend. 1 van de 3 geboden he. Niet snowboarden als het regent.

Warmte vind ik nooit zo verschrikkelijk. Slush rijden kan ook heel leuk zijn
Niet boarden als het regent? Omdat?

Van het weekend in de hagel en sneeuw gedaan ging best..

Wordt het erg glad omdat het snel bevriest ofzo?
Bla Bla Bla :P
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:48:31 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79291389
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:43 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Niet boarden als het regent? Omdat?

Van het weekend in de hagel en sneeuw gedaan ging best..

Wordt het erg glad omdat het snel bevriest ofzo?
Snowboarden als het regent is gewoon not done.

Het is smerig, levert schijtsneeuw op en je wordt er ook nog eens zeiknat van.

Belangrijkste: het is gewoon 1 van de 3 geboden. Daar moet je niet aan toornen. Je twijfelt toch ook niet aan de 10 geboden van de bijbel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:54:23 #196
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79291614
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Snowboarden als het regent is gewoon not done.

Het is smerig, levert schijtsneeuw op en je wordt er ook nog eens zeiknat van.

Belangrijkste: het is gewoon 1 van de 3 geboden. Daar moet je niet aan toornen. Je twijfelt toch ook niet aan de 10 geboden van de bijbel?
Wat zijn de andere 2?
Bla Bla Bla :P
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:43:24 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79298094
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:54 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Wat zijn de andere 2?
1. Nooit gaan snowboarden als het regent
2. Nooit zeggen dat het de laatste run is
3. Nooit de barvrouw proberen te versieren

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:58:26 #198
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79298747
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

1. Nooit gaan snowboarden als het regent
2. Nooit zeggen dat het de laatste run is
3. Nooit de barvrouw proberen te versieren

Drie is universeel he Niet alleen bij boarden
Bla Bla Bla :P
  donderdag 18 maart 2010 @ 16:04:23 #199
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_79299059
Aaaargh, kom ik net bij mijn auto, is mijn achterband zo plat als een dubbeltje Lekker, zo vlak voor we weg gaan. Heb nog nooit een lekke band gehad, dus eerlijk gezegd geen idee wat ik nu moet doen. Een zelfde type band zoals ik nu heb is vast nergens voorradig....

#)(&%)*(#%&

Edit:

Probleem opgelost dankzij zeer klantvriendelijke garage hier op loopafstand. Een monteur(tje, was een broekie) is met meegegaan naar de auto, band eraf gehaald, reserveband erop gezet, weer terug naar garage, band opgepompt, geen lek te bekennen. Bleek uiteindelijk een lek ventiel te zijn. Ventiel vervangen, terug naar de auto, band er weer opgezet. Hij heeft ook nog even alle wielen los en netjes vast gedraaid, aangezien ze allemaal moervast zaten en ik ze zelf nooit los had gekregen.

Toen ik mijn portemonnee trok wilde de chef werkplaats er niets van weten, ik moest maar een keer een gebakje komen brengen ofzo. Dat zal ik morgen zeker doen, aangezien de monteur er toch ruim een half uur mee bezig is geweest. Ik weet ook gelijk waar ik voortaan mijn beurten laat uitvoeren

[ Bericht 57% gewijzigd door BettyWeter op 18-03-2010 17:04:50 ]
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:20:41 #200
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_79304780
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:04 schreef BettyWeter het volgende:
Aaaargh, kom ik net bij mijn auto, is mijn achterband zo plat als een dubbeltje Lekker, zo vlak voor we weg gaan. Heb nog nooit een lekke band gehad, dus eerlijk gezegd geen idee wat ik nu moet doen. Een zelfde type band zoals ik nu heb is vast nergens voorradig....

#)(&%)*(#%&

Edit:

Probleem opgelost dankzij zeer klantvriendelijke garage hier op loopafstand. Een monteur(tje, was een broekie) is met meegegaan naar de auto, band eraf gehaald, reserveband erop gezet, weer terug naar garage, band opgepompt, geen lek te bekennen. Bleek uiteindelijk een lek ventiel te zijn. Ventiel vervangen, terug naar de auto, band er weer opgezet. Hij heeft ook nog even alle wielen los en netjes vast gedraaid, aangezien ze allemaal moervast zaten en ik ze zelf nooit los had gekregen.

Toen ik mijn portemonnee trok wilde de chef werkplaats er niets van weten, ik moest maar een keer een gebakje komen brengen ofzo. Dat zal ik morgen zeker doen, aangezien de monteur er toch ruim een half uur mee bezig is geweest. Ik weet ook gelijk waar ik voortaan mijn beurten laat uitvoeren
Oow relaxt tja klanten binding is ook wat waard Nu ben jij tevreden en stuurt mensen erheen en gaat zelf ook
Bla Bla Bla :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')