Verschil met een skier is dat er van die remmetjes op je ski binding zit die er voor moeten zorgen dat de ski niet als een gek er vandoor gaat. Daarnaast is een snowboard zonder berijder veel stabieler dan een ski. Een ski valt makkelijk om en remt dan af. Bij een snowboard gebeurd dat veel minder.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:17 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Apart verhaal, maar toch ontgaat het nut van zo'n leash me een beetje. Ik vind het er ook altijd raar uitzien als iemand met zo'n ding loopt. De kans dat je board loskomt lijkt me nogal klein, dus de enige reden die ik kan bedenken om zo'n ding te gebruiken is omdat je twee linkerhanden hebt en bang bent dat je je board naar beneden ziet glijden terwijl je hem bovenaan de piste probeer aan te doen ofzo ;-) Skiërs hebben toch ook geen leash aan hun ski's, terwijl die wel automatisch losschieten als je valt?
Edit: Google gaf wel een soort van nuttige reden om er een te gebruiken: "Used to keep your board from falling from the lift if your front binding fails.". Tsja...
Nou, ik doe dat ding vast beneden aan de berg, voorste voet. En hij gaat pas weer los als ik stop met boarden of even pauze neem en dat is ook beneden aan de berg.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klinkt als een sterk verhaal, maar misschien is het wel zo sterk dat het waar is
Alleen dat zijn board los raakte vind ik wat vreemd. Ik vind een leash totale onzin. Het moet voorkomen dat je board er vandoor gaat, maar meestal heb je voor het om doen van een leash 2 handen nodig en dan heb je dus je board niet meer vast. You do the math....
Mocht je dan toch ingebouwde polsbeschermer willen, zou ik voor zanier kiezen. Die van mij houden het al 5 jaar vol.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 06:42 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Steun bij vallen kun je denk ik niet van deze handschoenen verwachten, dan kom je toch meer op handschoenen met 'ingebouwde' polsbeschermers zoals:
Burton Impact Gloves
Dainese-D-IMPACT
Zoals ik al zei, is is zo'n sterk verhaal dat het wel eens waar kan zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Nou, ik doe dat ding vast beneden aan de berg, voorste voet. En hij gaat pas weer los als ik stop met boarden of even pauze neem en dat is ook beneden aan de berg.
En dat verhaal.... tsja...blijkbaar is het toch echt gebeurd.
Ja hé?quote:
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar zoals ik het plaatje schets is wel hoe veel mensen er mee om gaan en dan is het alleen maar lastig.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Salatrel het volgende:
ik heb(had) een aantal jaar een leash aan mijn voorste binding zitten.
bij het op de grond leggen van het board pakte ik met me linkerhand de leash vast en met rechterhand ging die dan om mijn been heen. board dus eigelijk nooit losgelaten.
niet alleen zorgt dat ding ervoor dat je je board altijd in de buurt houd maar het is ook veiliger voor anderen om je heen en mijn broek valt toch over die leash heen dus je ziet er amper wat van mocht dat een issue zijn.
oh ik reageerde niet speciaal op jouw post hoorquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar zoals ik het plaatje schets is wel hoe veel mensen er mee om gaan en dan is het alleen maar lastig.
Ik ook niet specifiek op jou eigenlijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 12:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
oh ik reageerde niet speciaal op jouw post hoorwas meer hoe ik er mee omging / het ervaren heb
quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:55 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ook niet specifiek op jou eigenlijk
Het was meer om een punt te maken dat het niet iets slechts is, maar dat het nogal eens verkeerd gebruikt wordt
Ik heb vandaag een dag dat ik wel vaker niet goed begrepen wordt dus misschien ligt het gewoon aan mij
Kijk, dat moet je hebbenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 00:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo. net me eerste lesje gehad.
heb zin in volgende week(al denken mijn knieen morgen daar vast anders over
)
wel geinig. eerst afbellen dat er te weinig aanmeldingen zijn. gezegd dat t echt niet anders kan, toch doorgaan en dan krijg je met z'n tweeen 2 leraren (1 stage). dat heet in mijn boekje gewoon priveles
lienz Oostenrijkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:46 schreef BettyWeter het volgende:
Ik moet nog steeds bedenken waar we van 20 t/m 27 maart naar toe gaan... iemand nog een gouden tip?
Hmmm, dat lijkt me een wat klein gebiedje, 40 km piste. Toch bedankt voor de tipquote:
Grappig ik ben net 5 dagen terugquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:31 schreef AardEngel het volgende:
Morgen ochtend opweg naar Les Sybelles! kan niet meer wachten
Nog een weekje en dan mag ik weerquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:46 schreef BettyWeter het volgende:
Ik moet nog steeds bedenken waar we van 20 t/m 27 maart naar toe gaan... iemand nog een gouden tip?
Dat is heel erg relatief.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef ffknallen het volgende:
[..]
Nog een weekje en dan mag ik weerWe gaan naar Alpe d'Huez ligt nog lekker veel sneeuw 140 in het dal en 280 op de berg! En dat ligt er de week erop ook nog wel. Maar ja kijk je naar een gebied als Gerlos met 30 cm in het dal dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Ik zou richting Frankrijk gaan daar ligt meer dan genoeg sneeuw. Heb d'r zin a'n!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |