abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:36:11 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78643922
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:17 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Apart verhaal, maar toch ontgaat het nut van zo'n leash me een beetje. Ik vind het er ook altijd raar uitzien als iemand met zo'n ding loopt. De kans dat je board loskomt lijkt me nogal klein, dus de enige reden die ik kan bedenken om zo'n ding te gebruiken is omdat je twee linkerhanden hebt en bang bent dat je je board naar beneden ziet glijden terwijl je hem bovenaan de piste probeer aan te doen ofzo ;-) Skiërs hebben toch ook geen leash aan hun ski's, terwijl die wel automatisch losschieten als je valt?

Edit: Google gaf wel een soort van nuttige reden om er een te gebruiken: "Used to keep your board from falling from the lift if your front binding fails.". Tsja...
Verschil met een skier is dat er van die remmetjes op je ski binding zit die er voor moeten zorgen dat de ski niet als een gek er vandoor gaat. Daarnaast is een snowboard zonder berijder veel stabieler dan een ski. Een ski valt makkelijk om en remt dan af. Bij een snowboard gebeurd dat veel minder.

Ik heb het vorige week nog gezien. Iemand die bovenaan de oefenweide per ongeluk zijn board los liet. Board ging recht op het terras af. Gelukkig was er nog een andere leraar die het board net kon onderscheppen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:44:05 #52
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_78644192
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klinkt als een sterk verhaal, maar misschien is het wel zo sterk dat het waar is

Alleen dat zijn board los raakte vind ik wat vreemd. Ik vind een leash totale onzin. Het moet voorkomen dat je board er vandoor gaat, maar meestal heb je voor het om doen van een leash 2 handen nodig en dan heb je dus je board niet meer vast. You do the math....
Nou, ik doe dat ding vast beneden aan de berg, voorste voet. En hij gaat pas weer los als ik stop met boarden of even pauze neem en dat is ook beneden aan de berg.

En dat verhaal.... tsja...blijkbaar is het toch echt gebeurd.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 23:33:33 #53
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_78663710
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 06:42 schreef Dwyrin het volgende:

[..]

Steun bij vallen kun je denk ik niet van deze handschoenen verwachten, dan kom je toch meer op handschoenen met 'ingebouwde' polsbeschermers zoals:
Burton Impact Gloves
Dainese-D-IMPACT
Mocht je dan toch ingebouwde polsbeschermer willen, zou ik voor zanier kiezen. Die van mij houden het al 5 jaar vol.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:26:27 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78670399
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 17:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Nou, ik doe dat ding vast beneden aan de berg, voorste voet. En hij gaat pas weer los als ik stop met boarden of even pauze neem en dat is ook beneden aan de berg.

En dat verhaal.... tsja...blijkbaar is het toch echt gebeurd.
Zoals ik al zei, is is zo'n sterk verhaal dat het wel eens waar kan zijn.
Maar het kan ook alleen een belg overkomen

Over de leash om doen.
Als het vlak is, heb je mijn genoemde situatie natuurlijk niet, maar het komt toch wel regelmatig voor dat je je board vast moet maken op het moment dat het niet helemaal vlak is.
Je hebt bijvoorbeeld even wat gegeten bij een restaurant op de berg. Daar is de grond omheen toch regelmatig niet helemaal vlak. Dan zou mijn situatie kunnen. Sterker nog, ik heb het al meerdere malen meegemaakt. Als leraar is er een reden waarom je altijd onder je groep moet staan als je leerlingen hun board vast maken op een aflopend stuk. Mocht er een board vandoor gaan kun je misschien nog wat doen. Tot nu toe is het bij mij goed afgelopen (beetje mazzel moet je hebben) maar ik heb ook wel verhalen gehoord.....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_78670565
ik heb(had) een aantal jaar een leash aan mijn voorste binding zitten.

bij het op de grond leggen van het board pakte ik met me linkerhand de leash vast en met rechterhand ging die dan om mijn been heen. board dus eigelijk nooit losgelaten.

niet alleen zorgt dat ding ervoor dat je je board altijd in de buurt houd maar het is ook veiliger voor anderen om je heen en mijn broek valt toch over die leash heen dus je ziet er amper wat van mocht dat een issue zijn.
pi_78671064
snowboardennnnnn
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:54:07 #57
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_78675670
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:47 schreef Helmpje het volgende:
snowboardennnnnn
Ja hé?
  woensdag 3 maart 2010 @ 11:55:17 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78675730
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:31 schreef Salatrel het volgende:
ik heb(had) een aantal jaar een leash aan mijn voorste binding zitten.

bij het op de grond leggen van het board pakte ik met me linkerhand de leash vast en met rechterhand ging die dan om mijn been heen. board dus eigelijk nooit losgelaten.

niet alleen zorgt dat ding ervoor dat je je board altijd in de buurt houd maar het is ook veiliger voor anderen om je heen en mijn broek valt toch over die leash heen dus je ziet er amper wat van mocht dat een issue zijn.
Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar zoals ik het plaatje schets is wel hoe veel mensen er mee om gaan en dan is het alleen maar lastig.
pi_78676012
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 11:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het per definitie slecht is, maar zoals ik het plaatje schets is wel hoe veel mensen er mee om gaan en dan is het alleen maar lastig.
oh ik reageerde niet speciaal op jouw post hoor was meer hoe ik er mee omging / het ervaren heb
  woensdag 3 maart 2010 @ 15:55:10 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78686103
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

oh ik reageerde niet speciaal op jouw post hoor was meer hoe ik er mee omging / het ervaren heb
Ik ook niet specifiek op jou eigenlijk
Het was meer om een punt te maken dat het niet iets slechts is, maar dat het nogal eens verkeerd gebruikt wordt

Ik heb vandaag een dag dat ik wel vaker niet goed begrepen wordt dus misschien ligt het gewoon aan mij
pi_78687286
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 15:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ook niet specifiek op jou eigenlijk
Het was meer om een punt te maken dat het niet iets slechts is, maar dat het nogal eens verkeerd gebruikt wordt

Ik heb vandaag een dag dat ik wel vaker niet goed begrepen wordt dus misschien ligt het gewoon aan mij
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:35:40 #62
278564 BasjeB5
Flexican Beat
pi_78721109
TVP

Smile! It's snowboarding!!!
B is for Bataleon
Op 30 juni 2010 15:51 schreef JRCRUZ het volgende: geen verlies is ook winst
  vrijdag 5 maart 2010 @ 00:57:11 #63
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_78757855
zo. net me eerste lesje gehad.
heb zin in volgende week (al denken mijn knieen morgen daar vast anders over )

wel geinig. eerst afbellen dat er te weinig aanmeldingen zijn. gezegd dat t echt niet anders kan, toch doorgaan en dan krijg je met z'n tweeen 2 leraren (1 stage). dat heet in mijn boekje gewoon priveles
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:11:40 #64
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_78762213
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:57 schreef ebeaydojraes het volgende:
zo. net me eerste lesje gehad.
heb zin in volgende week (al denken mijn knieen morgen daar vast anders over )

wel geinig. eerst afbellen dat er te weinig aanmeldingen zijn. gezegd dat t echt niet anders kan, toch doorgaan en dan krijg je met z'n tweeen 2 leraren (1 stage). dat heet in mijn boekje gewoon priveles
Kijk, dat moet je hebben
Ging het lekker? Wat heb je zoal geleerd?
pi_78762756
Morgen ochtend opweg naar Les Sybelles! kan niet meer wachten
pi_78762760
waar heb je les gehad?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:46:05 #67
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_78763109
Ik moet nog steeds bedenken waar we van 20 t/m 27 maart naar toe gaan... iemand nog een gouden tip?
pi_78763506
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:46 schreef BettyWeter het volgende:
Ik moet nog steeds bedenken waar we van 20 t/m 27 maart naar toe gaan... iemand nog een gouden tip?
lienz Oostenrijk
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:00:05 #69
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_78763552
Uithof
wat geleerd? voornamelijk gevoel van t boardbalans, opstaan, steppen en slides. Nu eerst nog me balans vinden . Ik shift te veel met me gewicht.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:17:13 #70
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_78764146
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:58 schreef Helmpje het volgende:

[..]

lienz Oostenrijk
Hmmm, dat lijkt me een wat klein gebiedje, 40 km piste. Toch bedankt voor de tip

Ik denk dat ik gewoon het weer een beetje in de gaten ga houden en dan zo medio/eind volgende week eens wat ga boeken. Ergens waar lekker veel sneeuw ligt ;-)
  FOK!fotograaf vrijdag 5 maart 2010 @ 12:07:41 #71
159915 -Menn0-
MNO
pi_78768463
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:31 schreef AardEngel het volgende:
Morgen ochtend opweg naar Les Sybelles! kan niet meer wachten
Grappig ik ben net 5 dagen terug
,,/
pi_78768853
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:07 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Grappig ik ben net 5 dagen terug
Haha dat had ik al gezien! ben een maandje geleden ook al daar geweest
pi_78769151
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:46 schreef BettyWeter het volgende:
Nog een weekje en dan mag ik weer We gaan naar Alpe d'Huez ligt nog lekker veel sneeuw 140 in het dal en 280 op de berg! En dat ligt er de week erop ook nog wel. Maar ja kijk je naar een gebied als Gerlos met 30 cm in het dal dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Ik zou richting Frankrijk gaan daar ligt meer dan genoeg sneeuw. Heb d'r zin a'n!!!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 12:57:12 #74
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_78770232
Inderdaad veel sneeuw in Frankrijk, ik zie alleen altijd zo op tegen de rit erheen... mijn vriendin heeft geen rijbewijs, dus ik moet in mijn eentje rijden. Op zich geen probleem, alleen ben dan altijd zo gaar. Verder heb ik die route richting Lyon al zo vaak gereden dat het echt kilometers tellen is... Ook ben ik niet zo gecharmeerd van de Franse ski-dorpen en accomodaties. Maarja, wel goede pistes en veel sneeuw

In Frankrijk zat ik te kijken naar Les Arcs (1950?) of Tignes / Val d'Isere... volgens mij zijn beide gebieden 'wel ok', toch?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:11:47 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_78773449
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:25 schreef ffknallen het volgende:

[..]

Nog een weekje en dan mag ik weer We gaan naar Alpe d'Huez ligt nog lekker veel sneeuw 140 in het dal en 280 op de berg! En dat ligt er de week erop ook nog wel. Maar ja kijk je naar een gebied als Gerlos met 30 cm in het dal dan wordt je daar ook niet vrolijk van. Ik zou richting Frankrijk gaan daar ligt meer dan genoeg sneeuw. Heb d'r zin a'n!!!
Dat is heel erg relatief.
Die 280cm is maar helemaal de vraag waar dat ligt. Niet op de pistes in ieder geval. De meetpunten zijn immers niet op pistes.
Ik heb wel eens gehad dat overal de plekken doorheen kwamen en dat ze aangaven dat er 50cm lag.

Daarnaast is de onderlaag en het soort sneeuw dat er ligt veeeeeeel belangrijker dan de hoeveelheid. Als de sneeuw kneiterhard en ijzig is kan ik wel 2m sneeuw hebben, maar gelukkig word ik er niet van. Met 30cm fresh groomed en dan s'middags iets je opgewarmd waardoor het niet super ijzig wordt ben ik tevreden.

Dat geld voor de poeder ook. een meter vers is niet ideaal. Het is zo zwaar en schuift vaak alle kanten op. Als je een goede onderlaag hebt van 30cm en er valt 30 overheen heb je een paar top poederdagen.

Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu uit ziet, maar toen ik vorige week in Gerlos was, lag er prima sneeuw. OK, ik heb geen poeder gereden want er viel niets vers, maar s'ochtends fresh groomed en hard maar niet ijzig en dan s'middags net een heel klein beetje opwarmen waardoor het iets zachter wordt zijn voor mij echt hele lekkere piste conditites.

Het is net als met alles in Frankrijk. kwantiteit is geen kwaliteit.

Wil trouwens niet zeggen dat 280cm helemaal ruk is en dat je er geen sneeuw zal aantreffen. Ik zeg alleen maar dat de hoeveelheid maar voor 30% garantie geeft op goede pistes. Zeker met de kunstsneeuw van tegenwoordig die steeds authentiek wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')